Vjetrnik napsal:
Tak jsem si v konfigurátoru Hymeru naspecifikoval, jak by se mi ML-T Allrad líbil...cena 2.8 mil, k tomu nějaké offroad doplňky a jsme bratru na 3mil... mám asi ještě chvíli smůlu
prodej byt a ještě Ti zbyde na naftu ;o)), bydlet budeš ve "své specifikaci" ;o))
www.jantruhlar.cz
Vevis - určitě ne, ale těžko říci, byla to reklama na markýzu, která se mi ani nelíbí. Já myslím, že nám tohle auto chvíli vydrží i přes handicap délky a vnitřní výšky. Jak už jsem psal, proti motorkám je to luxus.
Ale pokud by nás tenhle způsob cestování chytil, časem bychom uvažovali o prostornějším autě na delší expedice a mohli si ho dovolit, asi by opět vyhrálo auto do 3,5 tuny (dodávka, polointegrál), s vnitřní výškou na pohodlné stání, délkou 6-6,5 metru, spaním pro 2-3 osoby ale o to větší volnou podlahovou plochou, oddělenou ložnicí, samostatnou koupelnou a ve sklepě s garáží na 2 elektrokola atd. A pokud by se v téhle třídě našlo něco, co by bylo schopné lehkého offroadu (nic hardcore), tím lépe.
Ale teď "válčíme" s interiérem Důry. Prostor je daný, zvětšili jsme ho posunutím postele dozadu. Bohužel musíme vycházet z některých zásad, např. že vařič musí být u zadních bočních dveří na pravé straně, lednice musí být v úrovni podlahy nebo že ponecháme stávající zadní lavici/postel. Nicméně to vypadá, že dokážeme zachovat středovou uličku širokou 80 cm a vejde se tam vše potřebné, včetně lednice, sporáku, dřezu s tekoucí vodou, 45 l kompresorové lednice, přenosného chemického WC, boudy pro psa, která nebude překážet atd. První sezónu absolvujeme bez horních skříněk podél boků auta nad postelí, zkusíme na maximum využít každý krychlový decimetr v plánovaných skříňkách a pak se uvidí, co nám ještě bude chybět.
Ivan napsal:..... První sezónu absolvujeme bez horních skříněk podél boků auta nad postelí, zkusíme na maximum využít každý krychlový decimetr v plánovaných skříňkách a pak se uvidí, co nám ještě bude chybět.
...přesně tak, na úvod se nemá cenu úplně rozmachovat, provozem člověk zjistí, co ho omezuje, co ne a co mu chybí...také jsem to letošní sezonu stále ladil a teď posunul zase o kousek dál k ideálu...
Prokop mne nahlodal na zimní kempování, tak budeme ještě před vánocema ladit podvozek, aby vše jelo i na sněhu jak má...i když se toho trochu bojím...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Ivan napsal:..... První sezónu absolvujeme bez horních skříněk podél boků auta nad postelí, zkusíme na maximum využít každý krychlový decimetr v plánovaných skříňkách a pak se uvidí, co nám ještě bude chybět.
...přesně tak, na úvod se nemá cenu úplně rozmachovat, provozem člověk zjistí, co ho omezuje, co ne a co mu chybí...také jsem to letošní sezonu stále ladil a teď posunul zase o kousek dál k ideálu...
Prokop mne nahlodal na zimní kempování, tak budeme ještě před vánocema ladit podvozek, aby vše jelo i na sněhu jak má...i když se toho trochu bojím...
PavelDR napsal:Budeš na karavan montovat místo kol,lyže???
...na sněhu musíš mít přesně seřízené brzdy, to co nevadí na suchu je na sněhu problém = musí brzdit obě strany naprosto stejně, ve stejnou chvíli a nesmí brzdit ani brzo, ani pozdě...což vyžaduje trochu času a pečlivosti při seřízení
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Zimní kempování je super a není čeho se bát, za celou dobu našeho zimního ježdění jsem musel nasadit řetězy na karavan jenom jednou a to že jsme jezdili hodně.
Drákula prohlásila, že objem 45 l je bohatě dostatečný. Lednice má regulaci teploty v rozmezí +10°C až -12°C po 1°C, zrychlený turbo režim, když je třeba ji po zapnutí rychle nachladit a úsporný ECO režim. Je na 12/24/230V a pro případ připojení na baterii v autě má 3 stupně nastavení minimálního napětí akumulátoru, při kterém se lednice vypne, aby akumulátor "nezdravě" nevybíjela a kdy se zase zapne. A protože se dá připojit jak ke startovací baterii auta prostřednictvím cigaretového konektoru, tak k přídavné trakční baterii, kterou můžeme vybíjet mnohem víc, je tam těch několik stupňů.ˇ
Ale nejlepší jsou ty chlazené kaslíky na plechovky/PET lahve nahoře:-).
Ivan přiložený následující obrázek:
Hrabě_X - jo, pro kutila asi možná volba, zajímavé auto.
Tak jsme si po 2 týdnech Důru přivezli od plynařů. Postel zvýšená a posunutá dozadu, ošetřený spodek a dutiny a samozřejmě, vestavěný pohon na LPG včetně zápisu v TP (plyn zapsán byl, ale je to aktualizováno na nový systém a nádrž). Bohužel se musel vrátit starý vzduchový filtr, který je totální atyp a Amíci si ho snad nechali dělat pro pohon na LPG, ještě že mi ho bývalý majitel dal stejně jako další plynové komponenty, něco se použilo, ale upravilo na elektronickou regulaci a ne původní mechanickou. Ale jsem s kluky z LPG domluvený, když tak se nechá vyrobit mezikus odpovídající standardnímu filtru, aby šel použít i se systémem LPG.
Trochu mne vyděsili, když tvrdili, že to ale moc dobře nejede na benzín kvůli chudé směsi. Cestou domů jsem to přepínal, na plyn to jede jako z praku, lépe než předtím na benzín, motor se lehčeji vytáčí a konečně jsem cítil, jak mne to při zrychlení tlačí do sedačky (i když to stále není závoďák). Na benzín to ale nejelo. Tak do 1/3 plynu ano, ale pak to začalo houpat a byl problém vůbec zrychlit. Když se trochu ubralo, drželo to rychlost, ale v praxi nepoužitelné. Hlavou mi běhaly možné příčiny, nejpravděpodobnější mi přišla nová lambda, kterou tam kvůli plynu dali. Ale všiml jsem si, že palivoměr je na nule, sice ještě ne pod první čárkou, ale na ní. A kontrolku to auto nemá. Takže jsem zastavil v Třebechovicích, natankoval a bingo, auto jede jako z praku i na benzín. Takže hoši neviděli kontrolku a mysleli, že tam ještě nějaký benzín je, navíc to startovalo a až při přidání plynu, kdy si V8, 5,7 řekne o dost benzínu, to začalo blbnout. No tak jsem si oddychl a zatím spokojenost, na benzín to jede jako dřív a na plyn ještě znatelně lépe:-).
TOHLE je obytný Chevy Van!!! Má mouchy, ale ne moc a je za nádhernou cenu i kdyby se měla zaplatit doprava. Jen kdyby to šlo u nás přihlásit... I když, jako veterán by to nebyl problém... Tak kdo do něj půjde? http://www.ebay.c...1803646782
Včera jsme vyrazili na Valnou hromadu Boxer Morava do Prostějova. A jak jinak, Důrou, aspoň jsme vyzkoušeli pohon na LPG. Dnes návrat, najeto 350 km. Auto jede skvěle, většinou řídila Drákula, včera protože mne nepustila za volant a dnes protože jsem ji za volant kvůli zbytkáči posadil sám. Já řídil jen asi 50 km, jjinak jsem relaxoval v lenošce, děsná jachta. Drákula se s tím nemazala, po dálnici 110-120 km/h, i na okreskách jela málokdy pod 100. Cestou tam jsme ve Vysokém Mýtě natankovali, dnes, cestou zpět, zase doplna. Spotřeba 20,4, ale při mírnějším tempu to půjde min. o 3 litry dolů. A systém se bude ještě seřizovat. Ale i tak - plyn stál 12,90 za litr a přepočteno na cenu benzínu to vycházelo, jako bychom jeli na benzín za 8,9 l na sto. Takže dobrý...
Pár fotek toho auta z odkazu. Je až neuvěřitelné, jak komplexně přistoupil k pře/vestavbě majitel, tehdy to u dodávek nebylo myslím běžné.
Ivan přiložený následující obrázek:
Když jsme koukali na tyhle fotky, Drákulu napadlo, že některá dřeva v přední části sundáme a podle stavu palubky pod nimi je tam třeba ani nevrátíme. I kvůli hmotnosti, šetříme každé deko...
Ivan přiložený následující obrázek:
Skutečně komplexní řešení interiéru. Dnes by to šlo řešit ještě lépe, v té době nebyla malá výklopná umyvadla, otočné WC ani různě tvarované posuvné a dobře těsnící zástěny. Dnes se tyhle věci dají vtěsnat do prostoru samotného sprchového koutu (na fotce je sedací vana vpravo vedle WC) a do stejné plochy auta by se vešla koupelna i zavazadlový prostor.
Ivan přiložený následující obrázek: