Saturnin napsal:
Zítra ho změřím, ale tahal jsem za něj k sobě a od sebe, ani se to nehlo, snad se ozve Tonda a budu o něco chytřejší.
Saturnin - zrovna jsem se vrátil z "piva" s kamarády a nějak se to rozjasnilo - fotka v předchozím odpoledním příspěvku už jde vidět. Tak si rovnou kup jinej kardan, tady není co řešit. Ten tvůj na fotce se už jasně protáčí v silentbloku (tlumiči záběru). Ta guma už teče ven. Ještě chvíli a už by jsi nejezdil - bylo by to stejné, jako kdyby ti klouzala spojka.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
To nemám moc velkou radost Ale lepší to podchytit teď než někde na silnici s nepojízdnou moto. Starší kardan se na ADV bude shánět těžko a bůh ví co bude mít za sebou a za rok ho třeba budu muset dělat znova. Novej bude stát ranec, ale bude klid na deset let.
servisak napsal:
Ano stačí kapka lepidla ty dotahneš ten čep až 10Nm a pak tu matku na 105nm a máš to. Venkovní se utahuje 150NM
Jak je to tady s těma momentama, ty říkáš 150 pevnej čep - příručka uvání 160 (tady to je jen 10 newtonů, takže celkem buřt), ale kontramatku říkáš 105, v příručce je zase 160, tak kolik?
Aspoň mi pěkně zaschne lepidlo na plovoucí čepu, než se dopátrám pravdy (ale hádal bych těch 160)
Upravil Saturnin dne 29.11.2012 11:07
U modelů R1150 - pravý čep 160Nm, levým čepem vymezit vůli tj. dotáhnout 7Nm (mě se osvědčilo 8-10Nm), kontramatka na levém čepu 160Nm.
U modelů R1100 - pravý čep 150Nm, levým čepem vymezit vůli tj. dotáhnout 7Nm (mě se osvědčilo 8-10Nm), kontramatka na levém čepu 105Nm.
Jsou tam různé utahovací momenty z důvodu rozdílných čepů u těchto modelů - jiné stoupání závitu.
Upravil Tonda dne 29.11.2012 11:28
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
FINAL DRIVE. Neviem kde to hodiť aby to ostalo v tejto sekcii, ked tak nech to potom moderatori presunu resp. vytvoria novy odkaz ku koncovemu prevodu. Našiel som jeden zaujimavy odkaz na repas koncoveho prevodu v tzv. domacich podmienkach, čo sa dozaista bude niekomu hodiť. http://translate....index.htmlhttp://translate....index.html potom prekliknut Repair, tak nasledne Final drive a potom na odkaz v treťom bode na ADVRider.com Je to v Translate tak, preto ten komplikovany sposob!
Upravil JRM66 dne 30.11.2012 09:10
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Zdravím... Poraďte.. mám vůli na zadním kole, hruška je ok olej nikde nerosi. Najeto 68 tis. 11ka.. postačí vyměnit ta dvě ložiska a gufera ? Díky..
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
Jestli se ti kejve celá hruška v uložení tak by měly stačit ty malý ložiska uložení jestli se ti kejve kolo i ve vertikální ose tak bude špatný asi i velký ložisko na kole
In pivo veritas!
Ahoj, před pár dny jsem řešil výměnu ložisek v kardanu 1150GSA (velké kuličkové + velké gufero), současně jsem vyměnil i obě jehlová ložiska na kyvce. Tohle všechno stálo v Car Servisu Praha cca 5,2 tis.Kč, a to jsem pár stovek ušetřil, protože malé kuželíkové ložisko, co je naproti tomu velkému v rozvodovce neměli a na radu Tondy jsem ho koupil u SKF asi za třetinu, tj. necelé 3 stovky (je úplně stejné jako originál BMW). A bacha, ta jehlová ložiska brutálně zdražila, v lednu stála obě kolem 1300 Kč, teď stojí dvojnásobek!
Jinak myslím, že pokud má kolo větší vůli vodorovně, bude problém spíš v rozvodovce a když svisle, vůle je v těch jehlových ložiscích.
A bacha na podložky pod ložiska v rozvodovce, vymezují vůle uvnitř a já měl opravdu velký problém. Doporučuji se držet dílenského manuálu, resp. vrátit původní podložky (viz popis od Tondy tady na fóru).
zdravím,
můžete mi prosím říct, kde sháníte ty plastové (kabeklové) stahovací pásky šířky 6 mm na prachovku kardanu ... v Litomyšli je to nadlidský úkol ... protože chci šířku 6 mm ... prý se dělají jen do 4,5 mm a pak až 1 cm široké ??
Upravil chstepan dne 17.05.2013 17:07
(ch)stepan
chstepan napsal:
zdravím,
můžete mi prosím říct, kde sháníte ty plastové stahovací pásky na prachovku kardanu ... v Litomyšli je to nadlidský úkol ... protože chci šířku 6 mm ... prý se dělají jen do 4,5 mm a pak až 1 cm široké ??
Dal bych kovovou...
Dělá se taková jako rychlostahovačka...
Upravil zetor dne 17.05.2013 17:07
chstepan napsal:
zdravím,
můžete mi prosím říct, kde sháníte ty plastové (kabeklové) stahovací pásky šířky 6 mm na prachovku kardanu ... v Litomyšli je to nadlidský úkol ... protože chci šířku 6 mm ... prý se dělají jen do 4,5 mm a pak až 1 cm široké ??
bmwivo napsal:
...Radek,
máš ložiska v háji, dej nové stojí obě 1300,-Kč. Pokud to neuděláš včas, koupíš toho víc, zašprcnou se a bude se to točit v čepu a budeš kupovat vše.
ahoj,prosim kde jsi kupoval obě za 1300,ja byl v inveltu a za jedno chteji 1470kc
je to bohužel tak, někdo to tu už zmiňoval mě dělal kardan tonda 14 dní dozadu a ty jehličkový ložiska vyšly na 2600,- nechápu proč zdražily na dvojnásobek ale je to tak
In pivo veritas!
řek bych že ne, rozvodovka drží na dvou ložiskách který jsou navlečený na čepech viz http://www.realoe...&fg=05
Upravil maqrtek dne 23.05.2013 18:20
In pivo veritas!