Zdravím,tak jsem dnes kontroloval vůli na zadním kole R1150GS a je tam necelý milimetr .Kluci od BMW řikaji povolená tolerance najeto poctivých 38650km.
Tak uvidím časem.
Cycli napsal:
Tuna: http://www.maxbmw...spid=47995 a http://www.maxbmw...spid=47995 Nejvíc odchází to velký ložisko, co vypadá jak z kombajnu. Stojí 1300kč s dph v BMW a 2000kč bez daně v replice. Jinak celkově stojí všechna ložiska asi 6000 kč.
ahoj,prosim o radu ohledne meho gs1100,zacal mi tect olej u zadniho kola,spod toho velkeho gufera,nekde jsem tu cetl ze je to znamka ze je to velke lozov cudu,nebo jen gufero???? budu rad za kazdou radu. dekuju
Cycli napsal:
Tuna: http://www.maxbmw...spid=47995 a http://www.maxbmw...spid=47995 Nejvíc odchází to velký ložisko, co vypadá jak z kombajnu. Stojí 1300kč s dph v BMW a 2000kč bez daně v replice. Jinak celkově stojí všechna ložiska asi 6000 kč.
ahoj,prosim o radu ohledne meho gs1100,zacal mi tect olej u zadniho kola,spod toho velkeho gufera,nekde jsem tu cetl ze je to znamka ze je to velke lozov cudu,nebo jen gufero???? budu rad za kazdou radu. dekuju
Gufero se dá koupit v náhradě kolem 300 Kč, taky ho budu měnit. To velké ložisko se prý pozná až když to rozděláš.
Vůli na kole nemáš?
Cycli napsal:
Tuna: http://www.maxbmw...spid=47995 a http://www.maxbmw...spid=47995 Nejvíc odchází to velký ložisko, co vypadá jak z kombajnu. Stojí 1300kč s dph v BMW a 2000kč bez daně v replice. Jinak celkově stojí všechna ložiska asi 6000 kč.
ahoj,prosim o radu ohledne meho gs1100,zacal mi tect olej u zadniho kola,spod toho velkeho gufera,nekde jsem tu cetl ze je to znamka ze je to velke lozov cudu,nebo jen gufero???? budu rad za kazdou radu. dekuju
Priesak oleja nema s loziskom nic spolocne, to velke lozisko je u 1100 otvorene, takze ak je to bez vole staci vymenit gufero.
Upravil Malakh dne 13.07.2013 13:37
Jestli není na kole vůle, nemáš v oleji "šupiny" z ložiska (olej by měl barvu jak stříbřenka), tak bude v háji pouze gufero nebo ho někdo při jeho výměně natlačil moc hluboko a ucpal odtokový kanálek mezi guferm a ložiskem - potom se může stát, že si gufero "ufoukne". Gufero se musí natlačit pouze k hraně odtokového kanálku - tzn. musíš si odměřit vzdálenost od hrany víka ke kanálku a podle toho natlačit gufero - na některé motorce je to třeba zároveň s hranou víka a na některé to musí třeba 1mm - 1,5mm přesahovat. Gufero kup určitě originální. Na náhražku se vykašli - nevydrží ani s poloviny to, co originál, není "směrové", nemá na břitu drážkování (labyrint). Originál stojí pře 600Kč, ale vydrží.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Jestli není na kole vůle, nemáš v oleji "šupiny" z ložiska (olej by měl barvu jak stříbřenka), tak bude v háji pouze gufero nebo ho někdo při jeho výměně natlačil moc hluboko a ucpal odtokový kanálek mezi guferm a ložiskem - potom se může stát, že si gufero "ufoukne". Gufero se musí natlačit pouze k hraně odtokového kanálku - tzn. musíš si odměřit vzdálenost od hrany víka ke kanálku a podle toho natlačit gufero - na některé motorce je to třeba zároveň s hranou víka a na některé to musí třeba 1mm - 1,5mm přesahovat. Gufero kup určitě originální. Na náhražku se vykašli - nevydrží ani s poloviny to, co originál, není "směrové", nemá na břitu drážkování (labyrint). Originál stojí pře 600Kč, ale vydrží.
dekuji za info.v pondeli jedu pro gufero.kolo vuli nema.
Tonda napsal:
Jestli není na kole vůle, nemáš v oleji "šupiny" z ložiska (olej by měl barvu jak stříbřenka), tak bude v háji pouze gufero nebo ho někdo při jeho výměně natlačil moc hluboko a ucpal odtokový kanálek mezi guferm a ložiskem - potom se může stát, že si gufero "ufoukne". Gufero se musí natlačit pouze k hraně odtokového kanálku - tzn. musíš si odměřit vzdálenost od hrany víka ke kanálku a podle toho natlačit gufero - na některé motorce je to třeba zároveň s hranou víka a na některé to musí třeba 1mm - 1,5mm přesahovat. Gufero kup určitě originální. Na náhražku se vykašli - nevydrží ani s poloviny to, co originál, není "směrové", nemá na břitu drážkování (labyrint). Originál stojí pře 600Kč, ale vydrží.
Mě bylo řečeno, že ta náhrada vypadá uplně stejně jak origo tak sem se nechal přesvědčit do náhrady. Prý je vyzkoušená už několik let. Už si nepamatuju tu značku.
Tonda napsal:
Jestli není na kole vůle, nemáš v oleji "šupiny" z ložiska (olej by měl barvu jak stříbřenka), tak bude v háji pouze gufero nebo ho někdo při jeho výměně natlačil moc hluboko a ucpal odtokový kanálek mezi guferm a ložiskem - potom se může stát, že si gufero "ufoukne". Gufero se musí natlačit pouze k hraně odtokového kanálku - tzn. musíš si odměřit vzdálenost od hrany víka ke kanálku a podle toho natlačit gufero - na některé motorce je to třeba zároveň s hranou víka a na některé to musí třeba 1mm - 1,5mm přesahovat. Gufero kup určitě originální. Na náhražku se vykašli - nevydrží ani s poloviny to, co originál, není "směrové", nemá na břitu drážkování (labyrint). Originál stojí pře 600Kč, ale vydrží.
Mě bylo řečeno, že ta náhrada vypadá uplně stejně jak origo tak sem se nechal přesvědčit do náhrady. Prý je vyzkoušená už několik let. Už si nepamatuju tu značku.
koupim origo,chci mit klííd.,uz jsem si i objednal nov.olej castrol synthal limited slip,1L 329kc.
Upravil marthi dne 13.07.2013 18:59
Tonda napsal:
Jestli není na kole vůle, nemáš v oleji "šupiny" z ložiska (olej by měl barvu jak stříbřenka), tak bude v háji pouze gufero nebo ho někdo při jeho výměně natlačil moc hluboko a ucpal odtokový kanálek mezi guferm a ložiskem - potom se může stát, že si gufero "ufoukne". Gufero se musí natlačit pouze k hraně odtokového kanálku - tzn. musíš si odměřit vzdálenost od hrany víka ke kanálku a podle toho natlačit gufero - na některé motorce je to třeba zároveň s hranou víka a na některé to musí třeba 1mm - 1,5mm přesahovat. Gufero kup určitě originální. Na náhražku se vykašli - nevydrží ani s poloviny to, co originál, není "směrové", nemá na břitu drážkování (labyrint). Originál stojí pře 600Kč, ale vydrží.
Mě bylo řečeno, že ta náhrada vypadá uplně stejně jak origo tak sem se nechal přesvědčit do náhrady. Prý je vyzkoušená už několik let. Už si nepamatuju tu značku.
koupim origo,chci mit klííd.,uz jsem si i objednal nov.olej castrol
synthal limited slip,1L 329kc.
tak gufero dnes vymneneno,opravdu ve vnitr lozisko jak z kombajnu.snad uz to nepotece. pricina asi byla jak jsem ji utopil v jilu a hodinu ji rval ven. jak je ze zhora ten ovzdusnovak byl zalepenej jilem a i u vnitr byl jil. nevim jak ale byl,to gofero jeste asi puvodni,ze vnitr uz se trochu sypalo. suplerou zmereno a zapusteno presne k mazacimu kanalku. pripada mi to jako tatra 815 co mam v praci,staci 10,13,17,19 klic a kladivo. vse jednoduche,radost neco delat.
Panove, tak jsem preventivne vypustil olej v hruce a vypoustak byl supinatej vic jak kapr na Vanoce. Takze je prevedepodobne chyceny lozisko. Tedka nejak nestiham,tak zkusim Cyrila, za jak dlouho by to zvladl. Jen pro info, mam nejakou moznost zkontrolovat trebas zbezne i kardan bez nutnosti demontaze kyvky ( nohavice ). Kdyz uz to mam dole. Kuzelikovy loziska jsem delal predloni kvuli vrzani nove,tak tohle resit uz nemusim. Moto ma 65tis km.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Zdravím zkušenější s touto technikou - vůli ložisek čepu sleduji a cca 6000 km (od koupě stroje) se nemění. Je cítitelná (když vezmu za kolo, vím o ní), nezdá se být ale viditelná, tudíž do 1 mm na obvodu kola. Tu a tam se (pokud je to ono) projeví kovovým lupnutím, když vymetu nějakou ošklivou díru. Najeto cca 65000 km...
Tak se ptám:
1.) má cenu s tím něco vůbec dělat
2.) pokud ano, má cenu zkoušet jen přetáhnout na výše zmíněných 10 Nm?
3.) nebo raději výměna?
Ptám se hlavně proto, abych nevyměnil ne právě levná ložiska a po 2000 km nebyl zpátky tam, kde jsem.
______________
R1150R 2004
ficus napsal:
Zdravím zkušenější s touto technikou - vůli ložisek čepu sleduji a cca 6000 km (od koupě stroje) se nemění. Je cítitelná (když vezmu za kolo, vím o ní), nezdá se být ale viditelná, tudíž do 1 mm na obvodu kola. Tu a tam se (pokud je to ono) projeví kovovým lupnutím, když vymetu nějakou ošklivou díru. Najeto cca 65000 km...
Tak se ptám:
1.) má cenu s tím něco vůbec dělat
2.) pokud ano, má cenu zkoušet jen přetáhnout na výše zmíněných 10 Nm?
3.) nebo raději výměna?
Ptám se hlavně proto, abych nevyměnil ne právě levná ložiska a po 2000 km nebyl zpátky tam, kde jsem.
Pokud spravne chapu,tak mluvis o vuli kuzelikovych lozisek na L+P strane na cepech Hruska/Nohavice.Pokud je vule tam. Muzes zkusi dotahnout na 10Nm. Pokud nejsou uplne hyn. Ja je musel vymenit v 50tis km ( bez vule,ale vrzaly ). Pokud mas ale vuli na lozisku kola,tak vymenit. Kor jestli uz se ti v oleji objevuji supiny. Me velke lozisko potaklo ted pri najezdu 65tis. km. Pri sundani hrusky a protoceni rukou bylo hodne znat, ze je lozisko chycene....
milanosor přiložený následující obrázek:
[147.09Kb]
Upravil milanosor dne 08.08.2013 10:13
I pád na hubu je pohyb kupředu
ficus - jestliže budeš mít ta kuželíková (jehlová) ložiska poničená, "zadřená" - budou doskákané, dosekané vnitřní kroužky od jehliček (při tom nájezdu km a příznacích které píšeš určitě), tak jejich přitažením nic nevyřešíš. Vůli sice vymezíš, ale ložisko se potom místo na vnitřním kroužku začne hýbat na čepu, a pak budeš kupovat jak ložiska, tak čepy, které se časem "vydřou" (ty taky nejsou nejlevnější).
Upravil Tonda dne 08.08.2013 14:16
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
ficus - jestliže budeš mít ta kuželíková (jehlová) ložiska poničená, "zadřená" - budou doskákané, dosekané vnitřní kroužky od jehliček (při tom nájezdu km a příznacích které píšeš určitě), tak jejich přitažením nic nevyřešíš. Vůli sice vymezíš, ale ložisko se potom místo na vnitřním kroužku začne hýbat na čepu, a pak budeš kupovat jak ložiska, tak čepy, které se časem "vydřou" (ty taky nejsou nejlevnější).
Potvrzuji Tondova zkusena slova. Ja jsem nastesti zakrocil v cas a cep byl jen jemne skrtly ( nevydreny ). Jeste chvili a menil bych vsechno. Takhle me to vyslo tusim na nejakych 1400,- za obe jehlovy loziska.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Zdar borci,budu měnit kuželíková ložiska na mé 1150GSA co drží hrušku a potřeboval bych uplně vytáhnout kardan,kterej se asi protáčí,protože mé sporadické klouzání spojky přetrvává i po její kompletní výměně,takže asi zbývá kardan. Takže muj dotaz zní,jak vytáhnout kardan,co zůstává v kyvce po sundání hrušky? Předpokládám podle mikrofiše,že drží stejně jako spodní kloub na pružné závlačce v drážkování,ale jak ho "odpáčit"? Nebo se musí demontovat celá kyvka?
Pro věci pujdu samozřejmě do renocaru,chcu mít klid a né to dělat za rok znova...
Abys vyndal kardal musí dolu kyvka ono ho sundáš ale nenasadíš ho zpět..
Je tam zajištěnej jako poloosa u aut na perko tudíž krásně dolu odpáčit šroubovákem
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Čepy na ložiska kyvky musíš ohřát stejně tak jak na koncovém převodu. Když budeš dávat nová kuželíková ložiska, tak si zkontroluj čepy, jestli nejsou vydřené - jestli budou, tak vyměnit. Jestli se ti kardan protáčí, to už poznáš jak sundáš koncový převod - koukneš do kyvky a bude vidět jakoby vyteklá (poškozená) guma tlumiče záběru.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...