261000
výměna komplet uložení bočního stojánku, protože měl už cca 10 - 12cm vůli na konci.
Jsou tam dvě vložky s patkou (přední a zadní - totožné), který byly úplně na maděru, pak jeden váleček a šroub. Šroub má nově rozšíření nahrazující ten váleček a je pod stejným objednacím číslem, přitom samotný váleček je stále dostupný. Nemá smysl řešit to postupně (jako já ) a snažit se nejprve vyměnit váleček, po zjištění, že to nemá naprosto žádný efekt objednat šroub a zjistit, že šroub je nyní už i s "válečkem", protože je rozšířený. Každopádně má vliv na opotřebení vše - šroub, váleček, vložky a dost pravděpodobně i rozevření dvojítého konce stojánku. Po výměně všeho a zmáčknutí konců ve svěráku do rovnoběžné roviny, je vše opět jako nové
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
272000
repase kardanu (výměna obou křížků s ložisky) po 160tis km a vlivem vyreznutí od vody, která se dostala do kyvky.
Kdyby někdo řešil podobný problém, tak velice NEdoporučuji řešit to v Praze v Horních Počernicích v Kardan servisu alias ML tuning.
Trvalo to 3 týdny a stálo to 4900,-
Byl jsem línej zavést to do V. Bíteše, kde tenhle úkon stojí cca 2000,- a je to z pravidla do týdne... no, člověk se pořád učí
Ve stejnou dobu kompletní výměna ložisek v koncovém převodu (po 90tis. km)
Dnes ve 272 350km začala definitivně klouzat původní spojka
Zatím jenom na 6ku, ale v běžném provozu, takže je jasný, že výměnu už neoddálím. Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tolik mám namotáno na Mondeu '12 a začíná se pěkně sypat. Takže palec hore a za práci se spojkou taky
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
kolik jsi letos uz nalital...?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tuším, že tohle BMW nelítá.
Ale klobouček za dost dobrý nájezd v této zeměpisné šířce, kdy půl roku počasí motorkám nepřeje. To je už výkon vrcholového sportovce s kamennou prdelí.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
275tis km
Tak konečně vyměněná spojka
Najel jsem ještě 3tis km na klouzající v rámci testu, jak moc velkej je ten "strašák" ... a dle očekávání... žádnej
Spojka nejvíc klouzala vždycky, když byla moto studená. To už to kolikrát klouzalo i na dvojku.
Po ohřátí (komplet i s převodovkou a ne jen motor), což trvalo cca 40 - 50km, se s tím dalo takřka normálně jet a klouzalo to v podstatě jen na 6ku při více plynu.
Po rozborce bylo vidět, že obložení už je značně popraskané, ale ani kousek nebyl vylouplý a nýty se stále nebrousily. Tloušťka lamely uprostřed byla 4mm, což je už pod limitem a stejně to fungovalo.
Troufnu si tvrdit, že při slušným zacházení a troše znalostí a rozumu se s klouzající suchou spojkou dá dojet domů s druhýho "konce" planety.
to Hicks:
letos ostudně nejnižší nájezd ... 20tis km... to jsem najel naposled, když jsem měl bandita
V podstatě jsem kvůli laborování s motorem začal jezdit až v červnu a kvůli kardanu a spojce skončil v srpnu
Příští rok se polepšíme
Upravil Mr GS dne 19.11.2018 16:10
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Zase technický vlákno a první člen toluenovýho bratrstva je zde... spolehlivě, jak masařka na flák hovězího vedle žumpy
hlavně se drž témat ve volné diskuzi, aby to nedopadlo jak v tom o tlumičích
Upravil Mr GS dne 19.11.2018 18:18
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
při výměně spojky byly samozřejmně vyměněny všechny ložiska a gufera v převodovce.
Toník možná potvrdí, že většina ložisek a žádné gufero nejevilo známky opotřebení. Všude sucho a ložiska minimálně v zánovním stavu. Vše jsem nechal vyměnit pouze kvůli náročnosti přístupu k převodovce a když už tam člověk leze, tak je asi rozumný udělat vše okolo.
Převodovka uvnitř čistá. Na magnetu pochopitelně něco bylo za ty km, ale vše úplně jemný prach. Nic, co by bylo cítit mezi prsty... takže běžné opotřebení soukolí.
Nikde žádné praskliny ani uštíplý materiál.
Vstupní hřídel dokonce ponechána stará.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No pekne, klobúk dole najazdiť také km na jednej spojke, keď najazdím polovicu km na tej mojej, tak budem max. spokojný. Určite dik za tie informácie ... v akom stave si mal aj ložiska v prevodovke a gufera, človek si aspoň spraví obraz, čo môže od moto očakávať, je jasné, že každý si musí zvážiť akým štýlom na moto jazdí. Trochu ma prekvapilo, že vstupnú hriadeľ si ani nemenil. V každom prípade dik za info ...
BMW R1200GSA r.v.:2010
Petr motorku záměrně nerasuje a do karet mu hraje i jeho hmotnost na úrovni záchodového pavouka, která šetří techniku.
Ale na to, že se i mimo asfalt občas podívá, tak je to excelentní výkon stroje i jezdce.
Upravil Hrabe_X dne 20.11.2018 09:31
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Petr motorku záměrně nerasuje a do karet mu hraje i jeho hmotnost na úrovni záchodového pavouka, která šetří techniku.
Ale na to, že se i mimo asfalt občas podívá, tak je to excelentní výkon stroje i jezdce.
Přesně je to tím že si to šetří aby mu to vydrželo až do důchodu a jezdí jako Jarda Šíma .
Sezona nikdy nekončí !!! Zatím ...
Prej záchodovej pavouk
U vás na záchodě bych se teda trochu bál
Jedině, kdy motorku šetřím váhou je to, že se snažím s sebou na dovolenou netahat 50kg pi.čovin v kufrech a s kuframa jezdím opravdu jen na dovolenou a je to cca 25kg včetně kufrů (vozím jen dva). Nepříjemná váha navíc to je, ale zase to má lepší trakci při výjezdech, takže to kolikrát spojku paradoxně zase ušetří a celkově se to možná vyrovná.
Na zadní jsem to "postavil" 2x v životě a to nechtěně. Nějak nemám tu potřebu. Jestli jsem brzda provozu, to musí spíš asi posoudit jiní.
A jestli jezdím terén míň nebo víc, než většina ostatních s GS, asi nemá vůbec cenu se dohadovat. Já se jen nebojím si přiznat, že to je reálných 5% z celkovýho nájezdu.
Měřím to skutečně a ne pocitově. Sice mám taky někdy pocit, že už jedu horama 1000 km a dva dny, ale vidím, že to je 40km a 2h... jen jsem upocenej a ufuněnej, jak za dva dny
Ze spojky mi nespočetněkrát hulil dým, když jsem někde zapadl. Řadím pořád, protože jsem línej brzdit, ale přes to všechno to vydrží násobně víc, než si lidi myslí.
Co jezdím, se může každej mrknout na YT (dole v podpisu mám odkaz) a porovnat to pro objektivnější hodnocení.
Ovšem srovnávání se Šímou bych si vyprosil
Nevím, jak on jezdí, ale já rozhodně tak nelžu
Abych si motorku nechal potaji opravit u dealera a pak vykládal a vypisoval, že jsem najel 200tis bez závad, za to mi to nestojí.
Pro prachy to nedělám, reklamu nikomu taky nedlužím (leda kamarádům za pomoc, ale ani ti o to nestojí ) a kdybych byl nespokojenej, tak už mám dávno něco jinýho a na BMW nadávám, jak většina ostatních, co jen jezdí a nic neřeší, dokud motorka nezakuká
Naprosto všechny závady a opotřebení o sobě vždycky dávaly vědět dopředu.
Jediná věc bylo letos úplně vyhnilý relé pod sedlem (pod "schránkou" na nářadí), kde se ucpal odtok vody a relé bylo x dní utopený ve vodě. To byla jediná věc, která umřela z minuty na minutu (naštěstí u Toníka v garáži ) Takže kdo ještě nemá a jezdí občas trochu v prachu, tak si tam vyvrtejte větší dírku. Ta původní počítá jen s čistou vodou. Ale o tom už jsem tady taky psal.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Prej záchodovej pavouk
U vás na záchodě bych se teda trochu bál
Jedině, kdy motorku šetřím váhou je to, že se snažím s sebou na dovolenou netahat ...
Ti jsi už jak Tomáš Kocanta
Stačí jedna věta a už píšeš román.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Tak během posledního roku jsem vysypal do motorky cca 70tis (takže cena horší jedenáctky - to bude mít Hrabě zase radost )... trochu se to nahromadilo, ale už je vše cajk
Když to sečtu tak
-před rokem komplet pístní sady
-pak se dostala na dovolené voda do kyvky a pokakaly se ložiska křížků kardanu, což znamenalo repas.
-komplet výměna ložisek v koncáku (už měly 90tis)
-v zimě komplet spojka (lamela už měla dost pod míru, takže neklouže za hranici životnosti) + ložiska v převodovce pouze preventivně. S těma nic nebylo i dokonce vstupní hřídel je pořád origo
-komplet kotouče a destičky (kotouče měly 3,2mm a nebyly křivý)
-na jaře ještě olejové čerpadlo (mimochodem, už byl zase chycený napínák na řetězu pro pohon tohodle čerpadla, takže už mám pravidelnou životnost napínáku na 140tis km Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
-na jaře ještě olejové čerpadlo (mimochodem, už byl zase chycený napínák na řetězu pro pohon tohodle čerpadla, takže už mám pravidelnou životnost napínáku na 140tis km
Petře by mě zajimalo jak se ti ten napínák projevoval,nebo jsi zjistil ,že je špatný,až po rozebrání?