Podle mě blbost, ( myslím si že by nečistoty měl zachatit právě filtr).
Ale mám použít nějakou chemii na proplach motoru?
jestli jsi si jistý, že tam nebyla nějaká srágora olej, podle mě emusíš řešit chemii
Už nejsem, byl jsem do tý doby než to na mě bliklo :-(
Už se dokonce 3x ujišťuju jestli jsem tam dal věrohodný olej po opravě pumpy :-(
Sice jsem došel k názoru že to co leju do auta Shell 10W40 můžu i do BMW.
Jenže po tomhle si raději koupím přesně z manuálu od Castrolu. Protože jsem vystresovanej co to zase bude za pálky. Už tak mě ty díly přišli baj vočko na 10 tis.
Ale těch pár kiláků nasvědčuje tomu, že tam něco bylo:
Kasak napsal:
Manometr tam mužeš dát jakejkoli,to je první věc,kterou bych začal.Potom dál to řeš servisem nebo jinak sám.Nenas-ral jsi tam moc lukoprenu,někdy se stane,že se utrhne a ucpe kanálek.Jestli je na čerpadle plastovej díl,jak psal Toli,tak to taky prověř.Jinak olejový čerpadla jsou nezničitelný.
Jakejkoliv? tzn. i z pistole na dofuk kol? Respektive ruční co mám na tlak v pneu? :-)
Musí to být hydromanometr.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Podle mě blbost, ( myslím si že by nečistoty měl zachatit právě filtr).
Ale mám použít nějakou chemii na proplach motoru?
jestli jsi si jistý, že tam nebyla nějaká srágora olej, podle mě emusíš řešit chemii
Už nejsem, byl jsem do tý doby než to na mě bliklo :-(
Už se dokonce 3x ujišťuju jestli jsem tam dal věrohodný olej po opravě pumpy :-(
Sice jsem došel k názoru že to co leju do auta Shell 10W40 můžu i do BMW.
Jenže po tomhle si raději koupím přesně z manuálu od Castrolu. Protože jsem vystresovanej co to zase bude za pálky. Už tak mě ty díly přišli baj vočko na 10 tis.
Ale těch pár kiláků nasvědčuje tomu, že tam něco bylo:
Má někdo zkušnosti s tím čerpadlem olejovým?
Počkej,počkej... Jak máte u 650 řešený mazání? Máš tam jednu olejovou náplň pro motor i převodovku? Pokud ANO,tak tam auťáckej olej nelej !!!
Motocyklové oleje které mažou oboje dvoje a jsou jen v jedné "nádržce" (jedna náplň),obsahují příměs tuším pro spojku.
Do 1150 mužu lít auťácký olej,ale musim zachovat jen viskozitu.
Upravil Kubrt dne 13.03.2011 08:34
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Mylim,že má problémy s mazáním motoru o spojce nic nepsal.Určitě tam patří motoolej,ale i s obyč to prostě musí mazat i kdyby tam nalil jen vodu,tak kontrolka musí zhasnout.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Kasak napsal:
Mylim,že má problémy s mazáním motoru o spojce nic nepsal.Určitě tam patří motoolej,ale i s obyč to prostě musí mazat i kdyby tam nalil jen vodu,tak kontrolka musí zhasnout.
No to jooo,já jen reagoval na ten autolej... Peťanovi KáTeMka taky nemazala.Ale už sipřesně nepamatuju čím to bylo.
Ať mu zkusí napsat soukromou zprávu.
Jeho přezdívka je : pypa
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Nemůže být špatný filtr? Než začneš dělat GO vyndej znovu filtr jestli se tam něco nedostalo a neucpal se. Je to nejmenší práce. Zatím.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Kluci, když jsem na radu dal po opravách olej 10W40 od shellu namísto 4T 10W40 může se začít drolit či jinak dřít spojka tak aby to zasralo olej a následně by nemazal motor?
Jestli jo tak jsem ču a tak dále největší a patří mě nakopat do zadele.
Dave-Prague napsal:
Kluci, když jsem na radu dal po opravách olej 10W40 od shellu namísto 4T 10W40 může se začít drolit či jinak dřít spojka tak aby to zasralo olej a následně by nemazal motor?
Jestli jo tak jsem ču a tak dále největší a patří mě nakopat do zadele.
nerozumím, ale pokud jsi nalil auto-olej do motoru s mokrou spojkou, chybí v tom oleji aditivum pro tu spojku - podle mě se spíš rychle přepálí olej, ale na funkci oleje jako na mazadlo to vliv mít nebude > tedy ano, čistě teoreticky může autoolej řekněme urychlit zkázu mokré spojky, ale o nějakém drolení jsem nikdy neslyšel a ano, pokud tam byl autoolej, propláchl bych motor nějakou k tomu určenou chemií > hlavně klid, to postupně vykoumáš
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Dave-Prague napsal:
Kluci, když jsem na radu dal po opravách olej 10W40 od shellu namísto 4T 10W40 může se začít drolit či jinak dřít spojka tak aby to zasralo olej a následně by nemazal motor?
Jestli jo tak jsem ču a tak dále největší a patří mě nakopat do zadele.
nerozumím, ale pokud jsi nalil auto-olej do motoru s mokrou spojkou, chybí v tom oleji aditivum pro tu spojku - podle mě se spíš rychle přepálí olej, ale na funkci oleje jako na mazadlo to vliv mít nebude > tedy ano, čistě teoreticky může autoolej řekněme urychlit zkázu mokré spojky, ale o nějakém drolení jsem nikdy neslyšel a ano, pokud tam byl autoolej, propláchl bych motor nějakou k tomu určenou chemií > hlavně klid, to postupně vykoumáš
Nečetl jsem celý....
Hlavně ne chemii...to bys to zazdil 2x.... normálně udělej zkrácenou opakovanou výměnu. Autoolej není katastrofa - v nouzi se dá použít. Motoolej je na rozdíl od autooleje vybaven aditivy pro převodovku a spojku. Ale, ale.. to by bylo na dýl a mě psaní neba....
Prostě buď v klidu a použij selský rozum. PO 100 až 200 km ho vyměň - už jen tou první výměnou dodáš zbytkům autooleje potřebný aditiva.
Dakar 650, HusaberG
Spojka zatím neprokluzuje, ale olej je na spodku hustší, tzn njaký bordel tam musel být z něčeho :-(
Ok olej mám original od Castrolu. Projistotu kouknu na čerpadlo a spojkové lamely jestli se něco nepoondilo. Složím dám opět nový filtr olej a uvidí se, třeba není pozdě :-(
Jsem vůl. Všechno originál a já si nechám poradit takovou blbost, olej jako lej. Jasně.
Dave-Prague napsal:
... Tak jsem vyměnil projistotu olej a filtr.
Motor samozřejmě prvně chraptěl a zvučně nadával, až se olej dostal dolů tak to přestalo. TO je normální předpokládám po výměně oleje. Pak jsem to nechal zahřát, na hlavním jsem to trochu projel, aby se promazal celej motor i s převodama. ...
Podľa mňa TO nie je normálne - naplnil/polial si olejový filter pred naložením do moto olejom?
Dave-Prague napsal:
... Tak jsem vyměnil projistotu olej a filtr.
Motor samozřejmě prvně chraptěl a zvučně nadával, až se olej dostal dolů tak to přestalo. TO je normální předpokládám po výměně oleje. Pak jsem to nechal zahřát, na hlavním jsem to trochu projel, aby se promazal celej motor i s převodama. ...
Podľa mňa TO nie je normálne - naplnil/polial si olejový filter pred naložením do moto olejom?
Tohle nikdy nedělám. Myslíš že je to k něčemu dobrý? Nasákne se přeci ihned po projetí a filtruje nečistoty....
podle mě stačí jen namáznout tu těsnící gumu na filtru olejem, pokud to není jen vložka, olej do toho steče, když ho naleješ do motoru a zbytek vytáhne čerpadlo
Buď cestu najdu, nebo si udělám vlastní.
Dave-Prague napsal:
... Tak jsem vyměnil projistotu olej a filtr.
Motor samozřejmě prvně chraptěl a zvučně nadával, až se olej dostal dolů tak to přestalo. TO je normální předpokládám po výměně oleje. Pak jsem to nechal zahřát, na hlavním jsem to trochu projel, aby se promazal celej motor i s převodama. ...
Podľa mňa TO nie je normálne - naplnil/polial si olejový filter pred naložením do moto olejom?
Filtr se plní olejem jen v případě že je kolmo hrdlem nahoru a má obsah víc jak pul litru!! Fchtěl bych vidět jak naplníš filtr olejem kterej je zazadu ua motorem a ještě vodorovně!
... servis a diagnostika BMW Motorrad