Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure
Strana 12 z 31:   1  ...  9    10    11    12    13    14    15  ...  31  
 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Bartonda
#221 
Přidané 31.05.2013 19:53

Příspěvků: 23
Registrace: 31.05.13
Zdravím,tak jsem dnes kontroloval vůli na zadním kole R1150GS a je tam necelý milimetr .Kluci od BMW řikaji povolená tolerance najeto poctivých 38650km.
Tak uvidím časem.
annoy
 
marthi
#222 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 13.07.2013 11:32

Příspěvků: 40
Registrace: 20.01.13
Cycli napsal:
Tuna: http://www.maxbmw...spid=47995 a http://www.maxbmw...spid=47995 Nejvíc odchází to velký ložisko, co vypadá jak z kombajnu. Stojí 1300kč s dph v BMW a 2000kč bez daně v replice. Jinak celkově stojí všechna ložiska asi 6000 kč.


ahoj,prosim o radu ohledne meho gs1100,zacal mi tect olej u zadniho kola,spod toho velkeho gufera,nekde jsem tu cetl ze je to znamka ze je to velke lozov cudu,nebo jen gufero???? budu rad za kazdou radu. dekuju
 
ripper
#223 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 13.07.2013 12:32
Avatar člena


Příspěvků: 2178
Registrace: 05.07.09
marthi napsal:
Cycli napsal:
Tuna: http://www.maxbmw...spid=47995 a http://www.maxbmw...spid=47995 Nejvíc odchází to velký ložisko, co vypadá jak z kombajnu. Stojí 1300kč s dph v BMW a 2000kč bez daně v replice. Jinak celkově stojí všechna ložiska asi 6000 kč.


ahoj,prosim o radu ohledne meho gs1100,zacal mi tect olej u zadniho kola,spod toho velkeho gufera,nekde jsem tu cetl ze je to znamka ze je to velke lozov cudu,nebo jen gufero???? budu rad za kazdou radu. dekuju


Gufero se dá koupit v náhradě kolem 300 Kč, taky ho budu měnit. To velké ložisko se prý pozná až když to rozděláš.
Vůli na kole nemáš?
 
esterkafoto.cz
Malakh
#224 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 13.07.2013 13:36

Příspěvků: 282
Registrace: 30.09.08
marthi napsal:
Cycli napsal:
Tuna: http://www.maxbmw...spid=47995 a http://www.maxbmw...spid=47995 Nejvíc odchází to velký ložisko, co vypadá jak z kombajnu. Stojí 1300kč s dph v BMW a 2000kč bez daně v replice. Jinak celkově stojí všechna ložiska asi 6000 kč.


ahoj,prosim o radu ohledne meho gs1100,zacal mi tect olej u zadniho kola,spod toho velkeho gufera,nekde jsem tu cetl ze je to znamka ze je to velke lozov cudu,nebo jen gufero???? budu rad za kazdou radu. dekuju


Priesak oleja nema s loziskom nic spolocne, to velke lozisko je u 1100 otvorene, takze ak je to bez vole staci vymenit gufero.
Upravil Malakh dne 13.07.2013 13:37
 
Tonda
#225 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 13.07.2013 14:34

Příspěvků: 5239
Registrace: 16.02.07
Jestli není na kole vůle, nemáš v oleji "šupiny" z ložiska (olej by měl barvu jak stříbřenka), tak bude v háji pouze gufero nebo ho někdo při jeho výměně natlačil moc hluboko a ucpal odtokový kanálek mezi guferm a ložiskem - potom se může stát, že si gufero "ufoukne". Gufero se musí natlačit pouze k hraně odtokového kanálku - tzn. musíš si odměřit vzdálenost od hrany víka ke kanálku a podle toho natlačit gufero - na některé motorce je to třeba zároveň s hranou víka a na některé to musí třeba 1mm - 1,5mm přesahovat. Gufero kup určitě originální. Na náhražku se vykašli - nevydrží ani s poloviny to, co originál, není "směrové", nemá na břitu drážkování (labyrint). Originál stojí pře 600Kč, ale vydrží.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
marthi
#226 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 13.07.2013 16:25

Příspěvků: 40
Registrace: 20.01.13
Tonda napsal:
Jestli není na kole vůle, nemáš v oleji "šupiny" z ložiska (olej by měl barvu jak stříbřenka), tak bude v háji pouze gufero nebo ho někdo při jeho výměně natlačil moc hluboko a ucpal odtokový kanálek mezi guferm a ložiskem - potom se může stát, že si gufero "ufoukne". Gufero se musí natlačit pouze k hraně odtokového kanálku - tzn. musíš si odměřit vzdálenost od hrany víka ke kanálku a podle toho natlačit gufero - na některé motorce je to třeba zároveň s hranou víka a na některé to musí třeba 1mm - 1,5mm přesahovat. Gufero kup určitě originální. Na náhražku se vykašli - nevydrží ani s poloviny to, co originál, není "směrové", nemá na břitu drážkování (labyrint). Originál stojí pře 600Kč, ale vydrží.


dekuji za info.v pondeli jedu pro gufero.kolo vuli nema.
 
ripper
#227 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 13.07.2013 16:55
Avatar člena


Příspěvků: 2178
Registrace: 05.07.09
Tonda napsal:
Jestli není na kole vůle, nemáš v oleji "šupiny" z ložiska (olej by měl barvu jak stříbřenka), tak bude v háji pouze gufero nebo ho někdo při jeho výměně natlačil moc hluboko a ucpal odtokový kanálek mezi guferm a ložiskem - potom se může stát, že si gufero "ufoukne". Gufero se musí natlačit pouze k hraně odtokového kanálku - tzn. musíš si odměřit vzdálenost od hrany víka ke kanálku a podle toho natlačit gufero - na některé motorce je to třeba zároveň s hranou víka a na některé to musí třeba 1mm - 1,5mm přesahovat. Gufero kup určitě originální. Na náhražku se vykašli - nevydrží ani s poloviny to, co originál, není "směrové", nemá na břitu drážkování (labyrint). Originál stojí pře 600Kč, ale vydrží.


Mě bylo řečeno, že ta náhrada vypadá uplně stejně jak origo tak sem se nechal přesvědčit do náhrady. Prý je vyzkoušená už několik let. Už si nepamatuju tu značku.
 
esterkafoto.cz
marthi
#228 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 13.07.2013 18:56

Příspěvků: 40
Registrace: 20.01.13
ripper napsal:
Tonda napsal:
Jestli není na kole vůle, nemáš v oleji "šupiny" z ložiska (olej by měl barvu jak stříbřenka), tak bude v háji pouze gufero nebo ho někdo při jeho výměně natlačil moc hluboko a ucpal odtokový kanálek mezi guferm a ložiskem - potom se může stát, že si gufero "ufoukne". Gufero se musí natlačit pouze k hraně odtokového kanálku - tzn. musíš si odměřit vzdálenost od hrany víka ke kanálku a podle toho natlačit gufero - na některé motorce je to třeba zároveň s hranou víka a na některé to musí třeba 1mm - 1,5mm přesahovat. Gufero kup určitě originální. Na náhražku se vykašli - nevydrží ani s poloviny to, co originál, není "směrové", nemá na břitu drážkování (labyrint). Originál stojí pře 600Kč, ale vydrží.


Mě bylo řečeno, že ta náhrada vypadá uplně stejně jak origo tak sem se nechal přesvědčit do náhrady. Prý je vyzkoušená už několik let. Už si nepamatuju tu značku.


koupim origo,chci mit klííd.clap,uz jsem si i objednal nov.olej castrol synthal limited slip,1L 329kc.clap
Upravil marthi dne 13.07.2013 18:59
 
marthi
#229 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 17.07.2013 21:01

Příspěvků: 40
Registrace: 20.01.13
marthi napsal:
ripper napsal:
Tonda napsal:
Jestli není na kole vůle, nemáš v oleji "šupiny" z ložiska (olej by měl barvu jak stříbřenka), tak bude v háji pouze gufero nebo ho někdo při jeho výměně natlačil moc hluboko a ucpal odtokový kanálek mezi guferm a ložiskem - potom se může stát, že si gufero "ufoukne". Gufero se musí natlačit pouze k hraně odtokového kanálku - tzn. musíš si odměřit vzdálenost od hrany víka ke kanálku a podle toho natlačit gufero - na některé motorce je to třeba zároveň s hranou víka a na některé to musí třeba 1mm - 1,5mm přesahovat. Gufero kup určitě originální. Na náhražku se vykašli - nevydrží ani s poloviny to, co originál, není "směrové", nemá na břitu drážkování (labyrint). Originál stojí pře 600Kč, ale vydrží.


Mě bylo řečeno, že ta náhrada vypadá uplně stejně jak origo tak sem se nechal přesvědčit do náhrady. Prý je vyzkoušená už několik let. Už si nepamatuju tu značku.


koupim origo,chci mit klííd.clap,uz jsem si i objednal nov.olej castrol


synthal limited slip,1L 329kc.clap







tak gufero dnes vymnenenothumbs up,opravdu ve vnitr lozisko jak z kombajnu.snad uz to nepotece. pricina asi byla jak jsem ji utopil v jilu a hodinu ji rval ven. jak je ze zhora ten ovzdusnovak byl zalepenej jilem a i u vnitr byl jil. nevim jak ale byl,to gofero jeste asi puvodni,ze vnitr uz se trochu sypalo. suplerou zmereno a zapusteno presne k mazacimu kanalku. pripada mi to jako tatra 815 co mam v praci,staci 10,13,17,19 klic a kladivo. vse jednoduche,radost neco delat.clap
 
milanosor
#230 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 02.08.2013 08:15
Avatar člena


Příspěvků: 1608
Registrace: 30.12.08
Panove, tak jsem preventivne vypustil olej v hruce a vypoustak byl supinatej vic jak kapr na Vanoce. Takze je prevedepodobne chyceny lozisko. Tedka nejak nestiham,tak zkusim Cyrila, za jak dlouho by to zvladl. Jen pro info, mam nejakou moznost zkontrolovat trebas zbezne i kardan bez nutnosti demontaze kyvky ( nohavice ). Kdyz uz to mam dole. Kuzelikovy loziska jsem delal predloni kvuli vrzani nove,tak tohle resit uz nemusim. Moto ma 65tis km.
I pád na hubu je pohyb kupředuWink
 
ficus
#231 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 08.08.2013 07:37
Avatar člena


Příspěvků: 266
Registrace: 21.05.13
Zdravím zkušenější s touto technikou - vůli ložisek čepu sleduji a cca 6000 km (od koupě stroje) se nemění. Je cítitelná (když vezmu za kolo, vím o ní), nezdá se být ale viditelná, tudíž do 1 mm na obvodu kola. Tu a tam se (pokud je to ono) projeví kovovým lupnutím, když vymetu nějakou ošklivou díru. Najeto cca 65000 km...

Tak se ptám:
1.) má cenu s tím něco vůbec dělat
2.) pokud ano, má cenu zkoušet jen přetáhnout na výše zmíněných 10 Nm?
3.) nebo raději výměna?

Ptám se hlavně proto, abych nevyměnil ne právě levná ložiska a po 2000 km nebyl zpátky tam, kde jsem.
______________
R1150R 2004
 
milanosor
#232 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 08.08.2013 09:18
Avatar člena


Příspěvků: 1608
Registrace: 30.12.08
ficus napsal:
Zdravím zkušenější s touto technikou - vůli ložisek čepu sleduji a cca 6000 km (od koupě stroje) se nemění. Je cítitelná (když vezmu za kolo, vím o ní), nezdá se být ale viditelná, tudíž do 1 mm na obvodu kola. Tu a tam se (pokud je to ono) projeví kovovým lupnutím, když vymetu nějakou ošklivou díru. Najeto cca 65000 km...

Tak se ptám:
1.) má cenu s tím něco vůbec dělat
2.) pokud ano, má cenu zkoušet jen přetáhnout na výše zmíněných 10 Nm?
3.) nebo raději výměna?

Ptám se hlavně proto, abych nevyměnil ne právě levná ložiska a po 2000 km nebyl zpátky tam, kde jsem.


Pokud spravne chapu,tak mluvis o vuli kuzelikovych lozisek na L+P strane na cepech Hruska/Nohavice.Pokud je vule tam. Muzes zkusi dotahnout na 10Nm. Pokud nejsou uplne hyn. Ja je musel vymenit v 50tis km ( bez vule,ale vrzaly ). Pokud mas ale vuli na lozisku kola,tak vymenit. Kor jestli uz se ti v oleji objevuji supiny. Me velke lozisko potaklo ted pri najezdu 65tis. km. Pri sundani hrusky a protoceni rukou bylo hodne znat, ze je lozisko chycene....
milanosor přiložený následující obrázek:


[147.09Kb]
Upravil milanosor dne 08.08.2013 10:13
I pád na hubu je pohyb kupředuWink
 
Tonda
#233 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 08.08.2013 14:14

Příspěvků: 5239
Registrace: 16.02.07
ficus - jestliže budeš mít ta kuželíková (jehlová) ložiska poničená, "zadřená" - budou doskákané, dosekané vnitřní kroužky od jehliček (při tom nájezdu km a příznacích které píšeš určitě), tak jejich přitažením nic nevyřešíš. Vůli sice vymezíš, ale ložisko se potom místo na vnitřním kroužku začne hýbat na čepu, a pak budeš kupovat jak ložiska, tak čepy, které se časem "vydřou" (ty taky nejsou nejlevnější).
Upravil Tonda dne 08.08.2013 14:16
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
milanosor
#234 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 08.08.2013 14:24
Avatar člena


Příspěvků: 1608
Registrace: 30.12.08
Tonda napsal:
ficus - jestliže budeš mít ta kuželíková (jehlová) ložiska poničená, "zadřená" - budou doskákané, dosekané vnitřní kroužky od jehliček (při tom nájezdu km a příznacích které píšeš určitě), tak jejich přitažením nic nevyřešíš. Vůli sice vymezíš, ale ložisko se potom místo na vnitřním kroužku začne hýbat na čepu, a pak budeš kupovat jak ložiska, tak čepy, které se časem "vydřou" (ty taky nejsou nejlevnější).


Potvrzuji Tondova zkusena slova. Ja jsem nastesti zakrocil v cas a cep byl jen jemne skrtly ( nevydreny ). Jeste chvili a menil bych vsechno. Takhle me to vyslo tusim na nejakych 1400,- za obe jehlovy loziska.
I pád na hubu je pohyb kupředuWink
 
ficus
#235 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 08.08.2013 19:26
Avatar člena


Příspěvků: 266
Registrace: 21.05.13
Paráda, díky pánové, vím na čem jsem. Letos to už dojezdím, v zimě vyměním.
______________
R1150R 2004
 
Vencar1150r
#236 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 09.08.2013 09:47
Avatar člena


Příspěvků: 243
Registrace: 07.02.12
Taky mě čeká výměna ložisek v kardanu,ale po 81 000km mají asi nárok.Vůli v kole mam a pozoruji,že při náklonu mi hučí v oblasti zadního kola.
 
Vikec
#237 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 11.12.2013 18:35

Příspěvků: 988
Registrace: 13.06.12
Zdar borci,budu měnit kuželíková ložiska na mé 1150GSA co drží hrušku a potřeboval bych uplně vytáhnout kardan,kterej se asi protáčí,protože mé sporadické klouzání spojky přetrvává i po její kompletní výměně,takže asi zbývá kardan. Takže muj dotaz zní,jak vytáhnout kardan,co zůstává v kyvce po sundání hrušky? Předpokládám podle mikrofiše,že drží stejně jako spodní kloub na pružné závlačce v drážkování,ale jak ho "odpáčit"? Nebo se musí demontovat celá kyvka?
Pro věci pujdu samozřejmě do renocaru,chcu mít klid a né to dělat za rok znova...
 
http://vikecb12.rajce.idnes.cz/
servisak
#238 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 11.12.2013 19:33
Avatar člena


Příspěvků: 12374
Registrace: 02.01.09
Abys vyndal kardal musí dolu kyvka ono ho sundáš ale nenasadíš ho zpět..
Je tam zajištěnej jako poloosa u aut na perko tudíž krásně dolu odpáčit šroubovákem
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
Vikec
#239 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 11.12.2013 19:55

Příspěvků: 988
Registrace: 13.06.12
Dik. Trochu sem to tušil. Nevadí,aspoň si to vošahám komplet. Je tam nějaká záludnost,nebo povolování něčeho po nahřátí stejně jako na té hrušce?
 
http://vikecb12.rajce.idnes.cz/
Tonda
#240 
Pohon zadního kola ("kardan") a ložiska
Přidané 11.12.2013 21:00

Příspěvků: 5239
Registrace: 16.02.07
Čepy na ložiska kyvky musíš ohřát stejně tak jak na koncovém převodu. Když budeš dávat nová kuželíková ložiska, tak si zkontroluj čepy, jestli nejsou vydřené - jestli budou, tak vyměnit. Jestli se ti kardan protáčí, to už poznáš jak sundáš koncový převod - koukneš do kyvky a bude vidět jakoby vyteklá (poškozená) guma tlumiče záběru.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Strana 12 z 31:   1  ...  9    10    11    12    13    14    15  ...  31  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R850GS, R1100GS, R1150GS a R1150GS Adventure :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 43
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,709
Nejnovější člen: romandodge

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.41 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI