ludek napsal:
Když jste u toho. Jakej tlak ma být v repes tlumiči po repasi a jakej je tam plyn nebo vzduch nebo dusík . Hmmm??
Prijde tam dusik.Tlak nevim,ale kazdej tlumic ho ma prej predepsanej.Ty tlaky jsou pry u hodne tlumicu podobny.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Benedikt napsal:
Dotaz pro znalé: zadní z 1100GS - to co ukazuje šipka, to je tam normálně? Vypadá to jako vložená podložka pro předpětí pružiny, složená ze dvou půlek a kolem dokola opásaná měděným drátem místy zpevněným cínem. Přemýšlím, jestli to je origo, nebo s tím tlumičem už někdo něco dělal
Je blbé, když mám motorku už po předchozích majitelích, 110tis. na tachometru, tak nevím co má která část nalítáno. Nepřijde mi ani podvozek v háji, ani samotný tlumič na pohled že by měl víc jak 100tis. za sebou, takže je pravděpodobnější, že to není původní. V Čechách má motorka asi 30tis, a dohledávat nějakého němce s dotazy na tlumiče asi těžko. Teď zvažuju, kterou kostkou si hodit, jestli to ještě nechat, nebo řešit
Domluv se s Buráněm v Pašovicívh (Uh.Brod), ten ti ho zrepasuje, prodá novou pružinu a bude jako nový. Vlastní zkušennost, dělal jsem to minulý rok.
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
Benedikt napsal:
Dotaz pro znalé: zadní z 1100GS - to co ukazuje šipka, to je tam normálně? Vypadá to jako vložená podložka pro předpětí pružiny, složená ze dvou půlek a kolem dokola opásaná měděným drátem místy zpevněným cínem. Přemýšlím, jestli to je origo, nebo s tím tlumičem už někdo něco dělal
Je blbé, když mám motorku už po předchozích majitelích, 110tis. na tachometru, tak nevím co má která část nalítáno. Nepřijde mi ani podvozek v háji, ani samotný tlumič na pohled že by měl víc jak 100tis. za sebou, takže je pravděpodobnější, že to není původní. V Čechách má motorka asi 30tis, a dohledávat nějakého němce s dotazy na tlumiče asi těžko. Teď zvažuju, kterou kostkou si hodit, jestli to ještě nechat, nebo řešit
Domluv se s Buráněm v Pašovicívh (Uh.Brod), ten ti ho zrepasuje, prodá novou pružinu a bude jako nový. Vlastní zkušennost, dělal jsem to minulý rok.
pozor.. pan Prochazka? z Cercan podle vyjadreni tady z fora je posledni dobou VYRAZNE levnejsi.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Benedikt napsal:
Dotaz pro znalé: zadní z 1100GS - to co ukazuje šipka, to je tam normálně? Vypadá to jako vložená podložka pro předpětí pružiny, složená ze dvou půlek a kolem dokola opásaná měděným drátem místy zpevněným cínem. Přemýšlím, jestli to je origo, nebo s tím tlumičem už někdo něco dělal
Je blbé, když mám motorku už po předchozích majitelích, 110tis. na tachometru, tak nevím co má která část nalítáno. Nepřijde mi ani podvozek v háji, ani samotný tlumič na pohled že by měl víc jak 100tis. za sebou, takže je pravděpodobnější, že to není původní. V Čechách má motorka asi 30tis, a dohledávat nějakého němce s dotazy na tlumiče asi těžko. Teď zvažuju, kterou kostkou si hodit, jestli to ještě nechat, nebo řešit
Domluv se s Buráněm v Pašovicívh (Uh.Brod), ten ti ho zrepasuje, prodá novou pružinu a bude jako nový. Vlastní zkušennost, dělal jsem to minulý rok.
pozor.. pan Prochazka? z Cercan podle vyjadreni tady z fora je posledni dobou VYRAZNE levnejsi.
Beran od Hronova to same.Cena ca.2500kc za kus,pripadne 5000kc oba.Ted zrovna jenom co vim tak repasuje tlumice na 1100gs,zadek na 100 gs PD a taky zadek na 80 g/s.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Otázka, jestli Ti levnější šamani taky mění pajšl za nový??? Nevím. Buráň vymění střeva, udělá úpravu na natlakování, novou pružinu Hyperpro a mě repasoval i šroub na seřízení útlumu, bo jsem ho měl stržený a tudíž totálně nefunkční. Celé to stálo cca 9.000,- . Další oprava (nový pajšl a natlakování) by mělo být už jen kolem 2.000,- Kč.
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
LiborJ napsal:
Otázka, jestli Ti levnější šamani taky mění pajšl za nový??? Nevím. Buráň vymění střeva, udělá úpravu na natlakování, novou pružinu Hyperpro a mě repasoval i šroub na seřízení útlumu, bo jsem ho měl stržený a tudíž totálně nefunkční. Celé to stálo cca 9.000,- . Další oprava (nový pajšl a natlakování) by mělo být už jen kolem 2.000,- Kč.
Buran uz zacina vychazet skoro jak novej tlumic... uz se to tu resilo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
LiborJ napsal:
Otázka, jestli Ti levnější šamani taky mění pajšl za nový??? Nevím. Buráň vymění střeva, udělá úpravu na natlakování, novou pružinu Hyperpro a mě repasoval i šroub na seřízení útlumu, bo jsem ho měl stržený a tudíž totálně nefunkční. Celé to stálo cca 9.000,- . Další oprava (nový pajšl a natlakování) by mělo být už jen kolem 2.000,- Kč.
Buran uz zacina vychazet skoro jak novej tlumic... uz se to tu resilo.
Pokud máš už jednou udělanou úpravu (rozebíratelnost), nepotřebuješ novou pružinu (tu mají všichni +/- za stejné love), tak chce cca 2 litry. Za to asi nový tlumič nekoupíš.
Předevčírem mi přehazoval pružinu na předním tlumiči a za to nechtěl ani kačku.
Jinak chápu, že si každý chválí svého šamana, a taky asi nebudeš s tlumičem jezdit z Prahy do Brodu a já nebudu jezdit ze Zlína do Čerčan, že...
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
LiborJ napsal:
Otázka, jestli Ti levnější šamani taky mění pajšl za nový??? Nevím. Buráň vymění střeva, udělá úpravu na natlakování, novou pružinu Hyperpro a mě repasoval i šroub na seřízení útlumu, bo jsem ho měl stržený a tudíž totálně nefunkční. Celé to stálo cca 9.000,- . Další oprava (nový pajšl a natlakování) by mělo být už jen kolem 2.000,- Kč.
Samozrejme ze meni.Beran mi osobne vsechny ty tesneni atd.ukazoval.Ten ztrhlej sroub delal Zetorovi novej tusim za 300kc.A montaz ventilku si uctuje 250kc.Tam bude asi hlavni rozdil.Buran si za ten ventilek uctuje asi 10x tolik.
1nebo 2 stranky zpet daval Zetor ucet se vsemi ukony a cenami.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ted to pocitam,tak vickrat nez 10x vic.Jinak vetsina lidi to posila postou.A taky jedinej Buran naziva tu montaz ventilku,predelanim z nerozebiratelneho na rozebiratelny!Ostatni tvrdej,ze tlumic jde rozebrat bez uprav uz z vyroby,pouze se musi pridelat ventilek kvuli opetovnemu natlakovani.
Upravil vevis dne 16.02.2012 15:11
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ok, kdyz uz mas upravu a nemenis pruzinu, tak kolik stoji ta repas?
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
To lesteni pistnice neni potreba vzdy.Montaz ventilu uz podruhe neplatis.Vyroba serizovaciho sroubu utlumu v 80%pripadu neni potreba.Ale obcas nekomu praskne.To pretesneni segm.serizovani pruziny zalezi na tom,jak ti funguje to cvakaci kolecko.Jestli ze zacatku tocis a jenom to cvaka a zacne to zabirat treba az pri desatym cvaknuti,tak je to potreba pretesnit.A vetsinou to potreba je.Tak ze repase po uprave te vyjde na min.1790,ale spis na 2040 nebo 2240kc.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
OK, první repas je levnější u Tvého šamana, ty ostatní vyjdou skoro na stejno.
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
LiborJ napsal:
Otázka, jestli Ti levnější šamani taky mění pajšl za nový??? Nevím. Buráň vymění střeva, udělá úpravu na natlakování, novou pružinu Hyperpro a mě repasoval i šroub na seřízení útlumu, bo jsem ho měl stržený a tudíž totálně nefunkční. Celé to stálo cca 9.000,- . Další oprava (nový pajšl a natlakování) by mělo být už jen kolem 2.000,- Kč.
ja byl pred 4 lety u PANA PROCHAZKY kdyz vsichni kupovali nove tlumice A ROZHODNE TO ZADNEJ SAMAN NENI je to borec co to ma v maliku, menil mi tam nejake krouzky a teflonovy blbosti,olej, a buhvi co jeste a jeste mi tlumic ve vnitr zprehazel na tuzsi odskok a vubec aby jsem mohl jezdit fuft nalozenej, a omena nevidana
basto napsal:
ja byl pred 4 lety u PANA PROCHAZKY kdyz vsichni kupovali nove tlumice A ROZHODNE TO ZADNEJ SAMAN NENI je to borec co to ma v maliku, menil mi tam nejake krouzky a teflonovy blbosti,olej, a buhvi co jeste a jeste mi tlumic ve vnitr zprehazel na tuzsi odskok a vubec aby jsem mohl jezdit fuft nalozenej, a omena nevidana
Nevim jestli ti neudelal spis tuzsi utlum.(Ale sam v tom mam trochu zmatek.)To se pry dela normalne.Jsou tam takove planzety a neni problem nejakou pridat.Kdyz jsi daval novou pruzinu ale kvuli prekladani motorky to nestaci,tak je to prej dobry.Ale najdou se prej lidi,kteri nechtej kupovat novou pruzinu a resej to pritvrzenim a nechaj starou pruzinu.Nepatrne to sice pomuze,ale je to prej nesmysl.Taky si lidi nechavaj delat podlozku pod pruzinu a myslej si,ze kdyz ta mrtva pruzina bude stlacena vic nez kolik zvladne hydrostel(pokud tam je),tak to bude ok.Dnes mi to Beran ukazoval.Kdyz na tech vecech nekdo trva,tak to udela,ale rovnou rika,ze problem to resi minimalne.
Prikladam fotku rozebraneho tlumice na 1100gs.
vevis přiložený následující obrázek:
[180.72Kb]
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Jinak nejcastejsi problem mrtveho tlumice(pokud rovnou netece) je krom spinaveho oleje mrtvej tesnici krouzek na prepoustecim valecku.(snad jsem to napsal spravne).Olej totiz krome tema kanalkama protejka i pod tim tesnicim krouzkem a to vyrazne zhorsuje funkcnost tlumice.
A jak olej zacne saknout po pistnici,je treba to resit co nejdriv.Jinak se znici pistnice.Vyroba nove je dost slozita a stoji cca.1200kc.Prikladam foto znicene pistnice.Pokud je to trosku,tak se necha zachranit,ale toto uz je hodne a ta pistnice by znicila i nove tesneni.
vevis přiložený následující obrázek:
[94.15Kb]
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
basto napsal:
ja byl pred 4 lety u PANA PROCHAZKY kdyz vsichni kupovali nove tlumice A ROZHODNE TO ZADNEJ SAMAN NENI je to borec co to ma v maliku, menil mi tam nejake krouzky a teflonovy blbosti,olej, a buhvi co jeste a jeste mi tlumic ve vnitr zprehazel na tuzsi odskok a vubec aby jsem mohl jezdit fuft nalozenej, a omena nevidana
Nevim jestli ti neudelal spis tuzsi utlum.(Ale sam v tom mam trochu zmatek.)To se pry dela normalne.Jsou tam takove planzety a neni problem nejakou pridat.Kdyz jsi daval novou pruzinu ale kvuli prekladani motorky to nestaci,tak je to prej dobry.Ale najdou se prej lidi,kteri nechtej kupovat novou pruzinu a resej to pritvrzenim a nechaj starou pruzinu.Nepatrne to sice pomuze,ale je to prej nesmysl.Taky si lidi nechavaj delat podlozku pod pruzinu a myslej si,ze kdyz ta mrtva pruzina bude stlacena vic nez kolik zvladne hydrostel(pokud tam je),tak to bude ok.Dnes mi to Beran ukazoval.Kdyz na tech vecech nekdo trva,tak to udela,ale rovnou rika,ze problem to resi minimalne.
Prikladam fotku rozebraneho tlumice na 1100gs.
ja tam daval i o 30% tvrdsi pruzinu neko si ji nechal ukroutit v perarne a udelal jich vice a honza zlabek mel jednu v servisu, tak jsem si ji koupil a spokojenost vevidana PS: utlum ,odskok, to je jedno, hlavne ze to fachci
basto napsal:
ja byl pred 4 lety u PANA PROCHAZKY kdyz vsichni kupovali nove tlumice A ROZHODNE TO ZADNEJ SAMAN NENI je to borec co to ma v maliku, menil mi tam nejake krouzky a teflonovy blbosti,olej, a buhvi co jeste a jeste mi tlumic ve vnitr zprehazel na tuzsi odskok a vubec aby jsem mohl jezdit fuft nalozenej, a omena nevidana
Nevim jestli ti neudelal spis tuzsi utlum.(Ale sam v tom mam trochu zmatek.)To se pry dela normalne.Jsou tam takove planzety a neni problem nejakou pridat.Kdyz jsi daval novou pruzinu ale kvuli prekladani motorky to nestaci,tak je to prej dobry.Ale najdou se prej lidi,kteri nechtej kupovat novou pruzinu a resej to pritvrzenim a nechaj starou pruzinu.Nepatrne to sice pomuze,ale je to prej nesmysl.Taky si lidi nechavaj delat podlozku pod pruzinu a myslej si,ze kdyz ta mrtva pruzina bude stlacena vic nez kolik zvladne hydrostel(pokud tam je),tak to bude ok.Dnes mi to Beran ukazoval.Kdyz na tech vecech nekdo trva,tak to udela,ale rovnou rika,ze problem to resi minimalne.
Prikladam fotku rozebraneho tlumice na 1100gs.
ja tam daval i o 30% tvrdsi pruzinu neko si ji nechal ukroutit v perarne a udelal jich vice a honza zlabek mel jednu v servisu, tak jsem si ji koupil a spokojenost vevidana PS: utlum ,odskok, to je jedno, hlavne ze to fachci
chlapci ne utlum a odskok, ale utlum odskoku a utlum komprese.
utlum je to v kazdem pripade, ale jde o to, jestli stlaceni pruziny ( komprese ) nebo roztahovani ( odskok )