Servisní interval na to není. Maže se to (mělo by) pokaždý, když k tomu máš přístup tzn. když měníš ložiska a čepy v kyvce, nebo děláš repas koncáku, nebo jdeš k převodovce, spojce atd.
U těchto motorek to bylo z výroby namazaný a tak s tím problém nebývá. Ta vazelína je tak odolná, že tam fakt vydrží.
Určitě dřív odejde něco jiného jako např. ty malý ložiska na bocích, ve kterých jsou čepy ke spojení koncáku a kyvky a při té příležitosti se to namaže.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Díky moc za info. Já mám sice 1100GS, ale nikdy jsem to ještě nemazal a náhodou narazil na tohle vlákno. Tak jsem se lekl, jestli jsem něco nezanedbal. Mám r. 1998 se 70tis km a do kardanu se ještě nelezlo, takže to nikdo nemazal.
BMW R1100GS - '98 - 70000km
Toho bych se nebál. Naopak si myslím, že když do toho vlezeš, tak zjistíš, že už máš lehce jetý čepy... a že ty malý ložiska už taky nemá cenu vracet a přes to, že takhle problém nemáš, tak tě to namazání hřídele vyjde na 6000,-
Počkal bych, až se něco projeví a pak to hold vyřešil najednou.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Já jsem na hřídele u kardanu (a na ložiska v kyvce) po dlouhém rozmýšlení použil kvalitní Liqui-Moly LM47 a na zalepení gumových manžet trvale elastické a skvěle lepivé "medvědí hovno" (polybutylen). Je doslova za pár půl-šušlů a kdo si ho jednou napatlá na ruce, bude mu jasné, že nic sebedražšího od Castrólu nemůže být pro tyto účely a zatěsnění proti vodě lepší.... Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Geckar napsal:
Já jsem na hřídele u kardanu (a na ložiska v kyvce) po dlouhém rozmýšlení použil kvalitní Liqui-Moly LM47 a na zalepení gumových manžet trvale elastické a skvěle lepivé "medvědí hovno" (polybutylen). Je doslova za pár půl-šušlů a kdo si ho jednou napatlá na ruce, bude mu jasné, že nic sebedražšího od Castrólu nemůže být pro tyto účely a zatěsnění proti vodě lepší....
Medvedie hovno ... ok, super vec, ale nemyslím, že práve tam to patrí. Dostatočné množstvo bieleho Staburagsu tesní výborne ...
Tak vime ze par clenu zdejsiho fora ma v hlave problem.a porad se snazi prechytracit bmw ruznyma upravama a vynalezama.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tak on na to přijde ve chvíli, kdy to bude potřeba sundat. Pak zjistí, že to nejde a odveze to někam na servis. Ideálně k tobě, aby ses nenudil
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Bohumil napsal:
Já bych to chtěl od teho medvedihohovna čistit..
zrovna minulý týden jsem tu měl motorku po jednom nejmenovaném servisu v Nechánicích... černým něčím co nešlo sundat přilepený manžety.. a hrozný divení, že jsem si to čištění nechal zaplatit... Jen to tak dělejte.. alespoň máme víc práce za kterou si něco řekneme. A přesně jak říká servisák - v BMW jsou úplně blbí a každej jinej to vymyslí líp.. jen do toho..
Jo to je super, vytrhávat manžety z koncáků a tubusu. Protože někdo použil lepidlo na okna, nebo dvousložkové lepidlo atd. To stejné těsnění ventilového víka.Ano i BMW udělá někdy botu jako u LC, ale zrovna tyto pasty od BMW funguji dobře.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Jsem rád chlapi, že jsem Vás všechny pobavil svým neortodoxním řešením, ale jsem si skoro jistý, že jste nikdo medvědí hovno nejspíš neviděl. Není to žádné lepidlo, ale lepivá, měkká, tahavá a voděodolná hmota, která naprosto perfektně těsní a při rozebírání není žádný problém to bez násilí snadno rozdělat a vyčistit. Zmínku o "vytrhávání" proto beru s úsměvem. To co jsem napsal, mohu podložit 30i-letou zkušeností se dvěma předchozími "kardanovými motorkami", kde se mi to výborně osvědčilo. O použití na kastli v autech se ani nezmiňuji....
Popis:
Tmel zůstává trvale plastický, na povrchu vytváří hladkou elastickou slupku. Neobsahuje rozpouštědla jakéhokoliv druhu, použitelný do 100 °C, bez zápachu, nikdy neztvrdne. Má velmi dobrou přilnavost na většinu materiálů. Je vodotěsný a odolný UV záření, povětrnostním vlivům a chemikáliím.
Ano, trochu od toho jednou upatlaný budu, ale ten Staburags taky není zrovna ukázka příjemného matroše, který na první dobrou otřu hadrem.
Trochu mě ale ty posměšné komenty přeci jen mrzej. Jelikož mi tu spousta ochotných kluků už mnohokrát velmi dobře poradila, za což moc díky, snažím se i já podělit občas o svůj názor, či nápad. Možná špatný, ale můj. Každý má možnost si to přeci přebrat po svém a zvolit jiné dražší, lepší, či předepsané řešení.
Již jsem to psal v jiném vláknu. Vzhledem k životním zkušenostem odmítám z principu, nejen v této oblasti, slepě přeplácet značkové produkty tam, kde v tom smysl nevidím. Méně podstatné věci se vždy snažím nahradit levnější vhodnou alternativou. Ty podstatné nikdy nešidím - spíš naopak. Takže se tímto za svůj koment omlouvám a příště se budu více snažit Vás všechny opět nepohoršit
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Nedělej si s tim hlavu.. ono taky CF Moto je vlastně levnější varianta..
Neříkám, že všechno musí být original a drahý ale vždycky mě nepřestane udivovat, když někdo má motku za 200,300, 400, 500k a pak kupuje levnej polskej "original" Castrol olej, shání levný ložiska, dává tam brisk svíčky, kupuje Mitasky (který furt ucházej) a patlá medvědí hovna..
Ale proti gustu.. ať si tam každej cpe co chce..
bmwgsa napsal:
Nedělej si s tim hlavu.. ono taky CF Moto je vlastně levnější varianta..
Neříkám, že všechno musí být original a drahý ale vždycky mě nepřestane udivovat, když někdo má motku za 200,300, 400, 500k a pak kupuje levnej polskej "original" Castrol olej, shání levný ložiska, dává tam brisk svíčky, kupuje Mitasky (který furt ucházej) a patlá medvědí hovna..
Ale proti gustu.. ať si tam každej cpe co chce..
a teď do mě..
V poho, já jsem splachovací a hlavu si s toho rozhodně nedělám. Ale neodpustím si doplnit něco málo k Tvému výčtu "úspor".
- Polský Orlen má vlastní rafinerii, čímž se většina renomovaných výrobců olejů pochlubit nemůže. Pokud si dobře pamatuji, Yamaha dokonce některé oleje Orlen oficiálně udávala jako doporučené do jejich motocyklů. Takže Castrol z Polska může být klidně ten samý, jako ten německý.
- SKF ložiska jsou většinou za 1/2 až 2/3 ceny originálních "BMW" polských ložisek...
- BRISK svíčky jsou na špičkové úrovni, používají se do prvovýroby a problémy souvisejí ve většině případů s nesprávně zvolenou variantou. V ničem jsem s nimi nikdy a na ničem problémy neměl (auta s/bez LPG, motorky...). Mimochodem... Slyšel jsi někdy o Brazilských svíčkách GAUSS ? Vyrábějí dokonce i model speciálně určený pro BMW R1200...
- Mitas neznám, protože odjakživa osazuju vždy Metzeler. Na gumách nešetřím.
- Medvědí hovno je super a nic a nikdo mě příště od jeho opětovného použití neodradí
- A ještě si neodpustím zmínit třeba polský startér na BMW, který stojí zlomek toho samého startéru ze shodné výrobní linky, ale se štítkem VALEO ....
Ja mám s medvedím hovnom skúsenosti od roku 1985, keď som vytesňoval špáry na Ziguláku 1200, 2101. Takže bez obáv, poznáme to .... ale na manžety používam Staburags nbu 30 ptm. To je všetko.
Bohumil napsal:
Geckar,nevím kolik ti je ale ja viděl medvedihovno na ucnaku někdy 1987...
A bylo fakt medvědí?
Ona to není žádná novinka,tak jako sedění na paletě,opékání spekačku,běhání po lese...to sme znali jako děcka za komárů a nemusel nám to nikdo radit na internetu...
Kupredu spatki ni krok...