Ja sel do GS ne proto, ze je to GS, ale protoze me ukrutne nadchlo presne to, co mi u Varana vadilo.
Brzdy, ovladatelnost, hmotnost.
Jako bonus je to, ze to ma znatelne vetsi kroutak.
A jako dalsi bonus je vec, kterou zjistuju az postupem casu - ze je to proste uplne jina motorka nez vsechny ostatni. Verim, ze nekomu muze nesednout, me ale nadchla vsim krome ovladani blinkru :-)
To Satila: Běž do GS. Fakt. Měl jsem litrového Stroma tři roky. Leštěnka, když jsem ho prodával, měl nějakých 12 tis.km (nějak na to trajdání nezbývá čas) a koupil jsem GS12 s cca 20 tis.km. Po pěti dnech jsem to nevydržel, vzal jej do Alp a tam v sedle začal prožívat orgasmy. Ovladatelnost je úplně někde jinde. Stroma do zatáčky tlačíš, GS si tam sám lehá. Když to srovnám, GS mi s těmi širokými lopatami připadá jako motard; lehoučký, ovladatelný... nejvíce síly vynaložíš, než ho zvedneš ze stojanu. Jakmile se rozjede, je to paráda. Snad jen jeden podstatný rozdíl - Strom je V a má delší převodovku. Takže přesuny po dálnici s ním jedeš rychleji. Jo, GS tu rychlost taky dá, ale srdíčko nějak nedovolí točit GS do bezvědomí. Prostě je mi ho už pak líto. (čekám, že někdo odepíše, že si mám počkat na GS v TDi )
Gratulujem k novému miláškovi, buď naňho hodný a veľa, veľa, veľa sťastných kilometrov
K tej dileme s motorkami - ja som už našla to pravé orechové, jednému zo sto baworák nesadne, ale myslím že je BMW motorky sa nedajú s inými porovnať, sú jedinečné a úplne iné. Celá koncepcia motora, podvozok, brzdy a ďalšie sú na míle vzdialené od ostatných značiek. Mala som v rukách zhruba 12 strojov rôzneho druhu, ale teraz si neviem predstaviť jazdiť na inej značke moto, ako je BMW. To je ale môj pohľad na vec zo sedla nového GS.
Takze zase remiza :-)) Topol a HrabeX = to je ten muj rozum, Stepan a Alda = zase srdcari a do toho vseho Moods kterej je nekde mezi nima jako rozumny srdcar, ale celkovy vysledek je nerozhodny. Ne, delam si prcu.. piste, piste pocity zkusenosti uz jsem nacatej ... Slavku, co Tve dojmy jako ex TDM ? Chapu podvozek, charisma atd ... Fakt je to tak markantni ? Nebo to mam jeste rok/dva nechat spat a BMW syndrom pak prijde tak nejak evolucne a nekompromisne sam ? Diky vsem, za Vas cas :-))
ja kdyz jel na prvni velke GS domu z prodejny [predtim Funduro 650 GS a Pegaso] tak jsem jel jako poleno a rikal jsem si, jak nekteri lide muzou s takovym kombajnem jezdit docela rychle, ze me to teda nesedi a ze jsem udelal velikou blbost. Byl jsem dva dny tak nejak divnej, sam na sebe nastvanej.
Dneska bych to nemenil za zadnou sebedrazsi motorku na svete.
Jedine ti reknu
neznam nikoho, kdo mel nejaky cas velke GS a presedlal jinam nez na novejsi vetsi GS
nevim proc to tak je, ale plati to
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
No znam par lidi,kteri meli GS a presedlali na LC8 kazdopadne GS je hodne lidi posledni zastavka v motoevoluci,ja kdyz na nem jel prvne tak jsem se docela zhrozil,zvyklej z japoncu jsem cumel jak je ta motorka"nedokonala"vibrace,na volnobeh zatah doprava...casem si clovek zvykne a nic jinyho nechce,pac GS ma dusi,a plati ze kdyz ji milujes neni co resit.
Byl jsem na tom pocitově jako DOC... Koupil jsem motorku aniž bych se na ní předtím projel (bylo to poprvé, kdy jsem to takhle udělal) Mohl jsem si to dovolit, protože jsem přímo toto BáWo znal. Měl jsem BMW vysněné a tak jsem na to sedl a čekala mě cesta domů asi 180km. A první dojmy jsem měl jako DOC. Podvozek se choval nezvykle fajn no a motor z toho jsem byl nejdříve přímo zklamaný... A později se z toho stal opak. Také jsem měl pocit, že sedím na nějaké veliké obludě No a když už stálo BáWo doma na dvoře a jeli jsme se projet s manželkou tak už nám bylo jasné, že je to láska napořád.
Měl jsem do té doby zkušenosti z dlouhodobého užívaní CBR 600F, GSX-R 750, SUZUKI BIG. Jinak mám také v garáži KTM 250 a ta asi půjde z baráku, protože na ní nezbývá čas a je mi to líto, když tam jen tak stojí - raději se jdu provětrat někam na BMW.
No a co se týče toho porovnávání tak jsem měl možnost osedlat konkurenční třídu strojů a to V-strom 1000 a KTM 950. No a z KTM jsem byl nadšený pro podvozek v terénu a motor, ale proti Báwu Vám nic nedaruje a tam kde to s báwem v pohodě projedeš tak tam musíš být s KTM pořád ve střehu, ale odměnou je potom off-road - tam je KTM bezkonkurenční. Kde BMW končí tak KTM začne ukazovat co umí, ale rozhodně potřebuješ na tu motorku víc zkušeností. No a na v-stromu mi to zase přišlo obráceně hodně silniční - úzká řidítka a pocit stísněnosti a motor jede pěkně - také aby ne je to přeci TL-ko! No takže to je jednoduché co na té moto budeš převážně provozovat tak podle toho a rozhodně se nekloním k tomu, že BMW je nejlepší. Já jsem prostě hledal a našel - jsem spokojený. Ale na druhou stranu si klidně v garáži dovedu představit ne jiné, ale další moto...
Také jsem měl půjčené od KTM 950 Super Enduro a to už nejde vůbec srovnávat...
Upravil SPEEDY dne 06.02.2008 10:00
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Satila> no srovnani TDM a Brambory je tezky. Jedna se o uplne jiny stroje. TDMko je uzky, lehky, svizny - o TDM900 to plati dvojnasob. Naproti tomu BMW je obrovsky, mas siroce roztazeny ruce a vibruje ti do zadku (plati o 1150). Na bavoraka je treba si zvykat a motor ti bude zezacatku pripadat vlaznej. Asi takhle, jestli jsi velikej a tlustej , Bawo te oslovi vic nez TDM - je na nem spousta mista. Subtilnejsim postavam bych doporucil spis TDMko - pokud se jezdi vyhradne po silnici, coz je tvuj pripad jak sam rikas...
Já mám FZ1(silniční hodně ostrý naháč), rychlé svezení i třeba na okruhu mi rozhodně není cizí. Jenže téměř celý minulý rok jsem jezdil ve dvou s přítelkyní a naše výlety dost často končily po turistických značkách a když jsem tahle jednou jeli lesem po mokré trávě tak nám došlo, že zadní 190-ka guma v silničním vzorku není zrovna to pravé ořechové...tak jsme se svezli na 1200 Adventure, potom na 990 Advenure a GS jsme si hodně zamilovali...jenže po zkušenosti s neustálým zvedáním KTM z písku mi představa válení se s BMW začalo být tak nějak líto, takže v garáži nakonec přibylo KTM 450EXC a teď celou zimu trávím dost času na trati v pískovně...když to srovnám s ježděním v Brna na okruhu, tak vesnická pískovna je zatraceně mnohem větší adrenalin...
Teď řešíme, jestli GS nebo GS Adventure a jestli na podzim jako třetí motorku nebo poslat FZko o dům dál a mít jen dvě motorky...možnost volby je hrozná věc :-)...a při výběru motorek to rozhodně není racionální záležitost...
Satila napsal:
PUP: ahoj, rad bych se Te zeptal, jake to jsou ty dojmy o kterych pises? Mam V-Strom a chtel bych nekam "dal" a vlastne uz nic dalsiho nez GS1200 neni. Zaroven si stale nejsem jistej, jestli nakup GS stoji za ten vlastne dojnasobek ceny? Se Stromem jsem spokojeny a nejak si nedokazu predstavit, ze bude GS take dvojnasobne uzasne. Nechci srovnavat parametry - ty jsou vcelku jasne, (a nerekl bych ze v NEprospech Stromu).... spise jestli ty emoce nebo pocity stoji za tech 100tis. vic penez.... Diky
Konečně se dostávám k popisu prvních dojmů a odpovědí na otázky:
Pocit z podvozku a brzd je úžasnej, snad jen z počátku trochu nezvyk na dual system a minimální ponořování předku. Děsne rychle jsem se naučil v zatáčkách se nebát vzít za přední brzdy , ovladatelnost za 1*
Převodovka oproti V-Stromu taky supr, ale už se mi podařilo párkrát najít falešný neutrál někde okolo pětky.
Motor - teprva zajíždím, najeto cca 300km, takze za to netahám a nesnažím se to tahat od spodu. I tak to jezdí supr, zdají se mi jen docela krátké a za sebou rychle naskládané rychlosti. Možné je to ale silnějším krouťákem, na 6. to jezdí i do kopců jako prase Jen se mi zdá, že po pár km začly celkem dost chrastit ventily, v určitých otáčkách mě to celkem s.re No počkám do garančky a uvidíme.
Co se týče doplňků - v březnu na Motocyklu 2008 doufám, že z Tomáše TT vydyndám nějaké výstavni slevičky na padáky, kryt víka ventilů, mřížku chladiče oleje, plexi před světla, spojlery na kryty rukou a mnoho jiného
Satila: nene, u me GS opravdu neni srdecni zalezitost. Kdyz jsem prodal Varana 03, puvodni plan byl jit do novyho, GS jsem nechtel. Jenze jsem si pujcil GS1150 a bylo jasno. V tom co jsem psal vejs je i 1150 vyrazne lepsi nez Varan, svezeni na 12tce me uz uplne odrovnalo.