Nalití a první servis si provede... možá neprovede každý sám - má to zásadní vliv na kvalitu a životnost. Do výroby se dodávají všechny baterie nalité a odservisované.
Jakym zpusobem se to ma delat spravne?Vzdy jsem ji proste nalil a nabil ...
Ahoj... v podstatě to není nic složitýho.....
- pomalu nalej kyselinu do článků (aby se článek reakcí nezačal vařit - přehřál se)
- nech baterku ustát a vychladnout cca 20min až 0.5hod (proběhne reakce a elektrolyt se stabilizuje)
- nabij pomalu baterku na plnou hustotu elektrolytu ve všech článcích (případně dořeď destilkou nebo přidej elektrolyt) - dobrý je na to takový to kukátko - spektroskop
hotovo, připraveno.... mám zkušenost že takto ošetřená baterie má až o 20% větší kapacitu a hlavně delší životnost.
Dakar 650, HusaberG
Nic novýho to není ale většina prodejců to neudělá - nalejí a naskladní.... po 2měs prodají....
Odstát ji nech občas do ní drkni - odejde vodík a plyny...
Dakar 650, HusaberG
Také čím kvalitnější hliník(čistější),tím větší výdrž+větší amh proud.Dokonce se v čr vyrábí pro amíky baterie do ponorek,letadel,a pod.Ten se kupuje z rakouska,čína není moc kvalita ale je to chemie,pak se to míchá na mínusy i z použitých baterek a tak.
"Žij svůj sen"
Rhinoceros napsal:
Ahojte, ja si nechal poslat tuhle Motobatt z ameriky. Mela by to byt ''opravdova'' gelovka. Ma 4 konektory, takze 2 jsem pouzil pro pripojeni terminalu +- a na zbylych dvou mam poveseny vyhrivany ruce, cigaretovou zasuvku, dobijecku atd. Vsechno funguje jak ma. Konektory mam radne pripojeny ale.... kdyz nastartuju, tak se mi misto casu na hodinovem displeji objevi napis BAT a nejdou mi budiky dokud 3x kratce nezmacknu cudlik pro nulovani denniho pocitadla kilometru. Pak jde vsechno zase jak ma. Cas zustava nastaveny a kilometrovnik normalne pocita. Motorce se asi neco na te baterce nelibi - asi protoze je zluta. Nemate nekdo podobne zkusennosti a navod na odstraneni (krome rady dej tam jinou baterku - byla to ta nejdrazsi, jaka se dala sehnat) Diky
Kluci elektrikarsky nemate nikdo zadnej napad? Ja se zacinam priklanet k vysvetleni, ze je to BATmotorka a zacinam jezdit v kostymu BATmana
Rhinoceros přiložený následující obrázek:
[189.74Kb]
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Will napsal:
Tak já mám tuhle a bez problémů..
http://www.motonet.cz/nahradni-dily-a-doplnky-na-motocykly/baterie-jmt/?good_detail=20969
díky za odpověď, tvůj příspěvek výše s tímto odkazem jsem viděl, ale tam bylo napsáno že by měla pasovat, když pasuje, tak není co řešit, pujdu doní... ještě díky za odpověď...
Jezdím tak, jak umím...
lako napsal:
hele shreku jane; ta tvoje tam taky pásne a je o 700,- levnější je na každé straně o 2mm menší..
tak nakonec mám zase kyselinovku, obě ty baterky jsem konzultoval s kamarádem co dělá leta do auto/moto baterií a řek mi že ani jedna neodpovídá tomu co je tam napsáno.
baterie JMT "baterie CB12AL-A2 GEL (gelová baterie)" jak tam píší, je normální kyselinová a ne gelová...
baterie Banner "Banner BIKE BULL 12V 12Ah YB12AL-A2" je taky prý kyselinová a jen je tam jinej obrázek a rozměry podle katalogu taky nesedej...
*pissed*
Upravil SHREK JAN dne 03.03.2011 14:20
Jezdím tak, jak umím...
no ted sem na to taky přišel ta BANERka je kyselinová, uvidím co mi známej sežene, pak dám vědět co dotáhne.
myslim že udržbova baterie pod 6ti šroubky je naprd.. já když si moto dovezl tak byla baterka z 1/3 vysušená, v německu jim snad neřekli že se musí doplnovat elektrolit?!
Over than 250k km on BMW GS bikes
jestli výrobce kecá nebo ne, nevím, je zadělaná a napsano, že se nesmí oddělávat kryt.A ani to nejde bez rozmlácení krytu.. a kvůli čemu jsem ji kupoval, nedolívá se,nevypařuje a hlavně se ani nevylívá , tak jestli je to kyselina, tak mi je to jedno..hlavně neřeším elektrolit.
Hoj, jako svoji dalsi baterku vazne uvazuju o vyrobku Shoraipower. Hlavne kvuli vaze - nekolik kilo takto vysoko se urcite priznive projevi. A pokud nekecaji s vydrzi, tak by to taky bylo vyborne. Kamarad ji ted daval do sve KTM a zatim nema vyhrady.
Taky začínám pomalu uvažovat o nové aku ale mám dilema bezúdržbovou nebo klasik origo dolívací a to z důvodu zahřívání v prostoru umístění a dále režim dobíjení této motorky ( jestli dobíjecí režim nebude bezůdržbovku alias gelovku nějak poškozovat,to samé i ta teplota vnější) páč si říkám nějakej pádnej důvod ti fašouni museli mít že tam naordinovali tento ,,archaický" typ baterie v dnešní době. nemáte někdo nějaké odbornější poznatky k tomuto, nebo dlouhodobější zkušenost s používáním bezúdržbovky? samozdřejmě bych uvítal bezůdržbovku ale abych ji nemusel za dva roky měnit že taky odejde např z důvodu přebíjení či vysoké teploty okolí, nevím nevím zatím
Upravil kim dne 26.04.2011 21:38
Bateria ktoru ma Will je skutocne gelova - bezudrzbova. uvadza sa to aj na stranke vyrobcu aj predajcu. su na nej 4 hviezdicky http://www.jmprod...410.0.html