scorpion napsal: JardaFGS: suhlas, motor chladeny vzduchom lepsie pracuje v extremnych teplotnych podmienkach naporovym chladenim vzduchu, ako vodou chladena konkurencia...
kamarat na SK kupil novu yamahu XTZ 1200 Super Tenere a po sezone skonstatoval, ze ma otaznik v hlave, ako to bude s tym chladenim motora dalej, vraj pri jazde po alpach a v kopcoch ten ventilator fungoval permanentne..
Podla mna ukaze cas, ako to bude so spolahlivostou vodou chladenej jednotky a mozno potrva tak 2-3 roky, pokial sa odstrania mozne nedostatky a pociatocne muchy.
At se kamarád podívat podívá po speciální chladící kapalině-snižuje teplotu chladícího media myslím až o 10st.celsia!Fakt fto pomáha a to hodně-mam vyzkoušeno.A další věc co mu pomůže ještě víc at pořídí laděný výfuk na místo originálního a má po přehřívání-za to dám ruku do ohně )
Já s TDM 850 1. generace měl zkušenost, že mi ventilátor nesepnul asi nikdy, co jsem motorku měl.
S 1100 GS jsem několikrát, když jsem popojížděl naloženej v koloně nebo trápil motorku v terénu třeba 2 hodiny na jedničku v kombinaci s neustálým neutrálem, rozjezdy a stání , tak jsem měl GS ohřáté podle teploměru na max. a kámoši taky (čili to měřilo všem podobně).
Motorky klepaly ventilama, že se za námi lidi otáčeli a vykukovali z aut stojících okolo. Po uvolnění cesty jsme pomaličku navyšovali tempo a po chvíli divnej zvuk ustal.
Zajímalo by mě, zda se motorka v takovýmhle režimu nakonec zadře nebo má nějakou teplotní ochranu ?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Já s TDM 850 1. generace měl zkušenost, že mi ventilátor nesepnul asi nikdy, co jsem motorku měl.
S 1100 GS jsem několikrát, když jsem popojížděl naloženej v koloně nebo trápil motorku v terénu třeba 2 hodiny na jedničku v kombinaci s neustálým neutrálem, rozjezdy a stání , tak jsem měl GS ohřáté podle teploměru na max. a kámoši taky (čili to měřilo všem podobně).
Motorky klepaly ventilama, že se za námi lidi otáčeli a vykukovali z aut stojících okolo. Po uvolnění cesty jsme pomaličku navyšovali tempo a po chvíli divnej zvuk ustal.
Zajímalo by mě, zda se motorka v takovýmhle režimu nakonec zadře nebo má nějakou teplotní ochranu ?
No ted je otázka co by udělal TDM kdybys ji provedl to co GS.Nechci tu vzbuzovat zase nějaký příspěvek který způsobí hádky a dohady,ale mužun říct docela přesně že by to nevydržela .Přestože TDM je super motorka a je silně nedocěněná a v CZ málo oblíbená....
TomR1: mozno mas pravdu s tou kvapalinou a aj to vie pomoct, ale pride mi cudne, aby som sa pri 5 mesacnej motorke nad niecim takymto vobec zamyslal..nie?..
iste je jedno, ak chce vyrobca zvysit vykon na GS, musi ist do vody.....inak by z toho vzduchu moc toho uz asi nevytrieskal....
scorpion napsal: TomR1: mozno mas pravdu s tou kvapalinou a aj to vie pomoct, ale pride mi cudne, aby som sa pri 5 mesacnej motorke nad niecim takymto vobec zamyslal..nie?..
iste je jedno, ak chce vyrobca zvysit vykon na GS, musi ist do vody.....inak by z toho vzduchu moc toho uz asi nevytrieskal....
Přesně tak,je to jenom o tom že potřebujou nahoru tlačit výkon a jeho křivku tvarovat....
Ono je to smutný a já bych to řešit nechtěl a upřímně jsem proto prodal LC8 a později koupil GS,přestože mi LC8 seděla perfektně.
At kamarád vymění ten vyfuk a uvidíš bude klid a motorka ještě získá nějakou hemelku navíc
TomR1 pytam sa kamosa....preco si si kupil Yamahu?...ved si hovoril,ze uvazujes o BMW...a on mi povedal - prisiel som do obchodu, nikto sa ma nic neopytal, tak som siel inam...
na to malo co som sa na nej povozil, tak mi pride strasne uhladena v prejave....taka "mazlickova" motorka....nemozem povedat, ze je zla, ale asi som az moc nauceny na moju adventuru a viac mi sedi..
keby som bol ale ortodoxny zastanca japoncov, tak by som ale asi uvazoval dost vazne nad jej kupou..jedno co so si ale vsimol hned, ze mi nepripadala az taka tazka ako sa udava v parametroch vyrobcu......pacil sa mi kardan, myslim, ze v tomto dala yamaha dost odvedenej prace...cakal som nejake buchanie, klepanie, ale nic take sa nedialo...kto chce valce vedla seba a ma strach, ze by tie do bokov trciace na BMW niekde utrhol v terene, tak asi nebude dlho premyslat....
scorpion napsal: TomR1 pytam sa kamosa....preco si si kupil Yamahu?...ved si hovoril,ze uvazujes o BMW...a on mi povedal - prisiel som do obchodu, nikto sa ma nic neopytal, tak som siel inam...
na to malo co som sa na nej povozil, tak mi pride strasne uhladena v prejave....taka "mazlickova" motorka....nemozem povedat, ze je zla, ale asi som az moc nauceny na moju adventuru a viac mi sedi..
keby som bol ale ortodoxny zastanca japoncov, tak by som ale asi uvazoval dost vazne nad jej kupou..jedno co so si ale vsimol hned, ze mi nepripadala az taka tazka ako sa udava v parametroch vyrobcu......pacil sa mi kardan, myslim, ze v tomto dala yamaha dost odvedenej prace...cakal som nejake buchanie, klepanie, ale nic take sa nedialo...kto chce valce vedla seba a ma strach, ze by tie do bokov trciace na BMW niekde utrhol v terene, tak asi nebude dlho premyslat....
Mě právě taky přišlo pi manipulaci na místě že těžiště je dobře rozložený-i ten kamarád má Varana problemy protože je malej a řikal že tohle se daleko líp ovládá na místě-měl zkušební jízdu.Snad i řikal že motor je pekelně silnej....no mě moc nenadchla-Myslím že hlavně proto že to co se dostalo na net že bude nové Tenere a to co ve skutečnosti vyjelo bylo diametrálně něco jinýho!
Lidi čekali -teda já určitě-něco ve stylu pokračování Africa Twinu nebo Teneré s malou váhou a velkýma zdvihama něco jako F800GS a ne jen modernější Varadero...
Hrabe_X napsal:
Já s TDM 850 1. generace měl zkušenost, že mi ventilátor nesepnul asi nikdy, co jsem motorku měl.
S 1100 GS jsem několikrát, když jsem popojížděl naloženej v koloně nebo trápil motorku v terénu třeba 2 hodiny na jedničku v kombinaci s neustálým neutrálem, rozjezdy a stání , tak jsem měl GS ohřáté podle teploměru na max. a kámoši taky (čili to měřilo všem podobně).
Motorky klepaly ventilama, že se za námi lidi otáčeli a vykukovali z aut stojících okolo. Po uvolnění cesty jsme pomaličku navyšovali tempo a po chvíli divnej zvuk ustal.
Zajímalo by mě, zda se motorka v takovýmhle režimu nakonec zadře nebo má nějakou teplotní ochranu ?
teplotní ochrana neexistuje,existuje jen hranice u olejů kdy je ještě schopen mazat a kdy už nee
já používám tento:http://www.liqui-...sic-sae-50
letos sem měl v německu v zácpách teplotu nadoraz,od válců pálili nohy,motor možná řachtal,ale přežil,myslím,že mi napomohl právě tento olej,protože je postavený pro tento typ motoru a je hustší,jiný olej by už tekl jako voda a stratil by schopnost mazat
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Osobně se mi líbilo GS hlavně tím, že bylo vždy trošičku jiné, než ostatní motorky.
O spolehlivosti můžeme dlouze polemizovat.
Když jsem kupoval 1100GS (1150 neexistovaly dlouho a 1200 byl teprve konstruktérův mokrej sen), tak se mi líbilo právě tím, že je jiné.
Jiné odpružení, ABS, blinkry se kterejma každej trouba pořád troubí, nastavitelný sedadlo a štítek, žádný zbytečný věci, jednoduchá údržba, díly, které ve mě nebudí důvěru byly společné s autama (např. starter, čerpadlo), takže je seženeš na vrakáči kdekoliv, sání stavěné tak, že si může čuchnout k vodě při brodech....... Prostě motorka na cesty.
Exkluzivita o které píšu je už pasé. Teď se exkluzivita dohání elektroserepetičkama.
Je jiná doba, chápu to, ale třeba mi vadí, že chtěj sjednotit blinkry, nalejt do motoru vodu, pak už zbývá jen plácnout spojku do oleje.
Opravdu pak nebude důvod nekoupit si Varana, Tenerku, Tigera, protože to budou takřka stejný motorky a že to nemá 5 režimů podvozku a vyhřívanou sedačku a připojení na internet bude dost lidem jedno.
Ale právě tyhle věci asi teď prodávaj.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Osobně se mi líbilo GS hlavně tím, že bylo vždy trošičku jiné, než ostatní motorky.
O spolehlivosti můžeme dlouze polemizovat.
Když jsem kupoval 1100GS (1150 neexistovaly dlouho a 1200 byl teprve konstruktérův mokrej sen), tak se mi líbilo právě tím, že je jiné.
Jiné odpružení, ABS, blinkry se kterejma každej trouba pořád troubí, nastavitelný sedadlo a štítek, žádný zbytečný věci, jednoduchá údržba, díly, které ve mě nebudí důvěru byly společné s autama (např. starter, čerpadlo), takže je seženeš na vrakáči kdekoliv, sání stavěné tak, že si může čuchnout k vodě při brodech....... Prostě motorka na cesty.
Exkluzivita o které píšu je už pasé. Teď se exkluzivita dohání elektroserepetičkama.
Je jiná doba, chápu to, ale třeba mi vadí, že chtěj sjednotit blinkry, nalejt do motoru vodu, pak už zbývá jen plácnout spojku do oleje.
Opravdu pak nebude důvod nekoupit si Varana, Tenerku, Tigera, protože to budou takřka stejný motorky a že to nemá 5 režimů podvozku a vyhřívanou sedačku a připojení na internet bude dost lidem jedno.
Ale právě tyhle věci asi teď prodávaj.
Přesně tak,já si taky myslím že tim že bylo BMW vzduchem chlazený bylo vyjímečné-a o to přijde..pak už to bude skoro jedno co si koupíš i když každá motorka má svoje rysy a vlastnosti pro každýho jednotlivce rozhodující o koupi.Osobně asi taky jednou budu jezdit na GS vodou chlazeným,ale už proto si nechám svoje GS co nejdéle...
Hrabe_X napsal:
V dnešní době už dobrodruh nepotřebuje Adventure nerozbitnou motorku. Však se podívejte, že objet svět s tereňákem už nikoho nezajímá.
Dobrodruh chce i zaujmout a tak se jezdí kolem světa na mopedech, v Trabantech a dalších exkluzivních samohybech podobné značce Tatramat, které jsou předurčené k tomu, že se s tím dojet nikam nedá.
ako sa hovori u nas.. si zabil
tiez mam obcas pocit ze je v mode jazdit mototuristiku na motorke ktore su absolutne nevhodne na nieco taketo (sjaak lucassen R1, nick sanders R1)
ano da sa ist aj do kazachstanu na pionieri, len mam pocit ze si na tom par ludi postavilo PR
scorpion - asi mame rovnakeho znameho, krivoklat vsak? pocul som tu story.. on si siel kupit R1200 GSA len sa na neho u misa tak nejak vysrali a tak siel rovno do Styxu kde vyskusal superteneru a z fleku ju aj hned objednal... ja to beriem tak ze ma sice Yamahy ale za normalnych okolnosti by davno chrochtal blahom na Edvenčri
TomR1 napsal:
Máš porovnání Teneré a GS1200?V terenu a na silnici.Zajimaly by mě jen nějaký krátký poznatky,včem je třeba Yamah lepší atd.....
Teneré je o něco subtilnější varianta (porovnávám s GSA), výhodou je větší cit od předního kola, sportovnější projev, výbušnější motor...GSA je větší traktor, se kterým se dá i kochat, Tenerka nutí tahat za plyn...a pro mou potřebu je GSA stále vhodnější...
Mě osobně se svezení moc líbilo, projdi si diskuzi ohledně Teneré, psal jsem tam své postřehy. Kdyby se Tenerka dělala v době, kdy jsem pořizoval FZ1, nemám dnes nejspíš ani FZ1 a ani GSA...celou dobu, co jsem na ní jel jsem se prostě smál do přilby, v zatáčkách to bylo lepší svezení než na Multistradě
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Jestli chtějí u BMW přijít s něčím přínosným, tak ať udělají ten svůj kardan skutečně bezúdržbovým a s životností i včetně ložisek srovnatelnou s ostatními částmi motorky.
Konečně by tak naplnili ty pořád omýlané pohádky o bezúdržbovosti BMW kardanu.
A vodou chlazenými motory nechť si osazují ty své K-GT a K-GTL kapotované autobusy, ale ať jimi neprzní čistého krásného klasického boxera, který je už třičtvrtě století úspěšně chlazen vzduchem a je zároveň synonymem pro moto BMW. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Co jiného je u motorky lépe uzpůsobeno k chlazení vzduchem než boxer, podobně jako u letadla hvězdicový motor?
Když už není zbytí a je nutno chladit spalovací motor vodou, tak by ten motor měl být co nejvíc kompaktní - jak kvůli svým rozměrům a následně i hmotnosti, tak i kvůli obtékající chladicí kapalině a jejímu rozvodu okolo válců a hlavně až nakonec k těm tepelně nejvíc namáhaným hlavám.
Jinak to bude znamenat pro starého dobrého boxera labutí píseň - protože až potom za pár let přijde na řadu "marketingově nutná" obměna R 1300 GS za další nový typ s vodou chlazeným motorem, tak každý konstruktér už bude mít odvahu svým šéfům říct, že kapalinou chlazený boxer je zbastlenec vzniklý z historicko-politických důvodů, a technicky ta nejhorší možná kombinace.
Chlazení motoru vodou je nejméně vhodné právě u boxera - vodou chlazený boxer je pravý opak optimální koncepce a jako takový je vodou chlazený boxer technicky i ekonomicky dlouhodobě neudržitelná schizofrenní koncepce. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
TomR1 napsal:
Máš porovnání Teneré a GS1200?V terenu a na silnici.Zajimaly by mě jen nějaký krátký poznatky,včem je třeba Yamah lepší atd.....
Teneré je o něco subtilnější varianta (porovnávám s GSA), výhodou je větší cit od předního kola, sportovnější projev, výbušnější motor...GSA je větší traktor, se kterým se dá i kochat, Tenerka nutí tahat za plyn...a pro mou potřebu je GSA stále vhodnější...
Mě osobně se svezení moc líbilo, projdi si diskuzi ohledně Teneré, psal jsem tam své postřehy. Kdyby se Tenerka dělala v době, kdy jsem pořizoval FZ1, nemám dnes nejspíš ani FZ1 a ani GSA...celou dobu, co jsem na ní jel jsem se prostě smál do přilby, v zatáčkách to bylo lepší svezení než na Multistradě