smazak73 napsal:
To: Mesky díky
Takže záhada vyřešena. Mám převodovku s označením GAJ tudíš krátká 6 to číslo je na bloku motoru takže k výměně nedošlo a nikdo se v tom nehrabal .Myslím od r.v.2000 (nevím to určitě) montovali FID panel s E ,takže ti Tondo za pravdu dát nemůžu
Pro všechny: Aby jste se nerozepisovaly kolik kdo točí na 6 zkontrolujte si číslo a kód (viz Mesky) a podle Zmijonova seznamu si najdete převodovku která má jakou 6ku popř.1ku
Tak je dobře, že se na to došlo. S největší pravděpodobností je z té doby (od 2000 - do konce 2002 s "E" na displeji) nejvíce modelů obyč. GS(ne Adv.) s dlouhou 6. Těch s kratší šestkou bude asi jako šafránu. Tvoje motorka bude asi jedna z mála, která má kratší 6 a na displeji "E".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
kratka a dlha sestka sa daju krasne zistit aj podla otaciek
ja s mojou kratkou pri 3000/ ot. idem 90km/h tachometrovych, viem ze motorky s dlhou 6 tocia na poslednom kvalte o 500 otaciek menej pri rovnakej rychlosti ale zas tu 6 nemozes zaradit tak skoro ako ja
raptor napsal:
kratka a dlha sestka sa daju krasne zistit aj podla otaciek
ja s mojou kratkou pri 3000/ ot. idem 90km/h tachometrovych, viem ze motorky s dlhou 6 tocia na poslednom kvalte o 500 otaciek menej pri rovnakej rychlosti ale zas tu 6 nemozes zaradit tak skoro ako ja
To znamená, že krátká šestka točí pravděpodobně stejně, jako pětka na R1100GS, tj. 3000 při tacho90, nebo 3300+ při tacho100 km/h. Při dlouhých přesunech mi na R1100GS nejvíc vadí právě zbytečně vysoké otáčky...viva dlouhá 6...
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Ahoj..dnes jsem to konečně zkusil má teda klasiku GS rok 2000 a poslední zařazený stupeň se mi zobrazuje jako E při 120 km/h točím nějak 3 tis otáček
jen mi příjde že ta šestka je u mě opravdu na to zařadit až dkyž jedu tak 100km/h a pak už jen udržovat
zmijon napsal:
Převodovka kódy
Sestavování kódy pro sérii a R 1150 R 1100 xx xx
1100 série:
DAC => 1993 - 1994 (i stále prim 1.56)
DAF (stříbro) a DAH (černá) => '94 (s vypuštěním GS), novým předsedou i 1.82 (VEH mít jinou HA překladu, O-kroužky na volné kola chrastítko volnoběhu snížení)
DAG = stříbro zařízení pro 1100 GS / RT -> v době, kdy tam byly 2 druhy barev ve stříbrné motoru a převodovky, DAG je varianta DAM jiného.
Daj = DAN na verzi před upgradem na novou tábora, některé z nich bez O-kroužky
EAQ (stříbro) a DAR (černá) => MJ 96 nových typů ložisek do 3 vln
SZÚ (stříbro) a EAB (černá) => od MY 97-ústa nové geometrie, nové hnací hřídel klapky, bez O-kroužky více.
EAF (černá) => od MY 97, s no-load a zařízení ukazatel, montážní díly pro GS / RT
Přenos všech typů R 1100 do "R 1100 S" jsou totožné v každém modelu ročně. Pouze HAG liší.
1150 série
Tam je prakticky standardní převodovkou pro všechny modely R 1150 (jedná se o 1. a 6. rychlost "dlouhý"
Rozdíly jsou pak:
* Lakování bydlení v závislosti na modelu
* Model-specifická hlavice řadicí páky
* Model-specifické vybavení displej nebo neutrální spínač
* Model-specifické převodových poměrů -> 1 Krátký kurz jako SA na ADV nebo 6. Krátký kurz jako standard pro R 1150 R a R 1100 S a K 1200 RS.
* Model-specifická rozšíření
To pak vede k typech a jejich předávací kódy
Jsou vzájemně kompatibilní všech 1150-R přenos v různých vozidlech
Tato značka (tři písmena) je připojeno k zařízení čísla.
GAJ => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
HRY => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální)
GAK => až do MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
GAG => až do MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální)
GAD => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Gang krátké (R 1150 R)
GAN => až do MY 2003, stříbrná, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
SZP => až do MY 2003, černá, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
JAG => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální); m. Ganganz.schalter (GS / RT)
JAH => od MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální); m. Ganganz.schalter (GS / RT)
JAL => od MY 2003, stříbrná, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
JAM => od MY 2003, černá, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
Jaj => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
JAK => od MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
JAQ => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Gang krátké (R 1150 R)
Jao = havaroval lisování za JAQ
Po předání všech 1150 a 1100 S jsou stejné, například, by nikdy ukázat na vyšší rychlost s RT s kódem JAM. Pouze HAG liší.
2. Písmeno označuje vždy "typ" vysílání:
Xax = XXXXXX> standard přenosu
XBX XXXXXX => Náhradní zařízení
XCX = XXXXXX> spínací zařízení
Tam, kde se v zásadě mezi náhradní a výměnné zařízení není žádný skutečný rozdíl
Příklady:
EÚD = výměna typu zařízení SZÚ = R 1100 stříbrná
JBL = výměna typu zařízení JAL = R 1150 GSA Silver
Co vlastně znamená, když tam mám vyraženo JBL? nějak jsem tomu neporozuměl
JBL = Ersatzgetriebe des Typs JAL = R 1150 GSA, silber
JAL => ab MJ 2003, silber, 1. Gang kurz, 6. Gang kurz (nur GSA)
JBL nahrada za typ JAL
Upravil zmijon dne 02.03.2011 18:52
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
PREVODOVKA BUDE STEJNA JEN TEN KOD ZMENILY prkladac si to prelozil podle svyho jinak je to ve smyslu
NAHRADA TYPU(KODU) PREVODOVKY
Prevodovka od r 2003 stribrna adv kratka 1 a 6
Upravil zmijon dne 02.03.2011 19:21
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Saturnin napsal:
já si myslel, že to bude špatnej překlad takže krátká jednička, supr díky za info
jestli mas adv od r 2003 tak to tak bude dlouha 1 by byla tahle JAJ => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
Upravil zmijon dne 02.03.2011 19:24
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Saturnin napsal:
né, mám rok 2002, takže pořád krátká jednička?
podle kodu jo
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Chlapíci, mam klasiku 1150 GS. Momentálně ve mně hlodá jedna myšlenka, které se né a né zbavit.
Nádrž se dá zvětšit, tlumiče vyměnit, sedlo neřeším bo občas "musím" jet ve dvou. Co mně ale trošku štve je ta dlouhá jednička. Větší offroad nejezdím, vše v mezích motorky, ale přeci jenom při pomalejších přejezdech mně příjde, že by přišla vhod. Jinak jsem s moto maximálně spokojen a měnit se mi nechce, ikdyž ta jednička, no nevím .
Jak jste na tom vy, se zkušenostmi z terénu, co nemáte ADV s krátkýma jednička nebo máte klasické GS. Jak je na tom třeba klasika 1200 GS vzducháč?
Dík
P.S.: Zkrátka bych potřeboval svoji hlodavou myšlenku na výměnu mota vymluvit :-)
Fanous napsal:
Jak je na tom třeba klasika 1200 GS vzducháč?
Dík
P.S.: Zkrátka bych potřeboval svoji hlodavou myšlenku na výměnu mota vymluvit :-)
No,já mám 12ku,ale taky jsem dřív hodně přemyšlel,jak to udělat.Ze začátku se dělaly i 12ky ve verzi s kratší jedničkou(aspoň,co jsem slyšel).Moc by se to hodilo nejen v terénu,jak píšeš,ale i při popojíždění v kolonách atd.Nerad motor podtáčím,takže prakticky se na 12ce nedá jet pomaleji,než 30km/h,protože to točí přesně 3000ot/min na jedničku a pod to velice nerad chodím.(mám už vícekrát ověřeno,že pokud jsem "nucen" to točit delší dobu pod 3tis,tak se to hodně projeví na rozhození ventilových vůlí! )
Jenže na druhou stranu si myslím,že kratší jednička tento problém jenom "přesune" o stupeň dál.Protože pokud bych měl kratší jedničku,tak tam,co teď jezdím na jedničku v pohodně(nad 3tis.ot) už bych musel zase řadit dvojku a byla by zase podtočená dvojka...takže to si nevybereš.V terénu jsou to asi nejpoužívanější kvalty(aspoň pro mě),takže bych si problém jenom odsunul
Ale někdy bych se na motorce s kratší jedničkou chtěl projet,abych si tu teorii potvrdil nebo vyvrátil
Upravil Mr GS dne 30.07.2015 17:33
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Fanous napsal:
Jak je na tom třeba klasika 1200 GS vzducháč?
Dík
P.S.: Zkrátka bych potřeboval svoji hlodavou myšlenku na výměnu mota vymluvit :-)
No,já mám 12ku,ale taky jsem dřív hodně přemyšlel,jak to udělat.Ze začátku se dělaly i 12ky ve verzi s kratší jedničkou(aspoň,co jsem slyšel).Moc by se to hodilo nejen v terénu,jak píšeš,ale i při popojíždění v kolonách atd.Nerad motor podtáčím,takže prakticky se na 12ce nedá jet pomaleji,než 30km/h,protože to točí přesně 3000ot/min na jedničku a pod to velice nerad chodím.(mám už vícekrát ověřeno,že pokud jsem "nucen" to točit delší dobu pod 3tis,tak se to hodně projeví na rozhození ventilových vůlí! )
Jenže na druhou stranu si myslím,že kratší jednička tento problém jenom "přesune" o stupeň dál.Protože pokud bych měl kratší jedničku,tak tam,co teď jezdím na jedničku v pohodně(nad 3tis.ot) už bych musel zase řadit dvojku a byla by zase podtočená dvojka...takže to si nevybereš.V terénu jsou to asi nejpoužívanější kvalty(aspoň pro mě),takže bych si problém jenom odsunul
Ale někdy bych se na motorce s kratší jedničkou chtěl projet,abych si tu teorii potvrdil nebo vyvrátil
Tak tak, souhlasím.
No ono se totiž v některých případech nedá jet se spojkou jen v on/off režimu a na to by byla právě ta krátká jednička fajn (kličkování, atd). A to právě i na ty kolony a rozjíždění do kopců v offu, apod.
Opravdu by mně zajímalo, kdo má s tím jaké zkušenosti v terénu. Viděl jsem, že spousta lidí co nemá ADV verze jezdí taky dost off.
P.S.:Četl jsem někde na na netu, že si nějaký majitel BMW 1100 GS schválně šteluje ventily o 0,05 mm větší vůle, prý to jede lépe od spoda. Nevím zda by to problém s podtáčením motoru vyřešilo. Jsem spíš zastánce seriových postupů.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
No taky teď řeším převodovky a zrovna se mi jedna vysypala má kód GAJ to jsem tu našel, ale chtěl bych jí nahradit převodovkou s kódem JAR(případně JBH z RT) tu jsem tu nenašel jen podobné JAx (bez to R na konci) Zmijon mi nedovedl pomoci, tak se ptám ostatních. Díky za info. Tonda.
Jezdím tak rychle, jak lítá můj Anděl strážný!!!
Mam na predaj prevodovku oznacenie GAE normalna 1,dlha 6,naj.original 60 000km,km zdokladujem.Rozpredavam koli nehode.ak by mal niekto zaujem,ponuknite cenu.