IvoM - mám podobnou zkušenost. Při 10-15ti stupňích pohoda, v R3 origo vložka a na sobě nejtenčí termo kvůli pocitu kontaktu s příjemným materiálem. V neděli jsem dal 350 km, pod R3 Moiru DUO, bylo 6-8 stupňů, většinu cesty na hraně ale dobrý, ale v sedm večer byly 4 stupně a to bych vrstvu navíc snesl.
V létě to bude dobrý, vložka ven a rozepnout co se dá...
Já najel loni asi 2000 v Rallye 3 a i za odpornýho vedra samozřejmě bez vložky to bylo v pohodě. Zatím se mi nepodařilo pořádně zmoknout takže nevím jaká je odolnost proti vodě bez vnitřní vložky. Už to někdo vyzkoušel ?
To by mne taky zajímalo, asi to nepromokavé bude, ale neznám oblečení, které by zůstalo nepromokavé třeba 5 let, holt nemoky sebou budu vozit stejně. Přítelkyně si mimochodem předevčírem koupila tady na fóru Rallye 2, tak to porovnávám, zatím doma - u R2 je jasné odvětráním zad a mají 2 odepínatelné vložky, ale vnitřní mi přijde jen jako "nosič protektorů", protože stejná síťovina je i pod ní, takže můžu mít lehkou bundu bez chráničů, popř. i rukávů na běžné nošení. Dobrá je zadní kapsa s možností ji sundat a mít jako ledvinku. R2 prý promoknu, ale vodu nepustí vnitřní stříbrná vložka což mi přijde ujeté být v suchu ale mít na sobě nacucané hadry, doufám že R3 je v tomhle dál. R3 mi přijde promakanější jinak, jediná vložka se dobře zapíná díky své elasticitě, zvenku jsou vždy 2 patenty vedle sebe, na systém odvětrání zad věřím že taky přijdu, přece by nedělali tak složitý odepínací systém rukávů vč.kusu zad jen tak apod. V každém případě máme s Drákulou stejné velikosti a tak budu mít možnost otestovat R2 i R3..
Teď jsme jezdili 5 dnů po Slovensku a Polsku. Bylo krásně, R3 s vložkou na mě fungují i kolem 15-20 stupňů byť už je mi spíš tepleji, protože mám i nejtenčí síťové termo - vložka na holém těle mi není příjemná, moc neklimatizuje. Nad tyhle teploty je to určitě lepší bez vložky. Zkusil jsem i vyndat vložku a přidat termo a dlouho jsem porovnával pocity a přemýšlel co je lepší - asi ale vede originál vložka.
Přítelkyně jela v Rallye 2 na druhé motorce a mohli jsme srovnávat. Za sucha a tepla podobné názory, pak ale přišlo několik dešťů, nejdelší 100 km včetně bouřky a krup. Shodné je, že R2 i R3 kroupy dovnitř nepustí:-), jinak jsou rozdíly zásadní. R2 bez vložky je durch za chvíli, jsi taky mokrý a je Ti zima. Usušení je minimálně na noc v teplé místnosti. Pokud déšť přejde a je teplo, uschne to ale za jízdy rychle. R2 s vložkou je v pohodě, jsi v suchu a teple, zůstává ale problém nacucané vrchní vrstvy. Pro přítelkyni bylo rychlejší i lepší navléknout nepromoky a bylo suché všechno - ona i oblečení. Takže u R2 na dlouhý déšť bez možnosti usušení přes noc doporučuju určitě vozit nepromoky.
U R3 je nepromokavá i horní vrstva. Nicméně pokud není uvnitř vložka, některými zipy dovnitř pár kapek nateče. Je to ale absolutní minimum např. na rukách nebo v rozkroku, z 99% zůstává pocit sucha. Když jsem přidal vložku, byl jsem v suchu úplně. Přitom když déšť ustal, po 5-10-ti minutách jízdy byla bunda i kalhoty naprosto suché i na dotek.
Takže - při běžných teplotách obě verze v pohodě, v dešti vede určitě R3 a ve vedru zatím nevím, podle větracích otvorů bych sázel na R2...
Ivan napsal:
Teď jsme jezdili 5 dnů po Slovensku a Polsku. Bylo krásně, R3 s vložkou na mě fungují i kolem 15-20 stupňů byť už je mi spíš tepleji, protože mám i nejtenčí síťové termo - vložka na holém těle mi není příjemná, moc neklimatizuje. Nad tyhle teploty je to určitě lepší bez vložky. Zkusil jsem i vyndat vložku a přidat termo a dlouho jsem porovnával pocity a přemýšlel co je lepší - asi ale vede originál vložka.
Přítelkyně jela v Rallye 2 na druhé motorce a mohli jsme srovnávat. Za sucha a tepla podobné názory, pak ale přišlo několik dešťů, nejdelší 100 km včetně bouřky a krup. Shodné je, že R2 i R3 kroupy dovnitř nepustí:-), jinak jsou rozdíly zásadní. R2 bez vložky je durch za chvíli, jsi taky mokrý a je Ti zima. Usušení je minimálně na noc v teplé místnosti. Pokud déšť přejde a je teplo, uschne to ale za jízdy rychle. R2 s vložkou je v pohodě, jsi v suchu a teple, zůstává ale problém nacucané vrchní vrstvy. Pro přítelkyni bylo rychlejší i lepší navléknout nepromoky a bylo suché všechno - ona i oblečení. Takže u R2 na dlouhý déšť bez možnosti usušení přes noc doporučuju určitě vozit nepromoky.
U R3 je nepromokavá i horní vrstva. Nicméně pokud není uvnitř vložka, některými zipy dovnitř pár kapek nateče. Je to ale absolutní minimum např. na rukách nebo v rozkroku, z 99% zůstává pocit sucha. Když jsem přidal vložku, byl jsem v suchu úplně. Přitom když déšť ustal, po 5-10-ti minutách jízdy byla bunda i kalhoty naprosto suché i na dotek.
Takže - při běžných teplotách obě verze v pohodě, v dešti vede určitě R3 a ve vedru zatím nevím, podle větracích otvorů bych sázel na R2...
Super hned jsem trošku klidnější. Kalhoty mám R2, ale zkusím je prodat a koupit R3 ať to mám komplet. Jinak já jezdil bundu R3 v létě a bez vložky s otevřeným větráním a bylo mi fajn myslím, že když otevřeš kapsy na hrudníku a rukávy tak to bohatě stačí.
Asi máš pravdu, u R3 mi zatím není jasný systém odvětrání zad, ale u BMW na to určitě mysleli a fungovat to bude. Po letech jsem měl dobrý pocit z toho, že na začátku deště nemusím zastavit a jít do nemoků.
Nikdy jsem nechápal systém promokavé hlavní vrstvy a nepromokavé vložky. Chápu, že s vložkou jsi v suchu, ale mít přitom na sobě nacucanou bundu a kalhoty mi přišlo ujeté, navíc je tu otázka usušení, když např. spíš ve stanu a to musíš sušit i zvenku mokrou vložku (aspoň u přítelkyně to tak bylo, byť neměla vložku připnutou do bundy ale měla ji na sobě jen oblečenou, připnutá možná funguje lépe). V neděli jsme přijeli k přátelům, posledních 50 km nepršelo, R3 byly naprosto suché ale R2 byly nacucané vodou. Na druhou stranu mi R2 sedí snad lépe než R3...
Nemůžu srovnávat bundu R2 sem na sobě nikdy neměl. A k tomu větrání zad fakt nevím, až budu doma tak se na to podívám, ale bohužel sem teď na dlouho pryč tak nejdřív v červnu . Jinak musím říct, že ta bunda mi sedí parádně, ale budu muset vyměnit kalhoty trošku sem z nich "vyrostl" . Takže si rovnou koupím R3 ať sedí i barevně k sobě.
Nechápu proč udělali R2 vršek tak blbě nedává to smysl. Když pojedeš v létě v pařáku bez vložky a začne pršet tak seš víš kde. Jinak obecně je s nima spokojenost co se týče výdrže a tak, takže tohle je jediná větší chyba.
Ja v tom jezdim uz druhou sezonu a jsem velmi spokojen. Jen je mi mtrvalo chvili zjistit jak co rozepnout ba co zapnout.Perfektni je i odvetrani zad a pak i kalhot a v desti uplna parada a to jsem zazil i extremni dest.Proste super volba a penez nelituji.
Taky se musím přidat. Dneska jsme jel asi 400km v 25° s vložkou a když se jelo žádný extra vedro nebylo. A už mám i vyzkoušenou jízdu asi 2 hodiny v pořádným dešti a ani kapka. Takže za mě taky palec nahoru .
Začátkem července Ga-Pa, následně Provence, atd., celkem11 dnů. Zmokli jsme několikrát fest, schválně jsem neoblékal nepromoky a R3 měl bez vložky (bylo teplo). Nepromokavé určitě jsou, i když po několika hodinách uvnitř zcela sucho není. Jako první se dovnitř dostane pár kapek okraji některých větracích zipů, nic tragického, ani se to nedá nazvat mokrem, ale už první kapku cítím. Postupně vlhko v rukávech a možná ještě někde, ani to se nedá nazvat mokrem ale opravdu jen vlhko, byť na dlouhé outdoorové cestě v chladném počasí by to mohl být problém. Vložka všechno mění, uvnitř je sucho a ani svrchní materiál není vodou nijak nasáklý takže rychle uschne.
Pozítří začne další testík - Rumunsko...:-)
Moc se tady do diskuzí nevkládám,ale tady bych si přišel se svojí troškou.Měl jsem rallye2 a teď mám rallye3 v každém modelu mám najeto okolo30tis.km ve všech režimech.rozdíl mezi dvojkou a trojkou.Dvojka mela špatně řešené připínání rukávů,zip končil v podpaždí a tam zůdtávala malá dírka,při normální jízdě v poho,ale když jme jeli na Aljašku,foukal nám boční studenej vítr,ač jsme měly slunečno mě byla pořád za jízdy zima právě v těchto místech.U trojky je to vyřešné.U třetí generace rallye mi sedí celkově líp než dvojka.Navíc se do bundy dá nacpat i camelbag,sice vám dělá bouli na zádech,ale nemusíte tahat batoh.Jinak si myslím je nesmysl u enduro oblečení čekat zateplovací vložku.Jsou to prostě lehké hadry a vložka je pouze proti vodě.Ale vůbec ji nepoužívám,stejně po pár kilometrech někudy voda projde.Používám klasickou šprcku za 20eček.Na 3ce máte jednu nepromokavou kapsu a ta opravdu drží,jen se do ní moc nevejde.V rally2 me dokonce srazila paní autem,nedala mi přednost a byl jsem překvapenej jak málo jsem bundu odřel při kotrmelci z motorky a vyváznul jsem absolutně bez modřiny.Trojku jsem nejvíc otestoval vloni cestou do Kyrgoše,kde jsme měli teploty kolem 45-50 stupňů a můžu říct že dobře izoluje.Dneska se dá koupit spoustu dobrých hadrů za slušnější peníze já jsem si je koupil protože za cenu jakou jsem je dostal bych se voblíknul možná Lidlu :-) Ale na druhou stranu jsou i dražší který nic navíc neumí,je to taky drobet o tom,jestli chcete mít modrobílý kolečko na rukávu :-)
Ahoj,
R2 ma goretexovu membranu, R3 ma membranu od BMW - ktore zabezpecuju nepremokavost, inak vonkajsi obal je len obycajna cordure podobna textilia, mozno je to aj cordura, len BMW asi nema pravo pouzivat to meno pre R3. Kazdopadne textilia by mala byt premokajuca ako kazda tkanina, v zavislosti od hustoty tkania, materialu atd. To co popisujete (ze nepremokne, len na miestach presiakne) by mohla zabezpecovat nejaka povrchova uprava (napriklad teflonova vrstva, co je v podstate cast goretexu ak sa nemylim). Pri tejto uvahe by sa dalo polemizovat, ci je tato vonkajsia uprava mechanicka alebo chemicka a ako dlho na povrchu vydrzi bez poskodenia... nezpochybnujem vase slova a skusenosti, len som velmi prekvapeny, ze vam to bez membrany nepremoklo, pokial viem, R2+R3 takto dizajnovana nebola....
Upravil dodoGSA dne 25.08.2011 14:30
Az na kraj sveta
Rozhodoval jsem se dost dlouho jestli mám to Rallye 3 koupit.SPosledních asi 10 let jsem jezdil Pharao (postupně dvě sady) a váhal jsem kvůli té ceny.Před čtrnácti dny jsem neodolal a koupil to.Zatím jsem s tím spokojen i když jsem v tom najel jen 1500km (jezdím denně 100km do práce) a nejaký výletek.O tomto vlákně jsem nevěděl a teď když jsem ho přečetl utvrdil jsem se že volba byla správná.
Upravil 3axap dne 25.08.2011 13:59
Tak už sem letos párkrát déšť potkal a musím říct, že bez vložky, jsem měl lehce mokrý triko kolem ramen. Jinak s vložkou asi dvě hodiny v poměrně silným dešti a ani kapka.
Tak to se přidám taky. Rallye 3 mám a bez vložky jsem mokrý vždycky. S vložkou jsem to ještě nezkoušel, ale věřím že s ní budu v suchu. Jinak ale nevím co je na těch hadrech tak drahého, nic úžasného na nich nevidím. Snad jen to že jsou hezké...
Paul napsal:
Tak už sem letos párkrát déšť potkal a musím říct, že bez vložky, jsem měl lehce mokrý triko kolem ramen. Jinak s vložkou asi dvě hodiny v poměrně silným dešti a ani kapka.
Tak to se asi bavíme každý o jiným dešti
Co mě tady dostává když vám někdo napíše že je to promokavý,vždy se najde někdo komu to promoklo drobet a dalšímu vůbec,nebo jeden má spotřebu šest litrů,druhej pět a další to rozštípne ještě lepším nesmyslem
Když pak někdo řeší opravdovej problém tak se málo kdy ohlásí člověk kterej mluví k věci.Někdy mám pocit že mluvím jinou řečí.Nikoho jsem nechtěl naštvat ani pohoršit ale prostě Rallye3 je bez vložky promokavá po deseti kilometrech máš mokrý koule a to je pro mě signál špatně.Jinak jak jsem už psal jsem s ním spokojenej.
No a za kolik jste ty hadry teda pořídili? Co Ivane? Díval jsem se že v UK se dají koupit za 25.000 Kč (bunda+kalhoty) a to už je dobrá cena ne ? Oproti renocaru to dělá skoro 5 talířů. http://www.f800gs...glii-.html
Upravil swat dne 24.09.2011 09:47
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat napsal:
No a za kolik jste ty hadry teda pořídili? Co Ivane? Díval jsem se že v UK se dají koupit za 25.000 Kč (bunda+kalhoty) a to už je dobrá cena ne ? Oproti renocaru to dělá skoro 5 talířů. http://www.f800gs...glii-.html
Já jsem koupil v červenci 2011 Rallye3 bundu a kalhoty + BMW kšandy + BMW GSpro rukavice + lledviňák BMW vše 2x za 55367kč v CarTecu v Ostravě.Tak na co UK?
tak jsi asi dostal pěknou slevu ne ? já beru normální ceny dle eshopu .
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis