Je jedno co koupíš a řiď se srdcem a stavem peněženky. Na 1100GS jsem najezdil 100 tisíc km a šestka mi nikdy nechyběla. 1150GS jsem zkusil krátce, ale na 1150GSA jsem najel 60 tisíc km. Skvělý podvozek, oproti 1100GS méně živá motorka a znatelně těžší, je fakt, že za jízdy není hmotnost znát, ale při manipulaci na místě ano, určitě i vzhledem k vysokému sedlu (dá se sehnat snížené). Má sice šestku, ale musí se víc řadit oproti 1100, která točí sice trochu víc, ale spotřeba je paradoxně nepatrně nižší. 1200GS si vždy půjčuju v Ga-Pa na srazu na endurotrať a je to relativně lehoučká kočka, navíc s vyšším výkonem, je ale fakt, že jsem s ní nikdy nejel v terénu s kufry a nákladem. Na 1200GSA jsem ujel asi 200 km po silnici a kusek po polní cestě, skvělá motorka, pohodlná, ale překvapivě mne víc zaujala 1200GS, kterou jsem střídal ve stejný den.
Chybu neuděláš ani s jednou ze zmíněných motorek a znám pár lidí, kteří na BMW GS přešli z Transalpa a jsou nadšeni.
Pokud chces cestovat tak 12tku a nejlepe ADV, na cestovaní není nic lepsiho ale pokud te to tahne k cestovaní a jeste s moznosti to zvladat v terenu dobre tak stejne bohuzel po tomto vyzkouseni budes hledat dal.....
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
adventure pardal - nerob z 12GSA svaty gral - je to urcite popici dobra motorka ale najlepsia rozhodne nie - kolko ludi tolko nazorov
ako tu niekto mudro vystihol tak 1100GS je v podstate nieco velmi velmi podobne ako 1150 alebo 1200 ale stoji to tretinovu cenu
a vobec prd zalezi na tom aku mas vlastne motorku, toboz ake GSko - ide o to kde si s nou bol a co si zazil
p.s. co sa tyka caponorda tak mala ho kamoska - bola maximalne spokojna s komfortom pri jazde ale ta motorka sa jebe po elektrickej stranke + odchadzaju startery - co sa tyka tigra tak asi jedine starsieho a tam je zas otazka dostupnosti origo nahradnych dielov a nejakeho servisu co ma skusenosti s Triumphami
byt tebou tak vobec nespekulujem a ako uz bolo napisane premyslam uz len nad 1150GSA vs. 1200GS
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 27.12.2010 18:09
Já jsem přešel z Transalpa na 1150 a pak 1150 GSA. Do Turecka vážila naložená motorka mimo mě a manželky 365kg, na offroad to není vůbec, ale z cestovatelského hlediska jo. Jen to bylo znát na brzdách. Musel jsem to řešit větším odstupem a brzdit dřív, než nenaloženej. Spotřeba o půl litru až litr víc. S naloženým Trasalpem se taky dalo jet, ale plynskoro na doraz a spotřeba jak cip
všude dobře.....doma GSA
Za mna by to bolo určite GSA 1150.No v perfektnom stave ked ju zoženieš,je cena taka,že za tie peniaze zoženieš už GS 1200.Pritom aj jedna aj druha ta odvezu aj zo ženou a vybavou.1150GSA musiš chciet*pissed*.Je to taka modla,ako pre niekoho Honda Afrika.Ak ti nebude luto vyhodit za perfektne GSA 1150 nejaky ročnik 2002-2004 niečo okolo 180000kč až 200000kč,tak si kup tuto verziu.No ak si uvedomiš,že za tieto peniaze už kupiš velmi peknu a aj vybavenu 1200-ku GS,tak asi vieš čo by bolo rozumnejšie.
No a ak by si si vyberal inu moto ako bavo,tak je tu ešte Honda Varadero.Ma 6-stku a je celkom pekna.Teda ked tu bol spomenuty Caponard.
Suzuki DR 800 Big,r.v 1994
Honda Pan European ST 1300,r.v 2003
Honda Afrika Twin XRV 750,r.v 97
no budem teda vyberat medzi 1150 gsa a 12gs.ano ten vyber je tazky lebo ceny peknych 1150 gsa su vlastne na urovni 12gs.
12 gs som najprv vylucil lebo hlavne o prvych rocnikoch som cital vela negativneho a ziskal som dojem ze jazdit na tom je v podstate cakanie na poruchu,ale pravda bude asi ako pri vsetkom niekde uprostred.
nad inou moto nerozmyslam kvoli tomu ze chcem skusit tu koncepciu bmw podvozok,boxer , ktora je dost odlisna od inych moto.
este by ma zaujimalo ako rozdielne fuka na hlavu,ramena,nohy na 1150 gsa vs 12gs.plexi na 12gs je myslim vacsie a inak tvarovane.
ja viem ze riesim uz blbosti,kedysi som jazdil na cz 175 v garazovej uprave motocross z penovou gumou namiesto sedla a bol som stastny ako blcha.
ale je dlha zima a bavi ma planovat aka gs by bola najlepsia
Mysli na 12GC od ročníku 2007 která už nemá el. posilovač brzd. Mám1200GS a jsem maximálně spokojený, jediné co váhám že dokoupím je GSA plexi. Motor je super. Podvozek super. Elektroniku jsem si poléčil v rámci svolávačky. Velká nádrž by se taky hodila, ale to si uhlídám, Mám dosah cca 350km při svižné jízdě. Vyvažovací hřídel v motoru je zásadní výhoda. starší motory měly 4-5tis ot. vibrace, které 12ka prostě nezná. Já měnil za 12ku právě kvůli absenci vibrací.
Pája
MALI napsal:
Na 1150 byla cestovní rychlost na dálnici max. 140 a pak už mi to nebylo příjemný. To byl taky jeden z důvodů proč jsem přešel na 12ku. Ten motor je prostě někde jinde a když se mu ještě trochu pomůže tak je to bomba. Když si na ní dáš plégo z ADV, tak můžeš po dálnici letět 200 a naprostá pohodička.
můžeš prosím zde na fóru napsat méně chápajícím jak to s tou rychlostí na dálnici je, nebo snad pro četníky jsou jiná pravidla?skusím si odpovědět sám.ty budeš asi ta sorta četníků co bez placky v kapse nevynese ani odpadkový koš.ale zase na druhou stranu až tě chytné slušnej četník jak letíš po dálnici 200 tak tě vysvleče s uniformy a nebudeě muset třeba řešit desetiprocentní snížení platu a přesčasový hodiny.jo a ještě by mne zajímalo co by jsi nadělil druhému za překročení rychlosti o 70 km.
jestli jsem se tě nedejbože dotkl nebo urazil tak se co nejsrdečněji omlouvám .holubb
1/ holube myslim, ze jses mimo vlakno, kolega motorista se pta jakou GS vybrat kdyz prechazi z TA
2/ existuji i staty, kde neni na dalnicich rychlost omezena, takze zkusenost kohokoliv ohledne chovani motorky pri nejakych rychlostech asi neni napadnutelna, pokud neupresnuje, ze jel po D1 200km/h... to sis zapomnel "zkusit odpovedet sam"
Kolega s TA jak vidim je dost zkuseny a zorientuje se lehce
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
To Holubb: Máš PM
To Hifo33: Asi pořád narážíš na ten posilovač. Myslim, že by bylo docela zajímavý, kdyby se zjistilo kolik motorek s posilovačem se prodalo a kolika lidem se to pos...., ale to se asi zjistit ani nedá. Kdyby to bylo tak nespolehlivý, tak si to asi nikdo nekupuje. Pokud máš z posilovače obavy, tak vybírej 12 GS od r.v. 07 a 1150 GS/A do 02. Jinak měřim 180cm a plégo na obyč. 1150 docela tragický, na obyč. 12 o něco lepší, po namontování pléga z Adv naprostá parádička.
Pokud se volba zužuje na 1200GSx1150GSA, pak bych se přimlouval za 1200GS. Ne kvůli vibracím, u kterých není rozdíl nijak zásadní (BMW není firma, která by vyrobila motorku obtěžující vibracemi), ne kvůli výkonu, byť může být pro někoho důležitý, ale pro začátek určitě kvůli hmotnosti a výšce sedla. Motorka jde přitom naložit na libovolně dlouhou expedici a je i ve dvou stabilní, komfortní a výkonná. V terénu umí jezdit expedičním tempem taky a je v něm lépe ovladatelná. Pokud se zvolí rok 2007, mělo by snad být po technické stránce vše v pořáku, 2008 bude už i po faceliftu.
To vše píšu přesto, že jsem to nedávno řešil a zvolil 1150 ADV, motorku, kde ještě bylo relativně málo úsporných opatření, jednodušší technika ale na které jsem už dříve najezdil hodně km a nedám na řadu 1100-1150 dopustit přestože nezpochybňuji kvality řady 1200. Možná, kdybych uvažoval víc rozumem a méně srdcem, šel bych do 1200GS, ale pro mne je a zůstane 1150 ADV kultovní motorka vonící dobrodružstvím a našeptávající při plánování cest dobrodružné lokality. Motorka, která je následníkem R100GS Paris-Dakar, která sloužila stejnému účelu, byť se ještě nejmenovala Adventure a předchůdcem 1200 ADV, která se možná také stane legendou... Ale tyhle legendy nejsou pro každého a člověku nezatíženému citovým rozhodováním bych pro začátek doporučil 1200GS...
nechcem gs kvoli tomu aby som jazdil 200 kmh,ale aj mimo DE napr. srbsko,macedonsko,grecko atd mimo dovolenkovej sezony neboli ziadne radary a ked je pekne pocasie tak vsetci idu cca 130/150 a to sa uz na TA moc nedalo.tiez pri bocnom vetre dost lietal predok.
chcel by som ist mozno spanielsko portugalsko aj preto by som chcel vacsiu stabilnejsiu a rychlejsiu moto.
Mám 1100 GS a jsem spokojený, jel jsem i v dost silném nárazovém větru po dálnici, a motorka se ani nehla, zkoušel jsem se i na okamžik pustit řidítek a stále se valil bez hnutí vpřed.
Vibrace? ještě ve 4000 jde vše hladce, a i dlouhodobě se dá točit 5500 aniž by to bylo nepříjemné-vyzkoušeno na D1.
Jinak samozřejmě 105/110 vs.80 koní bude znát, ale ani tak nebudeš pomalý. Můj motor má najeto 130000km a dle servisní knížky byl měněn jen spotřební materiál- vedena v Německu.
Nevím, jestli jsem tak otrlý, ale ani v 5500 ot/min. jsem se nemusel za origo štítek choulit, vítr nebyl nepříjemný! Igor Brezovar ji přetěžuje na 450kg a sjezdil s ní skoro celý svět. Za mě i 1100GS