Waltr:
No ten motor už mám vykucahnej... čili to už je jedno... jestli by to někde o tisícovku vyšlo levněji, to už teď vážně neřeším... a jestli seženu někde nějakej jinej motor, tak se tendle rozprodá po částech, kterejm nic není a ten novej se tam dá... a to asi taky bude něco stát. Nicméně hlavní položka je ten motor.
Myslím, že z předchozí diskuze jasně vyplynule, že opravovat to asi nemá cnu jelikož se to může kdykoli posrat znova...
BTW: Ještě si říkám, nebylo by nejlepší (před tím posudkem) napsat BMW, abysme měli nějaké jejich vyjádření... pravděpodobně odmítnutí, ale aspoň nějak černý na bílým, že to odmítli a tudíž podnikáme další kroky - posudek atd...???
Jsem ještě letos nenastartoval a slyším klepání. Ve skutečnosti mi klepe tak vteřinu po nastartování. Chtěl jsem se zeptat, kolik případů je nám (ale ne povídala....) známo?
Viděl jsem spíše GSka ve stavu, že jsem se divil, že to vůbec zvládly např: http://img4.rajce...lech_1.jpg a to je ještě svaté.
Dalo by se vysledovat období výroby ze známých případů? Spíše mi to vypadá na vadnou sérii- díl nebo špatně seřízený CNC.
rop napsal:
Jsem ještě letos nenastartoval a slyším klepání. Ve skutečnosti mi klepe tak vteřinu po nastartování. Chtěl jsem se zeptat, kolik případů je nám (ale ne povídala....) známo?
TO JE NEZ SE NATLAKUJE HYDRAULICKY NAPINAK ROZVODAKU.
-> neres, normalni.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já se ještě chci zeptat co máš vlastně poškozené, ložisko, nebo nějak ten blok?
Pochopil jsem jen že ti to dost klepalo, proto si to rozebral...
Možná jsem to celé jen špatně četl, pak sorry.
Tomelainen:
Stručně:Klepalo to - odvezl jsem to do servisu. Po prohlídce (bez jakýhokoli montování) mi mechanik volal, že to vidí právě na ten problém na klice, kterej už parkrát řešil právě na těchto modelech. vysvětlil mi možnosti... ale nevěděli jsme, jak to je přesně. Zde na fóru se i špekulovalo, že tam klepe napínák, rozvoďák a kdesicosi...
Za nějaký čas to rozebral a bylo to tak. Je chycená šála na vyvažováku, kterej rotuje na klice... ne nějak zásadně a šlo by to opravit - vyměnit tu šálu a lehce přebrousit kliku, protože to není nějak výrazně poškozený... ale vzhledem k tmou, že ta vada se u těchto modelů projevuje poměrně často, tak nikdo moc nevěří tomu, jakou by tato oprava měla trvanlivost... viz tahle celá diskuze...
No a teď se teda špukuluje, že nejlíp je vyměnit tedy celý motor za model 2010+. A řeší se, kdo to bude platir... jestli celý já nebo to zkusím u BMW na nějakou kulanci...
Důležité je co způsobuje tento problém,Waltr má pravdu v tom že když budem vědět co je příčina tak snad lze objednat ,,vylepšený díl" tj r.v.2010 a opravit svépomocí a nemuselo by se platit v origo servisu díl + navíc 2000kč/hod práce nebo kolik si čítají.
diaboluss napsal:
Kim:
Objednat vanu 2010 a dát ji do 2008 asi zas nebude taková banalita, aby sis to udělal doma na koleni...
To nevíme jistě jestli to není shodný,pokud by byla vada ve vaně (zdřejmě mazací kanál??) tak snad neměnili kvůli tomu celou vanu.
Navíc já mám zase věrohodnou informaci že se v motoru geometricky nic nezměnilo (v tom r.2010)
diaboluss napsal:
Kim: Vana je odlitek, jak jinak bys to chtěl vyměnit, než jako celek - bavíme se teď o té spodní vaně...
samo rozumím ,myslel jsem že by upravili čistě chybné místo ale proč obvodové spojení s horní částí aby museli měnit celou slévací formu atd. - jen tak uvažuji
Tryskac napsal:
pozeral som tie fotky na tejtohttp://postimage....db7u8ma6t/ je vyfotená spodná časť kartru, vôbec nerozumiem čo by tam malo byť poddimenzované. Kluka sa o spodný diel opiera iba na krajných ložiskách, v strede - pri strednej ojnici je chytená dvoma strmenmi ktoré sú priskrutkované 4 skrutkami iba k hornej časti. http://postimage....ifm2tj46l/
Neviem či som videl všetky fotky - nevidím dobre na povrch stredného čapu kluky - určite ho treba premerať. Ak nie je vyšlahaný alebo nemá ovalitu možno by sa to dalo riešiť novými ložiskami.... Ja viem dosť odvážne.
Chcelo by to lepšie foto toho čapu a info o dimenzii mazacieho kanálu - otvoru tohto čapu.
Musel som ešte raz prekopírovať vlastný príspevok, lebo stále sa tu spomína poškodený blok.
SPODNá CAST BLOKU S ULOžENIM STREDU KLUKY NEMá NIČ SPOLOčNÉ.
Treba si pozrieť obrázky v odkazoch.
A keby mal o dochádzalo by k jeho namáhaniu nad konštrukčný limit, tak by praskol, zlomil sa alebo rozletel. Ak to tvrdil mechanik od bmw, tak by radšej nemal robiť mechanika , ak táto idea vznikla laickou imterpretáciou jeho slov ta OK.
A reči : vymeniť spodnú časť kartra /otvory v bloku sa MUSIA obrábať v OBIDVOCH blokoch naraz/
alebo : závažie sa čvachtá v oleji / ved je odelené deklom s tesnením od olejovej vane/ si nechajte radšej do hospody.
Kdo s tým nesúhlasí nech si aspoň pozrie tieto fotkyhttp://www.advrid...amp;page=6
Úprimne povedané, doteraz som mal o tom horšiu predstavu - strach z neznámeho. No po tých diablových fotkách, to technicky nie je až taká katastrofa. A verím /ale neviem/ že si motor "ustrážim" sledovaním mazacieho tlaku.
I ked u tak namysleného výrobcu z nosom hore ako je bmw by sa to už stať vobec nemalo.
Bohužial druhá vec je kto to zaplatí a čo to bude stáť.
Inak ak v technike platí to čo v minulom storočí , tak protizávažia sa vyrábali - odlievali, kovali vždy o dosť ťažšie ako motor potrebuje, lebo sa pri upínaní surového výkovku /pred trieskovým opracovaním/ nedá zabezpečiť jeho vždy zhodné upnutie a tým napr. pri frézovaní rovnaký úbytok hmotnosti a daľšia vec je možná nehomogenita až lunkre v polotovare.
Čiže hotové vyrobené protizávažie bolo vždy ťažšie ako predpis a jemne sa "doladilo" odvrtaním na požadovanú hmotnosť. Na fotkách nič také nevidím nezabudli náhodou skontrolovať jeho váhu?
No už se tady nějak motáme v kruhu mi přijde.
Každej je tady chytrej, ale fakta žádná.... holt se na to asi vyseru, nechám to přebrousit, vyměnit šálu a budu se modlit a´t to nějakou hcvíli vydží
mara ložisko ojnice závažia je druhé v poradí, prečo by nedostatok tlaku malo odskákať druhé ložisko a nie to tretie - pravého valca, ktoré dostáva olej až za ním?