TomasTT napsal:
Milan: S nosičem je to podle mě jiné, protože ten nevyčnívá mimo obrys motorky. Fakt taky nevím ale němci jsou těma homologacema posedlí, mají zkoušky i na nástavce na řídítka apod.
Ale máš pravdu s tím upevněním kufru co se musí po nárazu utrhnout atd. To je pravda, proto se to před lety měnilo, to bylo kvůli TUV. Držáky GPS a další - asi by to správně mělo mít silniční homologaci všechno ale pochybuju že to někdo má. Třeba taková nádrž tak holomohace je záležitost desítek tisíc EUR a asi rok práce na úřadech, než je to OK. Příšernej vopruz. Určitě záleží na konkrétním komponentu - u něčeho je potřeba mít certifikát u sebe (typicky výfuk) a u něčeho stačí když to má výrobce a u něčeho je to asi jedno. Kdyby na to přišlo, můžou ti chtít zkontrolovat třeba i ráfek kola nebo plexi. Nedělám si legraci, to je zrovna příklad z praxe. To plexi na desierto3 musí mít nově značku s číslem homologačního protokolu. V TT mají extra člověka co tyhle věci zařizuje, protože to je fakt spousty práce. Podle mě to dělají všechny fabriky, nikdo nechce riskovat problémy. A ti ostatní napíšou že "výrobek je určen pro použití výhradně mimo silnice" a je to na tobě...
Jo díra v zákoně je supr věc například výroby doplnků na motorová vozidla a výroba motorových vozidel je volná živnost - počítá se totiž s tím že vše co vyrobýš projde schalovacím procesem a tudíš není potřeba vzdělání pro zaručení kvality
OVŠEM někdo zapomněl na to že vyrobíš li něco na motorku a napíšeš neurčeno na použití na silnici a muže to dělat i cukrář a nebo jizdní kolo s pomocným motorem do 0,25 KW bez homologace bez pov ručení bez řidičského průkazu to letí 40 km/h a zákony sou na to krátký !!!!!
Můj německý kolega z práce se o víkendu ptal svého známého, který pracuje v německu na TÜV, tedy obdoba naší technické kontroly, jak je to s kufry a schválením pro silniční provoz. Dnes mi říkal, že pokud přijede motocykl na technickou a je vybaven nosičem a hliníkovými kufry bude ho zajímat následující:
- motocykl s kufry nesmí být širší než 1 metr
- kufr nesmí mít ostré hrany, hrany by měly být zaobleny
- konstrukce nosiče musí být stabilní
- k jeho přichycení na motocyklu doporučuje použít samojistících matic
- kufry nesmí zakrývat vnější osvětlení a registrační značku
- kufry a nosič nesmí spolujezdci znemožňovat držení se existujících madel na motocyklu
- kufry a nosič nesmí zakrývat stupačky pro spolujezdcovy nohy a znemožňovat tak jejich použití
Certifikát o schválení pro silniční provoz německá TÜV nevyžaduje. Říkal, že je to podobné, jako tašky přehozené přes sedadlo, ty taky žádné zvláštní schválení nemají. Samozřejmě existují díly, které schválené pro silniční provoz musí být, např. brzdy, nebo nádrž, která obsahuje hořlavý benzín a nařizuje to zákon. V případě, že výrobce má své výrobky přesto pro silniční provoz schválené, bude to zřejmě z důvodu, aby na něj později nějaký chytrák nepřišel, že se někde o kufr škrábnul a upadla mu potom ruka.
Víc nevím.
Upravil paulik78 dne 28.01.2008 18:47
tak to jsem resil a vyresil kufrem od H&B, plastak, hranatej, vejdou se do nej dve helmy, drzi perfektne, Giviny klukum v rumunsku vyskocily kamsi. jen ted z hlavy nevim typ, ale Gobi to neni, ten je maly, bocni mam orginal BMW. Bohuzel orginal BMW jako topcase je maly, a ostatni al kufry se mi zase nelibi, takze kompromis
....paulik78
..je to dost zajímavá informace, německé origo kufry Adv. mají šířku 112 cm a madlo pro spolujezdce je taky nepoužitelné, ruku za něj nestrčí ani dítě.
Ale vůbec bych se nedivil, kdyby nás za to skopčáci pokutovali
Když jsem byl na evidenčce, tak technik nechtěl věřit, že to mračítko, co na 1150 gs lehce zakrývá vršek kulatých světel (hlavně to dálkové), je originál. Ptal se, kdo mi to tam dával, a nechtěl věřit, že to je origoš
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Taky hezký. Napiš kde to bylo, ať tam nikdo radši nejezdí. Jsou STK, kde fakt kontrolují důležitý věci a jsou STK, kde jsou pitomci jako píšeš.. Neměřil ti šířku pláště nebo nekontroloval typ žárovky v zadním světle?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
...bmwivo
Já mám klasické GS s originálním Topcase a tam madlo pro spolujezdce není vůbec, místo něj je plastový držák na Topcase. No a pak si vyber, spolujezdec se tě může chytit leda v pase. S tou šířkou origo ADV-kufrů je to to samý. Třeba mají vyjímku a ...schválení pro silniční provoz Myslel jsem, že když to zjistí němec v německu, tak to bude trochu jasnější, nicméně výsledkem je kočkopes Jenže dohaduj se pak s orgánem... Já se mezi tím nechal vycukat a koupím si v německu kufry Zega. Ztratil jsem trpělivost čekat na ty, co jsem si vybral v ČR a zakoukal jsem se do TT .
paulik78: Nepochopil jsem tu narážku ale nevím o tom, že by někdo čekal na jakékoliv Zega kufry v ČR. Všechny objednávky na 1150 jsou vyřízené a navíc těch kufrů máme hodně i skladem. Nechápu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomas TT: Omlouvám se, teď jak jsem si to znovu četl, tak to vidím. Xavier to odhadl zprávně. Problém je s kufry Sherpa, ne TT. Promiň! U Sherpy je nejistá doba dodání a trochu vázne komunikace. Vycukaly mě ty homologace, které se tady řeší delší dobu a proto jsem se rozhodl pro TT. Naskytla se mi výhodná koupě a proto Zegy. A těší mě, že je tu zastoupení a když se něco poškodí, je možnost dokoupit jednotlivé komponenty a také další příslušenství. Původně měly být Hepco Becker, ale stačilo chvíli počítat na kalkulačce a bylo jasno. Takže teď se nezřízene těším na nové hračky
TomasTT napsal:
Taky hezký. Napiš kde to bylo, ať tam nikdo radši nejezdí. Jsou STK, kde fakt kontrolují důležitý věci a jsou STK, kde jsou pitomci jako píšeš.. Neměřil ti šířku pláště nebo nekontroloval typ žárovky v zadním světle?
Je to STK Bohdalec, už jsem tam byl 2x na evidenčce a 2x na technický, vždycky to prošlo v pohodě, akorát pokaždé na evidenčce kontroloval i jaký tam mám pneu.. Rozhodně mě nebuzeroval, jen se divil, ale víc dělat nemohl. Technická na auto byla i s emisema za 16min hotová.. na moto jsem měl technickou za 4 minuty. Samozřejmě, že jsem tam jel hned na sedmou ráno.
Mám to z Jesenice kousek a nečekám tam frontu, takže já jsem s Bohdalcem spokojenej.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Nevite nekdo jak je to s tema dvouma helmama a top-casem ZEGA XL? XL ma sirku 51cm a podle mych vypoctu by bylo potreba tak 57. Blbych 6cm .
Fakt se to dno prohyba a je potreba vystuzit, co Tome? Co se stane se zarukou se radsi ani neptam.
Dvě helmy se tam vejdou. Alespoň tedy dvě helmy BMW. Ale i integrálky dáš přece k sobě spodky a ne vedle sebe a zabere to mnohem míň místa. Dno je vyztužené duralem ve tvaru X, které je součástí našich ploten a podle mě to stačí. Bohužel tahle kombinace není schválená ani BMW ani TTAG, ten XL kufr chtějí aby si lidi našroubovali na nosič napevno, což docela chápu, protože ta páka už je docela velká. Ale záleží co v tom vozíš. Jestli konzervy, tak to nestačí nikdy. To by to dno muselo být 5mm aby se neprohnulo. Pokud do toho dáš oblečení do tuším 10kg, tak se nic stát nemůže. Opravdu záleží na způsobu montáže. Šířka dna je 51cm, běžná šířka rozšířeného nosiče je 25-30cm v přední části (třeba na 1200GS), takže to je víc než dostatečná plocha a výztuhy nepotřebuješ. Jestli to dáš na plotničku 15x20cm, tak na každé straně bude přečuhovat 15cm a to může být málo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...