Alda napsal:
Jakoze normalni kufr stoji treba 5500,- a kufr s vykrojenim na vyfuk 13500,-? Jelikoz je to nesmysl tak jsem to asi nepochopil.
edit: ja uz si to nepamatuju, ale rekl bych ze jsem priplacel max. litr.
nee nee myslim cela sada bocnich kufru i s nosičem. Rozhoduju se mezi Huskym a Begrem a pořád nevim. Vykrojení bych chtěl, rozhodně se to místo využije, ale i dodací doba je dlouhá a protože všechno nechávám na poslední chvíli tak teď potřebuju něco sehnat do 23.3.
Upravil effa dne 06.03.2011 22:15
Co jsem videl na vystave Zega PRO v uprave proti poskrabani, tak jiny kufry nechci. Jsou fakt vychytany. Cenove jen jen lehounce vys nez Begr a ostatni,ale pecka pravda,kdyz chce clovek vykrojeni tak uz jsou vyrazne drazsi a do toho bych taky nesel,ale na takovy KTM je vykrojeni zbytecny na GS 800 teda taky. A bez cekani.
Upravil xavier dne 07.03.2011 01:42
Aktualne 1250 GSA HP
xavier napsal:
Co jsem videl na vystave Zega PRO v uprave proti poskrabani, tak jiny kufry nechci. Jsou fakt vychytany. Cenove jen jen lehounce vys nez Begr a ostatni,ale pecka pravda,kdyz chce clovek vykrojeni tak uz jsou vyrazne drazsi a do toho bych taky nesel,ale na takovy KTM je vykrojeni zbytecny na GS 800 teda taky. A bez cekani.
No jo cena kufru je sice větší, ale nenašel jsem ZEGY PRO s výřezem na výfuk ... A potom když připočtu nosný rám tak už jsem více než lehounce dražší ...
Upravil xbenkju dne 07.03.2011 14:41
xbenkju: kde jsi je nenašel? na výstavě to byly stříbrný anodizovaný na adventure..
v katalogu jsou to ty, které mají označení "special system"
takže například 01-052-3002-0 (45l, černý rám pro R1200GS/A za 28290 s DPH namontované puky, vč. rámů)
Jakožto nový majitel adventůůry, řeším totéž. Vybral jsem předběžně velké housky, páč jsou levné a pěkné. Můžete tedy někdo objektivně posoudit kvalitu a zpracování housek a begr (které jsou též na pohled zdařilé). A taky mě zajímá zda doporučujete s výřezem na lauf a proč, nebo naopak. Dále která velikost se vám zdá ideální. Pak by mě zajímalo jestli je lepší kůže, nebo textil?
Tak prosím vyjadřete se někdo k těm kufrům. Chci nějaké objednat, ale nevím jakou velikost a zda s výřezem (což se mi líbí) nebo bez (z nějakých praktických důvodů mě neznámých) ... Vím, že to je pro vás pořád dokola, ale pro mě je to nové ... Díík
atas: kufry s výřezem se dělají proto, aby bylo možné namontovat kufr co nejblíž k motorce. Pokud se podíváš na motorku, tak uvidíš že výfuk je poměrně daleko od motorky a musíš tam nechat ještě nějakou mezeru aby se kufr nepropálil a teprve od toho místa můžeš mít kufr. Proto se dělají asymetrické sady, kdy je kufr na straně výfuku menší (užší) než na druhé straně. Celkově je při pohledu zezadu šířka na levou stranu stejná jako napravou ale levý kufr má menší objem. Viz obrázek (to jsou klasické kufry Zega):
Varianta s výřezem používá kufry stejného objemu, které jsou namontované ve stejné vzdálenosti od motorky (symetricky) ale aby se tam vešel výfuk, musí se udělat výřez a vyřešit odstínění horka a u laděných výfuků, které bývají kratší, taky odvod spalin za kufr, jinak i při nepatrném ofukování hrany kufru rozehřeješ kufr tak, že se uvnitř taví plastové věci. Výřez obvykle sníží objem o nějakých 4-5l. Musí se dávat bacha, když se mění výfuk za laďák s jinými svody, tak se stává, že výfuk má jinou polohu a nemusí do výřezu pro originální koncovku pasovat. Typické u R1150GS.
Jinak je to čistě estetická záležitost, sám jsem měl s výřezem a změnil to za asymetrické, protože ten prostor ve vyříznutém kufru není nějak zásadně využitelný a líp se mi plní obyčejný 38l kufr na levé straně než asi 40l se stupínkem po výřezu. Navíc když zbouráš vyříznutý kufr, tak od většiny výrobců není okamžitě skladem k dodání (zejména když máš výřez na míru) a musíš čekat. U asymetrického vezmeš nový a je to hned. Navíc já kufry přehazuju mezi 1150 a 1200GS a mám tři různé šířky, takže si můžu libovolně kombinovat sadu pro danou cestu.
Co se týká výrobců, tak po zkušenostech s malou českou firmou jsem volil továrně vyráběné kufry, protože po havárii na silnici v červenci mi výrobce řekl, že nové díly bude stíhat vyrobit koncem září, protože jede na dovolenou a má moc objednávek. My jsme v polovině září odjížděli na měsíc do maroka. Takže jsem vyházel všechny na míru dělané díly od toho výrobce a koupil tovární, protože je větší šance v takové situaci sehnat náhradní díl rychle. Navíc u toho konkrétního výrobce neseděly víka kufrů z levého na pravý, měl je krásné ale ne tak přesně dělané aby to bylo 100% záměnné a nešlo ani objednat jen polovinu rámu, protože to dělal všechno "na míru" a náhradní díl znamenal dodat motorku a vyrábět to prakticky znova. Neměl prostě sériovou výrobu. Několikrát jsme už dodávali náhradní kufr letecky třeba do Afriky, kde byl cestovatel po kolizi s autem bez jednoho kufru a náhradní dostal za 4 dny, nasadil ho na opravený rám a mohl pokračovat v cestě. V takových chvílích je podle mě sériovost a 100% zaměnitelnost výhodou a tovární výroba a sklad dílů taky. U originál kufrů je nevýhodou třeba to, že výrobce (resp. OEM výrobce jako KTM nebo BMW) bere na sklad prostě jen celé kufry. Samotné víko od nich třeba nejde koupit.
A ještě jeden aspekt, který jsme slyšeli třeba na výstavě minulý týden - koupit si kufry od výrobce, který to dělá sám někde v garáži, může znamenat riziko, že po roce s výrobou skončí (třeba kvůli zdravotním problémům nebo kvůli jinému businessu). Na jednoho dříve populárního výrobce tam nadával zákazník, že prostě výrobu kufrů ukončil a on chce nový stejný kufr a teď kvůli tomu musí koupit všechno znova, protože ten výrobce už kufry nedělá. U továrních tohle asi nehrozí.
Takže každá volba má své výhody a nevýhody.
Jinak jsem vyzkoušel hodně kufrů - včetně plastových a skončil jsem u ZegaPro v černé anodizované verzi v asymetrickém provedení a je to nejlepší, co jsem kdy měl. Určitě nejsou nejlevnější ale na 1200GS mi přijde šílené dávat kufry, které jsou hnusné a některé opravdu nejsou ani hezky navržené ani hezky zpracované. Ale je to každého věc.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No lidi, já jsem v lednu koupil sadu SW MOTECH EVO (top, oba boční a držáky) a taky to není špatný, asi největší bomba pro mne je to, jak se nandávají a sundávají - mám úzkou garáž.
Tom
mam kufry od "moravskeee sekce"... tedy big husky par let... fotky radeji davat nebudu, pac jsou uz hnusny, ale no problem a ze zazili páááádůůů :-D
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
já mám BEGR bez výřezu a jsem spokojený... když jsem viděl BigHusky tak jsem byl trochu zklamaný takže BEGR byl jasná volba Velmi robustní konstrukce, poctivé sváry... a podle mě i zdařilý design. Jinak mám je poměrně vzadu, aby se dalo na zadním sedadle pohodlně sedět..., nevím, ale kdybych měl na stejném místě ty kufry s vykousnutím, tak bych je měl už v blinkrech... takhle je tam asi 1-2cm až na bok kufru... takže moc bych to stejně nezůžoval
ještě teda pár fotek (jen jsem si dovolil odstranit samolepky a nechal jsem si vyřezat na plotru HELVETICou šedý nápis BMW )