vlk napsal:
jo jo zrejme som sa poplietol - ale dik za reakciu
altik enem vyfukam vzduchom a necham tak
Altík všeobecně - pokud nemá v háji ložiska - stačí vyfoukat. A když je venku, tak si zkontroluj, jak jsou na tom uhlíky. Regulace je nerotační. V altíku v podstatě trpí akorát ty uhlíky a ložiska, když se do nich něco dostane. Bejvají zapouzdřený, tak by měli vydržet dost. Mě zatím vždy odešla regulace a nebo uhlíky a nebo oboje - dle typu alternátoru a vozidla. Vinutí a nebo rotor jsou v podstatě nesmrtelný, pokud nedostanou ránu a nebo příliš vysokou teplotu.
Čeká mě výměna řemenu na alternátoru a chci se optat na jeho napnutí.Je to na R1150R.Na jednom videu jsem viděl,že použil nějaký šroub,kterým napnul řemen?Kde ho mam sehnat nebo to jde i bez něj a jak ho tedy napnu?Díky za odpovědi.
Co si vzpominam z moji vymeny, tak jsem jen povolil sroub altiku,shodil stary remen,nahodil novy a jen jsem to rukou zatlacil do napnuteho stavu a pritahl sroub.Bez dotahovani jezdim do ted
Je nato takovej specialní přípravek ale ja jem to našponoval lehce, že jsem mezi altík a blok dal nasadu kladívka a lehounce napnul a utáhl.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Na 1150 jsem teda nic specialniho nepotreboval. Pod nadrzi na leve strane byl sroub na Inbus, tim se shodil altik dolu a pak se tim zas remen nasponoval.(nasel jsem ho,ale az kdyz jsem potreboval remen nandat, sundat sel i sam,nandat uz ne)
Aktualne 1250 GSA HP
Tak tak, na leve strane je spec. imbus sroub a tekovej zebricek. Z predni strany jsme tam hodil matky do kontra a nasponoval remen na 8Nm. Jinak doporucena vymena je v 60 tis. Km.
Paja_GS napsal:
Tak tak, na leve strane je spec. imbus sroub a tekovej zebricek. Z predni strany jsme tam hodil matky do kontra a nasponoval remen na 8Nm. Jinak doporucena vymena je v 60 tis. Km.
V manuálu píšou tu matku utáhnout rukou na ten spec.imbus a pak utáhnout na 8Nm.Díky Tondovi jsem už pochopil jak na to