Zradil jsem jednu stopu.. budu tu mit navstevu z domova za tyden, 5 dni budem krosit na moto ale pak je chci vytahnout i do terenu ktery jsou spis na krosku nez na vetsi moto. Ten clovek co jsem mu pomahal vysekat GSo z pustiny ma docela solidni sbirku hracek, slibil ze mi na oplatku pujci Can-Ama (1000cc, kolem 100 koni) a muzem vyrazit nekam. Nikdy jsem to neridil tak jsme minulej vikend podnikli testovaci jizdu, at si to aspon trochu vyzkousim pod dozorem..
Je to uplne neco jinyho nez motorka, kopce ktery clovek musi na moto vzit pod plynem a nepolevit jsou tady spis otazka rozvaznosti a redukce do pomala, misto hledani jedny stopy najednou hledas dve a resis kam se to vejde a jak to neprevratit. Ma to relativne uzkej rozchod a vysoky teziste takze velky naklony do stran nejsou uplne dobrej napad..
V jedny technicky pasazi jsme potkali bandu offroadistu s "rock crawlers", pres co ty prelezou je nekdy fakt neuveritelny.. nicmene jeden z nich tam zustal viset v prasklym kardanem na predni naprave, to je taky radost resit uprostred niceho.
Dik, jeste porad cekam na velkej technicak az dorazi z Kalifornie tak jsem to nemel sanci jeste projet ani poradne ale uz jsem do toho stihnul napustit $1200...
Ted jsou na tom novym Kenda Big Block, nemam s nima zkusenosti ale dojedu je a uvidim, jinak bych na to daval TKC80.. do terenu mi prijdou nejlepsi a vydrzej i docela slusny tempo na asfaltu, nevyhoda je mekka smes takze mi tady v terenu zadni vydrzi tak 3-4 tisice mil, predek o dost vic. Predtim jsem mel na GS Heidenau K60, zadni vydrzela 7-8k ale na mokru je to s nima trochu napinavy..
Mam v planu to hodit cely do cerna, az to bude hotovy tak to predvedu, nicmene tady je photoshop nastrel jak si to predstavuju..
Fabrickej vzhled - bily plasty, cernej ram (a k tomu stribrny uchyty stupacek spolujezdce..)
Plawa napsal:
Az me bude Touratech sponzorovat tak klidne Do ty doby jsem prelepil jejich logo i na chranicich rukou...
to bych taky rád, ale tady to dělají super kluci(někdo třeba může mít opačný názor), mě se to líbí, vše od nich funguje tak to tak mám....
Upravil progranit dne 14.03.2016 17:37
Ahoj Plawo, koukal jsem na videa na youtube. Jak je na tom ten vas zranenej vse ok? A ma to nejaky vliv na vase vylety do divociny?
Koukam ze kalendar bude opet patrit tobe
moje fotky: https://plus.goog...6003/posts
Kam může kamzík, tam může GSo
To video sem hodim az bude trochu cas, uz je doma a bude ok, 4 zlomeny zebra na 5ti mistech ale budou chvili bolet.. na me to melo vliv v tom ze shanim lepsi chranice na krosku, neco co pokryje telo i z boku prave kvuli zebrum..
Mam jeste hromadu fotek a videi z moto navstevy kterou jsem tu mel pred mesicem, ted jsem az do nedele v mexiku ale snad se k tomu dostanu co nejdriv..
Upravil Plawa dne 18.05.2016 07:10
Muj znamej se kterym tady jezdim (F800GS) ma rodinu skoro na nejjiznejsim cipu Baja California, v Todos Santos. Lakal me uz nejakou dobu at tam s nim a jeho synem (ten ma 650 V-Stroma)vyrazim, tak jsme to naplanovali na polovinu Kvetna kdy by pocasi jeste nemelo bejt tak pekelny. Todos Santos je z Phoenixu 1133 mil/1800km, cca jak z Prahy do Istanbulu tak jsme to naplanovali na 3 a pul dne cestu tam, 4 dny zustat na miste a 3 dny zpatky.
Vyrazili jsme v patek do praci smer Yuma, hranicni mesto s Mexikem, tam prespali a rano pokracovali smer hranice a na jih. Prejezd hranic do Mexika by se odbyl asi za minutu nebejt toho ze nas poslali na inspekci, ktera se sestavala z toho ze jsem otevrel jeden ze 3 baglu, dama nakoukla mezi moje obleceni a poslali nas dal. Pas nikoho nezajimal..
Mexickej provoz a dodrzovani pravidel je asi tak presne jak by clovek cekal, k maximalni rychlosti se pridava 30-50 (nekde maj uplne nesmyslne 60ku na dalnici, vsichni ignorujou), stopky jsou spis "lehce pribrzdi", predjizdi se uplne vsude. Prvni den jsem jeste s americkou mentalitou jel tak nejak podle predpisu, pak uz jsem nechal promluvit svyho vnitrniho mexicana a jezdil jak prase, tzn s proudem. Co me ale nicilo celou cestu a co jsem si pojmenoval "Mexicka ruleta" je to ze pouzivaj levej blinkr kdyz te pousti predjet. Je to tak 50/50 jestli clovek muze bezpecne jet nebo skonci pod kamionem kterej opravdu zahyba... no prezili jsme to vsichni, jedinej smrtak kterej jsme po ceste videli byla koza ktera vbehla primo pod naves, ta to mela hned ..
Typicka Baja na severu, pripominala mi mistama udoli smrti
Prijezd ke Kalifornskymu zalivu
Vojensky checkpoint, hledaj zbrane a drogy
Takhle mistama vypada hwy 5, jeden z hlavnich 2 tahu na jih. Stale stavi, takze mistama si da clovek solidni piskovou vlozku jako trenink
No a pak uz jsme to smerovali zpet. Puvodni plan byl dojet do PHX za 3 dny, prvni den jsme zvladli 520 mil, druhej den v nas bouchli saze dojeli jsme tech zbylech 600 az domu.
Nekde tak uprostred Bajy je usek kde neni dost dlouho benzin, ja bych naloznej ujel na nadrz cca 320km plus jsem mel jeste 2l benzinu v lahvich, 800ka dala stezi 240km na nadrz, tak jsme byli jednou nuceny vzit benzin u silnice. vypada to nejak takhle
Pan ma sice elektrickou pumpu kterou precerpa 20l ze sudu do kanistru, nicmene uz se neobtezoval si vytahnout elektriku na korbu, takze pokazdy kdyz nekdo dorazi tak otevre kapotu, pripoji klemy primo na baterku a jde pumpovat. Jak jeste nevzplanul je mi zahadou...
Jinak z vodnika jsem nadsenej (tempomat!), uz ho mam vybavenyho presne jak jsem chtel, jenom hned jak jsem dorazil tak jsem udelal jeste jednu zasadni upravu.. detaily proc jsem po 4500km na nizkym original sedle koupil Sargenta asi neni treba rozebirat..