jen mimo soutěž,160 na 12tce je podlná cestovní ,přepravní rychlost ..tak nějak tomu nerozumím??
A tu O cerveny Karkulce tam mas taky?
Na 12ce jsem neco malo najel (asi 30000). 160 vsak rozhodne neni pohodlna rychlost... Mozna na prazdne motorce, ale ne s kuframa a ne ve dvou. Ono je i dost malo aut, kde je trvalych 160 "pohodlna" rychlost. To ze to jedes kratkodobe (treba 100km) neznamena pohodlna rychlost, kterou budes schopnej jet treba 800km.
asi tak.
Taky si myslim, ze 160 je u dvanactky na standardni cestovni rychlost trochu moc.
Ale co jsem tak vnimal, tak bych si tipl, ze IDEALNI rychlost ma dvanactka o malinko vyssi, nez osmikilo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
raptor napsal:
F800GS ma seriovo hodne slaby podvozok - najma predok
popremyslaj aj o progresivnych pruzinach
to je zase vlakno.
Hele Raptore -- kdyz uz jsme u tech polopravd, v cem je hodne slaby zadni tlumic? To mne zajima...
hicks ja mam s teba taky pocit ze ty skratka musis apriori protirecit kazdemu
1. mne ides pisat o polopravdach a dotazovat sa co je slabeho na zadnom tlmici (odhliadnuc od toho ze som pisal najma o predku)
2. v zapati to dokazes zabit dalsim prispevkom
pozor na pruzinu... kdyz to nalozis, urcite si pohlidej aby nebyla zvadla.
Osmikilo nakloneny dozadu ma podle mne dost mizerny jizdni vlastnosti.
Mam vzadu uz druhou, ted progresivni hyperpro od TT z chova se to dobre. Ale asi budu zase menit ted na jare.
ujasni si pojmy ktore chces vlastne kritizovat a nekritizuj kazdeho lebo potom s toho vyjdes polosmiesne
p.s. neviem ako u vas v cechach ale u nas touratech hyperpro nepredava - ani to nema vo svojom portfoliu
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 06.02.2011 11:21
petrs napsal:
To jo. Ale neni to 160. Spis tak 130-140, oproti 120 u 800stovky....
jj... vidim to cca stejne.
Ja teda jezdim okolo 130 s osmikilem, ale taky mam pocit, ze tech 120 je moment, kdy to jede nejlip.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
c) zadni tlumic nijak spatny neni... standard cca co se dava i na 12ku. Predni nic moc, ale taky imho ne vylozene tragediozni.
tady mas hned hromadu veci od Hyperpro u TT.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
pocuvaj ma hicks - ked uz nieco napises tak si za tym aspon stoj
pisal si o polopravdach ako reakcia na moj prispevok ze F800GS ma slaby podvozok - najma predok nikto okrem teba tu nepisal o zadnom tlmici - ja som pisal o podvozku najma o predku, o zadnom tlmici si zacal mliet ty sam
- ale ked sme pri tom
- sucast tlmica je aj struna ktora ked sa unavi tak coskoro pojde srat cely tlmic
- F800GS nema prepakovanie na zadku co tej motorke vycitali ini jazdci ako si ty alebo ja
jedine co od teba beriem je ze touratech predava uz aj hyperpro - to som nevedel
mám z tohohle fóra dost smíšený pocity.. už nějakou dobu tu brousím a pročítám kde co, co se týče cestovních endur od BMW je tu bezesporu nejvíc informací v češtině, ale co mě naprosto drtí je slovíčkaření a hašteření se mezi několika málo jednici..
No nic, děkuju za odpovědi zejména NakasiBMW, bluesbery a jacobovi
raptor napsal: nikto okrem teba tu nepisal o zadnom tlmici - ja som pisal o podvozku najma o predku, o zadnom tlmici si zacal mliet ty sam
- ale ked sme pri tom
- sucast tlmica je aj struna ktora ked sa unavi tak coskoro pojde srat cely tlmic
- F800GS nema prepakovanie na zadku co tej motorke vycitali ini jazdci ako si ty alebo ja
jedine co od teba beriem je ze touratech predava uz aj hyperpro - to som nevedel
hele Raptore muzes mi vysvetlit, jak muzes kritizovat podvozek osmikila a vynachat z toho zadni tlumic? to je mi nejake zahadne.
Bud mluvis o prednim tlumici, nebo o podvozku jako celku jehoz ZASADNI cast tvori zadni tlumic.
Takze stale nechapes, ze jsem te nepochopil?
- pruzina se ti unavi vsude, ja nemluvim o unavene pruzine po 5 tisicich km, ale po odpovidajici davce -- u mne to bylo 50 tisic.
- ad. prepakovani? To nechapu, ja naopak vycitam Triumphu, ze tam to prepakovani ma. Neni mi jasne, k cemu? Aby bylo vic mist, kde mohou vznikat vakly? Prepakovani nechci a jsem rad, ze ho osmikilo nema.
- tt asi prodava Hyperpro pekne dlouho, protoze Jarax to kupoval uz kdysi davno pokud vim a ani ja si nepamatuju, ze by to TT nemel.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nazdar hoši dovolte mi pár slov k dálničnímu tempu 12tce ./ 08 GSA 42tkm, stále ve dvou a plně naložená /
Cestovní rychlost při dálničních přesunech, se alespoň mě jeví jako optimum 150-155kmh dle GPS, kdy se motor zklidní, jede "tišseji a bez vibrací a ne tak tvrdě " nežli při 130 či 140kmh. Tacho při této rychlosti ukazuje cca 155-165kmh nevím přesně. Nad touto rychlostí výše, se i přes nástavec TT nad plexi a i díky pseudoenduro přilbám se štítky, objevují již turbulence a extrrémě narústá hlučnost, uvnitř helem. Čili ano, 150-160kmh se dá valit skutečně celý den, relativně bez únavy , se spotřebou dle počítače ve stroji 7,2-7,5l/100 s kufry a spolujezdcem. Motorce je to jedno, olej nebere absolutně nic ani při těchto svižných celodenních přesunech. Tuším že za 1 den sme tím stylem ujeli i přes 1800km, nevím přesně. To platí samozřejmě pro silniční gumy. Na TKC, i když je nepodhusťuji sem se dobře cítil tak do 140kmh, ale hućení a zvýšený valivý odpor byl dost znát čili asi tak 120kmh je tak optimum, dle mě, s TKC neboť se rád vyhýbám rychlostem mezi 125-135kmh při monotónní jízdě, z výše uvedených dúvodú.
K tlumičúm a pružinám u 08 GSA / Showa / snad je malinkou poznámečku. Celkem jsem s nimi byl dost zklamaný. Fungovaly dobře do 20tkm, pak bylo nutno stále s kratšími intervaly přitahovat předpětí i útlum. Od těchto kilometrú šla celá zadní jednotka rychle do háje. Tak v 30tkm bylo po ní, zadek se vláčel po zemi, čistý čopr, i při předepnutí na max a últum na max defacto negungoval. Posledních 12tkm do 42tkm bylo jen o vození, ale podvozek byl na bláto. Z těcho skutečností si myslím, že u 12tky nemá smysl měnit pružinu, neboť když je pružina ve věčných lovištích, tak tlumič detto. Po těchto kilometrech byla přední jednotka na cca 60%. Na normální jezdění po silnici by možná byla ještě použitelná, ale při 38tkm na roletě na Arabatské strelce, když se v ní přehřál olej, byla nefunkční též a od té doby se již nevzpamatovala. Nemusí se mnou samozřejmě každý souhlasit, či jezdit stejně nabalen. Když jsem objednával jednotky Ohlins, tak sem se s dcerou vážil, vážil nabalené kufry atd. No zkrátka oblečený řidič / boty helma atd/ 85kg, dcera 56kg, levý kufr 18kg, pravý kufr 19kg, tcase 12kg... Ono se to nezdá, ale nevozíme ani stan, věci na spaní a myslím si že "jedem na lehko". Houbelec pánové a dámy. Standartní zadní pružiny Showa na GSA je 140 N/mm. zadní Ohlins 150N/mm. / Každý standartní Ohlins třeba od TT je spočítán na váhu jezdce 80kg+50kg bagáže tj 130kg a velmi dúležitá je stavba jednotek na vaší váhu, jinak jdou rychle do kopru/ Standartní Ohlins na 12GSA je předek 56N/mm zadek 150Nmm, na 200kg zátěže to již bylo nutné použít 64N/mm a 170N/mm. Tož pár poznámek k trvalému dálničnímu tempu na 12GSA a pružinám na 12GSA. Zdravím všechny co to vydrželi dočíst do konce.
No Wingu, ja treba s TAKHLE nalozenou motorkou jen nerad jedu rychleji, nez 140...
kolik ti to toci ve 160ti a kolik mas cca maximum?
Otazka je, jak se to projevi dlouhodobe...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hicski, no mám to asi stejně nabalený jako ty, jen ne vaky. Na každým bočním kufru i topcase mám tašku od Kahedo. Na bočních kufrech v nízké neroztažené poloze, aby se dceři dobře nastupovalo a na Topcase úplně zvednutou, ale to je všechno ve "větrném úplavu s stínu od plexi a posádky " čili odpor vzduchu to nezvyšuje nijak významě.
Otáčky ? No to netuším, asi 5500? Maximálku nevím, to jsem na GSA nikdy nezkusil, nějak sem na to neviděl dúvod.
No jak jsem psal, ten múj stroj se teprve nad 140kmh jakoby zklidní, motor začne jít sytěji , bez vibrací, lehce, klidně, jakmile překoná pásmo ochuzených otáček. Normálně cítíš, že to má raději nežli rychlost 130kmh. A klidně múžeš držet celý den 160kmh na dálnici a olej neubude ani mililitr, stejně jako když se celý den kocháš na okreskách.
Wing napsal:
Hicski, no mám to asi stejně nabalený jako ty, jen ne vaky. Na každým bočním kufru i topcase mám tašku od Kahedo. Na bočních kufrech v nízké neroztažené poloze, aby se dceři dobře nastupovalo a na Topcase úplně zvednutou, ale to je všechno ve "větrném úplavu s stínu od plexi a posádky " čili odpor vzduchu to nezvyšuje nijak významě.
Otáčky ? No to netuším, asi 5500? Maximálku nevím, to jsem na GSA nikdy nezkusil, nějak sem na to neviděl dúvod.
No jak jsem psal, ten múj stroj se teprve nad 140kmh jakoby zklidní, motor začne jít sytěji , bez vibrací, lehce, klidně, jakmile překoná pásmo ochuzených otáček. Normálně cítíš, že to má raději nežli rychlost 130kmh. A klidně múžeš držet celý den 160kmh na dálnici a olej neubude ani mililitr, stejně jako když se celý den kocháš na okreskách.
mne se to zklidni okolo 120 a pak zase v cca 150ti... ale cca vim, co myslis
Ja trvale vic nez cca 140 nejezdim... to je tusim okolo 5000 otacek z max 8500 nebo kolik nejvic toci osmikilo. To mi prislo jako rozumny kompromis.
Ty mas velkou nadrz, takze se 7mi litry spotreby porad najedes rozumny km... s osmikilem tohle odpovida asi 200km/nadrz coz je silene malo.
---
a tim trvale nemyslim "nekdy jsem nekam jel" myslim rychlost, kterou nasadim na dalnici a jedu (tj. radove desitky tisic km v tomhle rezimu).
Upravil hicks dne 06.02.2011 14:59
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Wing napsal:
Hicski, no mám to asi stejně nabalený jako ty, jen ne vaky. Na každým bočním kufru i topcase mám tašku od Kahedo. Na bočních kufrech v nízké neroztažené poloze, aby se dceři dobře nastupovalo a na Topcase úplně zvednutou, ale to je všechno ve "větrném úplavu s stínu od plexi a posádky " čili odpor vzduchu to nezvyšuje nijak významě.
Otáčky ? No to netuším, asi 5500? Maximálku nevím, to jsem na GSA nikdy nezkusil, nějak sem na to neviděl dúvod.
No jak jsem psal, ten múj stroj se teprve nad 140kmh jakoby zklidní, motor začne jít sytěji , bez vibrací, lehce, klidně, jakmile překoná pásmo ochuzených otáček. Normálně cítíš, že to má raději nežli rychlost 130kmh. A klidně múžeš držet celý den 160kmh na dálnici a olej neubude ani mililitr, stejně jako když se celý den kocháš na okreskách.
Nechci zasirat vlakno,ale Wingu vitej zpatky!Pekne dlouho jsi tu nebyl!Jsme meli strach,ze jsi na forum navzdy zanevrel!
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
To mám najradšej, keď niekto píše o niečom tak vážne a nemá o tom ani paru. Raptor kolko máš najazdené na 800GS. Jedna babka povedala, že. Nehovorím že je ten podvozok super, ale nieje to až také hrozné. Treba len zladiť zadok , podla zaťaženia, ja som s tým podvozkom najazdil cca.35tkm a menil som ho až po MNG kde dostal riadne na pr..el .
Keď chodím do Garmišu na BMW-víkend, tam všetky vystavované moto obuté na štuploch majú na rajdoch nálepku max.150km.
Ja mám skúsenosť ,že moto je pri zaťažení troma kuframi, tankvakom a mojou priateľkou stabilnejšie ako keď idem sám, píšem o jazde zo štuplami.
ty vole siso - jedine co som si dovolil poznamenat je aby clovek pouvazoval nad progresivnymi pruzinami nakolko seriovy podvozok (najma predok) nie je prednostou tej motorky, je to znamy fakt rovnako XY dalsich znamych faktov - nepotrebujem mat najazdene na F800GS hafo km,
o mongolsku a tvojej motorke som inak pocul z prvej ruky, ako si "sadla" v tlmicoch
tesi ma ze si mi dal (svojim sposobom) za pravdu ze si tiez nemyslis ze ten podvozok (seriovo) je super
raptor napsal:
tesi ma ze si mi dal (svojim sposobom) za pravdu ze si tiez nemyslis ze ten podvozok (seriovo) je super
jenomze mily Rapťo, tys napsal neco jineho:
"F800GS ma seriovo hodne slaby podvozok - najma predok
popremyslaj aj o progresivnych pruzinach"
---
seriovy podvozek "hodne" slaby proste neni... neni zadny zazrak, ale taky nic tak hrozneho. A hlavne, nedostatky se tykaji VYMENITELNYCH polozek...
Zkus nahradit non-USD widli u Tenerky ci Varadera za USD.
To je trochu jiny zasah.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
pocuvaj ma milý dicksi - pre teba som raptor a nie rapťo to poprve
podruhe - u varadera krasne staci vymenit seriove pruziny za progresivne a motorka rapidne meni svoje jazdne vlasnosti
ty si skratka chrobak truhlik ktory moju radu aby pouvazoval nad vymenou pruzin za progres oznaci za polopravdu ale hned v dalsom prispevku sam o progresivnych pruzinach pises.. a nie si schopny si to priznat
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 06.02.2011 18:37
ja nejak nevidim zadny posun v tehle hadce... to za 1.
Nereagoval jsem na zadne progresivni pruziny, ale na tve celkove (mylne) hodnoceni podvozku osmikila.
Taakze povazuju za zbytecny byt ve při.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2