Jasně že svolávačku asi nevymůžem - taky vzhledem k tomu, že to není jako když se ti přetrhne řetěz - je to holt průkazně složitější závada a ne u všech motorek se projeví takže okolností proč se posrala zrovna ta moje může bejt víc. Někde jsem i četl, že to klapání někdo nechal bejt, jezdil na tom a za nějakej čas to klapat přestalo, ale to je třeba nějaká výjimka.....
Rozhodně první cesta bude: Řešit to s BMW a až se všechny možnosti vyčerpají, tak teprv budu shánět jinej motor... a nějakej soud, to nemá cenu. Na to nemám nervy, čas a ani prachy...
SWAT: No já když vidím třeba inzerát: Prodám GS v plné palbě model 08 za 199 000 tak se tomu už jen směju :-) Už bych do toho prostě nešel - teda pokud bych nevěděl, že se tam na tom motoru něco vyřešilo - míněno vyměnilo ...
A právě taky ve stínu toho, že ta motorka okamžitě ztráci docela hodnotu, když se to bude vědět, že tam je náběh na problém s motorem, tak kdo by to kupoval??? To radši pár tisíc přihodí a koupím2010+, no ne?
diaboluss napsal:
Waltr: Hele já zas nejsem v tom tak kovaný a možná máš pravdu, že to třeba nebude tahle příčina. Nicméně to nic nemění na tom, že se to sere a v BMW to musí moc dobře vědět...
A já snad tady nejsem od toho, abych jim na to přišel no né??? Zkrátka: modely 08/09 jsou konstrukčně NĚJAK špatně, vlivem toho odcházej a vlivem toho já mám výdaje a starosti...
Teď jde o to, jestli si BMW může dovolit pošramotit svou pověst nějakým takovýmto "skandálkem" nebo to v jejich měřítku je jen malý problém, a z vysoka se na nás vyprdnou :-)
Hele ale to co píšeš teď je něco jiného než jsi psal :
,,Takže konečně nějaké konkrétní zprávy k tomuhle případu!!!
V servisu mi bylo řečeno následující:
K závadě došlo vinou špatné konstrukce motoru, kterou trpí modely 2008 a 2009. Jde o to, že vyvažovací hřídel se točí na klice a vlivem poddimenzování konstrkce motoru se to časem vyklepe. Poměrně dost častá vada u těchto modelů. A když se opravuje motor tak z 95% právě tohleto!"
Což je přesně to na co jsem se ptal.
S čím tam chcete jít? Pane BMWé tady koudelka říkal, no vlastně já ani nevím...
Nemyslím hoši že máte ani náznak dobré strategie.
diaboluss- neber si to prosím osobně. Chápu v jaké jsi situaci, ale změna těžiště, nebo více masa, atd jsou blaboly kterým se technik asi jen usměje.
Přemýšlel jsem o tom, a napadá mě (pokud to tedy je změněno jak píšeš, a já to správně pochopil) že buď chtějí docílit stékání oleje přes vyvažovák, a nebo!
Chtěli zacpat otvory kterými když vyvažovák čvachtá v lázni, roztřikuje od ní, a než se to z toho prostoru dostane zpět, je vyvažovák ,,nasuchu"
Ale to je teorie, potřeboval bych vidět, jak je poloha vyvažovák-hladina oleje, zdali je vyvažovák mazán i kanálkem (na klice je) atd.
K tomu uložení, pokud byopravdu byl problém s hmotou musela by se projevit i na ostatních klikových uloženích na bloku, přes ně je přenášeno namáhání, a nebo v tom uložení na druhé straně, apokud to odchází tam (kde to vlastně dělá problém- na klice nebo na druhé straně?) tak tam by se to taky muselo projevit v uložení, ale upřímně, ...no kouknu na tu konstrukci do repromu ať neříkám blbosti.
Za mě je to problém mazání, někdo nemá problémy, někdo ano. Podle toho jak to honí- jak to odchází, teorie rostřiku, a jak kdo měří olej (spousta měří studený) atd.
Nebyla tady někde info, že se má lít trošku více oleje- to by tuto doměnku potvrzovalo.
To chce opravdu přesně vědět co odchází nejlpe jako první, a co na to technici od BMW- určitě poslali do servisů nějaké info, pokud to tedy zaznamenali.
Chtělo by to sem někoho od nich. Nebyl tu někdo z Wídně?
Musim vyjimecne souhlasit s Walterem... potrebujeme opravdu solidni argumenty.
To jsem psal na zacatku.
takze to, s cim prisel Diab. je bohuzel zatim celkem spekulace :(
Upravil hicks dne 16.02.2012 12:26
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jenom tak na okraj. V USA prave probiha Small Claims Court s Hondou (auta). Pread asi tremi roky, jedna zena zazalovala Hondu, za klamani spotrebitele ohledne spotreby vozu, atd. "Sikovni" pravnici jeji zalobu spojili se zalobou dalsich nekolika tisic lidi. Honda soud prohrala. No a ted se drzte. Pravnici dostali "odmenu" 8 milionu dolaru, zbytek sumy se rozpocetl na jednotlive lidi a ti dastali 100-200 USD. Tahle zena vsak odmitla toto vyporadani a zazalovala Hondu u Small Claim Courtu. Tento ma nekolik vyhod. Hlavni je zrychlene rizeni a to, ze ani jedna strana nesmi pouzit pravnika, ale musi se osobne dostavit. Tudiz za Hondu k soudu musi nekdo z mangeru... Zena vyhrala. Maximalni castku, o kterou lze u tohoto soudu zadat je 10000 dolaru. A ona je zazalovala o $9990.... Ted se ocekava, ze stejny postup vyuzije i zbyvajicich 200000 vlastniku tohoto modelu. Honda se uz ted trese...
U nas bohuzel podobna instance neexistuje, ale i tak lze u konstrukcni zavady donutit vyrobce k navraceni penez. Vypracovani posudku zase tolik nestoji, v porovnani s cenou noveho nahradniho motoru. Pokud mas chut (Diaboluss) jit touhle cestou, docela rad ti neco prispeju na soudni posudek. Pokud se tady domluvime, dame nejakou kacku dohromady, aspon budeme vedet, na cem jsme a za tu srandu to urcite stoji.... Nesmime ze sebe akorat nechat delat otroubky at uz to dela kdokoliv....
Waltr: Ty konkrétní zprávy se týkaly vůbec té závady jako tajkové - protože do té chvíle jsem nevěděl, co to klapání vlastně znamená. Info, které jsem tam dostal bylo výše popsané... možná trochu kostrbatě, takže to spíš vzbudilo nějaké další otázky.
Ale nevím, proč tady máte snahu vyřešit, v čem je problém. Problém je to, že modely 08/09 odcházejí /ať už z jakýhokoli důvodu) nesčetněkrát častěji než modely 2010+ a tudíž je jasné, že tam museli "něco" napravit. A jediná změna, která se dá poznat v porovnání motoru 08 a 2010 je právě ta vana... nic jinýho. Jestli to má za následek lepší mazání, menší vybrace nebo co, to už fakt nevím - tolik tomu nerozumím. Nicméně jsem toho názoru, že tohle já jako zákazník snad ani nemusím řešit... prostě mám prokazatelný info, že tyhle motory maj tuhle "masařku" a mně se to stalo taky a jestli je nějaká naděje, že by mi v tom páni od slavného BMW mohli pomoct, tak se toho pokusím využít...
Nevím, jestli je mou povinností jim psát přesnou příčinu té vady... pokud bych neměl info, které mám a nevěděl o těch trablích s těmito modely, tak to nechám opravit (za těch 15000) a bude, ale jelikož vím, že je celkem opodstatněné riziko, že se ta samá závada projeví za nějakou dobu (ať už za 5000 nebo za 20000 km) tak se mi nechce vyhazovat prachy a zkusím to řešit nějak "od podlahy"... když jsem volal do BMW (tuším Invelt) bylo mi řečeno, že 800 motory jsou choulostivý - s tím se mám spokojit?
Podle mně jim musí být jasný, že tam je nějaká poruchovost a tudíž i koncepční/konstrukční problém, protože asi nejsem sám, kdo tenhle problém má (dle mně známých a dostupných informací).
Takže asi tak pánové: Ať už příčina jakákoli, nebude náhoda, že tenhle model má tuto opakující se poruchu a nezbývá než to u BMW zkusit... vpodstatě není co ztratit... a zase si říkám, jestli by uznali nějakou kulanci, tak furt na tom ta fabrika nebude tratit, protože ty stávající zákazníci tu značku nezvarhnou a nebudou na ně házet hnůj...
Petrs: No to je teda zajímavej případ :-)
Každopádně díky za nabídku... nicméně nevím, jestli se mic chce dělat nějaký soudní obštrukce...
Ale už se teda domluvme jak dál: Bude to řešit nějak společně? Uděláme nějakou kampaň nebo to mám řešit sám... čas plyne, jaor se blíží... motorku mám bez motoru :-(
Je to na tobe. Myslim, ze nas 8stofkaru tu je dost na to, aby jsme dali nejakou kacku dohromady. Myslim, ze nejaka tisicovka nikoho nezabije a aspon se treba neco dozvime...
No hele než podávat žaloby, je vždy dobrý nejdřív zkusit nějakou mírnější cestu. Tedy kontaktovat BMW Motorrad a sdělit jim, že mě (nás) potkal tendle problém a že víme, že tato chyba je u těchto modelů - že chceme být nadále příznivci BMW a tudíž zda by nemohli nějak pomoci (spoluúčast atd.) a když nás pošlou do prdele, pak teprv hrozit nějakými soudními posudky atd.. toť můj názor.
diaboluss napsal:
Kubiček: Tak dvacet let mi vydržet nemusí, ale aspoň deset by mohla... :-(
Ale spíš jde o to, že příspěvky typu: Já jsem to říkal! apod. nám jsou v týhle diskuzi platný jako stěrače u ponorky :-)
Kubicek je znama firma.. potrebuje si udelat dobre, ze si koupil nejlepsi a nejvěčnější motorku na svete
Ona i 1150 a 1100 mela svy mouchy, ze.
Hicksi máš pravdu na novější jsem neměl
... bylo to mysleno v globalu, ze dneska honba za vykonama a prodejnosti, je na ukor kvality. Bohužel.
Tak ať se Vám to 800stovkáři sere co nejmin a postizenemu at se zadari oprava za co nejmin
Upravil Kubicek dne 16.02.2012 13:23
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Jasne, zkusit to muzes, ale asi jiz ted tusis odpoved :-)
Soudni posudek lze udelat "jen tak", nemusis nicim hrozit. Dokud nevis, cim to je zpusobene, nikdo se s tebou nebude bavit. Kdyz to prezenu, tak jsi si to ty i ty ostatni s problemy, mohl zavinit sam "nejakym" spatnym pristupem k motorce.... Kazdopadne preji at dobre dopadnes. Motorku bych az do vyreseni asi neopravoval, protoze po to ti nikdo nezaplati.
diaboluss napsal:
Kubiček: Tak dvacet let mi vydržet nemusí, ale aspoň deset by mohla... :-(
Ale spíš jde o to, že příspěvky typu: Já jsem to říkal! apod. nám jsou v týhle diskuzi platný jako stěrače u ponorky :-)
Kubicek je znama firma.. potrebuje si udelat dobre, ze si koupil nejlepsi a nejvěčnější motorku na svete
Ona i 1150 a 1100 mela svy mouchy, ze.
Hicksi máš pravdu na novější jsem neměl
... bylo to mysleno v globalu, ze dneska honba za vykonama a prodejnosti, je na ukor kvality. Bohužel.
Tak ať se Vám to 800stovkáři sere co nejmin a postizenemu at se zadari oprava za co nejmin
hele k tomu nemam co dodat.. ja jen, zes reagoval na ty dva uchyly...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
diaboluss napsal:
No a kde a kdo mi ten posudek udělá? Nějakej rávník tomu bude asi rozumnět ještě míň než já...
Soudní znalec http://datalot.ju...m?OpenFormR 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
Osobně si myslím že posudek soudního znalce by byl pro začátek pádný argument a důkaz že to myslíme vážně.Navrhuji kontaktovat soudního znalce zjistit co by stál posudek a pokud by cena byla přijatelná nechat jej provéct;osobně jsem ochoten také přispět.Navrhuji dále aby se zde vyslovili další majitelé 800vek kdo by byl ochoten finančně (každý dle svých možností samozdřejmě) finančně přispět na posudek aby byl trošku přehled jestli to zaplatíme (zase za hubičku to určo nebude) a nezapomeňme že se to může vy*at hypoteticky každýmu z nás
Upravil kim dne 16.02.2012 15:07
[quote]diaboluss napsal:
Waltr: Ty konkrétní zprávy se týkaly vůbec té závady jako tajkové - protože do té chvíle jsem nevěděl, co to klapání vlastně znamená. Info, které jsem tam dostal bylo výše popsané... možná trochu kostrbatě, takže to spíš vzbudilo nějaké další otázky.
Ale nevím, proč tady máte snahu vyřešit, v čem je problém......
Protože pokud je to ja říkaš, je oprava otázka cca 1000kč.
Upravil Waltr dne 16.02.2012 15:22
diaboluss napsal:
No hele než podávat žaloby, je vždy dobrý nejdřív zkusit nějakou mírnější cestu. Tedy kontaktovat BMW Motorrad a sdělit jim, že mě (nás) potkal tendle problém a že víme, že tato chyba je u těchto modelů - že chceme být nadále příznivci BMW a tudíž zda by nemohli nějak pomoci (spoluúčast atd.) a když nás pošlou do prdele, pak teprv hrozit nějakými soudními posudky atd.. toť můj názor.
No samozřejmě mluvím o ,,opravě" daného problému...a já si to rozeberu zdarma. A myslím že by se to dalo levněji, i u tebe. Mimochodem rozebrat to budeš muset i při výměně za kus.
Prostě motor ven, rozebrat odspodu a opravit. A myslím že to do 3000-4000 půjde.