No u mě je to zatím ve fázi rozhodování Ještě nejsem úplně rozhodnutá mezi tou 650 a 800, i kdyz pochybuju, že mám tak dlouhe nohy A taky ji tězko koupim starši
Holky, koukám jak vidíte svůj vývoj v motorce. Troufnu si říct že jste ještě nevyužili možností těch Vašich a navíc si neuvědomujete veliké výhody které ztratíte silnější a větší motorkou.
Dakar 650, HusaberG
Pokud nemáš žádné zkušenosti, je 650 skvělý začátek. V terénu ti odpustí chyby, je to hodná motorka, ale jen do té míry, dokud chceš, aby byla. Mě u ní chybí výkon na silnici, přece jen jsem ze 77 koní přešla na 50....a ten výjezd ze zatáček prostě není úplně to ono.
Perfektka napsal:
No u mě je to zatím ve fázi rozhodování Ještě nejsem úplně rozhodnutá mezi tou 650 a 800, i kdyz pochybuju, že mám tak dlouhe nohy A taky ji tězko koupim starši
No zrovna sem to chtěla napsat.
Bestie: slečna asi nemyslí šestpade, ona myslí tu novou nepovedenou slabou náhražku osmistovky a též slabou náhražku naší šestpade
MikiberG napsal:
Holky, koukám jak vidíte svůj vývoj v motorce. Troufnu si říct že jste ještě nevyužili možností těch Vašich a navíc si neuvědomujete veliké výhody které ztratíte silnější a větší motorkou.
Jo, třeba spotřeba co:-) Už asi nikdy nebudu jezdit za 3,5l :-)
A kam s tou motorkou jezdis? Spis po ceste nebo po terenech? Na tereny bych sestku asi moc nevyuzila, ale na silnici urcite jo... je to tezke se rozhodnout...
Já nejezdim do terénu vůbec, nepotřebuju to a taky jak píše Bestie bychse bála že to někde položím, páč jsem koupila novou. Nicméně, na silnice šestka fakt chybí, pětka ječí jak za mlada a to tomu motoru čék nemůže dělat a tak jede pomaleji - což je mezi náma na straně bezpečnosti.
Jestli tě láká terén, tak jak psal někdo - kup něc lehčího.
Jestli tě lákají endura ale terén ne, tak kup na naučení nákou motorku za šedesát tisíc. Na to aby ti spadla na křižovatce, protože si stoupneš do díry to stačí :-) Mluvím z vlastní zkušenosti
Dva roky pojezdíš a pak se rozhodneš kam se vrtneš :-)))
No asi máš pravdu, protože by mi bylo líto někde položit novou motorku, chci právě jezdit i do terénu, ale tím nemyslím pole, ale polní cesty... a někdy, když jedeš po těch našich skvělých silnicích, tak je to taky o hubu... už jsem se koukala na nějaké inzeráty, a fakt by šla koupit okolo 60tis. což je super pecka
titika: jestli ti chybí 6 a jezdíš převážně silnici tak si dej na pastorek o zub víc - na 1čce to skoro nepoznáš a na 5 je to výrazný.
Dakar 650, HusaberG
MikiberG napsal:
Podle mých zkušeností v terému, neznamená větší výkon větší srandu. F800 je podle parametrů silniční moto a její strop je na slušné lesní cestě.
Nevím kolik jsi s tím najezdil mimo, moje zkušenosti s ní říkají něco úplně jinýho. Na adventure ježdění je supr a i težší terén není vůbec problém. Pokud ovšem chceš projet a ne závodit. Mimochodem ani netuším, který parametr tomu podle Tebe nasvěčuje. Váha? Geometrie? Velikost zdvihů? Netuším. Tom
titika: no já stím moc rychle nejezdím ale i ve 120 mi to divný nepříjde. Jestli ten převod už nemáš do pomala od předešlého majitele. Ať se na to tvůj mechána koukne než začne operovat .
Dakar 650, HusaberG
MikiberG napsal:
Podle mých zkušeností v terému, neznamená větší výkon větší srandu. F800 je podle parametrů silniční moto a její strop je na slušné lesní cestě.
Nevím kolik jsi s tím najezdil mimo, moje zkušenosti s ní říkají něco úplně jinýho. Na adventure ježdění je supr a i težší terén není vůbec problém. Pokud ovšem chceš projet a ne závodit. Mimochodem ani netuším, který parametr tomu podle Tebe nasvěčuje. Váha? Geometrie? Velikost zdvihů? Netuším. Tom
No u mě jsou zásadní mínusy proti "adventure" motorce (bez pořadí):
- objem nádrže
- ergonomie pro dlouhé cesty (ochrana proti počasí a větru, jízdní pozice, komfort sedla
- ergonomie při jízdě ve stupačkách (to mě osobně nevyhovuje na F800 vůbec)
- průběh výkonu a krouťáku resp. odezva motoru při jízdě v terénu a zejména v nízkých otáčkách
- možnosti nastavení podvozku při střídání jízdy po silnici a offroad
Adventure motorka musí zvládnout ujet 500km po kamenito-písčité roletě, kde běžné enduro po chvíli buď děsně ztuhne nebo jde na dorazy případně obojí. Bez nastavitelných trysek přední vidle je v tomhle F800 fakt kompromis.
Srovnávám teď s etalonem téhle kategorie - LC4 Adventure, kde je špičková ergonomie při jízdě ve stupačkách (rovný řídítka, bezvadné vedení motorky koleny, budíky v pozici dobře viditelné ve stoje...) a podvozek je bezkonkurenční a srovnatelný s endury a nemulvím o obrovské nádrži a výrazně lepším štítku. F800 má naprosto jiný a výkonnější motor ale když jsme to trápili v terénu, tak jsme pořád dokola naráželi na stejný problém - v nízkých otáčkách to chcípalo, nebyl schopný dodat dost krouťáku od volnoběhu nebo na dvojku a jednička hrabala ve výjezdech. Dávkování plynem spíš on/off. Určitě by pomohla jiná rozeta ale neměli jsme možnost to zkoušet. Ale takhle jak to je to je pro mě 80% silnice. Drastický bylo to srovnání s novou Tenere, která je o 100 tisíc levnější a v terénu to bylo opravdu hodně znát, že to je dělané opravdu na offroad. Na silnici byla děsná ale prostě F800 nemůžu si pomoct, offroad zázrak to není. Pochopitelně to půjde řešit - nikdo nezkoušel změnit výfuky (na 1150 to má obrovský vliv na krouťák odspodu), nezkoušeli jsme rozety, jiná sedla ani vyšší štít ale když vezmu sériovou LC4 Adv a pojedeme do Maroka, tak bych proti tomu F800 vůbec nestavěl jako stroj stejné třídy. V tom mě to zklamalo. Čekal jsem v základu alespoň ty vidle z G650X, které jsou plně stavitelné. Vidím to na své motorce, jak velký vliv má štelování útlumu při jízdě na silnici a v terénu, jak je to po utažení stabilnější zejména s opravdu enduro pneumatikou vpředu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Spíš jde o to kdo co považuje za terén a k jakému účelu mu má motorka sloužit - jinak se budeme bavit každý o něčem jiném. A parametr který jsem měl na mysli je především výkon a reakce na přidání plynu a s tím souvisí trakce , pak ta geometrie , náklady na provoz atd. A jenom se sám zamysli kolik koní asi tak potřebuješ k OFFROAD ježdění. Jestli využiješ 35 -40 koní tak to už jseš střelec. Takže je jasný že s 80K je cílovka cesta.
Dakar 650, HusaberG