Tak jenom k té výdrži. Já měl na mé R1200GS ADV tlumiče a repas jsem udělal při 95ti tis. km. Sice se na tom už nedalo moc jezdit, ale vyteklý to nebylo. Po repasu to zase funguje.
Ale bojím se sednout na Tomášovu motorku, abych ty Tractivy nepotřeboval
mmch: 38 tisic a tlumice dead? neni to nahodou na reklamaci nebo kulanci?
Tak to si piš, funguje to výborně, ten podvozek je prostě jinde... A na rovinu, jsem za něj rád, protože tu motorku to zase o kus pozvedlo v chování a mám jistotu že hned tak nevyteče někde na necestách.
Jestli je to na kulanci netuším, mám to chviličku po záruce... a nedělám si iluze jak by to bylo... Jooo panééé, to máte ještě dobrýýý, takhle se to má chovat, běžné opotřebení a nazdar. Na to se.u, to mě fakt neba.
jo verim, musi to bejt fakt bomba
-
ad. reklamace/kulance.. no nevim, minimalne jsi je mohl pak prodat...
pokud nejezdis off a nemel jsi to nejak blbe nastaveny (coz u tebe asi moc nepredpokladam), tak by to prece nemelo odejit po 38k km, ne?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Napsal jsem něco špatně?Tentokrát jsem to myslel vážně
Na Aliexpress.com prodávaji všelijaký mototlumiče za 20 doláčů...sice nejsou na GS, ale to je jedno...hlavně, že jsou z Činy...nemůžeš přece koupit tlumiče od těch kapitalistů....
A ty Tractive a Öhlinsy se ještě nevyrábějí v Číně?Tak to děkuji za upozornění,to jsem se asi fakt spletlkaždopádně vyčkám až se k tomu vyjádří někdo z TT
vlastimil napsal:
Na R100GSPD mám vzadu Wilbers,najel jsem na něm 50 tis. a zdá se mi že už to není ono.Teď se rozhoduji mezi Öhlinsem a Tractive a navíc mezi level 1 a 2.Poradí mi někdo?
Tractive:
Jestli střídáš zátěž (sám nebo +1, nalehko nebo s bagáží) hodně často, tak určitě Level2. Pokud jezdíš převážnou část sezóny se stejným zatížením a jednou za dlouhou dobu to změníš třeba na nějakou dovolenou apod, tak pochopitelně nemá smysl vyhazovat peníze za hydraulické předpětí a jednou za čas si to předpětí změníš otáčením kroužku pomocí nástroje, který je k tlumiči dodávaný - není tam klíč jako třeba u Ohlinsu ale ten kroužek má otvory, do kterých strčíš jakoby šroubovák s bitem o kulatém průřezu a tím ten kroužek otáčíš a pružinu utahuješ nebo povoluješ. Jinak se ty tlumiče neliší.
Ohlins:
Nejde porovnávat stejně drahé, protože za podobné peníze jako stojí Tractive (odpovídající řady), je Ohlins vždycky v něčem maličko horší. Nemá třeba oddělovací (separační) pístek mezi olejem a plynem, takže se vytváří emulze a ta ti radikálně zhoršuje chování tlumiče (olej s dusíkem vytváří pěnu, která se chová jinak než separovaný olej a dusík). Navíc tloušťky materiálu v různých kritických konstrukčních částech jsou slabší (průměr pístnice, dříku oka, ložiska (vč. materiálu) i vlastní tělo je slabší. Zase Ohlins je značka všech značek nejznačkovatější a za to se taky připlácí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
L napsal:
jako že 65 000 Kč je cena přiměřená? No nevím, asi jsem socka, ale tolik už dneska stojí moje motorka. Ale všichni to kupujou, to je důležitý
Asi nemá moc logiku dávat jakékoliv doplňky na motorku v hodnotě 60 tis. za víc peněz, než ta motorka stála. Lidi si na skůtra taky nedávají kufry za 25 tisíc. Ale asi je trošku jiná situace v případě, kdy jezdíš nějaký sport nebo podnikáš nějaké adventure cesty do dalekých zemí. Když se ti pak něco vysype, čemu by se dalo zabránit, tak to obvykle stojí mnohem víc, než by stály ty díly doma a hlavně třeba pokazíš dovolenou kamarádům apod. Vem si jen tu triviální situaci, kdy ti vyteče tlumič v severní Africe. Každý ti to rád opraví v nejbližší garáži - i když vživotě takový tlumič neviděli. Rozřezat to dovede každej ale dát to dokupy tak, abys na tom mohl pokračovat, to je něco jiného. Takže to třeba vyřešíš tak, jak se to obvykle řeší - dopravíš se nějak do nějakého většího města a necháš si to poslat někam do hotelu DHL nebo UPS. Zaplatíš 100% přirážku na clech a tlumič tě vyjde na pěkných 2000EUR. Konkrétní příklad - zaslání náhradního kufru do Etiopie. Kufr stál asi 5 tisíc, doprava a cla v místě přes 400 dolarů plus cesta do hlavního města na letiště (jinam to zaslat nešlo protože jinde nemají celní úřad) a zpátky. Akce za 20 tisíc.
Takže v případě, kdy člověk i na poměrně staré motorce plánuje podniknout cestu, která sama o sobě je docela drahá nebo se na něj vážou další lidi a jeho porucha by pokazila dovolenou jim, pak má smysl i zdánlivě "nesmyslná" investice.
Jinak asi nikdo do 20 let staré motorky nedá hypermoderní tlumiče (bez ohledu na značku) v ceně odpovídající momentální hodnotě celé motorky. Ale představ si, že se rozhodneš jet nějakou rallye se starou motorkou. Například F650GS a pojedeš Intercontinental Rallye. Má logiku jet to na těch starých tlumičích BMW co tam jsou nebo si koupíš pořádný přední vidle a pořádný zadní tlumič? Asi to smysl má co? A ejhle - ta motorka ze které si děláš stroj na ten závod asi stála míň než tyhle dvě věci.
Jinak tlumiče za 60 tisíc se nekupují denně ale je řada lidí, kteří mají tlumiče v téhle a vyšší ceně na nejrůznějších motorkách - zdaleka nemusí jít jen o zánovní R1200GSA ale podívej se třeba na silniční motorky nebo naháče. Koukni se, kolik lidí má třeba na starším ostrém enduru tlumiče v hodnotě vyšší než je cena té motorky. Vem si zadní TTX a přední vidle a hobby cartridge do vidlí. 90 tisíc jen to fikne. Motorka sama o sobě je třeba za kilo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
vlastimil napsal:
A ty Tractive a Öhlinsy se ještě nevyrábějí v Číně?Tak to děkuji za upozornění,to jsem se asi fakt spletlkaždopádně vyčkám až se k tomu vyjádří někdo z TT
Tractive se vyrábí v Holandsku z dílů vyrobených v Německu a Rakousku. Je mi to moc líto ale bezplatně ti k nim můžu opatřit nálepky Made in USSR (nebo jakékoliv jiné vhodné - Severní Korea, Kuba, Tádžikistán, Bolívie...)
Alespoň by tě mělo těšit, že Tractive nevlastní nějaká nadnárodní korporace (jako třeba podíl Yamahy v Ohlinsu) ale vlastní a pracují v něm jeho zakladatelé. Bohužel polovinu firmy patří bance, protože pochopitelně mají úvěr.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Roman Jakub napsal:
Tak jenom k té výdrži. Já měl na mé R1200GS ADV tlumiče a repas jsem udělal při 95ti tis. km. Sice se na tom už nedalo moc jezdit, ale vyteklý to nebylo. Po repasu to zase funguje.
Ale bojím se sednout na Tomášovu motorku, abych ty Tractivy nepotřeboval
Dokud člověk nevyzkouší něco radikálně lepšího (nemusí jít o tlumiče ale klidně o celou motorku), tak to v něm nezačne hlodat... Já jsem se na těch TracTive svezl a bylo to jasný. Bohužel to takhle funguje. I když jsem neměl špatný podvozek (mluvím teď o své 1150GSA), tak každá změna byla velký skok - nejdřív přední Ohlins, pak i zadní. Pak přední klasická vidle Ohlins a ve finále vzadu Tractive (Level2). Věřím tomu, že když dozadu půjde ta elektrika (časem), tak to bude zase o kus dál. Motorka jako taková mi 100% vyhovuje a jsem s ní spokojený a s tím podvozkem jezdím přesně tak, jak si to představuju a nemusím se bát, že když chytím sérii šutrů na pistě, tak mě to vyhodí ze sedla nebo to vyteče. Dokud jsme nedali na R1200GS ten přední tlumič řady Extreme, tak bych nevěřil, že telelever může takhle žehlit díry. Je to tak obrovský rozdíl, že je fakt otázka, jestli má smysl investovat do přestavby předních vidlí. Na R1200GS to není tak snadné jako na R1150GSA, kde je k dispozici alespoň hotový nový rám - nasadíš a je to. Pokud nepotřebuješ zdvih 30cm, tak to fakt nemá asi moc smysl. A i s tou klasickou vidlí když vjedeš do 20cm díry, tak to je rána jako blázen, to není tak, že by všechny nerovnosti do zdvihu vidlí "zmizely". Jen se třeba líp najíždí do prudkých výjezdů, na duny apod. Málokdo to potřebuje. Většině lidí stačí, že na polní cestě můžou jet jakoby to byl rovný asfalt.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
vlastimil napsal:
A ty Tractive a Öhlinsy se ještě nevyrábějí v Číně?Tak to děkuji za upozornění,to jsem se asi fakt spletlkaždopádně vyčkám až se k tomu vyjádří někdo z TT
Tractive se vyrábí v Holandsku z dílů vyrobených v Německu a Rakousku. Je mi to moc líto ale bezplatně ti k nim můžu opatřit nálepky Made in USSR (nebo jakékoliv jiné vhodné - Severní Korea, Kuba, Tádžikistán, Bolívie...)
Alespoň by tě mělo těšit, že Tractive nevlastní nějaká nadnárodní korporace (jako třeba podíl Yamahy v Ohlinsu) ale vlastní a pracují v něm jeho zakladatelé. Bohužel polovinu firmy patří bance, protože pochopitelně mají úvěr.
ad. reklamace/kulance.. no nevim, minimalne jsi je mohl pak prodat...
pokud nejezdis off a nemel jsi to nejak blbe nastaveny (coz u tebe asi moc nepredpokladam), tak by to prece nemelo odejit po 38k km, ne?
Tak jako někdo dokáže jezdit na mrtvých tlumičích a pořád je vnitřně přesvědčený, že je to v pořádku... Nemyslím si, že by ten tlumič měl být po 38tis. naprosto zdráv a v pohodě. A je úplně jedno, jestli je to na 1150, 1200, 1190ktm apod. Prostě je to opotřebované, olej jak kaše, netlumí, péro utahané... Někdo to prostě nepozná, někdo nechce poznat, ale realita je jasná.
Ad. nastavení... 50% jezdím sólo, 50% ve dvou, ale dohromady vážíme asi jako ty.
Takže třeba ESA na "velké hory" jsem u funglovky naprosto nedostal na zem ani špičkama a teď po dvou sezónách už docela v klidu... Prostě unavené.
Dal jsem to komplet zrepasovat a origo půjdou do krabice. Až tuto 12ku budu prodávat, buď je nasadím zpět, nebo někdo ty TT ocení.
ad. reklamace/kulance.. no nevim, minimalne jsi je mohl pak prodat...
pokud nejezdis off a nemel jsi to nejak blbe nastaveny (coz u tebe asi moc nepredpokladam), tak by to prece nemelo odejit po 38k km, ne?
Tak jako někdo dokáže jezdit na mrtvých tlumičích a pořád je vnitřně přesvědčený, že je to v pořádku... Nemyslím si, že by ten tlumič měl být po 38tis. naprosto zdráv a v pohodě. A je úplně jedno, jestli je to na 1150, 1200, 1190ktm apod. Prostě je to opotřebované, olej jak kaše, netlumí, péro utahané... Někdo to prostě nepozná, někdo nechce poznat, ale realita je jasná.
Ad. nastavení... 50% jezdím sólo, 50% ve dvou, ale dohromady vážíme asi jako ty.
Takže třeba ESA na "velké hory" jsem u funglovky naprosto nedostal na zem ani špičkama a teď po dvou sezónách už docela v klidu... Prostě unavené.
Dal jsem to komplet zrepasovat a origo půjdou do krabice. Až tuto 12ku budu prodávat, buď je nasadím zpět, nebo někdo ty TT ocení.
jasne, tys ale psal, ze po tech 38mi to byla tragedie.
Prichciplou pruzinu bych chapal, ale uplne DEAD tlumic (jako prisernej)?
co to bylo.. showa?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jasne, tys ale psal, ze po tech 38mi to byla tragedie.
Prichciplou pruzinu bych chapal, ale uplne DEAD tlumic (jako prisernej)?
co to bylo.. showa?
Taky že jo, bylo to už blbý... Při i nepatrném brždění a zároveň přejetí nerovnosti to mlátilo. A na dálnici stačil při 130 km/h poryv od větru nebo nerovnost, spára a vlnilo se to jako had, pokud bys neuklapl, tak se to stupňovalo - nejspíš až do pádu. Někdy to bylo DOST o hubu. Z dovolené bys klidně dojel, relativně pomalu, ale dojel. Ale mít to takhle jako normálně, tak to jako ne.
edit: je to oboje WP... plně rozebiratelný předek i zadek...
Upravil TomVS dne 17.09.2013 19:48
Vubec se nedivim, ja je mel kolem 35 tis. na 12 GS taky uplne na prd. Ne ze by se na tom nedalo jezdit, i kdyz ve dvou skoro moc ne, ale staly uz za prd. A nez investovat 50tis+ do podvozku, jsem ty penize vzal a koupil novou KTM i s novym podvozkem
jasne, tys ale psal, ze po tech 38mi to byla tragedie.
Prichciplou pruzinu bych chapal, ale uplne DEAD tlumic (jako prisernej)?
co to bylo.. showa?
Taky že jo, bylo to už blbý... Při i nepatrném brždění a zároveň přejetí nerovnosti to mlátilo. A na dálnici stačil při 130 km/h poryv od větru nebo nerovnost, spára a vlnilo se to jako had, pokud bys neuklapl, tak se to stupňovalo - nejspíš až do pádu. Někdy to bylo DOST o hubu. Z dovolené bys klidně dojel, relativně pomalu, ale dojel. Ale mít to takhle jako normálně, tak to jako ne.
edit: je to oboje WP... plně rozebiratelný předek i zadek...
2011 ESA od WP je plne rozebiratelna? to zni dobre.
ad. tlumic... no drsny. Mne se origo sachs na osmikile vzadu zacal chovat podobne (ale ne tak desne) cca tusim po 80.
ale hlavne pruziny... jak jsem dal novou pruzinu, alespon chvili to jeste fungovalo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jo jo, žádné řezání tlumiče, nic... Ale ono je takhle rozebíratelná i SHOWA co se dávala na ADV 08+.
Já dal tlumič řízení v domění že s tím alespoň dojezdím sezónu a na zimu něco vymyslím... Ale bylo to při kalupu neudržitelné i s naplno utaženým lineárem od TT.
Dost to dostalo zabrat prostě v Maroku, od té doby jsem pozoroval totální změnu charakteristiky tlumení a musel jsem jezdit prakticky pořád na HARD útlum a pořád to bylo méně jako SOFT na zdravém tlumiči. Olej uvnitř odmítal tlumit. S nákladem nebo ve dvou to bylo ještě horší.
Zato teď si to vyloženě užívám... Sice ještě pořád hledám nej nastavení pro všechny režimy, ale i tak je to výborné. Přenastavení je otázka 10ti vteřin, když víš co, kam a o kolik utáhnout-povolit.
Dost jsem zvědavý na Tractive ACE, to chci každopádně porovnat a uvidím...
Upravil TomVS dne 17.09.2013 22:22
Já myslím, že zásadní je to Maroko. Pochopitelně záleží na tom, jak a kde s tím člověk jezdí ale podle mě je 14 dnů tak, jak jezdíme my, ekvivalentní desetinásobku ježdění po silnicích v Evropě. Tlumiče jsou během jízdy rozpálený dožhava, na kamenech a valchách se prostě nedá jezdit pomalu, takže si člověk najde nějakou rychlost, při které to jakoby letí nad těmi nerovnostmi (obvykle kolem 80kmh to třese nejméně) ale tlumiče při té jízdě pracují naplno a dostávají děsnou čočku. Pochopitelně řada lidí jede "do maroka" a 90% času jedou po celkem kvalitních silnicích a jen málokdo fakt vyhledává dlouhé offroady ale když se jede sportovně, tak to záhul na podvozek je velký. Tunisko je proti tomu naprostá pohoda, nic horšího (z pohledu náročnosti pro podvozek) jsem nikde neviděl. Kamení ve vlnité pistě - pro maroko typická věc. Takže jestli ty tlumiče na TomVS na konci životnosti a zbývalo mu třeba 15-20 tis. do totálky, tak si myslím, že 4-5 tisíc tam to dokončilo. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomVS napsal:
Dost to dostalo zabrat prostě v Maroku, od té doby jsem pozoroval totální změnu charakteristiky tlumení a musel jsem jezdit prakticky pořád na HARD útlum a pořád to bylo méně jako SOFT na zdravém tlumiči. Olej uvnitř odmítal tlumit. S nákladem nebo ve dvou to bylo ještě horší.
tvl vzdyt jsi nahore rikal, zes s tim jezdil ONROAD.
...no mne to bylo divny...
jestli jsi s tim dal roletu nebo neco podobnyho, tak se nedivim.
Upravil hicks dne 17.09.2013 23:45
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TomasTT napsal:
Já myslím, že zásadní je to Maroko. Pochopitelně záleží na tom, jak a kde s tím člověk jezdí ale podle mě je 14 dnů tak, jak jezdíme my, ekvivalentní desetinásobku ježdění po silnicích v Evropě. Tlumiče jsou během jízdy rozpálený dožhava, na kamenech a valchách se prostě nedá jezdit pomalu, takže si člověk najde nějakou rychlost, při které to jakoby letí nad těmi nerovnostmi (obvykle kolem 80kmh to třese nejméně) ale tlumiče při té jízdě pracují naplno a dostávají děsnou čočku. Pochopitelně řada lidí jede "do maroka" a 90% času jedou po celkem kvalitních silnicích a jen málokdo fakt vyhledává dlouhé offroady ale když se jede sportovně, tak to záhul na podvozek je velký. Tunisko je proti tomu naprostá pohoda, nic horšího (z pohledu náročnosti pro podvozek) jsem nikde neviděl. Kamení ve vlnité pistě - pro maroko typická věc. Takže jestli ty tlumiče na TomVS na konci životnosti a zbývalo mu třeba 15-20 tis. do totálky, tak si myslím, že 4-5 tisíc tam to dokončilo.
jj.
kazdopadne jsem prekvapenej tou rozebiratelnosti
no mne to ceka pristi rok na LCcku.. doufam, ze do te doby neco vyleze.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
V říjnu uvidíme jak vypadá tlumič rozebraný po docela solidním tripu z Pekingu do Paříže (přes Mongolsko, západ Číny až na jih, tam pak přes Nepál na západ do Indie do města Leh, pak přes Pákistán a Irán do Turecka a přes Itálii do Francie). Solidní cesta..