Je tu ještě jedno podstatné omezeni pro plyn na motorku. NESMÍ se s tím do garáži. Což je podle mne u motorky nutnost, jinak na ní moc km nenajezdiš, protože venku ti ji hned ukradnou. A myslet si, že když mohou získat homologaci autobusy, tak ty taky, je podle mne dost naivni.
Když jsem sedlal T-Maxe, tak se LPG na moto řešilo na skutrforu a myslim, že tam je pár užitečných informací, doporučuju pročíst diskuzi http://skutrmoto....mp;start=0 Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
stepan: no ono to nejsou jen podzemní garáže...ale záleží jak má Kasak postavený dům resp. kde bude mít nejčastěji zaparkovanou mašinu, jestli jsou v blízkosti okna do sklepa apod. mohlo by se poměrně dosti snadno stát neštěstí (když bude dosažena mez zápalnosti LPG x kyslík), které by určitě znamenalo daleko vyšší finanční výdaje než rozdíl mezi PHM ....určitě nechcu malovat strašáky na zeď, ale bezpečnost co souvisí s LPG je opravdu dost složitá, takže bych řekl, pokud se tím chceš dále zabývat, že by bylo zajímavější CNG, ale to nevím jak je to s konstrukcí motoru apod.
...hlavně ať se nikomu nic nestane
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
jtopman napsal:
Když jsem sedlal T-Maxe, tak se LPG na moto řešilo na skutrforu a myslim, že tam je pár užitečných informací, doporučuju pročíst diskuzi http://skutrmoto....mp;start=0
vždyť už aji tak ty skůtry jezdí za 3l/100km
Over than 250k km on BMW GS bikes
Pánové já to řeknu naplno. Tohle je ale pěkná kravina!
Souhlasím s Hicksem, náklady na benzín u BMW asi nejsou ta největší položka. Pokud cestuješ, jsou tamhorší položky. Pokud jen jezdíš okolo komína a do práce, tak to nemůže být tak strašné.
Ale ty garáže a sklepy? Jedno auto mám předěláno na plyn a už nahoupalo 135.000 km a takový kraviny jako parkování blízko okýnka od sklepa fakt neřeším. Mám tam sekvenční vstřikování a celková bezpečnost toho zařízení je vynikající. Jó něco jiného je nějakej stare hundrt (chápej Škoda 105...) s propanbutanovou bombou za zadními sedadly a shnilými gumovými hadičkami. Jinak plynová nádrž v autě je bezpečnější než benzínová. Plynová vyhoří, benzínová vybuchne. Taky by se mohlo diskutovat, že ti vyteče nádrž benzínu, pak stačí nějaký skrat nebo vajgl a už to hoří a barák je v prd*li. To asi ne.
Jezděte (teď se teda moc nedá) a neblbněte.
Dopředu se omlouvám všem, které jsem urazil, nebo nasral. PROMIŇTE! A nekamenujte mě.
Tazy musím ti dát plně za pravdu. I profesně. Je to přesně jak píšeš. Viděl jsem už několik aut po nehodě s lpg a nikdy se nic nestalo. Zaviral jsem sám osobně i několik nádrží když došlo k uniku na směšovači apod. Musím souhlasit, že bezpečnost v této oblasti je daleko větší než s ropným hospodářstvím. K těm garážím - nevím jestli už to neproběhlo ale chystala se změna, už to není pravda a do podzemních garáží můžeš. To jen tak kpro info. Spíš by mne zajímalo umýstění nádrže, pak následné vyvážení motocyklu a pod. Jinak je to motor jako motor. Tak držím palce a vývoji zdar, kdyby byl každý takhle připosraný tak bysme do dneška jezdili na koních nebo chodili pěšky :-)
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
čau chlapi, já bych ten nápad zase až tak nehanil a to nemyslím kvůli financím, ale prostě jen jako konstruktérský bonbonek. Před několika lety se montovalopro jednu úklidovou firmu v Praze několik LPG do strojů na odsávání psích výkalů. Bylo to na podvozku Yamaha Rhino 700, což je vlastně taky motorkovej motor. Po počátečních problémech zaklepávajících se ventilů a motáži přimazávání jako do moderních aut do, kterých se LPG montuje problém vyřešen. Ještě jsem zapoměl napsat, žee to je samozřejmě vodou chlazené.
Karel
Upravil kakas dne 18.12.2010 18:27
...chlapi, pokud vím tak kasak chce přestavovat motorku na LPG, nejedná se o auto kde jsme s konstrukcí dál a co se týče prostoru je víc možností kde a co a jak natáhnout apod, motorek na LPG jsem tolik neviděl (resp. žádnou), dále přestavba beru něco tak jako, že si to dělám doma (rozumějte skládám) a učité procento věcí si prostě a jednoduše mosíš dopojit, dovyrobit SÁM tzn. nemáš možnost se zabývat několik let zkoušením a vývojem (jako tomu bylo u aut)
..samozřejmě přeji Kasakovi hodně štěstí, aby to dotáhl do zdárného konce, jen jsem to napsal, proto aby nezapomněl i na "detajly" které potom můžou někoho ohrozit, aby se nic nepodcenilo, hodně zdarů a LPG zdar
bude to GS 1XXX velebnosti...jen nevím kdy......
raptor napsal:
TAZY v zasade ti davam za pravdu az na tu bezpecnost plynovej nadrze
plyn moze tak isto skaredo buchnut ako benzinove pary
YouTube Video
To je ale trochu něco jiného něž nádrž LPG v autě. Zkus si na hasičích najít videa, kdy hoří auto s LPG. Dojde k pouhému vyhoření, nikdy k explozi. Což se u nádrže s benzínem říct nedá. To potrubí je trochu jiná záležitost.
Stavěl jsem regulační stanici plynu ve Velkých Němčicích a když dopouštěli potrubí o 72 atm tak to byl "plamen" asi 8 m vysoký. On to totiž nebyl plamen, ale pouze optický jem prodce unikajícího sltačeného plynu. Jó a zvuk - jako když startuje Gripen.
A co předělat báwo na dřevoplyn? Stačí vozit sekyrku a jezdíš zadarmo V poušti můžeš topit velbloudim trusem
Jizda na moto a lítání na padáku je nejlepší sex
raptor napsal:
hicks mam pocit ze si nacal celkom zaujimavu temu
kolko to ze mas kilometrov najazdenych na tvojej F800GS ked si uz musel menit kotuce?
asi 82 mam najeto.
Zadni kotouc uz je nejakou dobu pod limitem (koukni na svuj -- limit je tusim -0,5mm oproti tovarnimu).
predni v poho.. ale od instalace AP racing desticek ubyva pomerne dost...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Konečně zajímavý a netradiční téma....
- To jestli se to vyplatí nebo ne, je otázka majitele a propočtů - dovedu si představit že jo.
- Rozhodně LPG - je rozšířenější a konstrukčně pro moto lepší.
- Otázka bezpečnosti je vyřešená - a ktomu nebezpečí - hlavní důvod nebezpečí benzínu je, že benzín teče a pomalu se odpařuje + má špatně zajištěnou nádrž. LPG se rychle odpaří - odfoukne a je pokoj. Bouchaj oba akorát v jiný koncentraci. A sedět v autě pocvrndaným benzínem tak jsem víc nervozní než kdyby mi tam syčel plyn.
- zásdní otázka přestavby moto je umístění nádrží - to bude alfa a omega bezpečí, jízdních vlastností a podobně....
- životnost motoru a teploty (to je tady rozumbradů) - bez problémů
- přestavba vzducháče - bez problémů - sám jsem řešil např. Olcita - a myslím že v tý době to tady byl jedinej vzducháč na LPG (mimo tatry), u průmyslovejch motorů je to taky vyřešený.
-jedna z důležitejch věcí je promyslet montáž aby z toho pak nebyla jen rozvrtaná motorka - ono u toho boxera je to ...řek bych krkolomný kvůli konstrukci motoru.
- za další přihlášení a konstrukci si prokonzultuj i s technikem STK aby ti to pak odklepnul - ono překopávat hotovou věc kvůli pitomině je
Za mě jo ale pro to na co užívám moto já to není řešení - proto i ty to zvaž aby si za ty peníze dostal co potřebuješ.
Dakar 650, HusaberG
Ani ta nádrž z benzínem nebouchne. Už jsem pár aut uhasil. Se zvyšuje teplota při požáru tak nádrž prasken a udelá to takový "puf"(vetší rána je když bouchaj pneumatiky) a benzín vyteče a následně se vznítěj výpary. Prostě to nebouchne jako v amerických filmech. nejhorší je, když chytnou plasty uvnitř automobilu a nebo elektrony, to je pak fakule. A moc hezky je když na hořící elektron stříknete vodu, to to hezky bouchá :-)
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
No je blbost jak má bejt.
Dojebat motorku plynem.Jak už tu někdo psal.Motorka je pro zábavu takže řešit kolik to žere je blbost.Nesnáším plyn v autech natož na motorce. Kam ten svět spěje???
BĚŽNÝ SERVIS VOZŮ BMW
R1200GS
Nevím, ale nádrž na plyn na motorce nikdo neschválí, bo je tam absence deformačních zón. Při průměrném držkopádu by z toho mohl být slušnej teroristickej útok.
Ale pokud jsi myslel, že večer před jízdou natankuješ hrachovou polévku, tvrdej chleba a zajíš to čočkou s vejcem.....vycévkuješ ráno prdel a dojedeš klidně do Chorvatska.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Wunderlich to řešil, viděl jsem to kdysi v jednom katalogu. Nevím, jestli to bylo i na GS, na fotce to vypadá na nějaké Káčko. Tady je odkaz na článek na webu, víc jsem v rychlosti teď nenašel. Jestli doma najdu nějaký starý katalog od Wunderlicha, tak se na to mrknu, co to bylo zač...
buboGS přiložený následující obrázek:
[57.45Kb]
Upravil buboGS dne 20.12.2010 10:13
BMW GS = stroj na radost