jde jak vidis o legraci, ale kdyz jsme u toho.... a proc?
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
politicka temata nejsou vhodna skoro nikde na vychode, ale obzvlaste v iranu, jsou na to dost citlivy. navis tuto nalepku by mohli brat jakozto provokaci a ver, ze jsou schopni te klidne ukamenovat. je to jinej svet a absolutne odlisna mentalita
diky za vysvetleni, tak nejak si to ale predstavuji i ja
jiny kraj, jiny mrav a pokud jde o uplne odlisnou kulturu, clovek-cestovatel musi byt tichy a neprovokujici, klidne a mile a SKROMNE vystupovani je vzdycky tim nejlepsim passportem na takove cesty [byl jsem i jindy v Asii]
cau Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[url] http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=312578[/url]
Upravil Doc dne 14.03.2008 22:47
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
@Tom
@low
mam jiz ten garmin 278C od vcera, mam dotaz na mapu...
TT mapa Middle and Near East mi Tome nevyhovuje, protoze vlastne pokryva jenom Arabsky poloostrov a Blizky Vychod, cili nema smysl ji shanet ani legalne, ani jinak
QVTT ma jednu mapu ktera ma nazev "Orient and Iran". tady v makanu [TT] mi rikaji, ze jde o uvolnenou ruskou armadni mapu, ze je nova [2 roky] a cena je pokud jsem dobre pochopil je 160E za program QV [jednou pro vzdy zejo, pak se jenom prikupuji mapy ne?], dalsich asi 90E za mapu Iranu a Orientu, plus nakup garmin karty, cili bratru summa summarum okolo 300E. Protoze mapa je v cyrilice, jak jsem pochopil ze situ QV, a protoze nejde o malou castku, mas[te] nekdo s tim softwarem a podobnymi mapami [myslim, ze podobne je i severni Afrika, z ruskych map] zkusenosti, abych nevyhazoval penize zbytecne? Je lehke se orientovat v cyrilice a jaky je prepiz nazvu?
@low
abych rekl pravdu, moc jsem nepochopil, jak fungujou na tom situ, co jsi mi doporucil, muzes to prosim trochu rozebrat?, napr. nekde jsem cetl o tom, ze je nadosmrti zdarma upgrade map, ale jinde se pise, ze jde o rocni predplatne...
spokojenost s mapami, pokryti sveta?
Diky kluci
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Ty mapy driv meli dozivotni predplatne,ted je to jen na rok a pak se za upgrade uz plati,necekej mapu jako je treba Topo CZ,je to obyc jednoducha mapa,ale na zakladni navigaci staci po celem svete,proste o neco lepsi world map jak ma garmin,velikost je kolem 400MB
lysak napsal:
Ty mapy driv meli dozivotni predplatne,ted je to jen na rok a pak se za upgrade uz plati,necekej mapu jako je treba Topo CZ,je to obyc jednoducha mapa,ale na zakladni navigaci staci po celem svete,proste o neco lepsi world map jak ma garmin,velikost je kolem 400MB
mluvis o wunderlustovi ano? - kvalita a 400MB?
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
2) Ano. Dodavaji se s CN2008, basemapa je porad stejna
3) Ne. Ta mapa celeho sveta neni WorldMap. To je „basemap“, je jeste o trosku horsi ale umi kupodivu routing. V tom se to lisi. Worldmapa neumi routovat ale je nekdy (misty) o kousek lepsi. Kazdopadne obe mapy jsou predinstalovane ale base nemuzes vymenit, to neni uzivatelsky mozne.
asi jsem s trochu pomalejsim startovanim mozek, takze jeste jeden dotaz:
Ok pochopil, CN 9 [bohuzel nikoliv CN2008 jako jinde v Europe] a base map, co zustava stejna i u novych pristroju, co se dodavaji do centr. Evropy je pro moji cestu v podstate totez,
porad jsem si pletl ty pojmy base map a Worldmap..
ted vidim na garminovo situ, ze v pripade Iranu je podstatne dodrobnejsi ta World v4.00 v porovnani s moji basemap [a to i pres to, ze jsem se pokusil nastavit basemap na nejvetsi detail...]. OK, neni to zadne topo, ale na nasi asfaltovou cestu je to dostatecne si myslim, na basemap jsou rekl bych jenom dalnice a velke cesty mezi mesty, na WorldMap 4 to jiz ma mnoho spojek - rekl bych okresek, nekde sice chybi nazvy mestecek, ale nam by to vcelku stacilo.
Otazka je, ze ta mapa se kupuje za kolik? Na situ jde asi ololo 100Doll., cili tam nekde, plus minus? A samozrejme si musim koupit i tu Garmin-kartu, to asi je mi jiz jasne. Ale nechapu, co myslis tim, ze WorldMap nepodporuje routing, ale presto muzu tam vyhledavat apod. ,protoze mapy mezi sebou spolupracuji, jak pises. V tom mam zmatek, co to znamena v praxi? Ze dle WorldMap vidim kde se nachazim, pokud se rozhoduji jet na zapad, ta to vidim na obrazovce jakoby "free browsing", vidim proste, ze se nejak asi posunuji na zapad, ale nemuze me to navigovat? Nehohu rici, aby me to navigovalo na nejakou krizovatku dvou okresek, pokud tuto krizovatku "nevidi" basemap [ktera podporuje routing]? Tak nejak je to?
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
jiz jsem pochopil, co to znamena nepodporovat routing [WorlMap].
Stahl jsem z netu v.4.06 a do MapSource se zabudovala OK,
vidim na PC mapu i v MapSource i v nRoute, ale jiz vim co to je neroutovat, cha cha - naplanujes cestu v nRoutu pouzitin CN9 mezi dvema mesty, a potom probehne kalkulace jako na jakekoliv mape [Autoroute apod] -- po ceste...meri kilometry
ALE
pokud zvolis v nRoute jako mapu tu WorldMap, pak to meri - cha cha vzdusnou carou. Naplanoval jsem celou cestu, melo to asi waypiontu a pak jsem to dal spicitat a vedel jsem ze to bude pres 12.000km a koukam, jak to zmerilo vse behem jedne sekundy. OK, rikam si, to mam rychlou CPU, ale pak vidim na mape, ze jsem tam mel asi 19 leteckych mostu mezi temi waypointy. Cili takhle tedy ne, to by neslo. Ted je otazka, zda ji budu moci tu WorldMap nasoukat do GPS [zatim nemam kartu, je odjednana]. Mozna i tam dojde k nejakemu problemu. Unlocking apod. Pokud to pujde, co to znamena v raxi? Ze nebude schopna navigovat a merit vzdalenosti [jako to neumi v PC?]. Cili uvidim jenom svoje momentalni misto, a musim se divat kde se nachazim, ale neinformuje, neradi, nemeri..... Aspon to kdyby slo, aby se povedl ten presun do karty.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
pri teto prilezitosti mame v nedeli "Atenskou konferenci", kde se sejdeme 4 z 5 a upresnime posledni podrobnosti. Jediny z Aten jsem ja, takze tady kluci zustanou do pondeli, zaridil jsem jim service u BMW, vymenu pneu [davame Tourance, ty stare, protoze se bude jednat o cestu pres 12.000km..].
Jsme ve fazi viza, vybrani tricek - s jednim ucastnikem co dela reklamy jsme ostatnim pripravili prekvapeni, musime ale vybrat dve reseni z moznych ctyr navrhu, ty nejpravdepodobnejsi vam posilam. Jde o slovni hricku, protoze cela cesta zacala hecovanim, abychom jeli "na caj do Esfahanu" a je nas celkem pet, a tedy "tea 45". Dojde k rozdeleni roli, co kdo bude mit na starost pripravit a zabezpecit na cestu. Znate to, i to je jiz cesta. ja mam pripravy a predcestovni horecku strasne rad, patri do cesty a ne na poslednim miste.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
jedna
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[47.25Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[39.8Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
MCJ napsal:
Oranžová je moc KTM, v černé bude moc horko
Asi bych vybral radši tu oranžovou. Je to taková živější barva.
jo jenze oranzovou mam moc rad a moc mi slusi k celorocne opalenymu telu, chichichichichi
[a mozna jsem i starsi nez KTM takze mam prednostni narok]
v Turecku a Iranu nevedi o barvach KTM a BMW, jsem si jist
jde o to nemit to jenom ted na cestu, ale i v r. 2012 kdyz pojedez na plaz a nahodou si to obleces, vzdycky ti to bude pripominat tu cestu
cele jsme to udelali hlavne z tohoto duvodu
je domluvena rozsahla reportaz v casopisu MOTO, coz je zdejsi casopis s nejvetsi tirazi a dost "vaznym" profilem [existuji i jine "bulvarnejsi" pro mladez jezdici hlavne po zadnim a s vybrakovanym vyfukem]
ja zatim plnim roli spojovaciho dustojnika... napad nebyl muj, ale jednoho architekta ze Solune, ale ja jsem takovym tim tmelem a pojitkem. Kazdy den kolem 09.30 mam pauzu na kavu a pisu SMS pro celou partu, abych je mel pekne nasponovane a v bojove pohotovosti [countdown every day, news etc.] + mail denne kazdy pro vsechny [takovy maly chat mailovanim]. Je to sranda a utmelovavaji se vztahy, protoze se nezname vsichni navzajem zase az tak dobre - ale mame navzajem vsichni o vsech ty nejlepsi informace...
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic