Závada motoru Vašeho motocyklu nemůže být řešena na kulanci.
Popis a fotodokumentace byly přeposlány do BMW, dostali jsme bohužel záporný výsledek.
Z důvodu nedostatku chladící kapaliny došlo k přehřátí motoru a jeho následnému přidření.
Další postup opravy (včetně ceny) s Vámi bude řešit pan Horský.
S pozdravem
Bohuslav Címl
To je cele vyjadreni servisu po mesici.
Ale to,ze se ta kapalina nekam ztratila asi bylo chybou v motorky.A pridrenej motor je uz jen nasledek toho problemu.Pokud by byli solidni,tak alespon uznaj,ze se na relativne zanovni motorce neco posralo,a dily by ti nechali za vyrobni cenu.Druha vec je,ze jsi nemel moznost okamzite ji dostat do servisu a opravil jsi to nejak svepomoci a ono to nevydrzelo.
Ja ale nechapu ty BMW a TT katalogy,kde jsou i 800gs nafoceny pri jizdach napric Afrikou,kolem sveta atd.Myslim,ze to zavani klamanim zakaznika.Maj rict rovnou,ze na to ta motorka neni,nebo ze sebou musis mit servisni auto s nahradnimy dily,nejlepe i motorem.
kamos ma Varadero 04,90000km najeto, afrika,asie,evropa cestou necestou a bez problemu,nepocitam retezy gufera a loziska.asi jsem udelal dobre ze jsem BMW prodal.
Upravil Danes dne 23.08.2011 15:51
BMW GS 1200 adventure a Babeta.
Ale to,ze se ta kapalina nekam ztratila asi bylo chybou v motorky.A pridrenej motor je uz jen nasledek toho problemu.Pokud by byli solidni,tak alespon uznaj,ze se na relativne zanovni motorce neco posralo,a dily by ti nechali za vyrobni cenu.Druha vec je,ze jsi nemel moznost okamzite ji dostat do servisu a opravil jsi to nejak svepomoci a ono to nevydrzelo.
Ja ale nechapu ty BMW a TT katalogy,kde jsou i 800gs nafoceny pri jizdach napric Afrikou,kolem sveta atd.Myslim,ze to zavani klamanim zakaznika.Maj rict rovnou,ze na to ta motorka neni,nebo ze sebou musis mit servisni auto s nahradnimy dily,nejlepe i motorem.
Souhlas.Oni totiž potřebují,aby si lidi připadali jako drsoni na těch fotkách.Ne že tak budou jezdit doopravdy
to TomR1: to máš tak...seriové vybavení komponenty je kompromis ceny a kvality...pokud chceš motorku extrémě používat, musíš ji dovybavit
To máš stejné jako s expedičními offroady...taky to, co vyjede ze showroomu nezvládne extrémy...proto se taková auta vybavují jinými podvozky, kryty motorů, pevnostními rámy, navijáky, zvýšenými sáními atd....a u motorek je to prostě stejné...
Chceš jet kolem světa, můžeš. Ale musíš na to tu motorku z krámu vybavit neboť seriové vybavení prostě není na extrém stavěné. Třeba seriové tlumiče na roletě v Africe vydrží hodinu, jiné mnohem více, než musíš zastavit a chladit.....atd...
Taky bych rád vyrazil na takovouto cestu, ale rozmyslel bych si na čem...na vosmikilu by to rozhodně nebylo, to je přeci jasný
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Dovybavit motor chceš,ale jak??Je jasný,že na extrém cestu je potřeba jakejkoli stroj upravit jenže do motoru budeš dělat úpravy jak??Maximálně přidat další větrák na chladič jenže tady by asi ani to nepomohlo.
A Vevis hlavně ty všechny pořady a články jak tady ti testeři jezdí kolem světa jsou jen kecy a kecy ze kterých se pak všichni poserou.Jenže nikdo nevidí jak za nima jedou dva až tři velký tereňáky s náhradníma dílama tak jako v LWD.A hlavně,že pak kolujou kecy o KTM jak nic nevydrží a jak se serou.
Mam neoficialni nabidku zatim potvrzenou telefonicky. Vypada to ze se spolecne budeme podilet na oprave coz by byla bomba...
Ze by me preci jen znacka BMW nezklamala?
uf.. drzim palce!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Fanos Rusicka napsal:
Dovybavit motor chceš,ale jak??Je jasný,že na extrém cestu je potřeba jakejkoli stroj upravit jenže do motoru budeš dělat úpravy jak??Maximálně přidat další větrák na chladič jenže tady by asi ani to nepomohlo.
A Vevis hlavně ty všechny pořady a články jak tady ti testeři jezdí kolem světa jsou jen kecy a kecy ze kterých se pak všichni poserou.Jenže nikdo nevidí jak za nima jedou dva až tři velký tereňáky s náhradníma dílama tak jako v LWD.A hlavně,že pak kolujou kecy o KTM jak nic nevydrží a jak se serou.
hele mate tu nejakou hromadnou poruchu, nebo co je divneho na spatne chlazenem motoru co se zadre po 15 tisisich kilometrech co dostane poradnej kotel s rozbitym termostatem a nedostatkem chladici kapaline?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Závada motoru Vašeho motocyklu nemůže být řešena na kulanci.
Popis a fotodokumentace byly přeposlány do BMW, dostali jsme bohužel záporný výsledek.
Z důvodu nedostatku chladící kapaliny došlo k přehřátí motoru a jeho následnému přidření.
Další postup opravy (včetně ceny) s Vámi bude řešit pan Horský.
S pozdravem
Bohuslav Címl
To je cele vyjadreni servisu po mesici.
Ale to,ze se ta kapalina nekam ztratila asi bylo chybou v motorky.A pridrenej motor je uz jen nasledek toho problemu.Pokud by byli solidni,tak alespon uznaj,ze se na relativne zanovni motorce neco posralo,a dily by ti nechali za vyrobni cenu.Druha vec je,ze jsi nemel moznost okamzite ji dostat do servisu a opravil jsi to nejak svepomoci a ono to nevydrzelo.
Ja ale nechapu ty BMW a TT katalogy,kde jsou i 800gs nafoceny pri jizdach napric Afrikou,kolem sveta atd.Myslim,ze to zavani klamanim zakaznika.Maj rict rovnou,ze na to ta motorka neni,nebo ze sebou musis mit servisni auto s nahradnimy dily,nejlepe i motorem.
Vevis je to chyba motorky. jasně, a ty máš zastavit vypnout, a servisovat. Jinak držím palce ať to nějak dáte do kupy. Osobně mě vyjádření nepřekvapilo, v diagnostice máš X záznamů ,,přehřáto"
Je fajn že se k tomu nepostavili ůplně zády.
Standardně nepletu práci a soukromí, neb zde se pohybuji jako soukromá osoba, ale nedá mi to neshrnout fakta :
1. při prohlídce motocyklu v Inveltu vylito z motoru 0,65 l oleje
2. při prohlídce motocyklu v Inveltu vylito z chladícího okruhu 0,6 l vody
3. v reportu z cesty napsáno : 17.5 I moto se zacinalo prehrivat, to diky nahradnim pneu, co vezu s sebou a brani optimalni cirkulaci vzduchu. V jednom malem mestecku uz zacal blikat cerveny vykricnik na displayi, ze je prehrato!
4. v reportu z cesty napsáno : 22.5. Kdyz jedu mimo mesto, motorka se uchladi, ale pak ve mestech musim nekdy i zastavit a cekat, az zchladne. Kontrolka na komputeru na me rve, ze je "prehrato", ci neco podobneho :-).
Dnes jsem zvolil technicky den, kdy jsem nejprve dle rad po netu vyjmul termostat a zkusil to bez nej. Bohuzel to bylo skoro horsi, ani mezi mesty uz to nechladilo. Tak jsem ho tam vratil a zda se, ze alespon muzu pokracovat. Stale to resim, ale v Cechach je vikend, tak uvidime zitra. Jednoznacne vsak rikam, ze me nic nezastavi dojet do Mongolska! :-)
Následně, přes veškeré varování dané od stroje a je to jenom stroj, prohlášení, že jak stroj tak značka nestojí za nic protože to nevydržel - rád bych viděl stroj jakékoliv jiné značky, který by to "dal" ...... Pardon, ale to je jako chtít po Boltovy aby vyhrál 100ku se zlomenou nohou a když to nedá tak říct, že stojí za .....
Přesto BMW hradí na kulanci (na kterou neexistuje zákonný nárok a je jen na rozhodnutí výrobce) 80% z ceny nového motoru........
Upravil PetrG450X dne 24.08.2011 09:26
Waltr napsal:
Vevis je to chyba motorky. jasně, a ty máš zastavit vypnout, a servisovat. Jinak držím palce ať to nějak dáte do kupy. Osobně mě vyjádření nepřekvapilo, v diagnostice máš X záznamů ,,přehřáto"
Je fajn že se k tomu nepostavili ůplně zády.
Jasne,ja to beru.Ale jak jsem psal vys,tak jde taky o to,ze se firmy BMW, TT atd.ve svych katalozích snazej v lidech vyvolat dojem,ze prave na takove cesty jsou ty jejich motorky urceny.A nebo na ne snad lepej varovani,ze se na nich nedoporucuje vzdalovat o vice jak 500km od site BMW servisu?Kazdymu snad musi bejt jasny,ze kdyz si na takovouhle cestu koupim BMW,protoze ziju v domeni,ze ji vydrzi,tak si asi nekde v Turkmenistanu neobjednam letadlo,ktery me tu motorku hodi nekam do Evropy na servis,aby mi tam odvzdusnili chladic.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
PetrG450X napsal:
Standardně nepletu práci a soukromí, neb zde se pohybuji jako soukromá osoba, ale nedá mi to neshrnout fakta :
1. při prohlídce motocyklu v Inveltu vylito z motoru 0,65 l oleje
2. při prohlídce motocyklu v Inveltu vylito z chladícího okruhu 0,6 l vody
coze?!
0,65 litru oleje?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
nejprve uznavam svuj podil viny na tomto pripade, to nepopiram.
Kdyz se objevil problem s prehrivanim v Iranu, ihned jsem zacal v ramci moznosti primo z cesty resit a volat kam se dalo pro rady! Podotykam, NIKDO nevedel co presne delat, kdyz jsem tak daleko.
1) Volal jsem do Inveltu pro radu: zde byla odpoved:
Invelt napsal:
Dobrý den
Za studeného stavu dolít chladič vodou po hrdlo
Moto postavit na boční stojan
Pokud možno přední část moto do kopce(výrazně)
Nechat běžet na volnoběh dolévat vodu
Počkat na ohřátí chladiče,nechat prohřát,ventilátor běží,evt.použít odvzd. šrouby
Vypnout,nechat schladnout dolít vodu na max.,zavřít
Dušan Horský
2) dalsi odpoved od kluku z Touratechu
Touratech napsal:
Ano, rek bych ze je to neco s vodní pumpou, byla na to nejaka svolavacka
Doporucoval bych se obratit na dusan horsky invelt 603564488/606711277
Neco zlabek car servis - 608340041
Vice jsem na ceste delat nemohl, vlasne mohl. Cele to zabalit, nasednout na letadlo a moto dopravit na nakladaku. Problem ale nebyl kriticky!
Cely jsem nakonec vyresil sam a to kazdodenim odvzdusnovanim systemu a naslednou vymenou termostatu v Kazachstanu (novy jsme si poslal prez DHL). Termostat dle meho nazoru neotviral dostatecne (nebo vubec).
To co zde citujes, za tim si stojim, jen musim podotknout, ze v textu jsou urcite me emoce. Psal jsem to vystresovany a jediny kontakt s domovem bylo psani na motoroute a nasledne ohlasy lidi. To mi dodavalo energii a motivaci dal pokracovat. Nejsem zas tak velikej tvrdak.
Nezminujes dalsi problemy s moto, kt si myslim take nejsou zanedbatelne, tj, tlumic, loziska. Predpokladam, ze to je take ma chyba.
NEBYL jsem u toho, kdyz provozni kapaliny vylevali z motorky.: K oleji: kdyz se motorka v Belorusku zadrela, okamzite jsem kontroloval olej. Dollil jsem cca 2 dc, aby byl na rysce. Pak tyden stala v kulne a pak absolvovala cestu na nakladaku do Phy. Jeste jsme ji jednou startovali v Polsku, abychom zjistili, zda vubec chyti. Nevim zda tak sezrala dalsi olej,
ale nedelejte prosim ze me d***la, kt nedolije olej a pak tady si stezuje, ze se motor zadrel! Neni to ma prvni moto, ale take je to ma prvni takto dlouha cesta.
Vodu jsem kontroloval naposledy pred jizdou v Moskve, tj 700km pred zadrenim, a byla na rysce. Pokud by nebyla voda, okamzite se to zacne varit, a to se nestalo.
Psal jsem, ze v motoru cosi klepalo jiz asi 5000km pred zadrenim. Nejsem odbornik, ale myslim, ze to je zasadni problem, kt to zpusobil. Myslim si, ze to bylo ulozeni klikove hridele a nasledne se diky vyoseni pistu, pridrel i pist.
Uprime jsem rad, ze to tu muzeme takto resit. Doufam, ze to bude pouceni nejen pro me, ale i ostatni. Pokud, nabidka 80% podilu BMW na cene motoru, kt mam zatim jen telefonicky od pana z BMW CR (nepamatuji si jmeno - mozna od tebe Petre?) pravdiva, jsem za ni vdecny. Jinak motorka by byla do srotu.
Upravil dufino dne 24.08.2011 12:54
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
trochu malo motor na eBayi jde koupit za relativne malo.
Upravil hicks dne 24.08.2011 10:11
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
trochu malo motor na eBayi jde koupit za relativne malo.
Nevidel jsem tam zadny na prodej,Ale uprime, chtel by nekdo motorku, do kt das "nejaky jety" motor a dal na ni spokojene jezdit?
Ja bych ji uz neveril
no jiste, ze ANO Pro klid duse se v nem muzes povrtat nez ho tam namontujes.
---
ad. duvera -- na to vubec nevim, co ti mam napsat to mi pripomina nejakou cernou magii nebo neco takoveho Jako myslis, ze ten motor bude treba zacarovany nebo uhranuty nebo tak?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2