randolf napsal:
Zdar, mam problem... chel bych konecne zacit jezdit do prace na motorce, ale mam to cca 10 minut cesty... a 10 minut se oblikat a pak zase 10 minut svlikat, resit kam s vecma atd, to je docela na prd. Abych zase v praci chodil v moto hadrech, to bych se pekne zaparil a navic to vypada blbe, i kdyby to byly takove ty "jako by normalni obleceni" ..
Jak na to??
alpinestars moto dziny s chranicema + airflow rukavice, nizke oxtary s goretexem + rallye 2.
v tech dzinach a nizkych botach vydrzim celej den... smrdim primerene..
ale nemam to 10, ale nejakou hodinu a ctvrt... byt tebou tak jezdim na italsky zpusob treba v necem od Tucano urbano (pokud to mas ciste mesto)
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Randolf: za to Ti za chvíli vosmikilo poděkuje, za deset minut se motor ani neohřeje...na to bych rěději pořídil nějaké přibližovadlo, kde to člověku nebude líto
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Já jezdím 25 tam a 25 zpátky a taky jen obyč rifle s mx chráničema kolen a moto bundu s páteřákem. Jak říká kamarád: kožu mě dajů aj z prasete, ale klouby mám enom jedny
kačeR1100GS
Vjetrnik napsal:
to Randolf: za to Ti za chvíli vosmikilo poděkuje, za deset minut se motor ani neohřeje...na to bych rěději pořídil nějaké přibližovadlo, kde to člověku nebude líto
Tohle nechapu... Proc by motoru melo vadit, ze se neohreje? Nejsem odbornik na motory, ale v cem je problem? Dnesni olej se dostane vsude za par vterin ponastartovani, vstrikovani je taky sumak, jakou teplotu ma okoli, voda v chladice je jedine dobre, kdyz je studena... A pist s valcem si asi taky stezovat nebude...
Vjetrnik napsal:
to Randolf: za to Ti za chvíli vosmikilo poděkuje, za deset minut se motor ani neohřeje...na to bych rěději pořídil nějaké přibližovadlo, kde to člověku nebude líto
Tohle nechapu... Proc by motoru melo vadit, ze se neohreje? Nejsem odbornik na motory, ale v cem je problem? Dnesni olej se dostane vsude za par vterin ponastartovani, vstrikovani je taky sumak, jakou teplotu ma okoli, voda v chladice je jedine dobre, kdyz je studena... A pist s valcem si asi taky stezovat nebude...
Jinak já jezdím v létě do rachoty pár km, kožená bunda a kevlar kahoty. Akorát ten páteřák si většinou neberu.
to Petrs: ani já nejsem motorář, ale vím, že motoru chvíli trvá, než se dostane na provozní teplotu (ideální) což je zhruba těch 10 min. jízdy...a odpověděl jsi si sám, olej se dostane za pár vteřin...ale těch pár vteřin to je bez oleje nebo ne?
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
to Petrs: ani já nejsem motorář, ale vím, že motoru chvíli trvá, než se dostane na provozní teplotu (ideální) což je zhruba těch 10 min. jízdy...a odpověděl jsi si sám, olej se dostane za pár vteřin...ale těch pár vteřin to je bez oleje nebo ne?
ale pracovni vule jsou spravne nastaveny az v okamziku, kdy je to teple, ne?
Jinak osmikilo se zahriva docela rychle... co si pamatuju tak po 2-3km ve meste uz vidim prvni carku...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
[/quote]
Tohle nechapu... Proc by motoru melo vadit, ze se neohreje? Nejsem odbornik na motory, ale v cem je problem? Dnesni olej se dostane vsude za par vterin ponastartovani, vstrikovani je taky sumak, jakou teplotu ma okoli, voda v chladice je jedine dobre, kdyz je studena... A pist s valcem si asi taky stezovat nebude...[/quote]
Toto je oblíbené téma na mnoha konferencích o motorech Dovolím si citovat třeba toto:"Teplota motoru: motor jako tepelný stroj je konstruován na určitou provozní teplotu, při které mají všechny součásti vhodnou velikost a tím i optimální vůli vůči sobě. Největším nepřítelem životnosti válců je nízká teplota chladící kapaliny, protože teplota povrchu válce klesne pod tzv. kritickou hranici, která je asi 140° C. Při této teplotě válce nemá olej optimální teplotu a kromě špatných mazacích vlastností také špatně vytváří souvislý a soudržný film na stěně válce."
Více třeba na www.mjauto.cz, jsou tam teorie ohledně tohoto tématu docela slušně rozebraný. Dovolím si malé executive summary: Motor ničí startování
Alfa omega opotřebení motoru je o oleji, v nízkých teplotách prostě nemaže, resp. maže blbě. Logicky je nemožné nastartovat stroj ihned do optimální teploty, ale když už jí má, je opotřebení minimální. Takže když dáme vedle sebe dva identické stroje, kdy jeden bude jezdit jen 10km a druhý třeba 500km na jeden start, bude opotřebení motorů stejné, přičemž jeden najel jen 10km Z toho pak logicky vyplává, že motor co najel 1000km ale jen 2-3x startoval je na tom výrazně lépe než motor co na těch 1000km startoval 100krát. Ale jak říkám tohle je oblíbenej flame na motorářských /ne motorkářských/ diskuzí
Jo a uplnej paradox je že vzducháče jsou na tom líp než vodníci, vždycky jsem byl přesvědčenej že je tomu naopak
GS 1200 R Adventure
Vjetrnik napsal:
to Hicks: Tvoje první čárka je vidět i za studena....druhá vlastně taky...
PRASE!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2