morabo napsal:
2m dlouhá louže, resp. mokrej flek (žádná nafta, žádný olej, normální voda), 20-30km/h, čtvrt plynu......
Navíc protože jsem jel v civilu a na schůzku s předstihem, tak jsem jel opatrně, pomalu, naprosto v klidu....
Škody v následujících fotkách.
.....zouvám a končím s podobnými experimenty......
Morabo nemám důvod rýpat (ani nechci) jen otázka. Co takhle jezdecká chyba nebo nekoncentrovanost? Určitě by se to na jiné pneu nestalo?
morabo napsal:
2m dlouhá louže, resp. mokrej flek (žádná nafta, žádný olej, normální voda), 20-30km/h, čtvrt plynu......
Navíc protože jsem jel v civilu a na schůzku s předstihem, tak jsem jel opatrně, pomalu, naprosto v klidu....
Škody v následujících fotkách.
.....zouvám a končím s podobnými experimenty......
Morabo nemám důvod rýpat (ani nechci) jen otázka. Co takhle jezdecká chyba nebo nekoncentrovanost? Určitě by se to na jiné pneu nestalo?
Hele, nemám ve zvyku takovýhle informace překrucovat a pokud udělám chybu, klidně vždy napíšu, že jsem vůl a můžu si za to sám. A aniž bych se chtěl nějak naparovat, myslím, že můžu říct, že nejsem žádnej lempl (což myslím dost lidí odtud, nebo třeba výsledky z minulých XL rally při Travelentu atd. můžou potvrdit).
V tomhle případě ale nemám jiný vysvětlení než že selhalo obutí, protože s pneu na kterých jsem kdy na GS jezdil jsem nikdy nepocítil ani nejmenší náznak k takovýmu chování. A to už jsem si po předchozích horkých morkých chvilkách, dával i fakt pozor.
Možná ještě jinak. Kdybych věděl, že je to opravdu taková trága, při zahlédnutí jakéhokoli potencionálně zákeřného místa sesedl a motorku odtlačil (když to dovedu ad absurdum), pochopitelně by se to nestalo, ale na takový úrovni nemá asi cenu debatovat, ne?!
Prostě se na tu gumu nemůžu spolehnout za všech podmínek a to ani při zachování maximální obezřetnosti a přes to se bohužel nemůžu při svým způsobu jak a kde jezdím přenést....
Maiali nel Fango!
Já nechtěl pochybovat o tvém jezdeckém umění, ale jde o to , že se mi zdá divné to co popisuješ při takové rychlosti a na dvoumetrovém mokrém fleku. Já jsem loni také lehnul na místě kde jezdím hodně často a motorka vypadala stejně jako ta tvoje. Taky to bylo v rychlosti asi 30 - 40 km za hodinu při skoku na dřevěný mokrý a promaštěný most. Bylo to mojí nekoncentrovaností díky problémům které jsem v té době zažíval. Ani na chvilku jsem nezauvažoval, že to bylo pneumatikami. Bylo to jenom tím, že jsem špatně nadávkoval plyn.Před tím a potom jsem na těch pneu najezdil pár desítek tisíc km a nikdy jsem takové problémy neměl. Proto jsem se ptal. Pokud jsem se tě nějak dotknul, tak sorry
Joe napsal:
Já nechtěl pochybovat o tvém jezdeckém umění, ale jde o to , že se mi zdá divné to co popisuješ při takové rychlosti a na dvoumetrovém mokrém fleku. Já jsem loni také lehnul na místě kde jezdím hodně často a motorka vypadala stejně jako ta tvoje. Taky to bylo v rychlosti asi 30 - 40 km za hodinu při skoku na dřevěný mokrý a promaštěný most. Bylo to mojí nekoncentrovaností díky problémům které jsem v té době zažíval. Ani na chvilku jsem nezauvažoval, že to bylo pneumatikami. Bylo to jenom tím, že jsem špatně nadávkoval plyn.Před tím a potom jsem na těch pneu najezdil pár desítek tisíc km a nikdy jsem takové problémy neměl. Proto jsem se ptal. Pokud jsem se tě nějak dotknul, tak sorry
Byla to určitě Tvoje chyba,páč nejezdíš "denně" off i on
Upravil 3axap dne 11.09.2012 10:32
Joe napsal:
Já nechtěl pochybovat o tvém jezdeckém umění, ale jde o to , že se mi zdá divné to co popisuješ při takové rychlosti a na dvoumetrovém mokrém fleku. Já jsem loni také lehnul na místě kde jezdím hodně často a motorka vypadala stejně jako ta tvoje. Taky to bylo v rychlosti asi 30 - 40 km za hodinu při skoku na dřevěný mokrý a promaštěný most. Bylo to mojí nekoncentrovaností díky problémům které jsem v té době zažíval. Ani na chvilku jsem nezauvažoval, že to bylo pneumatikami. Bylo to jenom tím, že jsem špatně nadávkoval plyn.Před tím a potom jsem na těch pneu najezdil pár desítek tisíc km a nikdy jsem takové problémy neměl. Proto jsem se ptal. Pokud jsem se tě nějak dotknul, tak sorry
Ne v pohodě, je mi jasný, že dokud jsme takhle na fóru a moc se osobně neznáme a k tomu když člověk neví, jak druhej jezdí, vysvětlení může být mnoho. Určitě jsem se neurazil, ale jen že jsi takový úvahy použil v krátký době podruhý, chtěl jsem to trochu výrazněji uvést na pravou míru.
Jinak to bylo z mírného kopečka, i mírně odkloněného (ale fakt trošičku) a je pravda, že ten povrch nemá stejnou přilnavost jako normální asfalt. Jen bych v životě nečekal, že to na tom bude s Mitaskou na morku až takhle divoký.... (jestli toto je jezdecká chyba, potom mea maxima culpa)
Maiali nel Fango!
Marek BMW napsal:
Vídím, že vlákno pořád žije, tak přídám své další čerstvé zkušenosti s E-09 za tento víkend. V pátek jsme vyrazili s kamarádem do Polska. Celkem za pátek najeto 630 km a posledních asi 200 km v lehkém dešti a na mokré silnici. To, že v Polsku asfalt klouže víc jak u nás jsem se přesvědčil několikrát. To, že na vodorovných značeních to klouže víc jak na ledě je mi jasné, ale že to tak klouže i na mokrém asfaltu jsem byl docela překvapený. První co mě napadlo bylo, že Mitas změnil směs, ale potom mi došlo, že když jsem byl v Polsku, předtím a pršelo nám také celý den, měl jsem obuté Karoo a to zdaleka tak neklouže. Při předjíždění jsem musel tentokrát hooodně citlivě tahat za plyn- spíš ho jen lechtat, jinak se kolo protočí na šestku i okolo 100-120 km/h. Navíc i při průjezdech zatáčkami to klouzalo jakmile jsem to naklonil na "krajové" špunty. Najeli jsme celkem 2000 km a na suchu problém nebyl. V zatáčkách směrem na Zakopane nam neujeli ani silniční motorky a to jsme měli každý 3 naložené kufry. V sobotu jsme jezdili i offroad a na suchu dobrý, ale na blátě stranově moc nedržely, ale dá se to. Takže mě spíš překvapuje, že ta pneu jakmile uvidí vodu, tak moc změní jízdní vlastnosti. Jinak na předku jsem měl obutou Karoo 2 a nebyl problém i když jsem odjížděl s prakticky sjetou pneu a normálně bych ji už vyměnil, protože svou funkci v terénu už neplnila, lae čakalo nás 2000 km převážně asfalt, tak mi bylo škoda hoblovat nové Karoo.
Tak přesně takhle bych to po čekal, 100% odpovídá i mým dojmům.
Maiali nel Fango!
vlastimil napsal:
Byla to určitě Tvoje chyba,páč nejezdíš "denně" off i on
Hele mistře, předtím jsem to tady nechtěl rejpat. Máš samozřejmě pravdu a děsně jsi mně utřel, všech víc než 250 dní to letos nebylo. Můžeš odečíst 8 dní v únoru, kdy bylo víc sněhu, potom týden rodinný dovolený a taky většinu nedělí a nějakou tu sobotu. Letos to tedy bylo jen cca. 200 dní
Maiali nel Fango!
vlastimil napsal:
Byla to určitě Tvoje chyba,páč nejezdíš "denně" off i on
Hele mistře, předtím jsem to tady nechtěl rejpat. Máš samozřejmě pravdu a děsně jsi mně utřel, všech víc než 250 dní to letos nebylo. Můžeš odečíst 8 dní v únoru, kdy bylo víc sněhu, potom týden rodinný dovolený a taky většinu nedělí a nějakou tu sobotu. Letos to tedy bylo jen cca. 200 dní
Hele mistře cca 200 je taky 191 a to už zní líp...
Posledni tyden mam tak silene natriskanej, ze jsem nestihl jeste ani planovany prezuti. Vzhledem ke vcerejsimu pocasi jsem potom jel od unora poprve do prace autem (a ani jsem nejel off - sousto pro Vlastmila ). Nicmene dneska jsem to nevydrzel a do rannich asi 12ti stupnu a mokra vyrazil. Musim rict, ze to byla "poradna svanda" uz naprosto bez ohledu na povrch pod koly. Pri jen trochu vetsim pridani plynu nez o par milimetru se to kroutilo jak balladera. musim tedy potvrdit, ze s nizsi teplotou se ty mokry vlastnosti rapidne zhorsuji, naproti tomu pri prvnim Mitas desti, kdy bylo skoro 30 to az na ty zebry takova hruza nebyla. Takze do teplych krajin s primerenou opatrnosti, proc ne. Na to co nas za chvili ceka to ale fakt neni. Jak jen to pujde, mazu k Cervenymu a 09 jde do sveta.
Upravil morabo dne 13.09.2012 22:23
Maiali nel Fango!
U nás na Velké Moravě ráno 11 stupňů (celsia) a úplně v pohodě. Chvíli jsem jel i 150. A nemám pocit nejistoty. Čoveče to se mi nezdá.
Jen mě zaráží jedna věc. Nikdo si nestěžujete, že ta guma absolutně "nebrzdí". Hned mi na zadní brzdě kope ABS. To a hluk jsou pro mě nepříjemné vlastnosti této gumy. V zatáčkách se s ní necítím špatně. Na brzdách pro mě hrůza. Srovnávám ale s TrailAttack-ami.
Jiné špunty jsem na moto neměl, tak nemůžu srovnávat. Ale na sjezdu z dálnice v slušném náklonu (místo které je trvale ve stínu = vlhko) stejná rychlost jako na kontikách TrailAttack a v pohodě.
TAZY napsal:
Jen mě zaráží jedna věc. Nikdo si nestěžujete, že ta guma absolutně "nebrzdí". Hned mi na zadní brzdě kope ABS. To a hluk jsou pro mě nepříjemné vlastnosti této gumy.
ehm ehm.. kdyz ti zapina ABS, tak to ti PRAVE ta guma klouze
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TAZY napsal:
Jen mě zaráží jedna věc. Nikdo si nestěžujete, že ta guma absolutně "nebrzdí". Hned mi na zadní brzdě kope ABS. To a hluk jsou pro mě nepříjemné vlastnosti této gumy.
ehm ehm.. kdyz ti zapina ABS, tak to ti PRAVE ta guma klouze
Jenze ono se zapina i u E-10 dost brzo, je to i tim ze je to spalek a ty figury se proste pri brzdeni zacnou hejbat a tim jde i driv abs.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
I v citlivosti na ABS je v ruznejch spuntech rozdil, nicmene u 09 nemuzu slouzit, ABS na suchu zasadne vypinam a o mokru uz se tu rozsirovat nebudu...
Maiali nel Fango!
TAZY napsal:
Jen mě zaráží jedna věc. Nikdo si nestěžujete, že ta guma absolutně "nebrzdí". Hned mi na zadní brzdě kope ABS. To a hluk jsou pro mě nepříjemné vlastnosti této gumy.
ehm ehm.. kdyz ti zapina ABS, tak to ti PRAVE ta guma klouze
Jenze ono se zapina i u E-10 dost brzo, je to i tim ze je to spalek a ty figury se proste pri brzdeni zacnou hejbat a tim jde i driv abs.
spalky jsem nemel, ale neverim, ze by deformace spalku spustila ABS.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak se nas muze vymenit vice a udelame subjektivni test Udelame kazdy 1000km a kazdy muze napsat svuj nazor na tuto gumu
Upravil milanosor dne 14.09.2012 12:46
I pád na hubu je pohyb kupředu
TAZY napsal:
Jen mě zaráží jedna věc. Nikdo si nestěžujete, že ta guma absolutně "nebrzdí". Hned mi na zadní brzdě kope ABS. To a hluk jsou pro mě nepříjemné vlastnosti této gumy.
ehm ehm.. kdyz ti zapina ABS, tak to ti PRAVE ta guma klouze
Hiksi, Hiksi
no právě. DIVÍM se, že si nikdo na tuto vlastnost nestěžuje. Já jo! Klouže guma = začne kopat ABS. Nésu blbé. Jak píšu ta guma nebrzdí.
Když si ten můj příspěvek přečteš, tak to tam najdeš. Problém na brzdách, v zatáčkách mi dostačují.
Ale dík za školu o funkci ABS
TAZY napsal:
Jen mě zaráží jedna věc. Nikdo si nestěžujete, že ta guma absolutně "nebrzdí". Hned mi na zadní brzdě kope ABS. To a hluk jsou pro mě nepříjemné vlastnosti této gumy.
ehm ehm.. kdyz ti zapina ABS, tak to ti PRAVE ta guma klouze
Hiksi, Hiksi
no právě. DIVÍM se, že si nikdo na tuto vlastnost nestěžuje. Já jo! Klouže guma = začne kopat ABS. Nésu blbé. Jak píšu ta guma nebrzdí.
Když si ten můj příspěvek přečteš, tak to tam najdeš. Problém na brzdách, v zatáčkách mi dostačují.
Ale dík za školu o funkci ABS
ahaa... uz to vidim! sorry... jsem se naprosto vyjimecne a zridkakdy.. neco jako kdyz vidis pricetnyho Vjetrnika.. zmylil
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2