Takže těch 10 šroubů 8x30 se utahuje do kříže na moment 30Nm
Upravil Tomano79 dne 16.07.2010 15:44
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
jtopman napsal(a):
Takže těch 10 šroubů 8x30 se utahuje do kříže na moment 30Nm
ok díky,
Jak tak pročítám toto fórum zjišťuji že mám asi větší problém, při vypuštění oleje z kardanu jsem zjistil že čidlo je celé od špon, nevíte někdo bude to i chyba v ložisku?
Vítej v klubu, když to budeš mít rozdělaný, tak pozkoušej vůle na tom pastorku, pokud tam bude nezdravá vůle, tak tě čeká výměna, jako mě*pissed*.
Čidlo celé od špón, jestli máš vypušťák dole, tak do něho hrábni malým šroubovákem, je tam dutina a magnet, tam bude taky trochu špón.
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
Ja už jsem v klubu asi 3x... ale naštesti vždy od zaruky k zaruce vyměněného kusu. Ted jsem to privezl z Draždan s novym ložiskem. To neexistuje lozisko ktere by vydrzelo vice? a nebo nepomůže vyměnovat olej treba každých 5 000km?
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
[quote]adventure73-pardal napsal(a):
Ja už jsem v klubu asi 3x...
a který ložisko ti tam pořád mění?
Přiznám se, že už mě to taky napadlo, jestli ten olej neměnit každých 5tis....
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
Ahoj Pánové, stejný problém jako Tomi, po jízdě jsem zjistil že prolíná olej kolem černého kroužku, vůle kola do milimiteru. Nedalo mi to a celou zadní rozvodovku jsem rozdělal. Velké ložisko hned u kola (6013) drhlo a mělo korozí poškozenou valivou dráhu. Vyměnil jsem tedy tohle ložisko a související gufero a vyměnil jsem i jehlové ložisko s guferem u černého kroužku. BOHUŽEL s výsledkem nevalným, kolo má ještě větší vůli než mělo před zásahem. Nevím co s tím . Hlavní hřídel NEMÁ měřitelné a znatelné poškození od jehlového ložiska. Všechny díly krom ložiska 6013 jsou originál přes invelt. Přemýšlel jsem vyndat hřídel ven a nechat na něj v místě ložiska nanést větší vrstvu tvrdochromu nebo něco podobného. Jinak už nevim, pokud máte nějakou radu krom výměny motorky rád si ji vyslechnu. Díky.
Další propadlej BMW
Zkus zkontrolovat vuli v jehlovem lozisku na paraleveru,temer pokazde je tam vule,mozna te to mate.Jinak kdyby mel nekdo zajem,mam navic fungl novy dif na 12GS/GSA bez serva.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Nejaka mala vule tam ma byt i kdyz je to nove, mozna uz jsi z toho na nervy a samotnemu se ti ta vule zda vetsi nez je ve skutecnosti. Z toho co jsi psal to vypada ze tam uz neni duvod kde by se ta vule mela brát. Zkusit se zastavit u kluku co tomu rozumi ( Bigr, Cyril, Honza Žlabek a urcite spousta dalsích) aby ti rekli jejich názor. Me to taky udelali nove a kdyz nato jednou sahnu mam pocit ze tam malinkou vuli citim a nekdy vubec nic
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Zkoušel jsem brát i za samotnou skříň rozvodovky a tam vůle není. Je to opravdu v uložení na jehlovém ložisku hřídele kola. Na nervy z toho trochu jsem, vůle v uložení závisí i na teplotě, za studena má kolo subjektivně menší vůli. Uvidíme co ukáže provoz.
Další propadlej BMW
Pardal ma pravdu,zarazilo me jak jsi psal ze ta vule je tam vetsi nez pred opravou,ale jsetli jsi pouzil origo dily a peclive to slozil dohromady tak bych na tvem miste to neresil a jezdil.S tvrdochromem bych byl opatrny,ta nachromovana plocha by byla v primem styku s valecky a zatizeni je tam docela velke a mohlo by se to loupat.Bohuzel konstrukteri kdyz navrhovali dif na 1200,tak dali prednost designu pred funkcnosti.Ted u 2010 modelu se nad tim zamysleli a velke lozisko kralovskeho kola uz je v oleji a gufero z venkovni strany,bohuzel zase u prvnich 2010 neni odvzdusnovak,ale na pozdejsich uz je.Vypada to hodne bytelne,snad jedina vec kde vidim problem je,ze tim ze je gufero zvenku museli ubrat materialu na prirube na ktere je kotouc a kolo a mam pocit ze by to mohlo delat problemy.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Co jsi tam dal za to neorigo ložisko 6013 2RS? Není problém v něm? Já tam buď dávám originál BMW díl (ložisko) od FAGu, nebo když už někdo nechce ty peníze za originální díl dát, tak na přání zákazníka ložisko od SKF nebo NSK - a nikdy nebyl problém, že by po opravě byla větší vůle než před opravou.
Někdy více znamená méně. Koupil jsem ložisko SKF 6013 2RS1 C3, pro náročné aplikace. Je to ložisko s větší výrobní vůlí, která se vymezí po zahřátí ložiska. Bohužel v tomto případě použití tohoto ložiska je pravděpodobně neopodstatněné, zkusím tam dát ložisko s běžnou konstrukční vůlí a doufám, že problém bude vyřešen.
Další propadlej BMW
Zrovna minulý víkend jsem dělal komplet celou rozvodovku (výměnu všech ložisek) členovi fóra jtopmanovi. Ten si zrovna toto ložisko (6013 2RS1 SKF) přivezl, osadil jsem je a určitě na kole nebyla vůle větší, než před opravou. Toto ložisko jsem dával na přání několika lidem (i do K modelů) a nikdy se tento problém nevyskytnul.
Tonda napsal(a):
Zrovna minulý víkend jsem dělal komplet celou rozvodovku (výměnu všech ložisek) členovi fóra jtopmanovi. Ten si zrovna toto ložisko (6013 2RS1 SKF) přivezl, osadil jsem je a určitě na kole nebyla vůle větší, než před opravou. Toto ložisko jsem dával na přání několika lidem (i do K modelů) a nikdy se tento problém nevyskytnul.
Ahoj Tondo, a bylo to ložisko 6013 C3 nebo C2? A to jehlové ložisko se vyrábí pouze v určitém tolerančním poli, nebo jsou spasovány k průměru hřídele kola? Doufám, že jsem nikoho neodradil od koupě R 1200 GS požitek z jízdy na takovém oři výrazně převyšuje občasné problémy. Motocykl má najeto 30000, ale řekl bych, že ložisko se poškodilo vnikem vody pod těsnění a následnou korozí než provozní zátěží.
Další propadlej BMW
Toto ložisko bylo bez označení - pouze 6013 2RS1 SKF. Ale montoval jsem i několik SKF v C3 provedení, který si zákazníci dodali a taky nebyl problém.To jehlový ložisko se dělá určitě v tolerančním poli - nic nemusíš "párovat". U 1200GS ta vůle na zadním kole v 99% vždy nějaká zůstane. Taky jsem jednou dělal někomu ložisko za kolem a na jeho výslovný přání a skoro "přemlouvání" jsem mu tam dával 6013 2RS od ZKL - (a tak jak jsem mu to předpovídal) nenajel ani 5000km a dělal jsem to znovu. Tentokrát už si nechal poradit a dal tam originál.
Jtopman sem hodí fotku krabičky toho ložiska SKF bral si ji domů i se starejma ložiskama.