Jestli je ta motorka po odložení, tak si "prozvoň" vodiče mezi ZFE a přepínačem - nebylo by to poprvé, co se to u "krku" v místě jak jde kabeláž na řídítka přerušilo. Nedávno jsem podobný problém řešil na jedné "raněné" R1200R (nešlo nastartovat se zařazeným kvaltem a vymáčklou spojkou). Tak jak jsem předpokládal diagnostika samosebou našla nefunkční spínač u spojkové páčky. Ten byl ale OK. Problém byl nakonec ve vodiči - žíla se přetrhla uvnitř vodiče - izolace se jen trochu natáhla, ale nepraskla. Vizuelně byl vodič OK, ale po "prozvonění" vcelku rychle nalezeno přerušení žíly. Ten levý multifunkční přepínač bych ale taky hned nevylučoval - klidně může být po pádu "nemocnej".
Upravil Tonda dne 09.11.2010 08:40
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Vypínač- nebo přepínač.
Vůbec není klasický dvoupolohový, tedy je ale jen kolíbka, která jednou stiskne a drží a podruhé jen přitlačí. Prostě tam jejsou dva kontakty jak se zdá ze schematka.
Podařilo se mi jej rozebrat, uvnitř jsou dva jazýčky které se po zmáčknutí k sobě přilepí. Bylo to trochu opálené a možná už unavené tak jsem to očistil, přihl a zase slepil. Nicméně mě zajímá jestli se ten spínač dá koupit zvlášt nebo jen celá levá skříňka? Možná to vydrží na doživotí, ale kdyby ať vím kam se obrátit.
Jinak všem díky za pomoc a starým dobrým 1100 bych rád vzkázal že tento problém se jich týká taky.
To jsou střeva. Je tam vidět nějaká oxidace. Je škoda že se to nedá objednat zvlášť, ale nepřekvapuje mě to. Asi spíš nějaké z ojetých dílů.
Jo a že to nevyhodnotila diagnostika je vlastně ůplně logické. Podle ní bylo vše v pořádku. Jen nikdo nezmáčkla spínač. Až se to na cestě zpět staví do modulu a nevyvolá to odběr objeví to problém. Že to člověka napadne až zpětně. Jsem přesvědčen že prasklé žárovky a vadný kontakt na patici to najde- stejně jako to našlo rozpojení světelného okruhu.
Upravil Waltr dne 10.11.2010 20:31
Waltr - já to zatím vždy, když byla nějaká závada (nemyslím "puzzle" z bouračky) v některém z ovladačů na řídítkách vyřešil buď opravou (jako ty) nebo když to opravit nešlo tak nákupem nějakého rozbitého ovladače z bouračky a "vyoperováním" příslušného spínače. Taky je to řešení ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Kdyz uz tady pisete o tom,ze je to problem i 1100gs,tak ja mel problem presne opacny.Zacalo mi svitit dalkove a neslo vypnout.Problem byl v tom,ze se v prepinaci asi starim trochu roztekli dva pajene spoje a ten cin(nebo co to je)z jednoho spoje se zacal dotykat cinu druheho spoje.Stacilo mezi ne strcit sroubovak a proskrabnout tam mezeru.Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Otevru toto stare tema, prestoze se netyka dvanactky, nybrz stary R850 / R1100 GS. Stalo se mi to samy co vevisovi, totiz ze se mi spekly dohromady dva kontakty a svitilo furt dalkovy. Tak jsem stejne jako on proskrabl mezeru a bylo na cas vyreseno. Ovsem po case se problem projevil jinak - prestalo mi svitit nejdriv potkavaci a pak i dalkovy svetlo. Svetelna houkacka ale fungovala. Tak jsem rozebral levej ovladac. Bacha, je nutne odsroubovat a vyndat tlacitko blinkru a i klaksonu, ve kterym je pruzinka s voditkem a ty se rady ztraci (nastesti jsem je i v tom bordelu na zemi nasel). Po nejaky dobe zkoumani jsem zjistil, ze svetelna houkacka ma vlastni napajeni a dale, ze pri proklemovani privodniho kabelu s kontaktem tlumenyho a i dalkovyho svetla obe funguji. Tudiz problem byl v tom, ze se vyhral kontakt privodu proudu, po kterym jezdi plisek prepinace, udelala se na nem vrstvicka oxidu a navic se teplem okolo nej trochu zvednul plast. Nouzove jsem to malym sroubovackem upravil a svetlo zase sviti jak ma, ale obavam se, ze to nebude na dlouho, protoze poskrabanej kontakt zase casem zoxiduje, ikdyz jsem ho namazal. Ma cenu kupovat levej ovladac z vraku? Bojim se, ze bude ve stejnym stavu...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999