Tak jsem znova pořešil to seřízení. Chyba byla při seřízení klapek na 0,05mm. Na jedné straně to sedělo a na staně proti byla větší mezera. Tudíž jsem to nastavení na 0,05mm udělal na té volnější straně. Najednou už nebyl problém se seřízením volnoběhu. Také se ještě chystám na výměnu paliv. filtru a také lambda sondy.
Zdravím páni mám 11tku GS s ABS, po repase škrtiacích klapiek som sa dnes dal do môjho prvého nastavovania synchronizácie. Ako prvé som nastavoval doraz na stane snímača polohy klapky a stala sa mi zvláštna vec. Po nastavení hodnoty na 0,075V a následne 0,36V my na objímke bouderu neostalo miesto na kontra matku. Až tak som ho musel zaskrutkovať aby som sa dostal na túto hodnotu. Maticu som dal zo spodnej strany. Pri rozoberani tam miesto na maticu bola takmer na doraz. Predošlé synchro v servise. Moja otázka znie, môže sa toto stať ? alebo som skôr niekde spravil chybu?
Ešte doplním že bouder na druhom konci nevyzerá byť vyskočený.
Upravil bubak1100 dne 19.01.2019 22:01
Ak tam nemas pouzite tie lanka s rozbocovacom pod nadrzou, kde by to este bohlo byt vyskocene (cize mas jedno lanko s "dvoma" bowdenami) tak to bude asi oska klapky vyrobena s inym uhlom osadenia vodiacej kladky oproti skrtiacej klapke
Od plynovej rukojete mi ide len jedno lanko, uzol kde dochádza k rozdeleniu je pod ABS jednotkou ktorú by som nerád demontoval. No myslím že bouden tam vyskočený nieje lebo keď mi vyskočil tak bola situácia ovela horšia a klapka bola potom už na 1/3 otvorená. Práve robím synchro a zatial mi dĺžka lanka neprekáža keďže pri 3500 otáčkach štelujem na opačnej strane. Pod ABS jednotkou je tiež nejaká možnosť nastavovania boudenu ?
Takže som narazil na ďalší problém, mám nastavenú hodnotu 0,36V na snímači polohy klapky a vyrovnané podtlaky na volnobehu a otáčky nastavení na 1100. No po chvíli motorka neudrží otáčky a sviečky vytiahnem úplne čierne. Pred nastavovaním som menil klapky a indukčnú sievku. Ak by bol niekto ochotny aj po telefone poradiť bol by som rád.
diky za každú radu
V pamäti mám chybu polohy snímača škrtiacej klapky, no ukazuje mi správne napatie.
Upravil bubak1100 dne 20.01.2019 15:31
Oka, môžete moje príspevky vymazať problem vyriešený. Aj tak som sa bavil len sám so sebou Zrejme zle vyrobený hriadel škrtiacej klapky. Po stiahnutí skrutiek snímača polohy klapky občas nedával signál. Vyriešené 1mm podložkami pod skrutky medzi snímač a časť na ktorú sa montuje.
Není špatný hřídel ale máš prasklou nebo popraskanou tu polovodičovou plošku po které se posouvá ten potenciometr. bývá to zpravidla po nějakém pádu protože stářím již ty plasty jsou zkřehlé
Ešte otázočka, sýtič mi vôbec neotvorí klapky. odfotil som si bežec z mechanizmu pod ABS. Je celý alebo má byť tá šikmina dlhšia ?
bubak1100 přiložený následující obrázek:
Lanak se nemaji mazat. Vse chodi v teflonu. Kdyz jsi je namazal bude se nane balit prach a necistoty a zadrou se. A ano lanka koupis pouze v bmw
... servis a diagnostika BMW Motorrad
jikraus napsal:
Ahoj, drobný podnět - nestálo by za přidání do seřizovacího návodu taky axiální seřízení ventilů, ať je to opravdu komplet? Nebo je to nepodstatný?
A este jaký olej a kůží nebo tekstil. Opakování je matka moudrosti.
Kupredu spatki ni krok...
Dobrý den, pánové,
poradíte mi prosím, jak přesně měříte hodnotu napětí (odporu) v nulové pozici klapky? Klasicky Voltmetrem napojeným na senzor a nebo přes diagnostiku?
Pokud jen voltmetrem, kde přesně se to dá nějak rozumně bez proklemování zbytku vedení v konektoru naměřit?
Longer napsal:
Dobrý den, pánové,
poradíte mi prosím, jak přesně měříte hodnotu napětí (odporu) v nulové pozici klapky? Klasicky Voltmetrem napojeným na senzor a nebo přes diagnostiku?
Pokud jen voltmetrem, kde přesně se to dá nějak rozumně bez proklemování zbytku vedení v konektoru naměřit?
Nejjednodussi je odizolovat si kousek slabeho dratku a strcit k pinu v konektoru u potenciometru klapky. Konektor pak pripojis a muzes merit
Ahoj.
Dnes jsem seřizoval vůle ventilu na 1150gs podle zdejšího návodu,točil klikou a koukal do okýnka na OT,na levém válci jsem při této poloze měl i ozubené kolečko se šipkou vodorovně,ale když jsem seřizoval pravý válec tak šipka nebyla vodorovně.Je to v pořádku nebo mám problém?Děkuji.
BMW R1100GS+R1150GS=Grupa mocnego uderzenia!
Nejdřív velký dík za návody. Pak o trochu menší dík za ostatní rady v diskusi. Přidávám svůj trochu odlišný postup při seřizování klapek. Na něco jsem špatně sáhl, takže mi nezbylo nic jiného, abych pravou klapku vymontoval. Nebylo to od věci, vyčistil jsem ji a překontroloval, jestli není vyběhaná osa. Pak jsem měrkou seřídil doraz. Lze to poměrně snadno, narozdíl od seřizování na motorce je na ni vidět a vše je přístupné. Vrátit klapku zpět je taky o mnoho snazší, než jen nasazovat sací trubky. Po nainstalování klapky na místo jsem si seřídil lanko ovládání plynu podle klapání klapky na druhé straně, takže téměř dokonale. Dále jsem seřídil obtokové trysky (utáhnout a 1 a 1/2 otáčky...). Pak přišel na řadu potenciometr podle měřáku. Nastartoval jsem, nechal ohřát mašinu a už jsem jen jemně doladil synchronizaci válců při 3500 otáčkách. Jinak všechno sedělo.
Byl bych rád, pokud se na tom někomu něco nezdá, aby mě navedl. První motorku mám 3/4 roku, zkušenosti žádný a spotřebu vysokou. Dík všem.
Baworák, boxer. Fakt není co řešit...