Chlapi, a ted mi reknete, jak se dostavate k te matce napinaku. Kdyz tam je podsedadlovka a vsecho dle normalu, tak je to prace jak pro gynekologa. povolil jsem ji, ale chci videt,jak tam zpatky budu sachovat s momentakem...
Upravil milanosor dne 20.05.2014 11:05
I pád na hubu je pohyb kupředu
momenťák jsem tam nedosta ani za boha, mám ABS, takže i tak je tam málo místa, dotáhl jsem to s citem a teď jednou za čas zkontroluju jestli neprosakuje olej nebo se nepovolil, a zatmí držípěkně ale třeba se tam někdo s momenťákem dostal...
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Tak tak, ale nakonec jsem se tam opravdu dostal i s momentakem. Ale 25Nm na dotahnuti sroubu co zajistuje kliku....do hliniku z toho mam vzdycky nervy.....pripada mi to skoro na krev.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Panove, mam urgentni dotaz. Skladam vrsek, protoze jsem vymenoval jednu podlozku po ventilem. Kliku jsem mel zaaretovanou sroubem a navic jeste rozvodak zajisteny na koleckach vacek stahovackam,tak by melo byt vse ok. Ale po slozeni pri otaceni pres imbus praveho krytu se mi v jedne chvili rozvodak mezi koly provesi a napne az jde opet pres vyfukove kolo do zaberu. Je to standartni? Napinak jsem tam samoze vratil.Nejsem si vedom nejakeho pochybeni,tak at vim nez to zavru. Mozna jen v chodu tam takhle prodleva neni a je to furt napnuty.
Prikladama foto pro info at si rozumime
milanosor přiložený následující obrázek:
[125.05Kb]
Upravil milanosor dne 24.05.2014 14:47
I pád na hubu je pohyb kupředu
čau, hele toho jsem si taky všiml když jsem to měl rozdělané a mam za to, že jsem tenkrát omylem točil tim imbusem do protisměru a taky se mi v jedný poloze ten řetěz prověsil, nějak jsem to moc nechápal a po točení na správnou stranu to bylo možná i ok, už si to moc nepamatuju. Ale od tý doby to už pár tisíc jezdí, takže asi nic vážného
Do it my way...
Ahoj chystám se na rozvody a chci se zeptat zda se dá sehnat druhovýroba nebo jen originál BMW, které vychází včetně ozubených kol vaček na cca 9000,-Kč ( s prací pak asi 15000). Musí se měnit i ozubená kola nebo stačí rozvodák a napínák? Mam najeto přes 70 000 Km a pěkně mi v tom začalo rachtat. Po nastartování za studena to tak 2-3 sekundy vydává strašný zvuky pak to ustane, ale malinko to klepe pořád někde u ventilů. Začalo to dělat potom co jsem se pokusil GS asi pětkrát roztlačit. Nevím zda to má spojitost, nebo je to shoda náhod. Má někdo podobnou zkušenost? Za případné rady děkuji
pokud se ti zdá, že máš rozvoďák vytahaný, v manuálu je i kontrola, odšroubuješ matku co je na levé straně za válcem a pak zatlačíš na napínák, až začne klást odpor, změříš hloubku o kolik se zasunul, max je 9mm. Rozvoďák se dá sehnat i druhovýroba odpadne ti sundávat spojku a prim. kolečko, starý řetěz se přeřízne na něj se naváže nový a celé se to protáhne, a nový se pak snýtuje. mění se řetěz+ napínák a lišty podle toho jestli jsou vydřené či nikoli, ozub. kola se mění také jen v případě když jeví známky opotřebení, ale většinou jsou v pořádku. To chrastění za studena, které po pár sekundách zmizí je normální, pokud máš 70tis a nebyli dělané ventily, tak bych je určitě zkontroloval
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
D-A-G-R napsal:
pokud se ti zdá, že máš rozvoďák vytahaný, v manuálu je i kontrola, odšroubuješ matku co je na levé straně za válcem a pak zatlačíš na napínák, až začne klást odpor, změříš hloubku o kolik se zasunul, max je 9mm. Rozvoďák se dá sehnat i druhovýroba odpadne ti sundávat spojku a prim. kolečko, starý řetěz se přeřízne na něj se naváže nový a celé se to protáhne, a nový se pak snýtuje. mění se řetěz+ napínák a lišty podle toho jestli jsou vydřené či nikoli, ozub. kola se mění také jen v případě když jeví známky opotřebení, ale většinou jsou v pořádku. To chrastění za studena, které po pár sekundách zmizí je normální, pokud máš 70tis a nebyli dělané ventily, tak bych je určitě zkontroloval
Myslím že 70tis /km bez kontroly ventilů je dost hazard. Ventily se postupně zaklepávají do sedel a vůle se zmenšuje. Hrozí podpálení ventilů. Výměna podložek není složitá, řetěz na řetězovém kole zajistím ve dvou místech zdrhovací silonovou páskou, aby zůstal ve stejné poloze. Jinak žádný problém. Nutno dobře vyměřit požadovanou tloušťku vymezovací podložky.
Upravil Olin dne 17.10.2015 12:27
vím co obnáší seřízování ventil.vůle..., myslel jsem to tak, že má 70tis (c
ventily se dělají jednou za 10tis km) a pokud má moto chvilku a není si jistý jestli byly ventily dělány, tak klepání by mohla způsobovat ona nesprávná ventil. vůle, popřípadě ať zkontroluje prověšení rozvoďáku
Upravil DAGR dne 17.10.2015 15:03
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Ahoj,
doporučuji muj příspěvek[b] Potkal se mi píst s ventily http://www.bmwgs....owstart=20
Koupil jsem u Ježka vodící lišty rětězu,napínák řetězu (který za všechno mohl) a rozvodový řetěz Iwys z Motořetězy.cz. Kola jsem neměnil.
Upravil petersky dne 17.10.2015 18:27
Ahoj děkuji za vaše příspěvky. Moto mám rok najel jsem cca 6000km. V době koupě motor běžel v pohodě až teď posledních cca 300 km jsem zaregistroval změnu. Začal zima, tak že na to bude spoustu času. :-)
D-A-G-R napsal:
vím co obnáší seřízování ventil.vůle..., myslel jsem to tak, že má 70tis (c
ventily se dělají jednou za 10tis km) a pokud má moto chvilku a není si jistý jestli byly ventily dělány, tak klepání by mohla způsobovat ona nesprávná ventil. vůle, popřípadě ať zkontroluje prověšení rozvoďáku
U správně seřizeného ventilu, vždy nejaké slabší klepání je. Spíše když ventily neklepou, jsou bez předepsané vůle a toto může způsobit podpálení ventilu. Tak rychle provést jejich kontrolu.
ano slyšet ventily je dobře, ale jen v určité míře na to pozor, to že se ventily zaklepávají a tím se vůle zmenšuje je ve většině případů pravda, ale někdy je rychlejší opotřebení např. dříku ventilu nebo vačky a vůle se pak zvětšuje a tím nastává klepání zvláště když před tím byly ventilové vůle nastaveny na horní mez.
Proto je dobré zvláště pokud majitel neví co bylo s motorkou děláno, tak zkontrolovat co nejvíce věci a určitě bych nevynechal ani ventilovou vůli
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Tak jsem se pustil také do kontroly ventilů. Má najeto nějakých 35 000 km a nevěděl jsem jestli už to někdo přede mnou dělal. Jak sem zjistil podle ojetých šroubů tak už tam někdo byl. Vůle při levé straně (u řetízku) byly u sacího méně jak 0,05 a u výfukového míň jak 0,25. Podložky jsem objednal.
Ale nezdá se mi opotřebení vačkových hřídelí a té klece. Přikládám obrázky pokud by někdo zkušený mohl z nich posoudit jestli je to v normě nebo koupě nových dílů.
pavelzn přiložený následující obrázek:
Hoj, nemam ti k tomu jak poradit, jen mě napadlo, jestli to předtim ten někdo nedotáhl nadoraz, že je to takhle vyjetý.. A aby to nežralo poníky, když to dáš do kupy či se to dál nedřelo a nedělalo ti to kovový piliny v motoru. Zkus uhnat někoho zkušeného, nejlíp, aby to sám viděl, než to dáš do kupy.
Zas jestli to jelo do teď, tak to ještě chvíli pojede
Do it my way...