prouky napsal(a):
zajímala mě právě ta 50 kdy máte kolony v obou pruzích, trvalá rychlost zmiňovaných 50, a nemůžete si přidat ani ubrat a jedete po rovině. Asi si musím zvyknout na zvuk motoru, protože dvojka se mi zdá že se vytáčí, a trojka podtáčí.
Jestli máš mašinu (mluvíme o 1100 a 1150 GS) v pořádku, tak při padesátce na trojku motor určitě nepodtáčíš. Ale pokud máš podezření na neseřízené ventily a/nebo podtlaky, seřiď to nebo nechej seřídit.
Jinak tachometorvých 50 je u 1100GS reálných cca 45 km/h, takže klidně jezdi podle tachometru rychleji (55) a bude to v pořádku i na čtverku.
A pokud zrovna nejsi nějaký technický antitalent, tak už při pouhém poslechu motoru Ti to už musí dát cit, jestli si motor při Tvé jízdě hoví nebo jestli ho trápíš.
To případné podtáčení motoru nejlépe poznáš tak, že když přidáš plyn, nesmí se to začít dusit a klepat v tom, ale musí to jít pěkně plynule nahoru, třebas pomalu, ale vždycky bez nějakých neobvyklých zvukových projevů.
Jezdím na čtverku ve městě (po rovině a padesátkou) úplně běžně, jedině snad mě napadá, kdy by už to chtělo podřadit na trojku - takový polopatistický pokyn. Typicky jízda ve dvou s nabalenou motorkou, do kopce, pod zátěží.
U jednobuchu F 650 GS jsem měl tu hranici, kdy bylo po přidání plynu slyšet, že motor už není v optimálních obrátkách, takových asi 2700-2800 ot/min, ale ten dvouválcový boxer má své minumum posazeno níž. Je to vidět třeba i z volnoběhu, kdy u toho jednobuchu to bylo cca 1400 ot/min a u boxeru cca 1100 ot/min, jestli se nepletu.
Takže když toho boxera jen tak s citem lechtáš, dá se bez újmy na jeho životnosti s ním jezdt v pohodě okolo 2500 ot/min a možná ještě i o trochu méně - samozřejmě z něho při tomto režimu nesmíš chtít dolovat velký výkon respektive kroutící moment. Takže ne že budeš při 2500 ot/min jezdit naložený doi kopce a trápit ho, to ne!! Ale např. po rovnice na čtverku padeátkou, to je úplně v pohodě.
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Dovi napsal(a):
Takže když toho boxera jen tak s citem lechtáš, dá se bez újmy na jeho životnosti s ním jezdt v pohodě okolo 2500 ot/min a možná ještě i o trochu méně - samozřejmě z něho při tomto režimu nesmíš chtít dolovat velký výkon respektive kroutící moment. Takže ne že budeš při 2500 ot/min jezdit naložený doi kopce a trápit ho, to ne!! Ale např. po rovnice na čtverku padeátkou, to je úplně v pohodě.
ja nechapu smysl takoveho pocinani.. na vyssi rychlost to mene brzdi motorem... a hlavne podradit si je takovy problem? zvlast kdyz clovek porad zastavuje... nevim.. nejak nechapu.
Ja radim furt.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hicks napsal(a):
podradit si je takovy problem? zvlast kdyz clovek porad zastavuje... nevim.. nejak nechapu.
Ehm, taky nechápu, protože řeč není o stylu jízdy, "když člověk pořád zastavuje".
Řeč je o jízdě ustálenou rychlostí 50 km/hod - tedy jestli jsem zakladatele vlákna dobře pochopil...
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Taky nevim, proc bych ho mel drzet pod krkem na cca 3000ot, kdyz jedu v kolone ustalenych 50-60km/h. Bavim se o jizde, kdy koukam po zenskejch a nikam se nezenu. Kdyz se motam mezi autama, tak samozrejme radim jak o zivot, ale to neni ustalena jizda. To lita mezi 0 a 100km/h, styl brzda plyn. Nakonec stejne ty co predjedu potkam na semaforech(nebavim se o stojici kolone).
Jezdim na takovy maly sraz skutru CZ. Toleruji mne tam s GS, jsou to fajn lidi. Ale vyjizdka s nima bylo peklo. Po rovine 60-70, do kopce nekdy taky 20. Pridal se k nam jeste jeden na tom samem GS a po vyjizdce se ho ptam, na jaky kvalty jel. Rikal ze 4,5. Ja 2,3. Po serizeni uz jezdim taky 4,5. Hlavne podtlaku, ty byly rozhozeny dost a podle mne maji nejvetsi vliv na "klepavost".
Upravil kaspar dne 01.07.2010 14:26
R1100GS
Hicks napsal(a):
podradit si je takovy problem? zvlast kdyz clovek porad zastavuje... nevim.. nejak nechapu.
Ehm, taky nechápu, protože řeč není o stylu jízdy, "když člověk pořád zastavuje".
Řeč je o jízdě ustálenou rychlostí 50 km/hod - tedy jestli jsem zakladatele vlákna dobře pochopil...
....ano, je to tak, kolona vozidel jede ustálenou rychlostí 50km/h.
Taky jsem zjistil, že tachometrová 50 je cca 45km/h na těch městských měřičích.
Jinak díky za všechny předchozí odpovědi všem!
V sobotu jedu na celodenní výlet na jih, tam tohle řešit nebudu, a určitě si na motor zvyknu, že mi to ani nepřijde.
prouky napsal(a):
tak jsem se dočetl v manuálu, že by bylo záhodno přeřadit na nižší rychlostní stupeň ve chvíly, kdy otáčky motoru klesnou pod 1500ot/min.
tak to je tedy traktor, všechna čest západoněmeckým soudruhům, jeden se nemusí trápit řazením, myslím, že i ženy musí ocenit takovýto stroj.
No, jak se říká - papír snese všechno :-)
Nelze věřit všemu, co kdo píše, i kdyby tím někdo bylo samo BMW.
Pokud to tam je opravdu takto napsáno a není to nějak vytrženo z kontextu (okolnosti, za kterých to platí), nelze to určitě brát jako univerzální poučku pro jízdu s BMW R 1100 GS.
Leda snad, že by měl výrobce spočítáno, že když se tím bude BFU (tím prosím pěkně nemyslím Tebe) doslovně řídit a podle toho stále podřazovat, tak ten chudák motor by mohl pravděpodobně jakž takž vydržet po celou dobu záruky. A pak hned co nejdříve po záruce nechť si přijde smluvní servis na své... :-) __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Já se to snažím taky držet kolem těch 3000 ot. Pokud jedu rovinu, stálá rychlost, tak za 4, když mě zpomalí kolona, tak podřadím.. Ale jedenáctka si dá opravdu říct od nízkých otáček
kačeR1100GS
vlastně ani moc nechápu, proč toto vlákno tak "trápíte"...
vy opravdu někdo jezdíte podle otáčkoměru?
já otáčkoměr viděl naposledy (chci říct: jezdil jsem podle něj) v osmdesátých letech, kdy jsem ho přidal do Fiatu 127, asi abych byl "závodnější", ale pravda je, že mě to po měsíci omrzelo
vždyť stejně všichni jezdíme podle ucha a citu néé?
že po rovince a s kopce dolů to asi snese i pětku ale do kopce a se zátěží musí být nižší stupeň jsou logické a triviální věci, stejné u každěho motoru, ať už v autě nebo motorce
neřešte to, jezdecký cit to vyřeší sám a podrobí se i eventuelnímu stavu seřízení motoru (pokud nejsou ventily dobře seřízeny a slyšíš klepání, netlačíš čtyřku a je ti to jedno, ale logicky si to samo řekne o podřazení)
to bych prostě nerozebíral vůbec, kdykoliv si půjčím auto z půjčovny nebo jinou motorku, neznamená to, že hned čumím na otáčkoměr, vůbec mne nezajímá, všechno je slyšet a cítit, jak jde nebo nejde za plynem, s jakou ochotou a event. třesem apod.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
vyuzitelne otacky u jedenactky taky hodne zalezi na tom jaky tam mate vyfuk. v mem pripade otevreny ladak, Y svody a K&N filtr vam kroutak posunou slusne dolu, tak, ze neni problem pri zakladnim zatizeni jednim jezdcem jet po rovine na petku ve dvou tis ot, coz je priblizne 60tachometrovych. kryticka mez je v 1500ot kdy i v manualu se pise, ze je nutne podradit na nizsi stupen. jiste, pokud se jede konstantni rychlosti a neni potreba nahleho zrychleni. pokud uz teda jedeme jako ze kochacku a nechame motor jen bublat, nemuze byt pridani plnu narazove, ptotoze jsou potom slyset ventily... kdyz clovek sleduje provoz tak udela to co je potreba jeste driv nez si to uvedomi a neni problem si pekne z petky, nachystat dvoujku a roztahnout ji az treba do 110 tachometrovych, i bdyz si myslim, ze mnohem razantnejsiho zrychleni ziskate, kdyz tam tu trojku kopnete nekde v 90
Včera jsem se vrátil z celodenní projížďky s mým starým novým BMW 1100 a otáčky, rychlost jsem opravdu neřešil, někdy za 2, za 3 a i 4 se někdy objevila při průjezdu obcí. Jen ty náklony, to je vyloženě špatný. Celkem jsme ujeli cca 480km, a při návratu do Prahy už mě začínal brát křeč do pravé ruky. Moc jsme to asi po dálnici nevalili, jak nejde rychloměr, točil jsem max.4500/min na 5,to je asi 130km?
Upravil barokar dne 04.07.2010 11:39
prouky napsal(a):
Včera jsem se vrátil z celodenní projížďky s mým starým novým BMW 1100 a otáčky, rychlost jsem opravdu neřešil, někdy za 2, za 3 a i 4 se někdy objevila při průjezdu obcí. Jen ty náklony, to je vyloženě špatný. Celkem jsme ujeli cca 480km, a při návratu do Prahy už mě začínal brát křeč do pravé ruky. Moc jsme to asi po dálnici nevalili, jak nejde rychloměr, točil jsem max.4500/min na 5,to je asi 130km?
Nauč se jezdit "na ucho" a moc nekoukat na budíky, aby jsi v tom dnešním provozu neudělal nějakou nehodu
I cesta je cíl ...
prouky napsal(a):
jak nejde rychloměr, točil jsem max.4500/min na 5,to je asi 130km?
Zhruba tak, ale těch 130 bylo spíš tachometrových, reálně cca 120 km/hod.
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Ja se snazim GSo premluvit, ze to je vlastne chopper :-) Pri jizde po meste pri ustalenych cca 60 na 4, obcas i 5tku, tam uz je sice lehce podtoceny, ale pokud se drzi opravdu jemnym plynem, tak se neklepe a neprojevuje zadne neresti. Ale nesmi se pak po nem chtit moc akcelerace, to je pak na podrazeni. Hodne na to ma ale taky vliv otevrenej vejfuk - schopnost jizdy na nizke otacky se vyrazne zlepsila a navic to ma i supr zvuk, takze to cloveka bavi 3000ot je za beznejch okolnosti skoro maximum, ktere pouzivam
Myslim,že Doc to napsal dost vystizne a jinak ja temhle dotazum moc nerozumim.Kdyz bych se mel podelit se zkusenostma tak bych asi napsal,ze pokud je dotycnej hluchej a nema pro ten motor aspon trochu nejakej cit tak at jezdi podle priruckky.Nektery veci totiz naucit nejdou
Jenze kdybych tohle napsal tak se tady na me vrhne deset lidi ,ze sem chytrej jak radio atd.Tak to radsi nepisu
A jeste neco,mam švaru a to je vybornej vycepak (tocil v plzence u andela,ted je v radnicnim sklipku) Kdyby jezdil s autem aspon spoloviny tak jak umi natocit pivo bylo by to vybornyJenze von me veze do mokropes na chatu a nejvetsi rychlost tam da 4!!! Kdyz se ho na strakonicky zeptam jestli tam nechce dat 5 tak me v klidu odpovi PROC?dyt na tu 4 to tech 110 jede taky.Tak co snim vysvetlil jsem mu to snad 100x a furt nic tak ted uz se vzdycky jen oba smejem.No holt mame kazdej vlohy na neco jinyho Jinak je to ale strasne hodnej kluk
Michal napsal(a):
A jeste neco,mam švaru a to je vybornej vycepak (tocil v plzence u andela,ted je v radnicnim sklipku) Kdyby jezdil s autem aspon spoloviny tak jak umi natocit pivo bylo by to vybornyJenze von me veze do mokropes na chatu a nejvetsi rychlost tam da 4!!! Kdyz se ho na strakonicky zeptam jestli tam nechce dat 5 tak me v klidu odpovi PROC?dyt na tu 4 to tech 110 jede taky.Tak co snim vysvetlil jsem mu to snad 100x a furt nic tak ted uz se vzdycky jen oba smejem.No holt mame kazdej vlohy na neco jinyho Jinak je to ale strasne hodnej kluk
To jsem tedy opravdu někde jinde, s autem problém není. Ale jak říkám, po tiché fabce vylezu na GS a lekám se, po rozjetí slyším zepředu lomoz, který k mé velké spokojenosti trvá jen okamžik, pro zadek hledám vhodnou polohu a už jsem tlačen zátahem 1100 proti své vůli do sedačky, páč dvojka má sílu, a pak ty rychlosti. V zatáčkách auta zdržuju, protože zatáčím řidítkama a to chce nízkou rychlost. Neklopím a neklopím, nerad se někde vyklopím. Guma má rovnou plošku, pokud porazím pud sebezáchovy a klopím, po zavlnění kdy jdu přes hranu ihned rovnám a brzdím. Takže nakonec mě pojíždí i stárá číza s mladým klukem