pipo napsal:
.............Do osmikila musis fakt nasypat hodne, aby z toho byla expedicni motorka. KTM vyjede z tovarny a muze vyrazit.
Jo, jo....a když to napíšu já, tak mne pomalu někteří kamenují....
ale to neni pravda, ty to v cem mas pravdu dost casto doplnis NESMYSLAMA a cely to sestrelis.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Si myslim že GS800 expediční je už v zákkladu. Když jedu expedici (a tim nemyslím výlet do turecka), moto mám naložený, jedu piánko, protože jsem daleko od domova, tak se nesmim zrakvit a nesmim zrakvit ani motorku. Na tenhle typ ježdění je GS800 výborná volba. Je lehká, jednoduchá, spolehlivá, **** žere, je i pohodlná s trochou nadsázky , hodí se ne příjemný mix silnice / offroad. Taky dost vydrží. Jasně pár drobností sem ladil - padáky, kryt motoru, ale to je pro mně spotřební materiál.
Co GS800 není - speciál na rallye. Pak je KTM jasná volba. Ale, to je úplně jiný ježdění - furt na plno, furt na hranici motorky. Pro jezdce, kteříá se k té hranici dostanou. To jí při expedici rozhodně nejsem, sem tak na 10-15 procentech, protože jde spíš o to bezpečně dojet, než vyhrát, že.
Tvrdší nastavení podvozku je dobré na silnici. Slyším tady různý stěžovače, že se noří předek při brždění: Vole, ste si koupili enduro, tak to má prostě bejt. Kupte si R1. Ta se nenoří. Pro začínající jezdce je tvrzení pružin pro offroad imho skoro blbost, protože na dorazy stejně nejodou, protože nejedou na hranici stroje, měkký podvozek je dobrý, protože tolik nekope a jezdce neshodí při první větší díře. Spíš to tak pěkně houpne a jede se dál. Na rallye je vysoký zdvih a tuhost na konci asi nutnost, ale jak říkám, kdo to potřebuje, ať si to poladí. Je to 5 procent majitelů? Maximálně.
Slyšim tady že neni pohodlná. Jak? proti GS1200 nebudu srovnávat, je to jiná kategorie. Je snad pohodlnější motorka s podobnejma schopnostma? Asi ne. Vona totiž prakticky žádná jiná motorka ala stará afrika prostě neni. Ujel sem na gs800 mraky kilometrů a nestěžuju si. Připomíná mi to moje známý, co se vždycky smějou mýmu kámošovi co objel svět na Honda cb450, co že to má za šrot, a že by s tim nikam nejeli. No nejeli. Nejeli by ale ani na ničem jinym, protože jsou líný a nebyli nikdy na moto dál než za Pardubicema.
Slyšim tady, že se sere. Mrkněte na moje video z Mongolska, kde to máme pěkně srovnaný s Afrikou Furt něco. Pumpa. Ložiska. Regulátor dobíjení. Relátka. Najděte mi jedinou osobu, kterou nechalo GS800 ve štychu při expedici. Neznám.
Budo tě má naučit dát do souladu to co myslíš, co říkáš, s tím co děláš. Takže pokud si tady nekdo stěžuje, neposlouchejte co říká, ale dívejte se coi dělá... No nemusí to bejt budo. Stačí, že máte děti. Ty taky dokážou pěkně srovnat rozdíl v tom, co říkáte a děláte, že. Takže hlášky typu slyšel sem, že se to sere, mám si to koupit, nebo sem slyšel, že na cestu kolem světa se to nehodí, hoďte za hlavu a čtěte ty cestopisy. Mluvte s těma, co tu motorku vopravdu používaj. Ne tady na webu, ale face to face.
Mluvte s těma, co tu motorku vopravdu používaj. Ne tady na webu, ale face to face.
Peace.
dik za info. problem je potom v tom, na co je toto forum...myslel som ze tu su konkretni ludia s touto motorkou a skusenostami a mozu poradit.
alebo nie?
Ja osobne mluvim o svych zkusenostech se svym GS a srovnavam s ostatnima motorkama co jsem mel moznost ridit. Najezdeno mam desitky tisic kilometru celkem na 8mi (vlastnich) motorkach, takze myslim, ze srovnavat snad muzu.
Rozhodne si nehodlam hrat na to, ze moje motorka je 100% dokonala. Tak to dela vetsina lidi na tomto foru a kazde tema se zvrhne v brutalni flame, kde kazdy vychvaluje sve moto a hani vsechno ostatni.
Muj nazor je, ze predni tlumice F800GS jsou uplne na****. Dokonce mam za to, ze origo vidle v kombinaci s ABS jsou pekne nebezpecna zalezitost. Staci pomalu prejizdet nekolik retarderu lezicich za sebou (napriklad kdyz podjizdite stojici auta u kruhoveho objezdu) a zmacknout brzdu a motorka nezacne zastavovat a pripravi vam horke chvilky.
Vzdy se aktivuje brzda - vidle se ale nejdrive ponori, nez to zacne vice brzdit
... pak se aktivuje ABS - protoze neni staly kontakt se zemi a kolo se na okamzik skoro zastavi
... tlumic vyjede nahoru a zase se aktivuje brzda
... a tak stale dokola ...
Ted nemluvim o zadnych extremnich situacich, kdy to zahamtnu na plno, ale o normalni situaci, kdy jedes pomalu a jen normalne zmacknes predni brzdu. Ano, da se to klasifikovat jako offroad a asi bych mel nejdrive zastavit vypnout ABS a pak prejizdet retardery... At je to jak chce, s malym GS se mi to nikdy nestalo, a to urcite nemela zadne luxusni tlumice.
Osobne si myslim, ze je to spis chyba nastaveni ABS, ktere je moc citlive. Ale da se to vyresit dvema zpusoby... bud odstranit ABS nebo si poridit tvrdsi pruziny.
Mluvte s těma, co tu motorku vopravdu používaj. Ne tady na webu, ale face to face.
Peace.
dik za info. problem je potom v tom, na co je toto forum...myslel som ze tu su konkretni ludia s touto motorkou a skusenostami a mozu poradit.
alebo nie?
proc jsi z celeho jaraxova prispevku vypichnul prave tohle?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
pipo napsal:
Vzdy se aktivuje brzda - vidle se ale nejdrive ponori, nez to zacne vice brzdit
... pak se aktivuje ABS - protoze neni staly kontakt se zemi a kolo se na okamzik skoro zastavi
... tlumic vyjede nahoru a zase se aktivuje brzda
... a tak stale dokola ...
tohle to dela kdyz napr. zjizdis z obrubniku... a podle mne to dela i ZADNI brzda.
tak nejak jsem si na to zvyknul.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
já měl teď možnost testovat F800GS v tunisu, až na podvozek jsem byl nadšenej.
jasně, pokud bych jezdil pomalu a opatrně, tak by to bylo v pohodě, ale koho to baví jezdit po poušti 40 a neskočit si na pěkný duně.
to pak je ten podvozek úplně měkkej, natož když mám 100 kilo.
jinak motor impozantní, měl jsem motorku s otevřeným filtrem a výfukem. přední kolečko o zub menší, kokpit desierto 3.
řeknu vám, že pokud bych neměl 1150adv, tak bych si to osmikilo koupil.
sice by mě čekaly tlumiče, vzadu možná 18" kolo, jiný sedlo, výfuk, desierto, padáky,
ale ten motor a ovladatelnost, to by pak bylo všechno zapomenuto.
ad brzdy.... ABS me taky dost "udivuje", ne zrovna v dobrem.... Po meste casto jezdim na delici care. Vsude mame nalepene takove ty odrazky. Nejedu nijak rychle a i pri jemnem brzdeni mi ty odrazky spinaji ABS vetsinou na zadku, protoze predkem moc nebrzdim, pokud nepotrebuju rychlou brzdu.
petrs napsal:
ad brzdy.... ABS me taky dost "udivuje", ne zrovna v dobrem.... Po meste casto jezdim na delici care. Vsude mame nalepene takove ty odrazky. Nejedu nijak rychle a i pri jemnem brzdeni mi ty odrazky spinaji ABS vetsinou na zadku, protoze predkem moc nebrzdim, pokud nepotrebuju rychlou brzdu.
no ja taky jezdim po meste a naopak ABS na osmikile zboznuju.
Uz mi parkrat pomohlo v pruseru.. napr. mokre dlazky / mokre cary na silnici / dobrzdovani nalozene motorky v prachu a pisku treba pred kruhakama.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ad ABS:
po konzultaci po PM s Pipem jsem se trochu zamyslel, přitvrdil malinko Bitubo a najednou bylo ABS s obutím Deserto uplně v pohodě a přestalo zlobit. Tzn potvrzuji Pipovu teorii a u mě se naštěstí ideálně trefila oblíbená tvrdost vidle s obutím a naladěním ABS.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
milan enduroskola napsal:
já měl teď možnost testovat F800GS v tunisu, až na podvozek jsem byl nadšenej.
jasně, pokud bych jezdil pomalu a opatrně, tak by to bylo v pohodě, ale koho to baví jezdit po poušti 40 a neskočit si na pěkný duně.
to pak je ten podvozek úplně měkkej, natož když mám 100 kilo.
jinak motor impozantní, měl jsem motorku s otevřeným filtrem a výfukem. přední kolečko o zub menší, kokpit desierto 3.
řeknu vám, že pokud bych neměl 1150adv, tak bych si to osmikilo koupil.
sice by mě čekaly tlumiče, vzadu možná 18" kolo, jiný sedlo, výfuk, desierto, padáky,
ale ten motor a ovladatelnost, to by pak bylo všechno zapomenuto.
vopravdu?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
milan enduroskola napsal:
já měl teď možnost testovat F800GS v tunisu, až na podvozek jsem byl nadšenej............měl jsem motorku s otevřeným filtrem a výfukem. přední kolečko o zub menší, kokpit desierto 3............sice by mě čekaly tlumiče, vzadu možná 18" kolo, jiný sedlo, výfuk, desierto, padáky,
ale ten motor a ovladatelnost, to by pak bylo všechno zapomenuto.
No to je slovo do pranice
Takže aby ta motorka za něco stála, po úpravách převyšuje cenu 990 R....
Ale proti gustu
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
milan enduroskola napsal:
Takže aby ta motorka za něco stála, po úpravách převyšuje cenu 990 R....
a ona 990 je nějaký měřítko kvality?
Měřítko ne...spíš blbej obal na dobrý tlumiče
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Legrační diskuze co je to expediční motorka ? Kolik lidí jezdí na expedice? Huš.... jet se dá po silnici na čemkoliv. Mimo silnici na čemkoliv na co se sežnou gumy. Je jen otázka jakým tempem.
Jarax má pravdu v tom hlavním jedu-li kamkoliv mimo dosah domácího servisu jedu tak abych dojel.
Problémy jsou svázány s celkovou váhou a ta i na daleké cesty pokud nejzdíte s autem za p.r.d.e.l.í dosahuje nevídaných hodnot. Řešit podvozek tady ..... ???? Aby ti někdo poradil musí vědět pár detailů:
- tvoje váha
- váha nákladu co vozíš (včetně spolujezdce)
- jak ryhle a po čem jedzíš.
Tohle budme mít na rozsah úprav zásadní vliv a to tady nepořešíš. Jsi-li vyžle co má oblečené 75kg a s sebou vozíš jen 20kg (stan vařič nářadí karimatka) možná nebudeš mít problém ani se základem.
Jestli vážíš 120+ a vozíš vzadu dalších 80-100kg (věci a spolujezdec) žádná výměna pružin to nevyřeší. Nebo prostě přes díry a hrby pojedeš krokem(nebo okolo). O fajnovostech jako je možnost plného nastavení mluvit škoda. Tvrzením péra se nic zásadního nevyřeší.