helma REEVU-novinka s integrovaným zpětným zrcátkem
Přidané 20.06.2010 20:27
Příspěvků: 3103 Registrace: 30.12.07
Hicks napsal(a):
[quote]HonzaGS-SV napsal(a):
... a říkám si mít zrcátko v řádu jednotek cm od oka...nevím... podle mě musí člověk hodně přeostřit... což u těch "normálních" na řídítkách tolik není nutné a řek bych, že zrovna cesťáky mají zrcátka v inteligentní poloze, že člověk nemusí moc očima uhnout ze silnice...
jo... taky bych tomu nechal jeste dalsi vyvoj.
Co mi prijde, ze zvysuje bezpecnost, je C3ka nebo N107ka ve svitive zlute:
Nejsi na tu žlutou nějak zatíženej? Žlutý auto,žlutý GS. Co všechno máš ještě žlutý?
Ale jinak k vaším teoriím. Měl jsem tu helmu na hlavě a na nic jsem nemusel zaostřovat normálně je všechno vidět bez problémů a funguje to jako zrcátko v autě. Je fakt,že se na to asi bude muset člověk zvyknout ,ale nemusí to bej špatný. Helma z venku vypadá normálně neni nijak poznat že je vevnitř ten periskop (neni vyšší) a váha je myslim1600 g to si nepamatuju přesně. Vnitřek je vyndavací a zpracování je fakt dobrý.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
...no a na závěr "perlička": Cenduro má jeden kousek k dispozici k dlouhodobému testování
...helma dnes ráno dorazila, velikost sedí, tak ji odpoledne vyzkouším a večer pisnu na www.cenduro.cz první dojmy
(testovaná helma je velikost M a odpovídá 58 cm obvodu hlavy ...kdo je na dostřel Nového Jičína, nebo mne někde potká, hezky poprosí a má hlavu jako já či menší, dostane možnost tuto helmu s integrovaným zpětným zrcátkem vyzkoušet také )
...no a na závěr "perlička": Cenduro má jeden kousek k dispozici k dlouhodobému testování
...helma dnes ráno dorazila, velikost sedí, tak ji odpoledne vyzkouším a večer pisnu na www.cenduro.cz první dojmy
(testovaná helma je velikost M a odpovídá 58 cm obvodu hlavy ...kdo je na dostřel Nového Jičína, nebo mne někde potká, hezky poprosí a má hlavu jako já či menší, dostane možnost tuto helmu s integrovaným zpětným zrcátkem vyzkoušet také )
a pisnes to i sem pro nas, co tam moc nechodime?
Upravil hicks dne 07.07.2010 15:05
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
helma REEVU-novinka s integrovaným zpětným zrcátkem
Přidané 07.07.2010 16:37
Příspěvků: 16415 Registrace: 09.07.08
prezi napsal(a):
to Hicks: OK ...přemluvil jsi mne!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
helma REEVU-novinka s integrovaným zpětným zrcátkem
Přidané 07.07.2010 23:51
Příspěvků: 1300 Registrace: 01.01.08
......tak jsem dnes nakonec moc netestoval
...dal jsem si totiž sraz s (na Reevu natěšeným a zvědavým) PavlemGS a tomu jsem helmu půjčil ...jezdil v ní cca dvě hoďky a první jeho jízdní dojmy jsou tutaj http://www.cendur...#post_2608
helma REEVU-novinka s integrovaným zpětným zrcátkem
Přidané 13.07.2010 20:14
Příspěvků: 1300 Registrace: 01.01.08
...protože jsem to slíbil Hicksovi
...a pro vám ostatní, co na www.cenduro.cz nechodíte tak často
Prvních moje postřehy z používání helmy Reevu:
O víkendu jsem v helmě Reevu najel cca 350 poměrně žhavých kilometrů - oba dny jsem vyjížděl před polednem a vracel se okolo 15 hod. - tzn. vše v teplotách nad 30°C.
Už jsem psal (na Cenduru), že Reevu na mne působí velmi solidním dojmem svým celkovým provedením - lak, polstrování, šití, slícování, …
Po nasazení helmy vybavené komfortním nastavitelným zapínáním mne "objalo" velmi příjemné polstrování. Pokud helmu srovnám s mojí aktuálně používanou vyklápěcí Schuberth C2, tak Reevu je trochu mělčí-otevřenější (CéDvojka obepíná hlavu i zespoda) - samozřejmě popisuji subjektivní pocity. V každém případě jsem si následně, po pár kilometrech, zvyknul a mít "volnější" krk a hlavu bylo v současných vedrech příjemné. Helma na mne působila vyváženě ve všech možných jízdních i statických režimech (nevím jak lépe napsat, že mne netáhla vpřed, vzad či na stranu jako jsem jednou zažil u levnější přilby nejmenovaného výrobce).
Trochu mne zaskočil plastový nástavec před nosem (proti zafunění?) - několikrát jsem si s ním nepříjemně o nos zavadil. V průběhu testování jsem ho nakonec vyndal a jezdil bez něho (dá se kdykoli nasadit zpět).
Ještě nesmím zapomenout na brýle! Jedním z důvodů proč cca šest let jezdím ve vyklápěčkách je komfort nasazování helmy i s brýlemi. Při prvním nasazování brýlí do helmy Reevů jsem uspěl až na třetí pokus. Navíc jezdím celoročně v kukle, která nasazení brýlí také lehce znesnadňuje). Naštěstí mám ještě jedny brýle, jejichž nasazení šlo napoprvé - v těch tedy jezdím. Bude to tvarem a provedením nožiček brýlí. Při troše snahy a cviku to ale jde.
Než se dostanu k samotnému zpětnému zrcátku ještě názor na hlučnost, nebo lépe - tichost přilby. Je zhruba srovnatelná s mojí CéDvojkou, tzn. že Reevu patří k tišším helmám. Výrazné ztišení následuje po zaklapnutí plexi. Ovládání plexi výstupkem (zobáčkem) vlevo je dostatečné, ale kdyby bylo totéž i vpravo, bylo by to lepší. Pokud plexi chcete z nějakého důvodu vyjmout, jde to velmi snadno (myslím, že je to vidět ve videu někde výše), stejně jako jeho zpětné nasazení. Samotné plexi mi připadá kvalitní, výhled nezkresluje, nedrnčí, dobře doléhá na těsnění helmy a má jisté aretace v jednotlivých polohách.
Větrání prostřednictvím ventilačních otvorů na bradě a temeni je dobré, v nižších rychlostech (pod 50 km/hod) si "přivětrávám" pootevřeným hledím. Výhled z Reevu je srovnatelný s CéDvojkou, jen ve středu horní části kousek vyčnívá zrcátko ...to je částečně možno použít jako mini štítek proti oslnění sluncem zepředu.
Před samotnou jízdou je nutné věnovat pár chvil seřízení vnitřního zrcátka pomocí přiloženého "šroubováčku". Je to dobré dělat venku, nejlépe přímo sedíc na motorce.
Jak popsat používání zpětného zrcátka? Samotný pohled do zrcátka „zvednutím očí“, bych přirovnal k pohledu, kterým mé oči směřují, když manželka chce, abych šel nakoupit, nebo něco pomohl doma Nevím jak to lépe popsat. V každém případě není radno se pohledem do zrcátka nějak dlouho kochat, mohlo by se lehce stát, že skončíte ve škarpě. Mě se nejlépe osvědčili rychlé „orientační“ pohledy a spíše periferní vidění.
Chci upozornit, nečekejte "televizi" ani zpětné zrcátko srovnatelné s tím, co máte v autě! Ale zrcátko poskytující základní přehled o tom, co se děje za vámi. Obraz je čistý a slušně zřetelný, v okrajích trochu zvlněný. Dost záleží na vaší jízdní poloze - já (na BMW R1100GS) musím pro zobrazení situace za mnou hlavu trochu sklonit ...zhruba tak, jako bych se díval na plexi nad budíky. Je to jen pár cm, ale chci tím říci, že obraz za sebou nevidíte stále stejně a v širokém rozsahu, ale je nutno laborovat s nastavením zrcátka a svou jízdní pozicí.
Při používání jsem se nesetkal s oslněním zrcátkem od za mnou jedoucích aut, ani ostrým zapadajícím sluncem (to boční zrcátka vás oslní raz-dva). Neruší ani obraz ubíhajícího okolí za mnou, ani střídání světla a stínu. Ve stínu tónování zadního krytu potlačuje obraz a vy vidíte jen světla auta.
Někdo se ptal na jízdu se spolujezdcem. Podle mne (a zkoušel jsem to se 180cm vysokým synem i s 164 cm „velkou“ manželkou) v okamžiku nasednutí spolujezdce pro řidiče zrcátko postrádá uplatnění. Vidíte pouze helmu či vrcholek helmy spolujezdce. Naopak, tato přilba je vhodná pro „baťůžky“ , kteří se pak mohou kochat všemi směry a navíc třeba upozornit na něco co řidič nevidí …třeba tu zezadu se blížící blikající sanitku, kterou jsem já neviděl.
Kde já osobně vidím největší přínos Helmy Reevu? V zobrazování situace za mnou při jízdě ve stupačkách. Ve stoje jezdím často nejen na Off úsecích, ale občas i v běžného provozu. A zde je Reevu neocenitelným pomocníkem. Mám slušný přehled o situaci za mnou, aniž bych si musel co chvíli sedat, abych se mohl podívat do zpětných zrcátek na řidítkách, nebo se otáčel celým tělem ve stoje (často s tím, že řídím jednoruč). Pro mne je pro tento účel Reevu prostě perfektní!
Nějaká negativa? Ani ne. Pro mne, jako pro brejlovce, o něco obtížnější nasazování brýlí. Potom se mi daří zanechávat otisky prstů na zrcadlovém povrchu zadního krytu optiky zrcátka (v týlu helmy), ale toto jde úspěšně rozleštit měkkým hadříkem.
Co ještě nevím? Jak se bude provozem špinit a následně čistit optický systém (tunel periskopu)? Co helma a déšť? Co helma a nižší teploty? Jak bude po delším používání vypadat lesklá plocha zadního krytu optiky - nebude oťukaná od spolujezdce, nebude nevyleštitelně poťapaná" otisky prstů?
Díky dlouhodobé zápůjčce na všechny výše položené otázky odpovědi získám.
Stručný souhrn: Reevu je velmi solidně vyrobená, dobře vybavená a komfortní helma z přidanou hodnotou ve formě optického systému, který poskytuje přehled o dění za zády řidiče motocyklu.
Na zrcátko jsem po pár desítkách kilometrů „zapomněl“ a používal účelově, např. když jsem cítil potřebu okouknout situaci v "mrtvém úhlu" za mnou, nebo když jsem v zrcátku periferně zachytil pohyb a hlavně při jízdě ve stoje.
Tož zatím takto "stručně" ...něco informací ještě doplním, až v helmě najedu více kilometrů ...pak třeba "spáchám" i uživatelskou recenzi ;-)
PS: Platí má nabídka na zapůjčení helmy k vyzkoušení pro ty z vás, co mne potkají ať už náhodou či po domluvě. Helma je velikost M (58), ale mám předjednáno s dovozcem možnost zapůjčení i některé z větších velikostí, tak uvidíme. Také to nějak vymyslím, aby si helmu mohli vyzkoušet na Slovensku ...asi se domluvím s Vlkem - zkouška by tak proběhla pod hlavičkou watratour.sk . Také je možné, že se dovozce helmy Reevu zúčastní setkání "Cenduro babí léto v Beskydech" v září - samozřejmě s předváděčkou helmy.
helma REEVU-novinka s integrovaným zpětným zrcátkem
Přidané 13.07.2010 21:00
Příspěvků: 872 Registrace: 11.02.07
Někdo se ptal na jízdu se spolujezdcem. Podle mne (a zkoušel jsem to se 180cm vysokým synem i s 164 cm „velkou“ manželkou) v okamžiku nasednutí spolujezdce pro řidiče zrcátko postrádá uplatnění. Vidíte pouze helmu či vrcholek helmy spolujezdce. Naopak, tato přilba je vhodná pro „baťůžky“ , kteří se pak mohou kochat všemi směry a navíc třeba upozornit na něco co řidič nevidí …třeba tu zezadu se blížící blikající sanitku, kterou jsem já neviděl.
Aha, tak to jsem předpokládal, no aspoň je vidět, jestli jsem náhodou toho spolujezdce nestratil.....
BMW R 1100GS vzor kačer