Tak na moto jsem netestoval, ale uz jsem byl nahlodany si dat predelavku na Ethanol do Fabie. Nakonec, kdyz se tak zvedly i ceny Ethanolu, tak jsem od toho upustil a jezdim monentalne na mix 2:1 ( benzin:enthanol) az 1:1 . Jak kdy mi to vyjde. Vetsinou 400-500kc Ethanolu + dolit benzinem ( pri skoro prazden nadrzi ). Takze to u me dela mesicne usporu asi 500,- Kone zustaly u mojeho HTP stejne ( zadne ), spotreba bezezmeny. Vic uz bych to naredit ani nemohl, protoze pak uz to hlasi chudou smes.Proto se ma davat i ta pridavna jednotka. Prodluzuje vstik a kompenzuje tak chudou smes oproti benzinu.Pokud nekdo nema V8 3.0L tak bych nejspis jen redil. Tyhle velky obludy jezdi s predelavkou dobre a levneji. Ale kazdemu bych doporucil, jestli chcete do toho jit, tak nabihat pomaleji. Pridat 10,15,20l do nadrze postupne at jednotka ma cas si zvyknout. Nevim jestli to nejak uklada, ale co to lidi u nas zkouseli na Feldach, tak rovnou nahrcet celou nadrz Elhanolu, tak to prakticky nejelo. Pokud postupne redili tak co bylo lepsi. Ale bez pridavne jednotky to zacalo delat problemy po prekroceni pomeru 1:2. Ale jak ktere auto. A po 1-2 tis km vymenit filtr. Rozpousti to maglajz z nadrze.
Pri predelavce se spotreba zveda o 10-30%. Ale zas oproti LPG je tam vyhoda mensi investice + vykon zustava ( U turbo motoru je i vetsi)+neni nutna revize a zapsani do TP +snadna demontaz na jine vozidlo. Ale kazdy se musi rozmyslet, jestl ise mu to vrati.
Nikomu nenutim,ale svice mam ciste, auto starovalo i v mrazech a olej u 3V HTP stejnak musim menit 8-10tis km, protoze to soudruzi moc nevychytali,takze o korozivost strach nemam.
PS. A pokud nekdo pojede na STK+Emise, tak vyjet ethanol a nalit jen benzin. Jsou tam uplne jine emise ( mensi ), tak at se technik nedivi, ze vam to smrdi po chlastu a nemate emise.
PS. Na par forech psali testovaci jezdci ethanolu, ze po x tisicich km na mix E85+N95 jim auto jelo mene nez predtim. Po prechodu zpet na cisty beznzin naopak jelo jako z praku. Pak se to zase stabilizovalo a takhle porad dokola.Takze asi PC do toho opravdu zasahuje. Nejsem odbornik, tak je predavam info co jsem se docetl
Jo a Brazilie na to uz jezdi X let, takze neco na tom bude, ale po strance ekologie v tom nevidim zadny zazrak.
Upravil milanosor dne 02.03.2012 09:03
I pád na hubu je pohyb kupředu
Jak tak pročítám názory, odvahu abych to nalil do 1150 neseberu a nebo jenom sem tam litr pro ten pocit
Jinak ale HTP tím asi začnu postupně krmit...
Pro ekonomy: z dlouhé chvíle jsem zplodil tabulku pro výpočet kolik ušetříte při jakém poměru, tak kdo by měl zájem, dávám k dispozici... http://uloz.to/xk...b/e85-xlsx
MiDo napsal:
Pro ekonomy: z dlouhé chvíle jsem zplodil tabulku pro výpočet kolik ušetříte při jakém poměru, tak kdo by měl zájem, dávám k dispozici... http://uloz.to/xk...b/e85-xlsx
Peknou kalkulacku jsem nasel i na webu nektereho predelavace. Docela to zvazuju na svou extra zravou Mazdu CX7, kde by se to melo vratit za 3 mesice. Mate nekdo zkusenost s cerpanim ethanolu v okolnich statech? Hlavne Rakousko, Nemecko, Francie, Italie?
MiDo napsal:
Jak tak pročítám názory, odvahu abych to nalil do 1150 neseberu a nebo jenom sem tam litr pro ten pocit
Jinak ale HTP tím asi začnu postupně krmit...
Pro ekonomy: z dlouhé chvíle jsem zplodil tabulku pro výpočet kolik ušetříte při jakém poměru, tak kdo by měl zájem, dávám k dispozici... http://uloz.to/xk...b/e85-xlsx
Do Bawa to taky lit nebudu. Sem tam na procisteni se ale myslim nic nestane. U Skodovek typu Octavie / Fabie se jsem do ted nezjistil, ze by byl nejaky problem z rozeriranim tesneni nebo neceho podobneho. Ale nemusi to tak byt u vsech jinych zancek. Jsou na to nachylne zmekcovadla v gume. Ale x lidi uz najezdilo se Skodou 60tis km a vice bez jakekoliv zmeny a problemu. Jen to chce menit ten olej casteji. Ja pouzivam Q8 a za ty prachy me to nejak netlaci kdyz zkratim interval i na tech 8tis km. Jen bacha na ten rychly nabeh, at nemusis hned do servisu s mazanim chyb. Nahlasilo by ti to kontrolku zavady motoru a v PC chuda smes. A max 1:1
Upravil milanosor dne 05.03.2012 09:03
I pád na hubu je pohyb kupředu
MiDo napsal:
Pro ekonomy: z dlouhé chvíle jsem zplodil tabulku pro výpočet kolik ušetříte při jakém poměru, tak kdo by měl zájem, dávám k dispozici... http://uloz.to/xk...b/e85-xlsx
Peknou kalkulacku jsem nasel i na webu nektereho predelavace. Docela to zvazuju na svou extra zravou Mazdu CX7, kde by se to melo vratit za 3 mesice. Mate nekdo zkusenost s cerpanim ethanolu v okolnich statech? Hlavne Rakousko, Nemecko, Francie, Italie?
Zahranici nemam tucha. Ale prumerove jsme na tom v CR s poctem stanic dobre.Tusim, ze v zahranici prodavaji rovnou i jiny mix nez E85.Myslim ze E70.Vic jak 85 jede snad jen v Brazilii. Tak se jede 90 i cisty. Ale problem je u nas i v kvalite. Zrovna u nas na sev. Morave hodne ethanolu nevyslo na testech. Jo a pri prestavbe na cisty E85 pocitejte se spotrebou i o 30% vissi. Proto jsem jsem se na cisty vyprdl i ja. To se mi s najezdem uz nevyplati
PS. Karburatorum to moc dobre nedela. Musi se komplet pretryskovat a vykyvy v kavalite pak vychytat uz nejdou. Jo a mely by to vyrobci redit na zimni a letni provoz pro lepsi startovatelnost. Jestli se to ale deje, kdo vi...
Upravil milanosor dne 05.03.2012 09:06
I pád na hubu je pohyb kupředu
Na týhle adrese jsou POI body pro zahraniční čerpačky E85, a docela zajímavý povídání.
http://www.fuelcat.de Je fakt že u nás do paliv lejou snad úplně všecko a když tam bude moc vody tak to hned nikdo nezjistí. Ale na cestě to může být pěknej průser.
Jen na okraj tady je odpověď z firmy na dotaz jestli to jde montovat přídavná jenotka do R1150GSA :
Hallo
Eine Installation bei BMW ist kein Prolem. Wir haben schon
sehr viele nachgerüstet.
Sie können den Fuelcatmanager oder den Fuelcatking nehmen.
Mit freundlichen Grüßen
Takže vím zase prd.
Nicméně zatím zůstanu taky rači u předraženýho benzínu a budu sledovat vývoj.
Je na zase pravda že na to motorky už jezdějí na okruzích - tak to nějak musí jít.
http://www.fuelcat.de/referenzen.html
K tomu ethanolu bych chtěl říct jen tolik.montujeme ho oficielně do aut už asi přes rok a jezdí to docela dobře.Je tam pár maličkostí které bych chtěl zmínit.
1.bez přidané řídící jednotky naprogramované na eth. to nepojede nikdy dobře.
2.iridiové svíčky jsou nutnost kvůli teplotě.
3.nelze spolehlivě použít u aut příp.motorek které mají gumové hadice paliva(myšleno celou soustavu).
4.filtr paliva je nutný po přechodu na E85 vyměnit za nový.
Závěrem mám to ve Fiatu jezdím čistě na E85 a normálně to funguje,když dojde Ečko přepnu vypínač na benzín a jedu normálně dál.míchání v poměru s benzínem nemá moc smysl protože jednotka auta to nezpracuje a nezpálený Ethanol fičí vesele do kytek bez užitku.ještě k těm nákupům jednotek přes net můžu říct jen to,že lidi jezdí k nám,že jim svítí kontrolka motoru a jednotka hlásí závady.bohužel s tím nejde dělat nic než to zahodit,protože to nejde moc programovat,bylo to jen info a zkušenost nic víc. aktuálně rozdíl eth.-benzin 10kč v Olomouci.asi to dám do moto taky ty ceny za benzin jsou hnus.
Upravil JindraGS dne 05.03.2012 19:30
JindraGS napsal:
K tomu ethanolu bych chtěl říct jen tolik.montujeme ho oficielně do aut už asi přes rok a jezdí to docela dobře.Je tam pár maličkostí které bych chtěl zmínit.
1.bez přidané řídící jednotky naprogramované na eth. to nepojede nikdy dobře.
2.iridiové svíčky jsou nutnost kvůli teplotě.
3.nelze spolehlivě použít u aut příp.motorek které mají gumové hadice paliva(myšleno celou soustavu).
4.filtr paliva je nutný po přechodu na E85 vyměnit za nový.
Závěrem mám to ve Fiatu jezdím čistě na E85 a normálně to funguje,když dojde Ečko přepnu vypínač na benzín a jedu normálně dál.míchání v poměru s benzínem nemá moc smysl protože jednotka auta to nezpracuje a nezpálený Ethanol fičí vesele do kytek bez užitku.ještě k těm nákupům jednotek přes net můžu říct jen to,že lidi jezdí k nám,že jim svítí kontrolka motoru a jednotka hlásí závady.bohužel s tím nejde dělat nic než to zahodit,protože to nejde moc programovat,bylo to jen info a zkušenost nic víc. aktuálně rozdíl eth.-benzin 10kč v Olomouci.asi to dám do moto taky ty ceny za benzin jsou hnus.
Máš zjištěné co by to obnášelo? Svíčky, filtr, hadice, nějaká ta jednotka a dál?
JindraGS napsal:
K tomu ethanolu bych chtěl říct jen tolik.montujeme ho oficielně do aut už asi přes rok a jezdí to docela dobře.Je tam pár maličkostí které bych chtěl zmínit.
1.bez přidané řídící jednotky naprogramované na eth. to nepojede nikdy dobře.
2.iridiové svíčky jsou nutnost kvůli teplotě.
3.nelze spolehlivě použít u aut příp.motorek které mají gumové hadice paliva(myšleno celou soustavu).
4.filtr paliva je nutný po přechodu na E85 vyměnit za nový.
Závěrem mám to ve Fiatu jezdím čistě na E85 a normálně to funguje,když dojde Ečko přepnu vypínač na benzín a jedu normálně dál.míchání v poměru s benzínem nemá moc smysl protože jednotka auta to nezpracuje a nezpálený Ethanol fičí vesele do kytek bez užitku.ještě k těm nákupům jednotek přes net můžu říct jen to,že lidi jezdí k nám,že jim svítí kontrolka motoru a jednotka hlásí závady.bohužel s tím nejde dělat nic než to zahodit,protože to nejde moc programovat,bylo to jen info a zkušenost nic víc. aktuálně rozdíl eth.-benzin 10kč v Olomouci.asi to dám do moto taky ty ceny za benzin jsou hnus.
Ahoj,
a co spotřeba ?
Já jsem to zkoušel u auta bez přestavby ( 1 ku 1), 1,6 16V a spotřeba se zvedla o 2 litry. Auto jezdilo bez problémů. Zkoušel jsem to ale jen v létě.
Takže se to nevyplatilo.
JindraGS napsal:
K tomu ethanolu bych chtěl říct jen tolik.montujeme ho oficielně do aut už asi přes rok a jezdí to docela dobře.Je tam pár maličkostí které bych chtěl zmínit.
1.bez přidané řídící jednotky naprogramované na eth. to nepojede nikdy dobře.
2.iridiové svíčky jsou nutnost kvůli teplotě.
3.nelze spolehlivě použít u aut příp.motorek které mají gumové hadice paliva(myšleno celou soustavu).
4.filtr paliva je nutný po přechodu na E85 vyměnit za nový.
Závěrem mám to ve Fiatu jezdím čistě na E85 a normálně to funguje,když dojde Ečko přepnu vypínač na benzín a jedu normálně dál.míchání v poměru s benzínem nemá moc smysl protože jednotka auta to nezpracuje a nezpálený Ethanol fičí vesele do kytek bez užitku.ještě k těm nákupům jednotek přes net můžu říct jen to,že lidi jezdí k nám,že jim svítí kontrolka motoru a jednotka hlásí závady.bohužel s tím nejde dělat nic než to zahodit,protože to nejde moc programovat,bylo to jen info a zkušenost nic víc. aktuálně rozdíl eth.-benzin 10kč v Olomouci.asi to dám do moto taky ty ceny za benzin jsou hnus.
Ahoj,
a co spotřeba ?
Já jsem to zkoušel u auta bez přestavby ( 1 ku 1), 1,6 16V a spotřeba se zvedla o 2 litry. Auto jezdilo bez problémů. Zkoušel jsem to ale jen v létě.
Takže se to nevyplatilo.
Verim tomu, ze s jednotokou to pojede hlavne lepe! Ty 2l uz je na 1:1 dost. To by ti melo zrat s jednotkou na cisty E85. Z meho testovani mi vychazi, ze do urciteho pomeru se spotreba moc nehybe, ale jak prekrocis hranici co to auto vezme bez jednotky,tak jde spotreba dost nahoru a motor ztraci silu. A to pak chce uz jednotku. Ale ja do toho zatim nejdu. Rychleji usetim michanim. Ted za posledni 3 nadrze se mi zvedla spotreba o 0.5l/100 s pomerem v nadri cca 25l N95 / 20l E85. Takze minimalne 150kč uspora na nadrzi jen tak.Takze kdyz to tak nejak sesumiruji, jezdim cca za 30-31Kč na litr paliva bez nutnosti dalsich nakladu.
Ale i tak je to desny
Upravil milanosor dne 06.03.2012 09:33
I pád na hubu je pohyb kupředu
Jo a kdyz jsme u takovych spekulaci, mate nekdo zkusenost s Vodikovym generatorem? Kolega ma v praci nejakeho posuka co uz si to hodil do TDI a "pryyyyyyyyyyyyyyy" ma ted spotrebu nekde na 3.5-4l / 100km. Jen pro info je to clanek co vodu rozklada na vodik a ......, ktery se privadi do sani a ten podporuje horeni a mel by snizovat spotrebu.Videl jsem nejake videa i clanky, ale nazivo jeste nikdy.
Neprijde mi to jako uplne spatna myslenka.....ale pokud by to fungovalo dobre, nebylo by toho uz na cestach vice?
Upravil milanosor dne 06.03.2012 11:38
I pád na hubu je pohyb kupředu
Vodík. hoď si na Youtube do vyhledávače HHO a dobře se bav - hlavně reakce na videa. Je fakt že se toho hodně vyrojilo (Ebay,Allegro). Někteří v komentářích to pěkně posvinily. Tihle to vyrábějí http://www.jednavodu.cz
Ale trošku jsme odbočily od tématu, JindroGS - vy montujete tenhle Fuelcat? Na nikoho jsem v česku kdo to montuje a má s tím skušenosti nenašel. Jen bych byl rád kdyby jsi, až to budeš realizovat trochu poreferoval.
milanosor napsal:
Jo a kdyz jsme u takovych spekulaci, mate nekdo zkusenost s Vodikovym generatorem? Kolega ma v praci nejakeho posuka co uz si to hodil do TDI a "pryyyyyyyyyyyyyyy" ma ted spotrebu nekde na 3.5-4l / 100km. Jen pro info je to clanek co vodu rozklada na vodik a ......, ktery se privadi do sani a ten podporuje horeni a mel by snizovat spotrebu.Videl jsem nejake videa i clanky, ale nazivo jeste nikdy.
Neprijde mi to jako uplne spatna myslenka.....ale pokud by to fungovalo dobre, nebylo by toho uz na cestach vice?
Kamarád to teď testuje, tak uvidíme co zjistí. V Kanadě se to prý už nějakou dobu bez problémů používá. U nás je problém s homologací a tím pádem to brání v masovém rozšíření.
Pitbull napsal:
[quote]milanosor napsal:
Jo a kdyz jsme u takovych spekulaci, mate nekdo zkusenost s Vodikovym generatorem? Kolega ma v praci nejakeho posuka co uz si to hodil do TDI a "pryyyyyyyyyyyyyyy" ma ted spotrebu nekde na 3.5-4l / 100km. Jen pro info je to clanek co vodu rozklada na vodik a ......, ktery se privadi do sani a ten podporuje horeni a mel by snizovat spotrebu.Videl jsem nejake videa i clanky, ale nazivo jeste nikdy.
Kamarád to teď testuje, tak uvidíme co zjistí. V Kanadě se to prý už nějakou dobu bez problémů používá. U nás je problém s homologací a tím pádem to brání v masovém rozšíření.
Mam to jen z druhe ruky, tak by me opravdu zajimal nezaujaty nazor po x-tis. km. Kdyztak dej pak echo
Upravil milanosor dne 07.03.2012 08:18
I pád na hubu je pohyb kupředu
milanosor napsal:
Jo a kdyz jsme u takovych spekulaci, mate nekdo zkusenost s Vodikovym generatorem? Kolega ma v praci nejakeho posuka co uz si to hodil do TDI a "pryyyyyyyyyyyyyyy" ma ted spotrebu nekde na 3.5-4l / 100km. Jen pro info je to clanek co vodu rozklada na vodik a ......, ktery se privadi do sani a ten podporuje horeni a mel by snizovat spotrebu.Videl jsem nejake videa i clanky, ale nazivo jeste nikdy.
Neprijde mi to jako uplne spatna myslenka.....ale pokud by to fungovalo dobre, nebylo by toho uz na cestach vice?
Existují naprosto jednoduchá pravidla:
Pokud to funguje a je to relativně levné tak to automobilky dávají do série nebo nabízejí za příplatek.
Pokud to funguje a je to drahé tak se to používá na závodech ať už auta, motorky, lodě, sportovní letadla nebo cokoliv.
Vodík jako palivo funguje o tom není sporu. Ta sada z odkazu nemá ani špetku bezpečnosti, kterou manipulace s vodíkem vyžaduje. Krom toho je výroba vodíku elektrolýzou dost energeticky náročná. Pro představu auta co jezdí na vodík mají spotřebu cca 1kg vodíku na 100km na to se spotřebuje cca 9kg vody a 60kWh.
Upravil Scarabeus dne 07.03.2012 08:37
Existují naprosto jednoduchá pravidla:
Pokud to funguje a je to relativně levné tak to automobilky dávají do série nebo nabízejí za příplatek.
Pokud to funguje a je to drahé tak se to používá na závodech ať už auta, motorky, lodě, sportovní letadla nebo cokoliv.
Vodík jako palivo funguje o tom není sporu. Ta sada z odkazu nemá ani špetku bezpečnosti, kterou manipulace s vodíkem vyžaduje. Krom toho je výroba vodíku elektrolýzou dost energeticky náročná. Pro představu auta co jezdí na vodík mají spotřebu cca 1kg vodíku na 100km na to se spotřebuje cca 9kg vody a 60kWh.
Tohle ale platí, kdyby říkali, že je to pohon na vodík...o tomto řešení tvrdí, že jen, že díky přívodu vodíku a kyslíku do sání zvyšují účinnost spalovacího procesu. Je to tedy více o vlivu kyslíku než o tom vodíku, který může sloužit jen jako "přilepšení" ve spalované směsi. Podle mě to fungovat může, ale naživo jsem to nikde neviděl...
a jen btw k těm pravidlům...taky existuje pravidlo, že cokoliv, co jde proti ziskům ropného průmyslu (díky příjmům z daní ochotně podporovanému všemi státy), se do života prosazuje neskutečně dlooooooooooouhoooooooo.....
Vyznate se nekdo v tech testech kdy nasli nevhodne vzorky u E85? Jen by me zajimalo, co presne nevychazi u Ethanolu.Jestli tam pridavaji mene N95 nebo to redi jesne nejakou dlasi srac....
Problém bude určitě v obsahu vody ve směsi. Někde jsem četl jak se to nechá změřit (jde to poměrně jednoduše bez přístrojů - ale u stojanu to neuděláš) ... najdu to.
Chci to skusit u naší pumpy.