Problém je, že lidi to jednoduše chtějí, ba přímo vyžadují a motorky s asistenty se prodávají jak rohlíky.
Na ABS a elektronické tlumiče také můžu říct, že když nejsi tupé tele, tak se přizpůsobíš ty a nemusí motorka. A když to napíšu, tak mě polovina lidí zde ukamenuje, že o tom vím prd a je to komfort a druhá polovina, že to zachraňuje životy. A protože to zachraňuje životy telat, potkáváme jich na silnicích stále více dle jednoduché rovnice: 'Čím více sebevrahů, tím méně sebevrahů." A pro větší tele více asistentů. I motorismus bohužel zažívá inkluzi.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Medik napsal:
Kubo, ty vole, víš na co jsou zpětný zrcátka a obratle pod hlavou?
a ) asistent mrdveho uhlu je tam pro ten moment, kdy se nepodivas
b ) bezkrke zrudy se sadelnatym limcem maji omezenou hybnost presne v tomhle smeru : ))
Upravil hicks dne 14.10.2023 16:59
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hrabe_X napsal:
I motorismus bohužel zažívá inkluzi.
To se ale tyka i starsich rocniku.. i Ty starnes
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Kubrt napsal:
Protože jsou lidi čím dál vic líní a čím dál víc k hovnu, tak prostě budeme radši všude srát asistenty, protože lidi začínají být líní i k pootočení hlavy.
...kontrola mrtvyhu uhlu ale hlida i TEBE, kdyz budes TY predjizdet nejakeho kikota, co se NEpodiva...
...tak mu to zarve, kdyz Ti tam bude chtit najet..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nějak to neustálé kritizování nových věcí nechápu. Všichni na těch motorkách zvládáme víc, dál, rychleji, pohodlněji než naší dědové a ono to nebude jen a pouze tím, že jsme my dál, než předci. I ty stroje umí víc, násobně víc. Ve výkonech v jízdě, i v pomocí tu jízdu zvládat. Něco má smysl bez diskuze (třeba ABS), něco méně. Ale každý si může pořídit co mu vyhovuje, nikde není psáno, že neexistuje aby sis nepořídil zadní radar ...
Motorkáři budou asi vždycky úzká skupina lidí a vždycky i v té budou nemehla ať už budou motorky sebedokonalejší.
Statistiky nehodovosti jsou +/- pořád stejné, takže rovnítko, mezi zdokonalováním motorek a nárůstem ****ů na nich, moc nevidím.
Vjetrnik napsal:
.. máš na mysli někoho konkrétního?
vhodne dimenzovanysadelnaty limec ovsem zaroven ucpe pruvan mezi helmou a rameny...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
xylem napsal:
Nějak to neustálé kritizování nových věcí nechápu. Všichni na těch motorkách zvládáme víc, dál, rychleji, pohodlněji než naší dědové a ono to nebude jen a pouze tím, že jsme my dál, než předci. I ty stroje umí víc, násobně víc. Ve výkonech v jízdě, i v pomocí tu jízdu zvládat. Něco má smysl bez diskuze (třeba ABS), něco méně. Ale každý si může pořídit co mu vyhovuje, nikde není psáno, že neexistuje aby sis nepořídil zadní radar ...
no co.. tys nepotkal nikdy konzervu?
Zase bez konzerv by bylo vsechno rozm...dany na prvocinitele.
Akorat cast z nich nechape, ze konzervy i (technicky!) progresivisti se vhodne doplnujou. Ciste konzervativni klientela by imho dokazala spolehlive polozit BMW Motorrad, protoze by NIC nekupovala.. a prilisne experimentovani taky neni v pohode.
Viz BMW XM
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Neviem či to nazvať konzervou. Nemám nič proti "pokroku" ak to prinesie zlepšenie, čo sa nerovná vždy uľahčenie obsluhy. To totižto niekedy vedie k zníženiu pozornosti, čo môže spôsobiť prúser, hlavne na motorke. V tomto prípade myslim, že obzretie dáva oveľa viac informácií ako nejaká diodka v speťáku. Bohužiaľ sa všeobecne motorizmus uberá smerom, kde všetko budú vedieť obsluhovať všetci , čiže si bude môcť každý kúpiť auto, moto, kosačku, vrtuľník....a bez dovedností si mylne myslieť aký je čávo. Uvediem príklad: minule sme jedli v bufete (na vrchole v Borši v Maramures) a prišlo tam asi 12 naleštených šampónov všetci v žlto-čiernych túratech handrách na naleštených LCčkach samozrejme vybavených všetkými TT krytkami aj so slávnym TT Majom (od ktorého som mimochodom nakúpil niekoľko užitočných veci na staré GSko) a keďže to bolo cca 100m od asfaltky po šotoline, tak celý obed bol v znamení "kua jaký ofroud sme konečne dali"... samozrejme potom späť na asfalt a keď sme ich za pár dní stretli na hranici, boli stále rovnako naleštený. To by ani nebol taký problém, skôr ma s*alo to, že zase ani nepozdravili nás úbohých zablatenych KTMkárov, navyše keď som sa Maja pýtal čo s mojou TT sedačkou ktorá mala vylomený predný úchyt (boľavý problém 690tky, čo práve už mohli mať vyriešené), tak.ma poslal do prdele že som si to nemal pokaziť za všeobecného pobavenia ostatných šampónov, lebo som si mal kúpiť porádne béemvé kámo. Proste že už majiteľ motorky není automaticky motorkár, ale motorku má len preto, .....to si môže doplniť sám.
Teď na jednom auto webu byl pěkný úvod k současné produkci vozů BMW, už je to ale aplikovatelné i na moto...
"Toto téma fora musíme uvést varováním. Jeho součástí jsou totiž snímky nové generace BMW GS 1300, které vám mohou nejen zhoršit náladu, ale také vám způsobit úzkosti, dávivé pocity a vést k nenávratnému poškození vašeho zraku....."
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Fojtik Design napsal:
Tolik emocí kvůli motorce, kterou si stejně nekoupíte... Není to zbytečný? Za 5 roků to bude zase jedno řadové BMW....
přesně tak, ne za 5 let,ale za rok až to spadne o kilo a bude to dostupný i pro střední třídu.Bude to stejný jako u 1250,pouze toto je v De šlágr novinka a prodejci mají žně u objednávek.
Fojtik Design napsal:
Tolik emocí kvůli motorce, kterou si stejně nekoupíte... Není to zbytečný? Za 5 roků to bude zase jedno řadové BMW....
přesně tak, ne za 5 let,ale za rok až to spadne o kilo a bude to dostupný i pro střední třídu.Bude to stejný jako u 1250,pouze toto je v De šlágr novinka a prodejci mají žně u objednávek.
Germáni byli vždycky divný :-)
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Se zájmem čtu jako velmi spokojený majitel GS r.v.2018 zdejší fóra..., i k této motorce mám samozřejmě nějaké výhrady, ale stále je to pro mě to nejlepší na čem já můžu jezdit(nejde mi pouze o výkon, ale mám doma děti a chci se hlavně vrátit domů z cest, vůbec nejezdím po ČR, vše najeto mimo, v ČR pouze transit) a vím, že mě jednou bude generační obměna také čekat(pokud to zdraví a finance dovolí).... Mám najeto 35tis.km, dvě sezony behem covidu jsem vůbec na moto neseděl, takže průměrně cca 10tis.km/sezona... Zde aktuální ceník který mi dnes dorazil na mail..
ta motorka je skvela.. asi ne uplne 100% krasna, ale skvela.
Nicmene ja tuhle generaci planuju preskocit... zejmena proto, ze mi LC prijde porad jeste dostatecne moderni.
A taky uz jsem toho za posledni 2 roky nakoupil dost (mysleno hracek a veci, co uplne nepotrebuju .
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2