67.250km má Dakarka za sebou a začala dost hlasitě a nepřesně řadit. Každý kvalt znamená o poznání větší ránu, než dříve (než na to, co jsem byl zvyklý). Včera se na tom projel Servisák a řekl bych, že ani jemu uchu ten rachot nelahodil. Prvně zkusím vyměnit bowden, zkontrolovat páku spojky na bloku motoru (dle manuálu), dopnout řetěz, ale obávám se, že budu to budu muset položit na bok a otevřít. Jen doplním, že olej je novej a je ho tam dost.
2 Servisák: Včera jsem cestou domů přes Prahu zkoušel řadit bez spojky nebo jen s jejím lehkým zmáčknutím, jak jsi mi říkal. Nahoru i dolů to bylo ve vyšších kvaltech o poznání lepší, řekl bych výborný, ale jak jsem vzal spojku na full, tak zase kravál. Potom cestou domů už jsem i párkrát špatně řadil 3-4 (vyskočily).
Upravil xHackerM dne 25.06.2012 08:48
xHackerM napsal:
67.250km má Dakarka za sebou a začala dost hlasitě a nepřesně řadit. Každý kvalt znamená o poznání větší ránu, než dříve (než na to, co jsem byl zvyklý). Včera se na tom projel Servisák a řekl bych, že ani jemu uchu ten rachot nelahodil. Prvně zkusím vyměnit bowden, zkontrolovat páku spojky na bloku motoru (dle manuálu), dopnout řetěz, ale obávám se, že budu to budu muset položit na bok a otevřít. Jen doplním, že olej je novej a je ho tam dost.
2 Servisák: Včera jsem cestou domů přes Prahu zkoušel řadit bez spojky nebo jen s jejím lehkým zmáčknutím, jak jsi mi říkal. Nahoru i dolů to bylo ve vyšších kvaltech o poznání lepší, řekl bych výborný, ale jak jsem vzal spojku na full, tak zase kravál. Potom cestou domů už jsem i párkrát špatně řadil 3-4 (vyskočily).
Dolu to tam moc nešlap bez spojky, vyměn lanko jestli už to nemá zasebou a uvidíš tohle je nejlevnější oprava pak spojka a pak no převodovka.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
monty napsal:
chlapi ěm se občas stává když mín zařadím z 3-4 tak mi vyskočí. ale stává se to jen velmi zřítka, nevíte čím yb to mohlo vyt mám najeto 24tis
Problém s převodovkou má dost majitelů Dakarů. Já taky, jak už jsem tady na webu psal mám potíže s jedničkou. Po jejím zařazení se dosti často stane že jako bych ji tam nedal , není slyšet ani žádné vyskočení . Tak jako tady hoši radili , jedničku po zařazení chvíli podržím než přeřadím na dvojku. Je to sice nenormální ale bohužel tyto motory to dělají. Ujeto 40tis.
Olin napsal:
Problém s převodovkou má dost majitelů Dakarů. Já taky, jak už jsem tady na webu psal mám potíže s jedničkou. Po jejím zařazení se dosti často stane že jako bych ji tam nedal , není slyšet ani žádné vyskočení . Tak jako tady hoši radili , jedničku po zařazení chvíli podržím než přeřadím na dvojku. Je to sice nenormální ale bohužel tyto motory to dělají. Ujeto 40tis.
Zvyknul sem si na to tak že to dělám i u dvanáctky
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
take nepocituji nejake vyraznejsi problemy s prevodovkou, tu a tma s emi podari tma kopnout neco mezi 2 a3 a nebo 3 a4-- ale snazim se to co nejrychleji napravit, jinak s jendickou nemam absolutni problem... 44 260 km , prevodovka je ticha kdyz se zahreje olej... i jendicka jde pri zahratem oleji krasne tise
Problém jsem pozoroval u všech 1buchů rotax co jsem měl a mám vypozorováno
že se to děje při moc našponovaném řetězu.Komu to dělá,zkuste povolit řetěz a
měl by být klid.
Ten je až dost volný, naopak si myslím, že by potřeboval dotáhnout... Ale to by přece nedělalo rozdílně u studeného či teplého motoru... A je pravdou, že když jsme jeli z tý Prahy, tak motorka měla za sebou celý den jízdy a fakt byla v provozní teplotě... Dneska byla studená a nic...
Ještě jedna věc kterou mám odpozorovanou.S blížícím se termínem výměny oleje v motoru se začalo zhoršovat i řazení.Někdy to začlo kolem 6tis km jindy až třeba v 8tis km ale nikdy jsem tam nakonec nenechal olej dýl jak 8tis km. Po výměně oleje najednou jak když tam dáte jinou převodovku.Všechno krásně lehce a bez kraválu.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Já mám na novym oleji ani ne 3000 a taky mě to tak skáče při řazení jednička vypadavá a neutrál taky najdu všude když se snažim a mám tam předepsanej castrol... A s tim řetězem jsem to zkoušel a rozdíl hledám marně.... Nevim kde je zakopanej pes, ale tak nějak si na to stěžujou všichni to vypadá
In pivo veritas!
Mám celkem najeto asi 38000 před 3000 jsem měnil olej dal sjem tam Motul, a myslím, že se to trochu zlepšilo, jen mám někdy problém, když stojím najít neutrál, ale myslím, že je to normální, a jak tady bylo napsáno, tak to chce tam prostě kopnout, mám mx boty a sem tam to taky dám s velkým citem ,kvalt mi zatím nikdy nevypadnul
ale když jsem dělal autoškolu na chunlanovi, tak tam vypadávaly kvalty i když jsem jel přes nerovnost na vozovce, pro mě to byla strašná zkušenost, nikdy jsem na motorce neseděl a ještě jsem měl učitele. který mě vždycky strašně zprcal ( zastavil na krajnici a začal mi nadávat do k.reténu, k.okotů...)když se to stalo, takže jsem měl nohu vždycky pod řadičkou, pro mě nejhorší zkušenost na motorce