MikiberG napsal:
titika: no já stím moc rychle nejezdím ale i ve 120 mi to divný nepříjde. Jestli ten převod už nemáš do pomala od předešlého majitele. Ať se na to tvůj mechána koukne než začne operovat .
Já to kupovala nový, nevim co tam s tim udělali, jeden nikdy neví
MikiberG napsal:
Spíš jde o to kdo co považuje za terén a k jakému účelu mu má motorka sloužit - jinak se budeme bavit každý o něčem jiném. A parametr který jsem měl na mysli je především výkon a reakce na přidání plynu a s tím souvisí trakce , pak ta geometrie , náklady na provoz atd. A jenom se sám zamysli kolik koní asi tak potřebuješ k OFFROAD ježdění. Jestli využiješ 35 -40 koní tak to už jseš střelec. Takže je jasný že s 80K je cílovka cesta.
Souhlas. Pokud srovnáš 800 s ostrým endurem, je na nic, protože přeci do terénu je ostrý enduro lepší. Pokud srovnáš 800 s Golďasem je na nic, protože na něm táhne a nemá rádio, tudíž není na cestování. Pokud ho srovnáš s CBRem, je na nic, protože... Jenže pro mě je 800 nástupcem Afriky, na který šlo relativně pohodlně přejet kus světa a pak se dostat do míst, kam se s cesťákem nedostaneš. A to mi 800 splnila na 100%. Nicméně abych je netlechal, kopíruju sem hodnocení, který jsem psal na motokonferenci po návratu z Albánie. Možná se bude někomu hodit.
___________________
Moje GSo ma v tuto chvili najeto 4.700 km z toho zhruba 1/3 po dalnici,
1/3 po silnicich ruzne kvality od asfaltu pres sotolinu az po hromady nasypanyho kameni a zhruba 1/3 v terenu, ne vzdycky uplne jednoduchym a mnohdy za vydatneho padani vody z oblohy. Schvalne nepisu za deste, to vypada jinak....
Nejdriv par cisel.
Spotreba na silnici tesne nad 4l. V nejtezsim terenu, kde motorka jezdila kamenity vyjezdy jeden za druhym cely den a vrcela v podstate porad na jednicku si vzala kolem 7 litru.
Spotreba oleje nemeritelna.
Predni TKC je jako novy, neni ani nepravidelne oskakany, jak to delaji jiny motorky. Zadni je tak na 1/4 spuntu.
Zavada - nedrzi mi zadni stupacka nahore, praskl tam nejaky bazmek. No mozna nekde dostal ranu vetvi, ale dobre mu tak, nema byt z umele hmoty.
No a subjektivni dojmy:
Vidlice a podvozek, ovladatelnost.
Je pravda, ze predni vidle neni stavitelna, ale je skvele postavena (uznal i afrikanec Michal :-))) ). Jak geometrii tak tuhosti. Zkratka kam jsem ukazal, tak bavisek jel a neodmlouval. Stacilo ho naklonit a vrknout plynem.
Ani jednou za celou dobu se mi nestalo, ze by predni kolo uhlo nekam, kam jsem nechtel at uz to bylo v kameni, v bahne nebo na mokry skale. Tahle vlastnost se vlastne tyka cely motorky. Pokud ji to nemrvite, vyveze vas kamkoli jak na kresle. Vyska naprosto dostatecna a sirka dostatecne uzka.
:-)
Motor.
Kopava mrcha to je :-))) Ma silu, zaber od nejnizsich otacek naprosto dostatecnej. Me osobne se vic libi karburatorovy motory, protoze nemaji tak ostrou reakci na plyn, ale je to o zvyku. Ja uz jsem si zvykl. :-)
Prevodovka.
Dal bych kratsi jednicku. Je zbytecne rychla, nicmene kdyz se clovek prestane bat poustet motor az do volnobeznych otacek aby nechcipl, da se s tim jet dobre. Ale pro me je to nejvetsi handicap a budu ho resit mensim koleckem. Nahore na 6 ma motorka rychlosti dost, takze nebude problem.
Ochrana motorky pred poskozenim.
Bez doplnku v podstate zadna, jen pod motorem je kvalitni plast, ktery by toho asi hodne vyrdzel. I po dodani duralovyho chranice pod motor a chranice filtru oleje (pro sotolinu a kameni je to nutnost) jsou vystaveny svody volne dopredu. Jeden mam jak novej, druhej samej krater od odletujicich sutru. Jakmile na to dam padaky, musim na to vymyslet nejakej kus plechu.
Plech na central od Touratechu, kterej asi mel puvodne kryt katalyzator kreje akorat kus volnyho prostoru, nic jinyho. Zkusim ho predelat tak, aby byl vic vepredu nebo na nej jeste kus nanytuju...
Pohodli a moznost stani ve stupackach.
Napred k tomu sedlu - prvni a posledni den najeto vzdy pres 800km a svete div se, nejsem nijak utahanej a dokonce si i sednu. Jinymi slovy, sedlo je v pohode. Uzky vepredu, supr sedne v terenu a sirsi o par centimentru vzadu, takze pouhej malinkej posun dozadu umozni polykat kilometry...
Ochrana pred vetrem opravdu skoro zadna a to i pri namontovani nastavce stitku. Ale asi je to dany i kombinaci stitku a moji helmy. Nejak si vzajemne nerozumneji. Urcite bude mozny na to dat v budoucnu velkej stitek, ale to ja nemam rad, plete se potom v terenu.
Stani ve stupackach v terenu - tady, jako u kazdy motorky, zalezi na postave. Michalovi Gso padlo jak ulity, ja budu zvedat riditka a naklanet je dopredu. Jeste uvazuju a nastaveni stupacek dozadu, ale na to se asi vyprdnu. Takze zadna uprava, kterou bych s jakoukoli jinou motorkou nedelal.
Proste jsem narostl o neco vic. I se seriovym nastavenim se na tom da jezdit dobre, jen prudky dlouhy vyjezdy jsou narocnejsi na ruce.
No a jednoduchy zaver..... Hyyyyyykaaaaam nadsenim.:-))) Fakt, jsem moc spokojenej.
Já na tom nejel, a v žádným případě nechci zpochybňovat tvoje dojmy a spokojenost s motorkou. Jen si myslím že to má svoje mouchy o kterých tady je taky pár řádek. A podle mě se nafukuje její dokonalost a dělá se z toho ideál. Podle mě to má k ideálu a univerzálnosti daleko. A vůbec to nesrovnávám s Goldem ani cross.
Jako nástupce afriky možná ale to nemůžu soudit. Jenže to má hodně chyb který afrika neměla a u nový motorky bych je nečekal - pokud to mířily do tohohle segmentu pak se netrefili: Motor ON/OFF - do terénu k ničemu - chybu neodpoští, fyzicky utahá a v terénu to ani podvozek nezachrání. Chybějící ochranna částí - japonci, italové ... ti už to znají. Špatné převody - buď to upravím na terén nebo silnici oboje to nebude - a to jsou dost zásadní věci které nejdou časem smazat nebo se naučit.
Prostě to je kočkopes s divně namíchanými parametry - což možná dnešní generaci mladých jezdců vyhovuje (určitě to má DRSNOU IMAGE a na pohled to zaujme). Dnes není doba vylepšování (poučení se z předešlého) ale doba novinek a tak to potom vypadá. Dakar 650, HusaberG
sám jsem po GS800 koukal, relativně nízká hmotnost po mé zkušenosti s mou KTM mne oslovovala, jenže jezdím většinu času ve dvou, takže nakonec vyhrála Adventure...800 je dle mého čistě pro jednoho a jak píše Tom, je potřeba dost doladit (ale to chce vlastně Adventure taky)...nakonec jsem rád, že jsem vybral, jak jsem vybral...
Já myslím že je to ale celkem zbytečná diskuze. Vemte si R1200GS, taky víceméně "silniční" enduro a proti LC8 hodně víc silniční a světe div se - prodává se skvěle a lidi s ním jezdí všechno možný a jsou celkem spokojení. Je to vždycky kompromis. Jen motorky bez kompromisů jsou radikální. F800GS radikální ani bez kompromisů není, určitě svým majitelům udělá hodně radosti a jsem přesvědčený že s tím budou jezdit jak po silnici, tak určitá skupinka těžký offroad. Ta motorka to asi bezproblémů vydrží, o tom nepochybuju. Jen mě mrzí, že tam nejsou v téhle cenové kategorii lepší komponenty a že to není víc orientovaný na offroad. Podle mě i starý F650GS Dakar měl lepší poměr terén/silnice než F800 ale takový je asi přání trhu. Co si budeme nalhávat - drtivá většina lidí považuje za "těžký offroad" blátivou polní cestu.
Stejně jako se dá docela dobře jezdit "v terénu" s R1150GS, R1200GS nebo F650GS, tak se bude dát s F800GS. Nebude žrát moc benzínu asi, na silnici předjede asi celkem cokoliv jiného na dvou kolech z téhle kategorie a bude atraktivní a uvidíme jich hodně. Pro výrobce stav ideální. Mohla by být lepší ale kdyby to udělali za stejné peníze, vydělali by míň peněz, to je jasné. A kdyby stála víc, tak by se neprodávala. Celkem jednoduché počty.
Já akorát nechápu ty oslavné "recenze" a odstavce popisující fenomenální enduro vlastnosti, když to není pravda. Zrovna BMW není ani u nás tak zásadní inzerent, aby mu většina časopisů musela takhle podlízat ale dost možná že dost těch článků je přejatých a v cizině je BMW velký inzerent...
Nevím, zrovna v tomhle případě to vypadá, že si redaktoři prostě "přejí" aby F800 bylo "enduro" a přitom to je fakt skvělá univerzální motorka s "enduro image".
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Právě protože je 800 univerzální cestovně offroadová motorka (jako takovou jsem ji chtěl a podle mě je i jako taková myšlená), přijde mi vůči ní nefér ji srovnávat s ostrým 400 endurem a tvrdit, že limit té motorky je na lepší polní cestě. Prostě není a vím o čem mluvím. Nemyslím si, že bych vůči 800 byl nekritický, nakonec moje hodnocení výš taky není jen o superlativech, ale pro moje potřeby je to v tuto chvíli nejlepší motorka na trhu. Proto ji taky mám, že. :-) No a kdyby ji rovnou udělali dokonalou, z čeho by žil Touratech? :-) Tom
Nejde o doplňky, spíš je problém že tam nedali tu vidli z G650X, protože i když to může "kdokoliv" vyměnit, málokomu se do takové akce za fůru peněz bude chtít jít. Rozdíl mezi stavitelnou a nestavitelnou bude tak možná 20%. Rozdíl mezi výměnou za úplně jinou bude 30-60 tisíc.. Podle mě to udělá jeden majitel ze tisíce. Zatím ti to nevadí ale věř mi, že to samé bylo s F650GS-D - ze začátku to nevadilo, jenže stačí jet naložený v opravdu "adventure" podmínkách a ukáže se ta negativní stránka. Dá se s tím žít, to je jasný ale člověk přemýšlí jak je možný, že to ta stará LC4 má a tahle nová nemá a jediný vysvětlení nacházím v tom, co jsem psal.
Rozhodně nevrdím že limit je polní cestě, to není ani u 1200GS. Ale zdá se že to tak mysleli v BMW, když jí vybavovali... *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Já myslím že je to ale celkem zbytečná diskuze. Vemte si R1200GS, taky víceméně "silniční" enduro a proti LC8 hodně víc silniční a světe div se - prodává se skvěle a lidi s ním jezdí všechno možný a jsou celkem spokojení. Je to vždycky kompromis. Jen motorky bez kompromisů jsou radikální. F800GS radikální ani bez kompromisů není, určitě svým majitelům udělá hodně radosti a jsem přesvědčený že s tím budou jezdit jak po silnici, tak určitá skupinka těžký offroad. Ta motorka to asi bezproblémů vydrží, o tom nepochybuju. Jen mě mrzí, že tam nejsou v téhle cenové kategorii lepší komponenty a že to není víc orientovaný na offroad. Podle mě i starý F650GS Dakar měl lepší poměr terén/silnice než F800 ale takový je asi přání trhu. Co si budeme nalhávat - drtivá většina lidí považuje za "těžký offroad" blátivou polní cestu.
Stejně jako se dá docela dobře jezdit "v terénu" s R1150GS, R1200GS nebo F650GS, tak se bude dát s F800GS. Nebude žrát moc benzínu asi, na silnici předjede asi celkem cokoliv jiného na dvou kolech z téhle kategorie a bude atraktivní a uvidíme jich hodně. Pro výrobce stav ideální. Mohla by být lepší ale kdyby to udělali za stejné peníze, vydělali by míň peněz, to je jasné. A kdyby stála víc, tak by se neprodávala. Celkem jednoduché počty.
Já akorát nechápu ty oslavné "recenze" a odstavce popisující fenomenální enduro vlastnosti, když to není pravda. Zrovna BMW není ani u nás tak zásadní inzerent, aby mu většina časopisů musela takhle podlízat ale dost možná že dost těch článků je přejatých a v cizině je BMW velký inzerent...
Nevím, zrovna v tomhle případě to vypadá, že si redaktoři prostě "přejí" aby F800 bylo "enduro" a přitom to je fakt skvělá univerzální motorka s "enduro image".
měl bys dělat redaktora . To co si napsal vystihuje realitu.
Dakar 650, HusaberG
Ahoj, pokud se nekdo chystate s 800 dal od OBI nebo Hornbachu, hodte si pod sedlo sponku na hadice o prumeru 3cm. Nejsem prvni, komu se original u chladice uvolnil. Poznate to jednoduse podle toho, ze mate motor zelenej od uschlyho fridexu... Jde to resit rychle a za 16 korun, ale ne vsude. :-) Tom
Potvrzuji, jedná se o výrobní bug, problémy s ním mají všichni. Doporučuji preventivně doma ošetřit. V Mongolsku jsem si s tím užil svoje, měl jsem sice sponu na hadice, ale univerzální, a její kvalita mne velmi zklamala! Jelikož jsou v horní hadici poměrně velké tlaky, doporučuji použít kvalitní sponu od nějakého renomovaného výrobce.
tkala napsal:
Na týhle to totiž není úplně vidět. :-) Navíc je to před další ránou. Ale při troše hledání tam tu prohlubeň najdeš. :-) Snad se mi povede tu fotku přihodit....
saakrys.. tak uz mam v levem svodu taky slusnou prohluben...
rikam si, jestli to nemuze skodit motoru...? jeden valec pracuje proti trochu jinemu odporu (uzsi trubka??).
Ach joo... mam najeto asi 4000, z toho 3 km sotolina a uz je tam prohluben s hloubkou pul cm cca (
Plech v Autecu nebyl skladem minuly tyden.. proto ho zatim nemam.
Upravil hicks dne 07.09.2008 17:32
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Problem je v tom, ze vrchni hadice mezi chladicem a cerpadlem by mela byt tak o cm delsi. Pak by drzela mezi "svou vlastni delkou" a spony by jen tesnily. Ale ona je kratsi a je natazena a spony ji drzi natazenou, takze bud na jedne strane nebo na druhe sjede dolu... Ty original spony jsou jen pruzina, ta to neudrzi. Hadicova spona snad jo.... Mejte se.
tkala napsal:
Na týhle to totiž není úplně vidět. :-) Navíc je to před další ránou. Ale při troše hledání tam tu prohlubeň najdeš. :-) Snad se mi povede tu fotku přihodit....
saakrys.. tak uz mam v levem svodu taky slusnou prohluben...
rikam si, jestli to nemuze skodit motoru...? jeden valec pracuje proti trochu jinemu odporu (uzsi trubka??).
Ach joo... mam najeto asi 4000, z toho 3 km sotolina a uz je tam prohluben s hloubkou pul cm cca (
Plech v Autecu nebyl skladem minuly tyden.. proto ho zatim nemam.
MOTORU TO URČITĚ ŠKODIT BUDE!!! HNED KUP NOVÝ SVOD A VYMĚŇ TO, JINAK SE TI NEBUDE VZTAHOVAT ZÁRUKA NA PŘÍPADNOU PORUCHU MOTORU....
TAKE IT EASY
LUKES napsal:
MOTORU TO URČITĚ ŠKODIT BUDE!!! HNED KUP NOVÝ SVOD A VYMĚŇ TO, JINAK SE TI NEBUDE VZTAHOVAT ZÁRUKA NA PŘÍPADNOU PORUCHU MOTORU....
myslis?
Kazdopadne uz vcera jsem si rekl ze jako uplne prvni vec to necham odvezt do autecu...
Nenepadlo mne co muze jeden sutr na rozbitym sotolinoasfaltu (bylo to na verejne komunikaci, i kdyz nezpevneny moc) udelat
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já bych trval na bezplatné výměně svodů! Měli to udělat soudruzi kvalitněji. Vymlouvat se na to, že to není motorka do terénu je blbost. To by se dalo čekat třeba v případě superbiku. Tohle je motorka i mimo asfalt, kde nějaký ten kamínek určitě je.