Mlhovky:
Pridavne mlhovky musi mit vlastni vypinac a zelenou kontrolku. Mlhovky musi byt v paru umistene tak jak psal Cycli.
Dalkova svetla:
Pridavna dalkova svetla musi mit modrou kontrolku (to uz masina ma) a vypinac je spolecny s hlavnim svetlometem. Opet musi byt v paru, umistene tak jak psal Cycli.
Kombinace:
1 mlhovka + 1 dalkove. Tuhle kombinaci nelze mit, masina musi byt osazena symetricky. (neni uplne pravda viz dale).
1ks mlhove svetlo:
musi byt umisteno na stredu motocyklu. (coz se dela trochu blbe). Ostatni plati jako pro dve mlhovky.. vypinac, kontrolka.
1ks dalkove svetlo:
musi byt umisteno na stredu motocyklu. (coz se dela trochu blbe). Ostatni plati jako pro dve dalkova svetla.
1ks mlhove a 1ks dalkove:
Kombinace dvou predhozich bodu tj. umisteni je na stredu motocyklu.
<EDIT>
Nedodal jsem, ze je mozne mit nainstalovane 2ks mlhovek a zaroven 2ks dalkovych svetel.
</EDIT>
Suma sumarum, je to na prd. Dalkovejma svitit nemuzeme, mlhovkama taky ne (pokud neni mlha), neco jako "pridavna potkavaci" svetla neexistujou a ikdyby, tak tam byt nemohou (a uz vubec ne zapnuta).
Ja to asi vyresim nasledovne:
Halogen (potkavaci svetlo) + Xenon (dalkove svetlo) v hlavnim svetlometu.
2x mlhovky nainstalovane tak abych je nemusel porad demontovat kdyz pojedu na STK.
Jezdit budu se zapnutejma mlhovkama a holt se budu dohadovat s cajtama ze to je kvuli bezpecnosti...
Upravil jazz dne 21.02.2008 12:53
Ono ve vysledku zalezi na koho v STK narazis, kdyz to bude stoural, tak te vyrazi i protoze nebudes mi zasterku atd. Ja mam pridelana pridavna svetla (dalkova), ktere mam nastaveny tak, ze rozsvitim-li hlavni dalkove, rozsviti se take. Navic mam k nim pridelany vypinace, ze je mohu vypnout a nebudou reagovat vubec. Mam to jen pro nocni jezdeni, pripadne pro svetelnou houkacku.
BMW R1150GS MY02
JohnyT napsal:
Ono ve vysledku zalezi na koho v STK narazis, kdyz to bude stoural, tak te vyrazi i protoze nebudes mi zasterku atd.
To mas pochopitelne pravdu, temer vdyz se da najit neco co nevyhovuje uplne presne.
Ja mam pridelana pridavna svetla (dalkova), ktere mam nastaveny tak, ze rozsvitim-li hlavni dalkove, rozsviti se take. Navic mam k nim pridelany vypinace, ze je mohu vypnout a nebudou reagovat vubec. Mam to jen pro nocni jezdeni, pripadne pro svetelnou houkacku.
Jojo, takhle to (podle toho cloveka z STK) ma byt. Az na ten "zvlastni" vypinac, ale ten asi vadit nebude.
Cycli napsal:
Dvoukolová (nový název pro jednostopá neboli motorky) motorová vozidla musí být vybavena jedním nebo dvěma světlomety s potkávacím světlem a jedním nebo dvěma světlomety s dálkovým světlem. Potkávací světlomety musí být ve výšce 500 - 1200 mm nad vozovkou. Dálková světla nejsou výškově omezena.
Odkud to čerpáš? Přímo z nařízení EHS? Já to hledal v ASPI a všechny vyhlášky k tomu jsou zrušené.
Dneska jsem byl v touratechu objednat brzdove svetlo. Bavil jsem se s nima na tema osvetleni motorky.
A dozvedel jsem se toto:
Dva xenony se tam ani dat nedaji a neni to povolene. Tady se jedna o primy rozpor s tvrzenim technika STK.
Dve mlhovky se namontovat daji a je to v poradku.
Kombinace pridavna mlhovka/xenon se tam take da nacpat a nemusi to byt ve stredu motocyklu. V podstate tohle je pry nejcastejsi kombinace.
Priste se vyprdnu na zjistovani jak se veci maji, osadim si svetla podle sebe a podmaznu technika STK. (Kamarad pravnik rika, kdyz se sejdou dva pravnici, vzniknou tri pravni nazory. A tady to evidentne funguje uplne stejne.)
Já vám samosebou nezakazuju si tam dát co chcete, ale jen píšu jek by to mělo být udělané a jak zní vyhláška. Tady ted dám dvě fotky, kde jsou vyfocený - Kontrolní úkony technika STK. ( zákon 56/2001 sb. a vyhlášky které ho upravují 302 a 341) Řídí se snima stk i ty kteří tvrdí, že na motorce můžou bejt dve mlhovky a je tam jasně napsaný že nemůžou. Přečtěte si to a zbytek je jen a jen na vás.
Cycli přiložený následující obrázek:
[131.98Kb]
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
První fotka odstavec 3 a druhá fotka odstavec jedna poslední část věty.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Jestli přijedete na Přežití, tak tam můžu vzít tu STK "kuchařku" a můžem to tam probrat.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Mimochodem podle prvni fotky odstavce 6 jsou v podstate nelegalni pridavna dalkova svetla, protoze jsou umistena bliz k okraji motorky nez potkavaci svetla. (Tak jsem si to vylozil)
diky moc za ty vyfoceny stranky, konecne mam jasno v tom ze to porusim
Kucharku tam prosim vem, ze zajmu bych se rad podival co porusuju uz ted.
Jo, kdyby chtel nekdo vzit z prahy tak si reknete, auto mam velky a jedu sam. Odjezd planuju tak nekde mezi 13:00-15:00. Domu bych se chtel vratit bud v sobotu k veceru, nebo v nedeli nekde k poledni.
Autem jo? No proberem to tam a myslim, že se všichni budem divit co tohp porušujem.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
jazz napsal:
Chtel bych znat Vas nazor na mnou zamyslenou vymenu osvetleni na R 1100GS.
A co se tyce predku, chci byt videt:
- dve pridavna svetla, ktera budou svitit porad (potkavacky). Rozsvecely by se stejnym vypinacem jako hlavni svetlomet. (Nekde cetl, ze v Rakousku je s osvetlenim nejaky problem, ale uz nevim co presne jim vadi.)
Umisteni si predstavuju nekde nad valci, dostatecne daleko od blikacu (nechci je utopit v jinem svetle).
- vymenit hlavni svetlomet za neco mene "autobusoveho" a abych lepe videl.
1. http://www.tourat...cts_id=522
Nejsem si jist, jestli sviti jedno a druhe je dalkove, nebo jestli funguji synchrone. Zaklad, v podstate je to akorat zdvojnasobeni poctu zarovek oproti standardu.
Prosim podelte se o Vase nazory a Vase "osvetleni".
Dikes
Ahoj, mám GSo od r.97 a také jsem před časem přemýšlel co dát místo toho našeho světla z "Wartburgu". Hlavně z cenových důvodů jsem v roce 2002 koupil to dvojité světlo od TT co máš pod číslem 1. Dle orig.zapojení dle TT svítí vždy obě najednou, jak potkávačky, tak dálkové. Můj subjektivní pocit z tohoto světla však příliš dobrý není. Potkávačky svítí o něco hůře než originál. Na vozovce vytváří cca 10 m před motorkou poměrně nepříjemný tmavý prostor. Bohužel to nejde nijak doseřídit. Jedno prostě svítí moc vlevo a při zapnutých potkávačkách se před motorkou vytváří málo osvětlený prostor. Dle mého to je dáno menším rozptylem těch parabol, které vytváří byť celkem jasný, nicméně úzký kužel světla. Dálková jsou podstatně lepší a svítí o něco lépe než originál. Možná je to jen můj kus, ale já výměnu originálu za tuto variantu příliš nedoporučuji. Jedinou výhodu vidím přítomnost dvou žárovek v případě, že jedna vypoví službu. Proto jsem si to světlo zatím také nechal.
Ty světla s DE projektorem jsou pravděpodobně to samé co používalo BMW už na svých starých modelech vozů trojkové řady E30. Jelikož jsem v minulosti tři tyto vozy postupně vlastnil, tak pokud je to opravdu stejné, také příliš nedoporučuji. Vypadalo to sice efektně (skoro jako xenony), ale moc to nesvítilo.
S kombinací xenon-klasika od TT sice osobní zkušenost nemám, ale z různých srazů co jsem za ta léta navštívil a potkal jsem někoho kdo měl tuto sadu nainstalovanou, tak na to všichni pěli jen chválu. A je pravda, že když jsem je v noci po pár pivkách ukecal aby mi to šli ukázat, tak to svítilo opravdu velice pěkně a o poznání lépe než origo. Tudíž je nejlepší řešení, bohužel zase to nejdražší.
Vyhláška 341/2002 o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích http://www.edisk.....77KB.html
No vidíš to kluku. Už ani nemusím psát technické okýnko.
Upravil Cycli dne 22.02.2008 11:55
Vyhláška 341/2002 o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích http://www.edisk.....77KB.html
Dat tam silnejsi zarovku me vubec nenapadlo, diky za tip.