jardo,podívej se na tu fotku pořádně,je to sice blbě vidět,ale já mám šrouby zapušťený je kolem nich prolis,myslím na všechno
Upravil bystricke dne 01.12.2008 23:18
hmmm, to je fakt.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
ohledně toho testování
budu mluvit o 1150,tu sem dělal,na 12 -ce nevím jak a kde je to uchycený
1150-něco sem stím najel ale nikdy,no možná jednou dvakrát sem se lehce svezl po břichu,tedy plechu,ten plech je přidělaný jako byl originál a drží ho 4 šestky šroubky přes silenbloky,plech můžu udělat ze 4 nebo dokonce z 5 mm silného plechu,on to přežije určitě,toho bych se nebál,ale vydrží to spodek vanyke kterému je všechno přidělaný,jednou dvakrát lehce jo,ale jakmile stím práskneš trochu víc,rupne vana,ať si koupíš cokoliv,budeš muset stejně dávat bacha,sedneli si to na celou plochu,bude držet,budeli ta váha hodně u jednoho šroubu,stačí málo a jsi durch.
právě sem ti to i otestoval
jay napsal:
je to originál BMW plech, mám ho na 1200gs
Jako že se dá objednat třeba V Autecu? Nebo jen v De?
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
bystricke napsal:
ohledně toho testování
budu mluvit o 1150,tu sem dělal,na 12 -ce nevím jak a kde je to uchycený
1150-něco sem stím najel ale nikdy,no možná jednou dvakrát sem se lehce svezl po břichu,tedy plechu,ten plech je přidělaný jako byl originál a drží ho 4 šestky šroubky přes silenbloky,plech můžu udělat ze 4 nebo dokonce z 5 mm silného plechu,on to přežije určitě,toho bych se nebál,ale vydrží to spodek vanyke kterému je všechno přidělaný,jednou dvakrát lehce jo,ale jakmile stím práskneš trochu víc,rupne vana,ať si koupíš cokoliv,budeš muset stejně dávat bacha,sedneli si to na celou plochu,bude držet,budeli ta váha hodně u jednoho šroubu,stačí málo a jsi durch.
právě sem ti to i otestoval
Já už mám to vychytanější uchycení tím dlouhým šroubem horizontálně ze předu bloku motoru. Viděl jsem to na 07GSA a pořídil si na to tu hrazdičku.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
Vita napsal:
Pokud tam ale ty díry nejsou, tak to bude působit jako pěkné úložiště bahna, které se jenom těžko dostává ven. Zatím mám plech na hlavní stojan TT a po jízdě je plný bahna. Dost jsem o těchto dvou (TT / Wunderlich) uvažoval, ale nějak nejsem pořád rozhodnutý. Wunderlich plech mě připadá dobrej, navíc má v předu výztuhu - takové účko, které je přišroubované k motoru mimo 4 hlavní šrouby. Tuhle výztuhu si myslím že TT kryt nemá a je potřeba ji doplnit ocelovou výztuhou. (Tomas TT - prosím oprav mě, jestli to tak není). Ocelová výztuha TT je asi hodně dobrá z hlediska pevnosti, ale zase má gumový blok, který se opírá dole o motor, což nevím jestli je úplně ideální.
Sorry, nevšiml jsem si toho příspěvku...
Už je to asi out ale - kryty motoru jsou jedna z nejsložitějších věcí, které se řeší s BMW, aby montáží takového krytu nepřišel zákazník o záruku. Pochopitelně že jen pár výrobců vůbec tohle řeší ale TT je mezi těma několika, kteří si nechávají schvalovat prakticky všechno. Pokud vím, tak WU si nechává schvalovat většinu taky. Nevím že by někdo další (kdo dělá kovové díly) platil fabrice za atesty atd. Pokud BMW schválí nějaké řešení, tak můžeme diskutovat o tom, jestli to je nejlepší nebo jestli to nešlo udělat jinak ale obvykle zjistíme, že to co vypadá "snadnější nebo lepší" neschválila fabrika z důvodu, který nikdo neví. Někdy proto, že sami mají výrobek, který třeba takový způsob uchycení používá a někdy proto, že se třeba některá část může zahřívat a expandovat a něco by někde mohlo prasknout apod.
Ty silentbloky u starších šucplechů byly prostě jediná možnost a tím pádem jediná možnost, jak zamezit ohnutí při nárazu částečně odspodu a zepředu (99%) byl ten ocelovo-gumový mezikus, který zamezil posunu šucplechu. Nesmělo se to prošroubovat do jednoho celku ale to ani nebylo potřeba. Guma na spodku vany vůbec nevadí, lidi s tím byli v Africe, má to nulový vliv na motor a jako ochrana to je asi nejlepší řešení co známe. Vydrželo to neuvěřitelný nárazy, jeden náš známý prorazil ten 5mm dural o kámen v délce asi 7 cm (udělalo to trojúhelníkovou díru a plech se zvedl nahoru jak proražený krumpáčem a v té ocelové desce měl solidní vryp ale motoru se nestalo nic a ten šucplech pak někde nechal zavařit a ani ho neměnil. Na modelech 07 je to už jinak a ta "výztuha" nebo spíš příčka co je vidět na obrázku WU je tam od BMW. Nicméně ten ocelový meziplech se tam pořád dává ale reálně to potřebuje jeden ze sta, kdo fakt jezdí hardcore. Nejhorší asi vůbec je, když se člověku nepovede nějaký výjezd, někde to na kamení nakopne a motorka spadne vanou na kámen přímo shora. Energie nemá kam jít a to je nejčastější průraz vany. Víme o případu, kdy nějaké DR po takové situaci odváželi z marocké M5 (to je na jihu skoro na hranici s Alžírskem) do Ceuty na náklaďáku a bylo po dovolené a problém pro všechny účastníky akce. Na takovou cestu bych o tom přemýšlel. Na ježdění po alpách je to úplně zbytečný..
Jinak k těm dírám - bahno se tam bude držet i když tam díry jsou. Akorát se to líp čistí ale rozdíl v pevnosti je nesrovnatelný. Na seriózní offroad je zrovna u GS s nízkým spodkem potřeba co nejdelší a co nejhladší spodek, protože se pořád přes něco člověk sune břichem - obvykle stačí první větší brod s kamením a člověk to pochopí.
K velikosti - je to asi věc vkusu ale některé kreace, které jsem viděl, považuju doslova za děsivé. Šucplech vpředu vytažený 30cm nahoru na prsa například. Kamarád s tím jel před pár lety v Maroku a dohánělo ho k šílenství neustálé zvonění toho neupevněného kusu plechu jak do toho pršelo kamení. Bylo to jako jet s gongem. Nemluvě o tom, že se dlouhý plech ohýbal postupně dopředu, až se ohnul tak, že to brnkalo tuším o blatník předního kola. Lidi u toho prostě někdy moc nepřemýšlejí a nejsou to věci vyzkoušené v opravdu reálných podmínkách. To samé upevnění šrouby zespodu - musí to být udělaný chytře, jinak budete řešit situace jak to sundat, když jsou šrouby rozmaštěný od skal apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak k tomuto problému by se mohl vyjádřit i Standa (advik) který s tím má své zkušenosti.
Vloni v Rumunsku jsme přejížděli 67C směrem do pionýráku. Lukes se s se Standou honili a kousek za vrcholem Standa najel šusplechem na kámen. Přestože měl ten šusplech asi ten největší, neměl všechny přídržné šrouby zapuštěné. Přejížděný kámen se postavil a jako naschvál trefil ten nezapuštěný šroub, který byl natvrdo přichycený do vany. Rána způsobila přes šroub přímý zásah do vany, šroub i s kusem vany vylomila avýsledek byla díra do vany ve velikosti vlašského ořechu.
Kdo 67C zná, ví co to v těch horách kousek pod vrcholem znamenalo.
Nicméně o nejlepší zážitek se postaral Martin (Zámek) který s sebou vezl v kufru celou dílnu. Za pomoci posledních zbytků benzínu z vařiče okolí díry odmastil, z kufru vytáhl dvoubarevnou plastelínu ( plastický kov) a tou tuto obrovskou díru zaplácal. Po vykouření asi dvou cigaret jsme každý dali k dispozici trošku oleje, který jsme do Advikova advenčra nalili a jelo se dál.
V pionýráku se dolil zbytek oleje a s takto opravenou motorkou Standa dojel až domů. Jak to řešil dál už si nepamatuji, ale možná to Standa dovypráví.
Na tomto příkladu jsem jen chtěl demonstrovat, že když se dá dohromady trochu smůly a trochu blbé náhody tak i ten nejlepší šusplech není nic platný.
milosk
Tomáš TT: Naprosto s tebou souhlasím. Jestli ten plech vyrábělo nebo vyvinulo BMW, tak si myslím, že bude ok.
jay: Našel bys objednací číslo? Jak je u toho plechu vyřešené uchycení? Díky.
milosk: Advik mi tu příhodu vyprávěl. Bylo super, jak se to vyřešilo na místě a jelo se dál. Pamatuju si, když Advik kupoval ADV na jaře 07 a už měl koupený nebo objednaný doplňky včetně toho spodního plechu v TT. Bylo tam nešťastný, že BMW změnilo to uchycení na 07ADV a v TT se to ještě nevědělo a dodali mu plech na 06. On to tam pak nějak předělával a to si myslím, že mohlo být tou příčinou průrazu.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
Jarda BMW GSA: ne, šucplech je stejný, akorát se podle modelu dodávají díly pro montáž. Akorát šucplechy pro první a možná i druhý modelový rok byly jiné ale i na ně jde dát ten typ co se běžně prodává. Každopádně dole nejsou žádné šrouby ani výstupky, fakt netuším co tam měl nebo neměl. Ale všechny 07 a novější jsou podle mě nebezpečnější v tom, že to je upevněné do vany "natvrdo", do 06 to bylo možná rizikovější v tom, že se šucplech dal urvat z těch gum ale prakticky se tím nedal poškodit odlitek vany.
Všechny šrouby na všech našich typech šucplechů jsou zapuštěné a není tam nic, za co by mohl zavadit, takže to nechápu...
Když tak se koukni tady kde jsou detailní fotky i zezadu http://www.tourat...0722-0.PDF
Ale jak říkám - staré řešení se silentbloky a ocelovou výztuhou vyplňující prostor mezi to je nejlepší a jde to i na ty nové modely akorát že pro spoustu lidí je dalších 100 eur zbytečně vyhozené peníze a... znáš to.
Hezky je to vidět tady (ten horní plech je ocel):
osobně doporučuji "dlouhou" variantu TT, kdy je plech pod motorem protažený ještě dílem na stojánku a vytvoří se tím rovná plocha...když jsem v Německu najel ve vysoké trávě na padlý kmen, nezůstal jsem viset, ale moto jen sklouzla a sjela...nevím, jak bych ji z té klády jinak sundaval...
Podle mě to bude mít BMW vyřešený podobně - akorát stejně jako u všeho to všechno maličko dražší a na některých věcech se šetří i v technickém návrhu - šucplech by podle německých cen měli mít dražší o 25%, techniku nehodnotím, protože ho nikdo v reálu ještě neviděl.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomáš TT: On právě prorazil to místo, kde je šroub uchycen ve vaně. Nejlepší se mi zdá to řešení přídavné hrazdičky mezi plechem a blokem, která je upevněná tím horizontálně prostrčeným šrobem M10 skrz díru pro zvedák nebo na co tam ta díra je. M6 šrouby ze předu už nejsou našroubovaný do vany, ale pouze do té hrazdičky(hrazda proti podjetí plechu, nebo tak nějak se to v BMW katalogu jmenuje) Ty tvoje odkazy mi nejdou otevřít, ale vím co máš na mysli.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
Touratech (TT) plech jsem měl, ale taky to nemá moc dobře vyřešené. Měl jsem i to TT vyztužení mezi motorem a TT plechem. Ale má to jako každý jiný plech slabinu a to v tom uchycení. Jednak ty střední šrouby, nejsou až tak moc zapuštěné, to se dá sice vyřešit, ale stejně je to uchycené přes ten silenblok přímo do motoru a pak stačí taková náhoda jako u mě, že to tím šroubem šlo rovnou na šutr a je to … ten silenblok tu energii nezvládne, on by musel mít tak 5cm hmoty a ne 1cm.
Koupil jsem originál plech BMW. Mají to moc dobře vyřešené. Doporučuji všem. Ty zadní šrouby nejdou přímo do motoru, ale přes redukci. viz. obrázek. Číslo toho BMW plechu je 71607713459 a stojí pouze 5403 Kč. Je to včetně šroubů a gumové rohože viz obrázek. Tento díl dle mého názoru by měl být standardní výbavy již sériového adventura a ne ta placka co tam je na opletávající kamínky. Jo a odpověď na toto téma je, že se to dá koupit i v Autecu.
Upravil bmwdriver dne 04.03.2009 15:19