Tondo.Radime,Milane šlo mi jen o to jestli musí servis BMW tento díl měnit pokaždé,když to čidlo vyndají,nebo jestli je to na dobrovolném rozhodnutí mechanika.Nic víc mě nezajímá.Toníku,až pojdu kolem mohl bych se pro jeden origo "O" kroužek stavit?
Waltr děkuji,ale toto je asi uživatelský manuál a ne předpis pro servis BMW,že?Jo a čtyřkolky dávej na zimu do garáže.Pod sněhem jim určitě není dobře.
Prosímtě ten okroužek se nemění protože by se olej měl najejvat tím nalévecím otvorem ne čidlem.. já čidlo vyndávam abych se podíval na stav a zanesení..
... servis a diagnostika BMW Motorrad
toto je origo návod ,,BMW"
Který nalévací otvor myslíš u modelů bez odvzdušnění?
Ale Pavle nechal bych to tak. Myslím, že je tohle zbytečná investice času.
Příště to dej Toníkovi, nebo Servisákovi a máš klid.
Mimochodem v uživatelském manuálu je jak se lije benzín, čtyřkolky byly na mě? Já žádnou nemám...aspoň myslím.
Upravil Waltr dne 07.04.2013 13:51
servisak napsal:
Prosímtě ten okroužek se nemění protože by se olej měl najejvat tím nalévecím otvorem ne čidlem.. já čidlo vyndávam abych se podíval na stav a zanesení..
Tak ještě jinak.Proč tedy origo servis nalévá olej otvorem pro čidlo ABS?Je předpis na výměny těsnění pod vypouštěcím šroubem po každé výměně a pokud ano,tak by se to dalo aplikovat i na ten "O" kroužek?
Ježišmarjá...tohle je origo BMW!!!!!!!!
U jiných modelů u kterých se asi nepočítalo výměnou , je šroub vypouštěcí a nalévací, jen musíš spustit stálý převod dolů.
Upravil Waltr dne 07.04.2013 13:55
Waltr napsal:
Ježišmarjá...tohle je origo BMW!!!!!!!!
U jiných modelů u kterých se asi nepočítalo výměnou, je šroub vypouštěcí a nalévací, jen musíš spustit stálý převod dolů.
Dobře.děkuji.Stejně si nijak nepomůžu.Nad F-moto už jsem zlomil hůl a Tonda jistí moje veškeré případné potíže s motorkou.
Waltr napsal:
toto je origo návod ,,BMW"
Který nalévací otvor myslíš u modelů bez odvzdušnění?
Ale Pavle nechal bych to tak. Myslím, že je tohle zbytečná investice času.
Příště to dej Toníkovi, nebo Servisákovi a máš klid.
Mimochodem v uživatelském manuálu je jak se lije benzín, čtyřkolky byly na mě? Já žádnou nemám...aspoň myslím.
Si piš,že čtyřkolky byly na tebe.Byla to fotka hned před tím manuálem.
servisak napsal:
Prosímtě ten okroužek se nemění protože by se olej měl najejvat tím nalévecím otvorem ne čidlem.. já čidlo vyndávam abych se podíval na stav a zanesení..
Tak ještě jinak.Proč tedy origo servis nalévá olej otvorem pro čidlo ABS?Je předpis na výměny těsnění pod vypouštěcím šroubem po každé výměně a pokud ano,tak by se to dalo aplikovat i na ten "O" kroužek?
Myslím, že to někde nalévají přes čidlo "ze setrvačnosti" - jelikož se to tak nalévalo dříve u starších modelů. U novějších modelů čidlo nevytahuji a olej nalívám přes nalívací otvor - když tam je (některé modely 2007 sice nemají posilovač, ale nemají ještě nalívací otvor - tam se musí nalejt olej přes čidlo). Nedávno jsem mluvil s jedním člověkem který BMW dělává spolu s jinými značkami a ten ani nevěděl, že je u novějších konc. převodů nalévací otvor - občas je ten nalívací otvor i u starších modelů BMW R1200xx - týká se to nově koupených koncových převodů pro tyto modely (tam pak bývá jak nalévací otvor, tak kolikrát i vypouštěcí šroub zespod). Čidlo u novějších modelů vytahuji jen když měním ložiska - to potom o-kroužek zkontroluji a jestli je i jen minimálně poškozený, tak dám nový - když je v pohodě s klidem ho vrátím - běžně ho u motorek co dělám měním cca ob jednu výměnu oleje. Jak jsem psal výše - když ti dají nový o-kroužek a skřípnou ti ho, tak je to stejně jedno - prostě zásadní je ho usadit správně (ať nový nebo starší, který je neporušený). Jinak u novějších modelů (všechny ročníky bez posilovače) není to čidlo magnetické, takže se na něj žádný špony a piliny "nenabalí" (jako se stává u starších modelů s posilovačem) a tím pádem se ani nic moc nepozná.
Jinak se Pavle klidně zastav - O-kroužek mám doma.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Waltr napsal:
Hele mezi námi, stát se to může každému. Jde o tu následnou reakci.
Pod tohle se "podepíšu". Nikdo není dokonalý a jakýkoliv "kiks" se může stát každému. Potom je potřeba se tomu postavit čelem a dát to dopořádku.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Waltr napsal:
Hele mezi námi, stát se to může každému. Jde o tu následnou reakci.
Pod tohle se "podepíšu". Nikdo není dokonalý a jakýkoliv "kiks" se může stát každému. Potom je potřeba se tomu postavit čelem a dát to dopořádku.
No právě.Je to už víc jak půl roku a celkem jsem se s tím vyrovnal,ale přijde občas chvilka a jsem zase nasr.... jako tenkrát,když jsem musel tuto věc řešit a v Bratislavě se mi to bohužel nepovedlo.
Upravil PavelDR dne 08.04.2013 19:07
Chlapi, jen rychlá otázka - je olej v odkazu to, co doporučujete do konc.převodu a převodovky (případně adekvátní alternativa)? Díky moc... http://www.kupole...af-xj.html
Ahoj, je to jedna z možností . viz. přikládám vyjádření zastupce fy CASTROL :
Dobrý den,
olej GL-5, SAE 75W-90 (Castrol Syntrax Longlife 75W-90) byl doporučován pro kardan BMW z důvodu snížení pasivních odporů a maximalizaci výkonu a akcelerace celého motocyklu. Po zkušenostech uživatelů těchto strojů víme, že se v této aplikaci lépe osvědčil hypoidní olej vyšší viskozitní třídy SAE 75W-140. Z aktuálního produktového portfolia bych tedy doporučil buď olej Castrol MTX Synthetic 75W-140 nebo Castrol Syntrax Limited Slip.
S pozdravem a přáním hezkého dne
-----------------------------------------
Karel Kudrna
Technical Support Assistant
Díky moc! (já už ho objednal, jen jsem pak nějak znejistěl...tak už mám zas klid )
Chlapi ještě otázka ohledně množství oleje v hrušce?? (někde čtu 0,18l, někde 0,25...) kolik je správně do 05tky?? Díky předem
Upravil Dave81 dne 19.04.2013 08:02