Kua, tak kdo se v tom ma vyznat.. Napr zde je u ni jina fotka http://electroque...cts_id=233
Fakt uz nevim. Primo na foto ty baterie je napis Gel technology. Uvidime az dorazi. Ja ji snad potom vykucham at zjisitm, co ze to v ni vlastne je.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea - ToM napsal:
Kua, tak kdo se v tom ma vyznat.. Napr zde je u ni jina fotka http://electroque...cts_id=233
Fakt uz nevim. Primo na foto ty baterie je napis Gel technology. Uvidime az dorazi. Ja ji snad potom vykucham at zjisitm, co ze to v ni vlastne je.
No pokud ti slíbil Exide,tak to bude ok,ale jestli to bral podle těch čísel co jsou pod ní,tak to jsou na kyselinové.Trošku v tom maj angláni bordel,to je jako by byl na obrázku čep a podle čísel záměny byl pod tím číslem náboj.I toto se někdy stává
Pozadoval jsem gelovou Exide. On mi nabidl Exide GEL12-19. Ten odkaz vyse jsem si uz na netu nasel sam, podle toho oznaceni. Pokud gel Exide uvadi primo na baterii, tak to snad gelovka bude. Ze v tom maji bordel prodejci, to bych snad pochopil, ale vyrobce by snad neklamal. Kazdopadne se dovnitr nedostanu, takze budu doufat, ze bude OK.
Jeste me tak napadlo, zeptat se ho, na zde tak diskutovane progresivky. To ale az po novem roce. Sice se na motodily nespecializuje, ale treba je bude umet a treba i za peknou cenu.
Upravil spea - ToM dne 23.12.2011 17:12
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Jak to vypadá s vašemi baterkami ve strojích? Někdo tady píšete, že jste mělu tu či tam tu baterku 4 roky a šla k šípku, pak jste si koupili Odys či jak se jmenuje, máte ji rok a jste z ní unešeni. Sorry, ale za tak krátkou dobu nemůžete baterku soudit.
Jak zde někdo psal, pokud vám vydrží bat 3-5 let, tak je to dobrý.
1. Jsem rozhodnut pro baterku, která nevyteče.
2. Maximální cena 2 tis.
3. Nabíjení nešeším, mám origo bmw dobíječ co dává 13,8V 0,5A
Máte někdo VÍCELETOU zkušenost s těma FIAMM a PANASONIC (určené do UPS)?
Myslím si, že cena kolem tisícovky je přiměřená v této kapacitě, rozhodně nedám 4 tis. za baterku, která odejde stejně za 4 roky.
Díky za vaše postřehy a kdyby někdo chtěl v týdnu vyjet v okolí Brna, tak se ozvěte, má být nad nulou:-)
sadlo napsal:
Jak to vypadá s vašemi baterkami ve strojích? Někdo tady píšete, že jste mělu tu či tam tu baterku 4 roky a šla k šípku, pak jste si koupili Odys či jak se jmenuje, máte ji rok a jste z ní unešeni. Sorry, ale za tak krátkou dobu nemůžete baterku soudit.
Jak zde někdo psal, pokud vám vydrží bat 3-5 let, tak je to dobrý.
1. Jsem rozhodnut pro baterku, která nevyteče.
2. Maximální cena 2 tis.
3. Nabíjení nešeším, mám origo bmw dobíječ co dává 13,8V 0,5A
Máte někdo VÍCELETOU zkušenost s těma FIAMM a PANASONIC (určené do UPS)?
Myslím si, že cena kolem tisícovky je přiměřená v této kapacitě, rozhodně nedám 4 tis. za baterku, která odejde stejně za 4 roky.
Díky za vaše postřehy a kdyby někdo chtěl v týdnu vyjet v okolí Brna, tak se ozvěte, má být nad nulou:-)
už jsem to tady psal jednou,FIAMM mě vydržela 2 roky,když jsem se ptal při nákupu na reklamaci tak mi bylo odpověděno ať na reklamaci zapomenu ,že tato baterie NENÍ určena pro motorky.
Das ist BMW
Plynotěsné olověné akumulátory Panasonic (SLA) jsou hermeticky
uzavřené. Lze je provozovat v libovolné poloze a nevyžadují
žádnou údržbu. Díky slitině olova, cínu a kalcia použité na mřížku
mají vynikající vlastnosti i za nepříznivých podmínek, jakými jsou
přebití, hluboké vybití, vibrace, nárazy a různé skladovací
podmínky. Umožňují i rychlé nabití během 1 až 3 hodin.
Akumulátory SLA jsou použitelné v široké škále aplikací, k nimž
patří hlavně nepřerušitelné zdroje napájení (UPS), zdravotnické
přístroje a telekomunikace, ale i videorekordéry, startéry motorů,
zabezpečovací elektronické systémy a další aplikace.
Nevhodnost gelovky jako startovací pro GS mě vysvětlil člověk, který mi moto dovezl a jehož otec ji vyzkoušel na 1100GS. Gelovky mají větší samovybíjení, takže se musí pravidelně 1x měsíčně dobíjet přes zimu, nesnášejí hluboké vybití, i po několika hodinách úplného vybití dochází k masivní sulfataci. Pokud při reklamaci zjistí sulfátované elektrody, neuznají. U Elitu jsem objednal katalogovou, s poznámkou že nechci gelovku, dodali gelovku, po reklamování dodali klasiku a pohoda.Gelovku jen tam, kde to musí být. Pozor na CA technologii - je určena pro vyšší nabíjecí napětí - až 15V Opel Astra) u motorek nevím. Jsou i startovací gelovky, životnost je nižší než u klasiky.
bobGS napsal:
Nevhodnost gelovky jako startovací pro GS mě vysvětlil člověk, který mi moto dovezl a jehož otec ji vyzkoušel na 1100GS. Gelovky mají větší samovybíjení, takže se musí pravidelně 1x měsíčně dobíjet přes zimu, nesnášejí hluboké vybití, i po několika hodinách úplného vybití dochází k masivní sulfataci. Pokud při reklamaci zjistí sulfátované elektrody, neuznají. U Elitu jsem objednal katalogovou, s poznámkou že nechci gelovku, dodali gelovku, po reklamování dodali klasiku a pohoda.Gelovku jen tam, kde to musí být. Pozor na CA technologii - je určena pro vyšší nabíjecí napětí - až 15V Opel Astra) u motorek nevím. Jsou i startovací gelovky, životnost je nižší než u klasiky.
Pokud vím, tak gelovky mají naopak samovybíjení minimální... Zásadní výhodou gelovek pak je, že nehrozí vylití elektrolytu při odložení motorky někde v terénu. vzhledem k tomu, kolik kabelů kolem té baterky vede, neláká mě představa, jak řeším jejich rozleptanou izolaci.
bobGS napsal:
Nevhodnost gelovky jako startovací pro GS mě vysvětlil člověk, který mi moto dovezl a jehož otec ji vyzkoušel na 1100GS. Gelovky mají větší samovybíjení, takže se musí pravidelně 1x měsíčně dobíjet přes zimu, nesnášejí hluboké vybití, i po několika hodinách úplného vybití dochází k masivní sulfataci. Pokud při reklamaci zjistí sulfátované elektrody, neuznají. U Elitu jsem objednal katalogovou, s poznámkou že nechci gelovku, dodali gelovku, po reklamování dodali klasiku a pohoda.Gelovku jen tam, kde to musí být. Pozor na CA technologii - je určena pro vyšší nabíjecí napětí - až 15V Opel Astra) u motorek nevím. Jsou i startovací gelovky, životnost je nižší než u klasiky.
Docela mně zaujalo,žes objednával katalogovou a přišla gelovka,můžeš mi prozradit to číslo,protože jak koukám,tak pro 1100gs(katalogově) maj 3 druhy 52515(25AH),53030(30AH),Y60-N24L-A(28AH)všechny jsou ale kyselinovénevím jak to maj ošefované a jak je to možné,ale záruka u ELITU na motobaterie Topline je jen 6měsíců
Sema - není gelovka jako gelovka, je jich hafo druhů - od baterií s nižším samovybíjením, které ale nejsou startovací až po startovací, ty ale nemají malé samovybíjení. Největší problém je se snášením hlubokého vybití. Kamarád proto nabízí zákazníkům že přes zimu zdarma uschová a zajistí nabíjení baterií měsíčně(aby měl co nejmíň reklamací)
Č. baterie neznám, objednával kamarád. Jinak z baterky klasické taky nic neteče, pokud do ní neuděláš díru.
Upravil bobGS dne 28.12.2011 20:39
Není to můj obor, ale většina výrobců píše zhruba toto (zde konkrétně Exide)
Akumulátor Exide GEL poskytuje maximální startovací výkon i v absolutně extrémních podmínkách. Klasický akumulátor potřebuje čas na opětovné poskytnutí dostatečného proudu pro nastartování motoru vozidla a tato jeho schopnost se s počtem opakování prudce snižuje, EXIDE GEL si s rostoucím počtem startovacích cyklů udržuje svoji vysokou schopnost nastartovat motor i za nejtužších mrazů. Konstrukce olověnokyselinové baterie technologie VRLA, kde elektrolyt je ve formě gelu, a konstrukce desek, snížily jeho samovolné vybíjení, což dovoluje skladovat baterii enormně dlouhou dobu. EXIDE GEL i po době šesti měsíčního nepoužívání stále vykazuje víc jak 80% svojí nominální kapacity. Dokonce po dvou letech poskytuje ještě víc jak 60% kapacity!
K průsaku elektrolyturoč se tedy pro jinou než svislou montáž instalují výhradně gelové či AGM baterie?
Každý pták svoje peří chválí. EXIDE je velmi slušný výrobve, jen decentně nepíše, že klasické akumulátory už jsou i dneska taky jinde. Už tam nepíšou jak dlouho snáší hluboké vybití - u gelovek jsou to hodiny, pak začíná masivní sulfatace, tj zničení akumulátoru. Pokud se podíváš tady na fóru, zkušennosti s gelovkami nejsou zrovna nejlepší. Na druhou stranu taková gelovka jakou popisuješ není zrovna levná záležitost, kamarád je používá do letadla, tam to má svůj důvod
Spea - ToM napsal:
Dnes mi mistni polsky prodejce autodilu potvrdil objednani gelovky na jedenactku Exide GEL12-19. Mela by to byt tato http://www.thebat...1404-p.asp Bohuzel vzhledem k nadchazejicim svatkum a naslednych ponovorocnim inventuram dorazi po desatem lednu. Takze pote poreferuji. Kazdopadne mi udeal cenu +/- 1800,- Kc.
Baterku jsem u prodejce dnes vyzvedl. Cena 1770,- Kc. Jedna se 100% o gelovku. Primo na ni je napis, ze je urcena pro BMW serie R + K. Nebyt jine polepy, je k nerozeznani od originani co mam v moto ted (BMW).
Jak mi prodejce sam rekl, tak v pripade, ze by se jednalo o tu tzv. falesnou gelovku, byla by k ni dodana kyselina zvlast. Ta se nasledne do baterie naleva az po prodeji. Po naliti se ceka cca 3 hodiny, kdy tekutina nalita do te vaty uvnitr tzv. zgelovati. Pote se baterie muze otocit o 180° a nic z ni nevytece.
spea - ToM přiložený následující obrázek:
pred týždnom po rok trvajucom boji so starobou jej moja baterka podlahla a tak teraz hladám jej nástupkinu, gelovú nechcem ale nasiel som túto http://www.mulac....suchou.htm
rozmer je vhodný, až na to že má vacsi startovací prúd a kapacitu ako baterie pre radu R1150. čo vy na to? nebude to robit nejake problemy? osobne si myslím že nie ale jeden nikdy nevie :-)
potrebuješ servis? zavolaj mi, napíš, pošli holuba :-) diagnostika aut a moto bmw
Spea - ToM napsal:
Dnes mi mistni polsky prodejce autodilu potvrdil objednani gelovky na jedenactku Exide GEL12-19. Mela by to byt tato http://www.thebat...1404-p.asp Bohuzel vzhledem k nadchazejicim svatkum a naslednych ponovorocnim inventuram dorazi po desatem lednu. Takze pote poreferuji. Kazdopadne mi udeal cenu +/- 1800,- Kc.
Baterku jsem u prodejce dnes vyzvedl. Cena 1770,- Kc. Jedna se 100% o gelovku. Primo na ni je napis, ze je urcena pro BMW serie R + K. Nebyt jine polepy, je k nerozeznani od originani co mam v moto ted (BMW).
Jak mi prodejce sam rekl, tak v pripade, ze by se jednalo o tu tzv. falesnou gelovku, byla by k ni dodana kyselina zvlast. Ta se nasledne do baterie naleva az po prodeji. Po naliti se ceka cca 3 hodiny, kdy tekutina nalita do te vaty uvnitr tzv. zgelovati. Pote se baterie muze otocit o 180° a nic z ni nevytece.
To je ta samá, co jsem koupil od Zetora za 2200,-
Upravil stepan dne 01.03.2012 10:10
zetor napsal:
Štěpán : přesně tak...jak jsem psal na předešlé stránce,tak ten Polák má lepší cenu...
U nás nevím jestli by jsi jí sehnal za takový peníz...skuste je sem tahat z Polska...
Já je mám přímo od Exide a ani oni mi nedávají zdaleka takovou cenu...
To je normalni, nema smysl se tim zabyvat. Exide CR nedostane od vyrobce takovou cenu jako Exide PL. Je to tak skoro ve vsem.
Pak to konci vetsinou tak, ze cesti prodejci prestavaji nakupovat od ofic. ceskyho zastoupeni znacky a radsi nakupuji z velkoobchodu, ktery si to sami dovazej, prave treba z Polska.
Je to bordel, kterej si delaj vyrobci v ruznych statech sami, ale ČR je moc malej pan, nikoho nezajima.