S pneu toho asi moc nevymyslis, bys musel prezouvat podle podkladu. Stejne vetsinou jedes po silnici a pokud nechces primo se nekam drat do kopce, tak pneu typu Anakee, Tourance je celkem dobra volba. Na Mitas 09 tu jezdi taky hodne lidi pekny dalky, takze taky se da, jen budou na silnici hlucnejsi, zas ale zaberou lepe v terenu. Takze si jenom zvas kolik v terenu bys najel a do jak tezkeho chces jet. Nekam na polni cesty muzes s cim chces.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
rodwy napsal(a):
myslel jsem,ze 50/50 je trema E-07 nebo M-enduro 3.)
mam ji nove tak jsem ji chtel nekam projed.slovensko nebo tak neco.coz prave vubec nevim jestli je real na treba 09.
ale asi to chce spis jezdit nez spekulovat nad pneu
Když jsem měl Dakara, měl jsem na něm obuto TKC 80 vpředu a Mitas E09 vzadu. Byl jsem s tím na Slovensku a vrátil jsem se v pořádku
Neboj se toho, ty gumy jsou na asfaltu v pohodě a mimo asfalt ti dají trochu více pocitu jistoty a bezpečí, skoro jako kdyby měli křidélka
Když jsem pak přezul na Tourancky, tak jsem skoro litoval - na asfaltu nebyli nijak výrazně lepší, než ty špunty...
Teď mám na 12GS zase špunty, přestože toho mimoasfaltu moc nenajedu - prostě se mi na špuntech jezdí i po asfaltu docela dobře
Jediné mínus je kratší životnost a trochu větší hlučnost špuntů oproti silničním gumám.
BMW GS = stroj na radost
dam tam E-09...myslim,ze tam ted dokonce jsou ty tkc80 a predek je dobrej.)tak je to aspon o jedne gume!kdybych chtel pozdeji nekam dal tak poresim druhou sadu.)
já jezdil na mých moto: vzadu E-09 a vepředu TKC80, potom Metzeler Karoo na obou, te´d jsem zkusil dát na zkoušku E-07 na obě.První kombinace je opravdu největší univerzál, i když E 09 vzadu drží trošku hůř na mokrém asfaltu, zvláš´t při rychlém přidání a podřazování, Kára nejsou špatná na asfaltu i v terénu,celkem dost podobná jako TKC, ale s nižším rychlost.limitem i cenou.Na druhou stranu žádná z těchto gum nedrží na asfaltu a nemá asi trvanlivost jako E-07.Ty zase ale fungují s.r.o. mimo asfalt, za sucha ještě i když nic moc, za mokra a v travnaté koleji ale slabé, víckrát už dozadu neobuji.Takže klasiku E09 dakar dozadu, TKC nebo karoo dopředu pokud chceš univerzál, E-07 -lehčí terén za sucha, turistika
Left
Muzu se zeptat uzivatelu E09 na zadku, co si s ni dovolite na mokre silnici. Vzhledem k tomu, ze je poslednich par dni pekne prochacanejch, litam s ni predevsim na morkym asfaltu a muzu rici, ze mam chut tu gumu hodit do kontasu. Katastrofa to je napriklad po projizdeni krizovatek, kde je hodne prechodu, nedejboze, ze je po prejezdu prechodu motka naklopena. Uz se mi dvakrat stalo, ze me to na bile care prechodou pekne ustrelilo. Upozornuji, ze nejsem zadny strelec a pokazde to byla pomala a klidna jizda. To same pri projizdeni zatacek, zadek absolutne nedrzi. Z toho duvodu ted jezdim na mokre silnici jak priposranej. Opakuji, ze pisu jen o mokre silnici. Guma uz ma za sebou cca 3000 km. Na predchozi Michelin T63 to bylo jine kafe. Tam jsem si bez ostychu dovolil skutecne vice.
Upravil spea - ToM dne 07.08.2010 16:19
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Na mokru je e09 lepší než E07 ,víc nemůžu srovnávat. Jezdim taky často v dešti a nějak stim nemám problém.Kostky nebo bílá čára jsou dost slizký ale nechá se to- ta guma bych řekl že je dost čitelná.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
ja mam najeto 15Tkm na mitas e09-dakar vzadu a tkc 80 a naprosto bez problemu, jedine na mokre trave podmacene mi zadek predhani ale to je ciste o praci s plynem, na silnicni jezdeni mimo teren je nej i v mokru michelin anakee.
WILL RACE FOR FOOD
Slyšel jsem teorii, že drapák je na zaprášeném asfaltu lepší, než např. Tourancka nebo Anakee... Že si špunt lépe najde cestu skrz prah/šutříky/štěrk k asfaltu, než tyhle silniční gumy... Pohádka nebo pravda? Mám teď otevřené e-shopy a nevím, co koupit... Jsem zvyklý na Tourancky...
Upravil xHackerM dne 17.08.2010 20:58
Spea - ToM napsal(a):
Na suchem asfaltu je E09 super a nedam na ni dopustit. Na mokrem stoji za prdlacku.
Tak si tam dej E08 a uvidíš co klouže na mokru
Jinak E09 je super věc za ty prachy akorát ten předek se šíleně sesekává bržděním
Zadek když je studenej a když je mokro tak má tendenci si v zatáčkách sedat - šmejkne se ale pak drží Chce si na to zvyknout byl jsem z toho prvních 1000km vykulenej