O víkendu jsem absolvoval nalejvárnu od Rukky, takže teoreticky něco málo víme o testech materiálů a jejich úpravách, typech tkaní atd.
Santiago a Rallye2 mají jiné typy základní látky s dost rozdílnou cenou a jinými vlastnostmi otěru. Proto možná taky ten rozdíl v ceně. Velmi stručně řečeno - Rallye2 má typ tkaniny, který je navržený pro snadný průstup vodních par od těla nad goretexovou vrstvou, tkanina při zvětšení dělá takové kanálky. Zvýší to odpar o 50%. Rallye je prý navržená pro použití s goretexem a očekává se vyšší odpar i díky "práci" jezdce. Santiago je určené spíš na touring, kde je jezdec víc pasivní a goretex nebude kupovat tolik lidí (není v ceně), takže použili jinou látku ale zhruba stejné gramáže a třídy odolnosti.
http://www.bmwgs....ad_id=2537Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Jojo, já jsem teda unešenej z modelu Airvision. To jsem ještě neviděl. Neuvěřitelný. Ovšem cena taky neuvěřitelná.
ArmaX i Armadillo super ale jen evoluce proti BMW streetguardu (podle mě - ne podle lidí z Rukka) ale Airvision - to je síla.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Jojo, já jsem teda unešenej z modelu Airvision. To jsem ještě neviděl. Neuvěřitelný. Ovšem cena taky neuvěřitelná.
ArmaX i Armadillo super ale jen evoluce proti BMW streetguardu (podle mě - ne podle lidí z Rukka) ale Airvision - to je síla.
Jo ..... ale Armadillo za 500Euros je levnější než SG2.....
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Panové, já jezdím v bundě a kalhotech NAZRAN,.. texil, cena dohromady něco okolo 8 000 Kč...
Bunda i gatě jsou provětrávány, vyztuženy, mám k tomu i termovložku ...
A nestěžuju si
Jen v létě ty hadry strašně smrdí aůe tomu se asi nedá zabránit...
Nebo jak hodnotíte tuto značku?
Upravil Thomasson dne 20.11.2008 22:57
opravdu nic moc
nepatrim k tem, kteri kupuji jedine to nej, ale v nekterych pripadech se opravdu setrit nema.
od znacky kterou zminujes jsme mel kalhoty a myslel jsem si co nemam.
bohuzel to byl omyl, ktery jsem poznal az prituhlo. tyto kalhoty vubec nijak nevetraly a okamzite prochladly, coz je fakt spatne. u me sezona nekonci, jezdim porad a to proste neslo. posledni kapkou byla angina, kterou jsem si privezl diky kalhotam a totalnimu prochladnuti.
poridil jsem : http://www.topmot...nd=3772133
a to je opravdu nekde jinde. to jsem pochopil az pri otestovani.
bundu mam :http://www.halvar.../korax.php
Thomasson - Nazran nehodnotím jako značku, protože to žádná značka není. Je to úplně stejné jako Padana a desítky dalších. Funguje to tak, že se teď rozhodneš, že budeš prodávat moto oblečení. Kontaktuješ pákistánskou továrnu, která ti buď doporučí některou "volnou" značku kterou už šijí na sklad a do tvé země jí nikdo nevozí a nebo jim řekneš, že se ti líbí oblečení s názvem "Thomasso" a oni to zařídí, což je ale dražší varianta protože toho musíš vzít víc. Každopádně od nich dostaneš všechno - kompletní kolekce, barevné verze atd. Velmi obtížně - až nemožně - se cokoliv mění. Prostě je ti přijde kontejder s bundama - ber nebo neber. Ale je to obrovský business - kamarád pro jednoho z tuzemských dovozců dělal dopravu a říkal, že nákupní ceny jsou asi třetinové proti prodejním. Nevýhodou jsou minimální odběry v řádu mnoha kontejnerů. Každopádně u těch věcí 50% sleva ke konci sezóny není problém a pořád na tom vydělají víc, než na opravdu "značkových" věcech. Pochopitelně že jsou i firmy, které si vzorují sami nebo zadávají specifikace co tam chtějí mít - ale to je dražší. My těch nabídek z pákistánu dostáváme několik každý měsíc a zrovna to samé, co prodává Bikers Crown nám nabízel výrobce v létě - je to fakt směšný. Tohle opravdu neberu jako "značku".
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT co rikas na Halvarssons? jen ze zajimavosti. prisel jsem k nemu uplne nahodou, ale osobne jej povazuju za vybornou aleternativu.
k memu modelu mam jedinou vyhradu, a to nizky ( zadny ) limec. je to snadno resitelne. hlavne me zajima tvuj nazor na pouzity mat.
Desperado: neznám, fakt neznám. To jsou touringový věci a já měl jen jen jeden komplet ala Polo, co se začal rozpadat ještě první sezónu (to bylo na F650GSD) - páraly se švy mezi kordurou a kůží. Děsný shit ale vypadalo to nádherně. Taková ta klasická chyba - bylo to z německa, myslel jsem že to je kvalitní. Značku si nepamatuju ale něco jako Garmot, Garmond apod. Nevím...
Pak jsem koupil Streetguard a bylo vystaráno. Jezdil jsem v tom i na Yamaze a pak dlouho na LT. Až na GS jsem kupoval Rallye2 hadry.
Chce to vidět detaily - hlavně u věcí s membránou je to dost snadno poznat, jestli to je dobrý nebo levný. Kolikrát jsou prošité švy, jestli jsou dole zapáskované a zalepené, jak to má dělané detaily - to je fakt vidět skoro hned. Materiál na první pohled asi nepozná nikdo, leda nějaký expert. Takže to chce taky i doporučení dalších lidí ale já tu první bundu kupoval taky na doporučení kamaráda z Brna, který to měl a když se mi rozpadla, tak se pak přiznal, že si rukávy taky nechal opravovat. Lidi doporučují to, co používají - nikdo nepřizná chybu nebo nedoporučí nic, co je lepší. To je normální... Takže sledovat když jezdíš s partou, co kdo má. Já viděl, že náš známý v prodloužené bundě streetguard (jezdil tenkrát RT) ani v lijáku neměl problémy. Všichni nasazovali a sundávali nepromoky, pořád se zastavovalo a on jediný byl absolutně suchý a v pohodě. Řekl jsem si, že když něco, tak určitě ten samý typ. Akorát jsem koupil krátkou verzi. A fakt to fungovalo dobře. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
desperado napsal:
TomasTT co rikas na Halvarssons? jen ze zajimavosti. prisel jsem k nemu uplne nahodou, ale osobne jej povazuju za vybornou aleternativu.
k memu modelu mam jedinou vyhradu, a to nizky ( zadny ) limec. je to snadno resitelne. hlavne me zajima tvuj nazor na pouzity mat.
Halvarsson je známá značka, dost oceňována za oceánem a vynikající s pověstí co se týká bezpečnosti. Střih je samozřejmě věcí vkusu jako u všeho.
Promiň, že odpivídám za Toma, který bude vědět samozřejmě více z technického pohledu, pokud by to alespoň viděl
Upravil Doc dne 21.11.2008 13:44
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Tome tak to je... většinou, kolik investuješ, tolik bereš zpět v kvalitě. Ve volném tržním obchodování občas dojde k omylům, podvodům, občas naletí zákazník na lep, ale z velké většiny to tak je, co platíš...
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Přesně jak říká Tomáš a Doc, kvalitu platíš cenou...
Nemůžu od svých hadrů Pharao čekat stejnou funkci, výdrž a hlavně pohodlí jako u několikanásobně dražších, jako je např. Rallye2 nebo Docem zmiňovaná Rukka, ale s tím jsem to kupoval... je to prostě otázkou rozpočtu...
Takže člověk by se nad tím neměl dle mého zase tak trápit... Např pro mne bylo lepší koupit celý komplet od Pharaa a počítat s tím, že mi vydrží jen třeba dvě, tři sezony, ale nebát se to někde hodit na zem a sednout si na to, jezdit bláto, kaluže, roští než abych si koupil třikrát tak drahé oblečení, které je nad moje možnosti a strachoval se o něj...
Myslím si, že hlavní je, aby člověk nešetřil na životně důležitých věcech jako je helma, chrániče, boty a to oblečení vzít úměrně ke svému platu...
Je jasné, že kdybych na to měl, tak si také koupím lepší oblečení, ale já jsem i tak spokojen... a až jednou doslouží a já na to už třeba budu mít, tak si taky tou Rukkou třeba udělám radost
P.S.: doufám, že to někdo špatně nepochopí...
No já odpovídal hlavně na ten dotaz na téma "co si myslíte o značce Nazran"... *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
ono je i to oblečení o určité pohodě...čím pohodlnější, tím je člověk méně unavený a lépe se koncentruje...jet zmrzlý, nebo naopak extra potící se znamená snížení koncetrace...což vždy znamená možný průšvih....
my jezdíme se ženou letní komplety FLM, které jsou přes léto dokonalé...ale podzim v tom není moc příjemný, i když si člověk vezme dobré thermoprádlo, takže řeším něco na chladnější dny...primární požadavek je Gore-Tex...druhý je svým způsobem kompromisní cena...i když ve třídě Gore-Texového oblečení je ta cena už i tak dost šílená....
RUKKA je tajný sen, ale pořád mi to připadá moc, navíc když násobím dvěma...BMW Rally není v holčíčím, BMW TrailGuard vychází už pomalu na stejné peníze co RUKKA...uvidím, jak bude vypadat v reálu Dainese...ještě by byla cesta jeden model od Hein-Gericke, ale ten mi v reálu až tak neučaroval...
TomasTT napsal:
No já odpovídal hlavně na ten dotaz na téma "co si myslíte o značce Nazran"...
Jasně Tome, já vím, jen jsem tím chtěl dotyčnému říci, aby si z toho nedělal hlavu, jestli je Nazran kvalitní, či ne, pokud má někdo finanční limit např. do 3-5tis., tak zkrátka musí brát to, na co mu ten limit stačí a pokud se v tom cítí dobře, tak v tom nevidím problém... ale je jasné, že ta cena tu kvalitu ovlivní... přesně jak jsi psal...
KTM 1190 Adventure R
Doc napsal:
Halvarsson je známá značka, dost oceňována za oceánem a vynikající s pověstí co se týká bezpečnosti. Střih je samozřejmě věcí vkusu jako u všeho.
Promiň, že odpivídám za Toma, který bude vědět samozřejmě více z technického pohledu, pokud by to alespoň viděl
neni za co se omlouvat jsem rad za kazdy nazor
jak pises vec vkusu, to mas pravdu, neni to uplne to prave orechove
( design ), ale nabidka kterou jsem dostal byla natolik zajimava, ze jsem nevahal a uprednostnil kvalitu ( subjektivne ) pred vkusem.
musim rict, ze DRYWAY+ a Outlast jsou super, ale to clovek oceni az prijde na lamani chleba, jak se u nas rika.
dalsi vyhodu spatruju v chranicich, hlavne paterak
no a pomer cena/kvalita ....
a dalsi vec. nevim presne jak to je, ale tahle firma ma na svem webu "dalsi znacku" Lindstrands a to uz je inaci design http://www.halvar.../lenox.jpg
jezdi jej tusim jarax aj
toz tak ...
shimanski napsal:
Jasně Tome, já vím, jen jsem tím chtěl dotyčnému říci, aby si z toho nedělal hlavu, jestli je Nazran kvalitní, či ne, pokud má někdo finanční limit např. do 3-5tis., tak zkrátka musí brát to, na co mu ten limit stačí a pokud se v tom cítí dobře, tak v tom nevidím problém... ale je jasné, že ta cena tu kvalitu ovlivní... přesně jak jsi psal...
uplne souhlasim ...
mam kamarada, ktery si v desti omotaval nohy smstovackou (folie)
proste nemel prachy na hadry a chtel jezdit rozumne to neni, ale slo to
doufam, ze tenhle web nenavstevuje natajnacku
desperado: jasně, je to každého věc, ale spíš někdy lidi podlehnou prezentaci na výstavě (obří stánek, mraky barev, spousta modelů) a teprve v praxi zjistí, že to je shit. Přesně co se stalo s tou mojí bundou tenkrát. Pak zjistíš, že to vůbec žádná značka není ale jen obchodní jméno pákistánského megavýrobce. Nebo indického a případně Laosského..
Nejde ani moc rozhodovat podle ceny a ani podle země, kde sídlí ten OEM odběratel. Třeba Revit se říká že je holandská firma, jenže tam mají jen obchodníky a všechno se dělá v Asii. Možná mají alespoň návrháře v Evropě ale i o tom pochybuju protože návrh obvykle vychází z možností té které fabriky a obvykle se vyplatí poslat své lidi do Asie než komunikovat na dálku. Tak to dělá BMW a řada dalších. Ale mít celou výrobu ve své fabrice, to je luxus i když ta fabrika je v Asii ale mít fabriku v Evropě, to je fakt už unikátní. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Vjetrnik napsal:
ono je i to oblečení o určité pohodě...čím pohodlnější, tím je člověk méně unavený a lépe se koncentruje...jet zmrzlý, nebo naopak extra potící se znamená snížení koncetrace...což vždy znamená možný průšvih....
my jezdíme se ženou letní komplety FLM, které jsou přes léto dokonalé...ale podzim v tom není moc příjemný, i když si člověk vezme dobré thermoprádlo, takže řeším něco na chladnější dny...primární požadavek je Gore-Tex...druhý je svým způsobem kompromisní cena...i když ve třídě Gore-Texového oblečení je ta cena už i tak dost šílená....
RUKKA je tajný sen, ale pořád mi to připadá moc, navíc když násobím dvěma...BMW Rally není v holčíčím, BMW TrailGuard vychází už pomalu na stejné peníze co RUKKA...uvidím, jak bude vypadat v reálu Dainese...ještě by byla cesta jeden model od Hein-Gericke, ale ten mi v reálu až tak neučaroval...
nezbývá než souhlasit o tom pohodlí a soustředění a rozvádím to trochu dále....
je změřeno, že mozek řidiče motocyklu je drážděn nejvíce stimuly ze všech lidských činností včetně extrémních povolání jako piloti, bookmakeři, atleti, operařní sál apod. , abychom vzali na vědomí s čím se dá srovnávat. Není co široce známo, nepíše se o tom mnoho, ale je to pravda. Jde o řízení vozidla, čili jako v každím transportu o disharmonii mezi tím co říkají oči (ubíhající cesta) a tím co říká labyrint (centrum rovnováhy a polohy). Řízení je navíc nutno aktivně vyvažovat, "odrážet" nápor centrifugálních sil. Jde tedy o duševní práci s vysokým stupněm pozornosti, vyžaduje velmi rychlé reakce (na motorce nikdy není dost času), zkušenost, předvídavost a podobné mozkové schoponosti, které si možná ani neuvědujeme že pokaždé, když sedáme do sedla, náš mozek bude muset pracovat docela tvrdě. Do toho si přidejte všechna další čidla, která irritují naše tělo ajsou převáděna do mozku. Čich. Tak obyčejné slovo, ale za ním je průjezd lesem, kde vnímáme vůni borovic. Na motorce s helmou je samozřejmě nos bombardován velmi rychle se střídajícími vůněmi a některé si sice uvědomíme a pozastavíme se "vědomě", jiné "voňavé" procesy probíhají v pozadí, v podvědomí... ale probíhají. Asi jako s počítačem a zátěží CPU a antivirusem v pozadí. Je jasné, že ani v autě, natož v letadle nebo v klimatizované kanceláři není tolik vůní. A to je jenom vůně, kterou (a právem) považujeme za celkem malý impuls. Sluch? Decibelů i v celkem tiché helmě jsou více než devadesát po celou dobu cesty. K tomu musíme ale napínat pozornost CPU (chtěně i nechtěně) a rozlišovat mezi sluchovým balastem a důležitějšími zvuky jako je motor a výfuk apod., až k velmi důležitým zvukům, na které musí naše mozková CPU reagovat pop-up oknem s velkým vykřičníkem - troubení jinách vozidel a podobně. Oči. Těžká práce pro oči. Rychlé rozlišení obrazu v rychle se měnícím zorném poli je velmi náročné. Ani při chůzi ani při cestování v autě, kde je izolovaný miíkrosvět není tolik pohybů hlavou a tedy tak náročné práce na "stabilizátor" jako u fotografických přístrojů. Ani si to tedy neuvědomujeme, že i zrak (který také odebírá určitou performance od CPU) je podstatně náročnější, než při jiných lidských úkonech. Dále je náš mozek ve velmi vysokých obrátkách aby správně odhadl a předpokládal a vypočítal (a nakonec vyslal ty správné motorické povely směrem k pravé ruce kde je plyn a k levé kde je spojka atd. atd.) stav vozovky, její kvalitu, kvalitu gum, provoz na silnici, zatáčky, rovnováhu a vše to porovnal nejdřív s uloženou databází (zkušenost z minulého řízení) a nakonec vzal správné rozhodnutí. V tom je rušen vibracemi a nechtěnými pohyby - motor, díry na silcici, nápory větru atd. To vše musí zpracovat a odhadnout. Do toho další čidla mu říkají, že má hlad, žízeň, chce se mu kouřit, čůrat, že je zima, že je horko. Do toho se klepe zimou jako ratlík. Do toho si vyčítá, že si měl vzít asi něco teplejšího. Ale do pytle, to bylo o dost dražší, to bych musel šetřit. Do doho se vkrádá manželčin vyčítavý pohled!! To všechno má na mysli jeden motorkář!!
Teď vážne... je tedy jízda na motorce velmi náročná na organismus, CPU a tělo pracuje na 90% a má malé rezervy. Pokud ho budeme zatěžovat manželkou nebo zimou nebo hádkou v práci, možná koncentrace se zmenšuje tím se velmi zvyšuje možnost nehody. Na motorce bychom měli být co možná nejklidnější, koncentrovaní a opravdu si to prožívat a ne se klepat jako ratlík. Proto vidíte, že jízdní komfort v jedné partě, jak o tom psal Tom se liší podle toho, jakou kdo má motorku, jaké plexi a jaké oblečení. O tom to je.
Ale protože náš svět není ideální, vždy je i o kompromisy, maje na mysli cenu atd. Ale je potřeba vědět, a "udělat osvětu", že řidič motorky irrituje za jízdy velmi intensivně všechna možná čidla a mozek jede naplno. Už jenom to pomůže k tomu, abychom byli uvědomněllejší.
Pokud tyto řádky unavily nevadí, pro někoho to jednou bude znamenat o jeden smyk méně a o jedno včasné zabrzdění více. A to jsem rád a nelituji prstů, které mě teď bolí z té pitomé klávestice. A bolí OBA DVA!!!!
Vjetrníku, můj dobrý kamarád motorkář měl tři roky obchod s moto vybavením a dodnes se s ním radím. Pamatuji si že velmi často pochvaloval Hein-Gericke a ještě více Bering, který považuje snad za nejlepší v koeficientu value/money. Velmi čestné a přímé jednání firmy, velmi fér výrobky za opravdu rozumné ceny. Kdybych chtěl hledat dobrý kompromis, podíval bych se na tvém místě i na firmu Bering
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic