Ještě mám jeden dotaz k MapSource - přestože mám legální verzi topomapy a autoatlasu, v mapsource nevidím detail jako na GPS. Takže přes mapsource prakticky nemohu plánovat... kde je chyba?
Hmm,to pripojeni na zasuvku 60csx by mne taky zajimalo,jestli mam ufiknout jen konec z autonabijecky a naletovat jinej ale mam dojem ze 60CSx ma uz stabilizator napeti v sobe.
Jinak mas v mapsource nastaveny spravny meritko?? Nebo zkus zjistit jaky mas nastaveni v menu Zobrazit-podrobnost mapy-nastav na nejvyssi a melo by to byt OK
Upravil xavier dne 25.05.2008 12:01
jarax napsal:
tak prave vymyslim jak pripojit 60CSX na 800 GS. Pod kapotáží jsem nalezl speciální konektor, který je určen pro připojení GPS.
1) existuje kabel mezi 60CSx a touto podivnou nestandarrní zásuvkou?
2) pokud vyrobit kabel, mám použít original garmin napájecí kabel do autozásuvky, užíznout konec s autozásuvkou a napojit přes protikus (mají v autec) na konektor pod kapotáží ? (tj žádní pojistka, žádný stabilizátor napětí?)
3) jsem trochu zmatený - Garmin uvádí, že do něj mohu připojit vše do 26 V? To mi hlava nebere - znamená to, že je to elektronice GPS jedno? Znamená to že to můžu natvrdo (přes pojistku) připojit k baterce 12 V a neshoří?
vykasli se na malou zasuvku a namontuj klasickou autozasuvku pres pojistku!
kup si kabel nabijeci do autozapalovace na Motorolu nebo jakejkoliv jinej mini usb kabl a mas vyreseno. navic autozasuvku pouzijes i na dobijeni mobilu (vhodne jsou minimlane dve takove zasuvky. podotykam, ze u f800gs musis zapojit primo na baterku
pivos napsal:
TomasTT: Tome, jak jsi mi nabízel ten držák na PDA s kabelem napájení přímo na baterku (na 1200GS), tak tam bude nějaký odběr když bude držák volný? Psal jsi mi tehdy, že je to kabel na jedné straně natvrdo na baterku, pak přes dvojcestný regulátor a na druhém konci je mini USB. Nebo jsem si to spletl a je to totéž jak jsi psal v příspěvku výše, že je tam ne teoretická možnost vybití? díky za info
Ano, má to odběr pár mA i když tam není PDA. Takovou inteligenci napájení USB nemá, aby to poznalo. Můžeš tam dát pochopitelně vypínač, třeba někde skrytý aby to nebylo vypínané klíčkem když zastavíš na tankování ale abys to mohl vypnout při delší odstávce během sezóny apod. Baterku bys tímhle sice vybil ale za děsně dlouho. Už si nepamatuju kolik to mělo odběr ale tuším 12mA nebo tak nějak. Vem si že máš baterku 14Ah, takže při odběru kolem 10mA by měla dodávat 1A za 3dny. Při běžném dobíjení a ježdění to není problém a kdybych plánoval odstávku na zimu nebo na měsíc, tak to stačí odpojit od baterky a je to. Alarm bude brát mnohem víc.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jamesgsf napsal:
Ahoj ja si vytahl zasuvku od žárovky parkovačky na řidítka. Kdyz je klíček vypnutý nesvití ani svetla. Jen pozor na přepolování zásuvky .
Na 1100 to není problém, na 1200 okamžitě problém s CanBusem protože ta větev bude mít vyšší odběr, což CanBus vyhodnotí jako poruchu nebo zkrat!
Stačí dvě relátka v sérii a je problém! Zásuvka připojená na jakoukoliv systémovou napájecí větev 1200GS je nesmysl a zdroj nekonečných problémů s chybama v logu. svítící poruchy ABS atd.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
jarax napsal:
Ještě mám jeden dotaz k MapSource - přestože mám legální verzi topomapy a autoatlasu, v mapsource nevidím detail jako na GPS. Takže přes mapsource prakticky nemohu plánovat... kde je chyba?
Nejspíš nemáš správně odemčené a nainstalované mapy v MapSource případně nemáš povolené zobrazení mapových detailů nebo máš moc nízké rozlišení. To může být čímkoliv z těhle možností.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
jarax napsal:
tak prave vymyslim jak pripojit 60CSX na 800 GS. Pod kapotáží jsem nalezl speciální konektor, který je určen pro připojení GPS.
1) existuje kabel mezi 60CSx a touto podivnou nestandarrní zásuvkou?
2) pokud vyrobit kabel, mám použít original garmin napájecí kabel do autozásuvky, užíznout konec s autozásuvkou a napojit přes protikus (mají v autec) na konektor pod kapotáží ? (tj žádní pojistka, žádný stabilizátor napětí?)
3) jsem trochu zmatený - Garmin uvádí, že do něj mohu připojit vše do 26 V? To mi hlava nebere - znamená to, že je to elektronice GPS jedno? Znamená to že to můžu natvrdo (přes pojistku) připojit k baterce 12 V a neshoří?
1) ano, existuje: http://www.tourat...0_I_01.JPG
2) taky možnost ale špatná, je lepší použít kabel s otevřenými konci a neničit si napájecí kabel do auta. 60C nepotřebuje stabilizátor, zvládne cokoliv tuším do 30V.
3) ano, je jí to jedno. Pochopitelně nezvládne přepólovaný zdroj, + a - musí být správně ale regulátor v GPS zvládne cokoliv od tuším 5V do těch 30V.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
low napsal:
vykasli se na malou zasuvku a namontuj klasickou autozasuvku pres pojistku!
kup si kabel nabijeci do autozapalovace na Motorolu nebo jakejkoliv jinej mini usb kabl a mas vyreseno. navic autozasuvku pouzijes i na dobijeni mobilu (vhodne jsou minimlane dve takove zasuvky. podotykam, ze u f800gs musis zapojit primo na baterku
Na 60C mi nepřijde výhodný používat USB napájení. Jednak se to do většiny držáků (RAM i TT) nevejde, počítá se se štekrem nahoře a hlavně proč nabíjet 5V, když 60C zvládne skoro jakýkoliv napětí na systémovém konektoru, který je vodotěsný a nebude oxidovat na rozdíl od toho USB. Regulátor autonabíječky je dost velký bago, opět není vodotěsný a velká autozásuvka podle mě na motorce nemá co dělat - většinou člověk po hodině jízdy zjistí, že se mu to nedobíjí, protože se konektor povytáhnul, protože v autozásuvce to drží jen silou pružin štekru, což je kontakt dost mizerný i v autě, natož na motorce. Slyším to dost často od lidí, kteří mají velkou zásuvku třeba na VStromu nebo Varaderu, kde jsou boční panely, kam výrobce nebo prodejce tuhle zásuvku montuje v originálu. Každou chvíli mi někdo říká, že se mu navigace vypíná, protože konektor vibracema povyjede, některé GPS se nedají nastavit aby v takovém případě pokračovaly na baterku a během 20 vteřin se vypne.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mám 60CSx na 1200, na napájení používám kabel s volnými konci, který je napevno přidělaný na tt držák a zapojil jsem ho přímo na baterku (přes pojistku). Nikdy s tím nebyl žádný problém. Moudrá elektronika nic nepoznala, baterka se nevybila...
Mám tady RAM a je tam přesně v tom místě plast a díra je až nahoře na kulatý konektor.
Nepochybuju o tom že to funguje ale přijde mi spolehlivější použít ten konektor Garmin a USB nechat zaslepený.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jasně, tady nejde asi tak o cenu.. Do kovovýho držáku to strčíš, konektor zapadne, nabíjení jede a je to vodotěsný. USB vodotěsný není, stejně tak není ani zásuvka ani ten napáječ do auta. Ušetří se rozhodně několik stokorun. Zrovně v tomhle případě bych USB prostě nepoužil. Nechci se o tom dohadovat, je to úplně každýho věc ale USB štekr a Garmin konektor na 60C je dost rozdíl. a pokud to zapojím přímo, nezabiju si tím zásuvku a nemusím tam někde vláčet adaptér na USB nebo používat odpornou velkou autozásuvku.
Jojo, jde jen o to, co tím člověk takhle získá. Podle mě jen samý nevýhody - vypínání GPS na benzínkách apod. Přímo na baterku trvá zapojení stejně dlouho jako s napojováním konektoru a GPS je zapnutá tehdy, kdy chci já a ne kdy si usmyslí CanBus. Jde jen a jen o pohodlnost při protahování kabelu pod nádrží.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...