Ten první se projevoval cvakáním za studena... ten poslední ještě nezačal cvakat, ale už na tom byl vzhledově dost podobně, takže nemělo smysl čekat, až začne, když byly prsa dole.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Aktuální stav 304000 km.
Tak mám další závadu... ono to teda není nic novýho, jen jsem předchozí výměnou čepu pro uchycení zadních brzdových destiček ve 227 000 km vyřešil jen následek a ne příčinu.
Včera jsem měnil zadní brzdič komplet, protože důvodem překlepání čepu destičkama, byla postupně se zvětšující vůle na obou čepech, po kterých se dva díly brzdiče pohybují vůči sobě, při mačkání pedálu/páčky.
Po rozdělání na čepech prakticky nešla naměřit vůle, takže je možný, že je to spíš v protikusech, ale na každé časti je jeden čep a jedna díra, takže se stejně musel vyměnit celý brzdič.
Tímto ještě jednou velké díky Tygrovi za poskytnutí dílu za velice krásnou cenu
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
... jinak brzdič i po 304tis km nepískal
Pokrok nezastavíš, prostě funkce plašič kun a hlodavců nebyla pro vzduch dostupná
starám se o marketing a spolupracuji s www.honzaptacek.cz - realitní makléř a kancelář v Praze
Přestaly svítit origo přídavný světla a postupnou vylučovací metodou jsem došel až hluboko pod nádrž mezi alternátor a plotnu pro uchycení ř.j., kde je u mého modelu uloženo relé. To bylo shnilé na tabák, takže výměna a světla zase v cajku
Mr GS přiložený následující obrázek:
Tak další "závada"
Celkem mě překvapilo, že se může opotřebovat taková věc, jako je spínačka, ikdyž... proč ne?
Už jsem sice řešil poškozené dráty ke spínačkám na 11 a1150, ale vždycky to byl problém kabeláže.
Já jsem po 332 tis km opotřeboval samotnou spínačku. Respektive, už se to začalo sporadicky projevovat vloni, ale jelikož je projev takový zvláštní a nedá se nasymulovat otáčením řidítek, jako zmiňovaná závada kabeláže na 11 a 1150, tak jsem to prvně přisuzoval baterii. Po výměně baterie to přestalo (naprosto náhodně) a začalo se to opět projevovat až v listopadu.
Symptom závady je takový, že se sem-tam (s přibývajícím časem frekvence narůstá ), po zapnutí klíčku, projeví zpoždění.
To zpoždění se týká všeho. Dispej i čerpadlo v nádrži zareaguje výrazně opožděně, po otočení klíčkem do polohy start. Zprvu to bylo třeba jen 2-3s, ale někdy taky 10s.
Pár posledních startů to dokonce opětovně zhaslo a musel jsem kliček vypnout a zapnout znovu.
Takže jako v drtivě většině ostatních případů... motorka si řekne výrazně předem, že je něco špatně. Stačí to jen vnímat a včas řešit
Takže vyměněno a první tisícovka už je letos za náma
Mr GS přiložený následující obrázek:
[173.26Kb]
Upravil Mr GS dne 03.04.2021 10:24
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jo jo. Tu spínačku jsem taky měnil. Mě se to projevovalo tak, že prostě občas na otočení klíčku motorka nereagovala. Stačilo to zkusit znova a všechno naběhlo normálně. V době výměny najeto 202 tis.
Tak jsem si konečně vyměnil to UK světlo
Při výměně žárovky jsem si nechtěně vytlačil parabolu z toho nastavovacího mechanismu a rozhodl jsem se s tím už ani nesrát a při té příležitosti konečně koupil jiné světlo... jak je z fotky patrné, už to chtělo
Ono se to nezdá... člověk si na to postupně zvyká, ale ta parabola už měla dost. Světlo nikdy nejelo bez polykarbonátového krytu, takže sklo je z venkovní strany úplně v pořádku, ikdyž na to z fotky nevypadá.
Ale zevnitř už je to komplet špatný... jak chrom, tak sklo, který je takový zakalený. Prvně jsem myslel, že je to prach, kterej se tam časem postupně dostal, ale nepomohlo ani vyfoukání kompresorem. Buď je to "vypálený" nebo je tam bordel jenom usazenej, ale není jak to odsud dostat, takže už byl nejvyšší čas
... 358 000 km
Mr GS přiložený následující obrázek:
[176.29Kb]
Upravil Mr GS dne 13.11.2021 18:14
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS borec, nájezd na moto naprosto excelentní.
Jak je vidět není třeba si lámat hlavu až tachometr přeleze sto tis km.
Tedy u LC to může být jiné, ale snad při slušném zacházení nebude..
Fandím ti, jen tak dál.
Pro zajímavost jaké používáš žárovky? Tohle vypadá na teplotní přetížení. Z nějakého plastového dílů se odparila nějaká složka a vysrazela na chladnější skle.
Pája
Žárovky většinou Philips, když zrovna neodejdou v zahraničí. Tam beru první, co najdu na pumpě. Z Philips mám nejlepší zkušenost. Vydrží mě 30 tis km. Úplně nejhorší jsou Osram. Ty jsem zkusil 3x a pokaždý zakukaly po deseti... zpofanovany jebky.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Petr je ukázka toho, že se člověk nemusí zhroutit když kupuje moto s 100tis.km.Protože to najede v pohodě to samé ještě jednou a více. Nájezd o kterém si může Ktm nechat jenom zdát.
K tomu světlometu - mám stejnou zkušenost. Na autech je to taky - a čím je světlomet menší, tím je to horší, respektive dříve patrné a výraznější.
Hodně na to trpí třeba mlhovky, které jsou miniaturní ve srovnání s kombinovaným světlometem.
To mléčné zakalení není prach, ale teplem od žárovky uvolněné zplodiny z čirého krycího laku, který je nanesený na vrstvě napařeného hliníku (není to chrom - ten nemá tak dobrou odrazivost). Vůbec na to není potřeba žárovka s vyšším příkonem.
Zakalení je patrné všude, na čirém krytu (skle) i na zrcadle (parabole), samozřejmě nejvíc patrné bývá na parabole přímo nad žárovkou. Pokud je kryt plastový, může být i zašlý (zažloutlý) vlivem UV záření (ať už slunečního světla a nebo žárovky).
Loni jsem si zkusil pohrát s mlhovkama a zkusil je očistit - rozdíl je vcelku patrný. Použil jsem čistič a mikrovláknový hadřík na optiku, prostrčil ho dovnitř otvorem po žárovce navlečený na kusu drátu a očistil, kam se dalo dostat.
Ještě víc na to trpí elipsoidní světlomety (s čočkou - viz. 1150GS), kde je celý světlomet velmi kompaktní a zakalení se projeví navíc i na čočce z obou stran.
Pokud není jiná cesta, je možné světlomet rozlousknout (třeba po upečení v troubě) a odrazové plochy nechat nově pokovit (je to vakuové napařování hliníku) a nalakovat...
______________
R1150R 2004
Zajímavý
Já to teď řešit nebudu, protože je to stejně světlo UK verze, ale do budoucna se to může hodit.
Ale přemýšlel jsem, jak to rozebrat. Jenže sklo je přilepený silikonem do plastu, kterej má profil "U" takže mě nenapadá, jak to odsud dostat.
S tím ohřátím v troubě, to myslíš vážně?
Upravil Mr GS dne 14.11.2021 16:30
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Chápu, že RHD světlo z UK není úplně ideální na repas, ale zase by se na tom daly zkoušet postupy.
To lepidlo, kterým je sklo vlepené, nebude nejspíš silikon, ale něco tuším na bázi butylu, které měkne teplem.
Návodů je na webu spousta, náhodně jeden aspoň týkající se BMW, byť čtyřkolového. https://www.googl...vSL1JHnIA-
Upravil ficus dne 14.11.2021 17:02
______________
R1150R 2004
Krásně se to tu čte. Ooooo jak já jsem rád, že mám stejnej ročník jako Mr GS. Na budíkách mi svítí 25tis km, takže jsem si vlastně co se životnosti týče koupil téměř novou motorku
Jen jsem se zkraje celkem dost psychicky vyštavil, když jsem řešil obligátní věci typu kam se schoval olej v okýnku, díra ve výkonu atd. Už chápu motto neřeš a jezdi. Opravdu platí jen u BMW. Tahle nedokonalá dokonalost, nebo spíš dokonalá nedokonalost je na těch boxerech úžasná. Sterilnost V4 mě po 20ti letech div neukolébala.