Presne si pamatuju tu nadeji, s jakou jsem onehda obouval horkou novinku K60 Scout. Doufal jsem, ze to bude fungovat na silnici a bude to hodne pouzitelny v terenu. Nemohl jsem byt vic vedle, vlastne nikde nebyla snad ani slusna a jako by chtela do sveta kricet jediny: kompromis! Cim vic plynu, tim hur...
A presne to, co jsem po teto epizode myslel, ze proste definitivne neni mozny se stalo skutecnosti. Karoo3....
Ujel jsem zase nejaky ten kilometr, za ruznych podminek a mam z toho hubu od ucha k uchu. Naprosto nechapu, jak muze neco, co je tak dobry na silnici, bejt i tak skvely v offiku! Ano, na puvodni ostry Karoocko to uplne v terenu nema, ale vazne to nezaostava o moc. Treba tak o 10, max 15% a to jen v bocni trakci?! Ale zaroven to jede na silnici jak klasicka Tourancka. Neuveritelny.
Ted uz skutecne jen co to bude delat v prubehu ojizdeni a kolik to vydrzi, ale mam tak nejak definitivniho viteze idealniho obuti na GS.
Proste konecne guma, co je stejne univerzalne dobra jako samotny GS. Chapeau!
Takze vazeni, az se zase nekdo bude ptat, co ze obout, kdyz to po vejletech po asfaltu budete chtit taky vytahnout na nejakou tu polnacku a nedelat prilisny komprimisy, moje odpoved je zcela jasna.
morabo přiložený následující obrázek:
[156.15Kb]
Upravil morabo dne 17.03.2014 15:11
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Presne si pamatuju tu nadeji, s jakou jsem onehda obouval horkou novinku K60 Scout. Doufal jsem, ze to bude fungovat na silnici a bude to hodne pouzitelny v terenu. Nemohl jsem byt vic vedle, vlastne nikde nebyla snad ani slusna a jako by chtela do sveta kricet jediny: kompromis! Cim vic plynu, tim hur...
A presne to, co jsem po teto epizode myslel, ze proste definitivne neni mozny se stalo skutecnosti. Karoo3....
Ujel jsem zase nejaky ten kilometr, za ruznych podminek a mam z toho hubu od ucha k uchu. Naprosto nechapu, jak muze neco, co je tak dobry na silnici, bejt i tak skvely v offiku! Ano, na puvodni ostry Karoocko to uplne v terenu nema, ale vazne to nezaostava o moc. Treba tak o 10, max 15% a to jen v bocni trakci?! Ale zaroven to jede na silnici jak klasicka Tourancka. Neuveritelny.
Ted uz skutecne jen co to bude delat v prubehu ojizdeni a kolik to vydrzi, ale mam tak nejak definitivniho viteze idealniho obuti na GS.
Proste konecne guma, co je stejne univerzalne dobra jako samotny GS. Chapeau!
Takze vazeni, az se zase nekdo bude ptat, co ze obout, kdyz to po vejletech po asfaltu budete chtit taky vytahnout na nejakou tu polnacku a nedelat prilisny komprimisy, moje odpoved je zcela jasna.
normalne bych si snad myslel ze jsi Metzelerem placenej za reklamu.
Az takove chvaly bych do nich necekal.
Mam je taky cca od Ledna ale zatím zhruba 1tis km a zatím nemuzu rict nic proti ale ani nic pro
nn, proste pisu jak to cejtim a co si myslim, jaky mam dojmy. K3 ma u mne dokonce jeste vroubek, ze kvuli ni zarizli starej model, takze jsem ji spis chtel vyzouset, abych vedel, proc ji pomluvit, ale totalne mne dostala!
Jinak je pravda, ze to prakticky v zadnych podminkach nesetrim, tak mozna tim to bude, ze vidim v tech ruznejch gumach takovy velky rozdily a tou vyrovnanou kvalitou mi obecne Metzelerky nejak sedi nejvic. Neni to zamer, je to cira empirie.
Maiali nel Fango!
Uz jsem to tady někde psal. Na K3 jsem odjezdil dva dny v Hechlingenu (všechny povrchy mimo hlubokého bahna) a byly naprosto v pohodě.
Po návratu koupil vlastní a vyzkoušel, pole, bahno pískovnu, asfalt a hodně jsem čumněl z čeho se to umí vyhrabat a jak to drží na asfaltu. Teď už mě jen děsí ty reference na ztvrdnutí po 50% ojetí, to by mě dost mrzelo. Za mě prozatím pro mě na GS nejlepší guma.
Od října mám celkem ostrejch cca 1000 km, tak uvidíme. Sám jsem zvědavej na ten nájez, protože zatím mi žádné gumy nevydrželi víc než 6500 km na žádné motorce. Pokud by se jízdní vlastnosti nezměnily nějak opravdu zásadně, tak pro mě nájezd 5-7 tis. dobrý Hluk nevnímám ani neřeším.
Předně, berte tohle jako názor člověka co měl vždycky "silniční" gumy typu Anakee, Scorpion, Tourance atd. a jediná zkušenost se špalkama byla asi půl hodinka na silnici na kamarádový 1100GS s ostrejma Karoo (enduro trať v GaPa nepočítám). Dneska jsem konečně nazul Karoo 3 tak se s Váma podělím o první dojmy. Na silnici se chovají velice jistě a například na různé spoje na silnici jsou srovnatelně nebo méně náchylné než obyčejný gumy. Za druhé jsou mírně hlučnější, ale třeba oproti zmiňovaným ostrými Karoo jsou znatelně tižší, do cca 80kmh nejsou skoro slyšet a až při 120kph začínají víc hučet, ale i na to jsem po chvíli zapomněl. A to jsem až paranoidní na to jaký zvuky motorka vydává, takže vážně žádná katastrofa. Za třetí, docela dlouho trvalo, než se sjela kluzká vrstva gumy a než se pořádně zahřály, ale poté jsem s nimi jel jak na "normálních" gumách (řekněme žádná palba, ale svižně určitě). To, že motorka jde krásně do náklonu a nemusí se s ní člověk nijak prát by mělo být u nové gumy samozřejmostí. Samozřejmě jsem zvědavý jak se budou chovat na vodě a hlavně kolik vydrží při mém stylu jízdy, ale to se ukáže až časem (pokud dají 10 tisíc a budou ve slušném stavu budu to brát jako úspěch, Anakee 2 jsem sjel za cca 12 tisíc, ale podotýkám, že to bylo na osmikile). Na závěr, nestihl jsem se projet nikde mimo silnici, jelikož jsem jednoduše nestíhal, ale to snad napravím zítra. Celkově mě zatím gumy velice příjemně překvapily a doufám, že to budou dělat i nadále.
Delší dobu mám nazutou přední K3 a k tomu sem dojížděl zadní ostrou Karoo. Došlo na přezutí zadku a velké očekávání... po silnici sem toho moc nenajezdil, ale hlučnost oproti zadní K defakto žádná. V bahně se krásně vyhrabala, na trávě taky dobrý. Za mě zatím spokojenost.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Tak dneska jsem vyzkoušel trochu off a ač nechtěně tak i déšť. Mimo silnici na suché šotolině naprostá paráda. Zadní kolo má výbornou trakci při přidání plynu a přední naopak velice dobře brzdí. Oboje myšleno v přímém směru. Když jsme jeli po skoseným povrchu tak taky držely, ale tam mám spíš v hlavě blok jet opatrně. Jinak kameny, kořeny a podobně zvládly bez problému, problém trošku nastal na mokrý trávě. V klidu to samozřejmě šlo, ale při sebemenším přidání plynu šel zadek okamžitě bokem a to docela razantně, ale s tím se u "kompromisních" gum musí počítat. Co se týče štěrku a ujetých lesních/polních cest tak jsem v ně měl důvěru a dalo se za to docela tahat (berte prosím v potaz, že je to v mém měřítku, člověka offroadem více méně netknutého). Teď k mokru. Nevím jestli je to tím, že jsem zmlsanej Touranckama nebo Anakee 2, který i na mokru udržely neskutečný věci, ale v tomhle směru mě to mírně zklamalo. Při opatrný jízdě bylo samozřejmě všechno v pořádku, ale třeba na dvojku jsem utrhl zadní kolo plynem a to se mi na Touranckách povedlo málo kdy. Napište někdo kdo máte porovnání s podobným typem gum, jestli je to normální, nebo se konkurence chová líp. Každopádně kolem a kolem jsem s nima spokojenej a vlastně splnily vše, co jsem od nich požadoval, teď se akorát uvidí co vydrží.
Chlapi, nenasel jsem samostatny prispevek na Micheline Anakee 2, tak to hodim sem at nesvinim forum. Nemate odpozorovano, kolik je realny najezd na predni Anakee 2 cca s 3mm vzorku? Ceka me dovca jen po asfaltu a v lete naopak vice bahynka. A tam bych rad svezi E-10. Ted se na moto moc nedostanu, tak Anakee do dovolene nedolitam.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Měřil jsem novou nenazutou anakee2 a předek měl myslím 4,5mm,takže pokud máš 3mm v opravdu nejnižším místě vzorku,tak seš teoreticky v půlce životnosti do těch povinných 1,6mm.Záleží,jak jezdíš a kolik ti vydržela do teď
Chce to ale změřit fakt poctivě a vůbec netlačit.Když jsem tam zatlačil(jen odporem samotnýho měřidla) posuvkou normálně na hulváta,jak kdybych měřil kov,tak jen to promáčknutí na gumě udělalo minimálně 1mm navíc.
Upravil Mr GS dne 23.04.2014 08:30
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Měřil jsem novou nenazutou anakee2 a předek měl myslím 4,5mm,takže pokud máš 3mm v opravdu nejnižším místě vzorku,tak seš teoreticky v půlce životnosti do těch povinných 1,6mm.Záleží,jak jezdíš a kolik ti vydržela do teď
Chce to ale změřit fakt poctivě a vůbec netlačit.Když jsem tam zatlačil(jen odporem samotnýho měřidla) posuvkou normálně na hulváta,jak kdybych měřil kov,tak jen to promáčknutí na gumě udělalo minimálně 1mm navíc.
Zadek jsem dojizdel na 2x. Do Rumunska jsem vyzul, pak dojel E-10 a znovu nazul. Zadek tusim dal neco kolem 14tis km. jestli nekecam. Mam to nekde napsany. Predek to samy. Vyzuto a nazuto. Ted ho jakoze dojizdim, ale tusim, ze jsem si nikde nenapsal novy vzorek. Jestli by to dalo 4tis km, tak to prubnu. Bezne jezdeni jezdim solo a nenalozeny, jen dovca by byla ve dvou s plnou polni. Vetsinou mam z bezneho jezdeni slitane boky blize stredu, sted ok a hrany ani nemluve. Porad na kolinko to dost dobre 10tis km proste nejde
Upravil milanosor dne 23.04.2014 08:59
I pád na hubu je pohyb kupředu
To naložení na přední pneu takovej vliv nemá.4tis km bych se určitě nebál.Hlavně nafouknout na předepsanej tlak při naložený moto a myslím,že budeš v klidu a ještě to budeš dojíždět doma.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Paul napsal:
Jestli to dalo 14 tisíc a ještě tam máš pořád 3 mm, tak si troufnu říct, že to ty 4000 v pohodě ještě dá.
Nenasazoval jsem je zpatky zaroven ( predek+zadek ), ale zadek uz pri vyhozeni byl mirne pod limit. Predek ma myslim kolem 10tis. Takze to snad klapne a vydrzi.
I pád na hubu je pohyb kupředu