Zdravím všechny diskutující. Sleduju tuhle diskuzi už nějakou chvíli a popravdě řečeno trnu, jelikož mám v plánu si v nejbližší době taky koupit jetou F 800 GS a po tom co tady čtu ve mě roste obava abych neudělal chybu, i přesto že už jsem se do osmistofky zamiloval :c). Proto mě taky zajímá, odkud máte tu informaci, že v modelech 2010 a vejš je to vyřešené? Věděl bych pak na co se zaměřit.
Podle mně v tom byl ten problém a dle mých informací vše nasvědčuje tomu, že od 201+ se tohle klepání už nevyskytuje.... toziž klepáním to začne a zadřeným motorem končí... :-/ rozhodně GS je mašina, která má charizma a unikum... a neuděláš chybu když do ní pudeš, ale hodně zvažuj a vybírej... a´t se nespálíš...
ok, tak doufám, že máš pravdu :c), ono jestli v tom motoru byl takový problém, tak by byli v BMW ignoranti, kdyby s tím nic neudělali, spíš mě překvapuje, že to mohli vypustit. Vybírat a zvažovat ano, ale dovnitř tomu člověk stejně nevidí. Zaměřím, se na 2010/11 s nájezdem do 5ti tisíc KM, to by snad měla být bezpečná koupě . Díky za radu a přeju ať to vyřešíš levně a na dlouho. V kolika KM ti to začalo klepat?
Badu napsal:
Zaměřím, se na 2010/11 s nájezdem do 5ti tisíc KM, to by snad měla být bezpečná koupě .
Nechci se Ti do toho vrtat, ale ta Te bude stat tak 10.000€... Nevyplati se uz koupit novou?! S ohledem na zaruku a pripadne kdybys dokazal sundat DPH?!
Maiali nel Fango!
Badu napsal:
Zaměřím, se na 2010/11 s nájezdem do 5ti tisíc KM, to by snad měla být bezpečná koupě .
Nechci se Ti do toho vrtat, ale ta Te bude stat tak 10.000€... Nevyplati se uz koupit novou?! S ohledem na zaruku a pripadne kdybys dokazal sundat DPH?!
Víceméně souhlas, mírně ojeté ročníky 10/11 začnou být cenově zajímavější až tak příští nebo přespříští sezónu.
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
P.S.
A zároveň to po zkušenostech se značkou bude snad už s méně riziky.
V tu dobu by se mělo už definitivně prokázat, že výrobce vychytal dětské nemoci a zvládnul výrobu na úrovni, jakou by člověk od této značky očekával. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Zeptám se znovu - kolik konkrétních případů známe? Nemyslím tímto, že nějaký prodejce něco slyšel. Jsou to jen dva případy, přičemž první měl očividně podceněný problém s tlakem? Nebo máte podobné informace ze zahraničních BMW stránek?
Jinač souhlas, nejlepší je nová motorka, pokuď opět tam není vadný díl a neuletí např. kardan. Sice ne s motorkami, ale například tepelné čerpadlo od renomované švýcarsko-německé firmy mi v záruce opravovali 2krát. A nebyla to novinka na trhu, jen Japonci měli vadnou sérii.
Tryskac napsal:
mara ložisko ojnice závažia je druhé v poradí, prečo by nedostatok tlaku malo odskákať druhé ložisko a nie to tretie - pravého valca, ktoré dostáva olej až za ním?
To není rozhodující,třeba u benzinových motoru Alfa Romeo vyběhne ojnice vždy na třetím válci(a čtvrtej je taky až za ním a poslední ložisko uložení kliky taky)-konstrukční vada motoru -nízký tlak oleje pro mazání ojničního oka 3válce-a co myslíte?žádná svolávačka a nic prostě si to zaplať a hotovo )
diaboluss napsal:
Kim: Vana je odlitek, jak jinak bys to chtěl vyměnit, než jako celek - bavíme se teď o té spodní vaně...
samo rozumím ,myslel jsem že by upravili čistě chybné místo ale proč obvodové spojení s horní částí aby museli měnit celou slévací formu atd. - jen tak uvažuji
spodní díl karteru ''bloku motoru '' nelze měnit samostatně a pravděpodobně ani samostatně objednat jako díl-jsou svrtány vždy společně s dílem horním!Pokud seženeše spodní díl a namontuješ s jiným vrchem-je otázka času kdy se ti to rozsype na puzzlíky...
diaboluss napsal:
Tomelainen:
Stručně:Klepalo to - odvezl jsem to do servisu. Po prohlídce (bez jakýhokoli montování) mi mechanik volal, že to vidí právě na ten problém na klice, kterej už parkrát řešil právě na těchto modelech. vysvětlil mi možnosti... ale nevěděli jsme, jak to je přesně. Zde na fóru se i špekulovalo, že tam klepe napínák, rozvoďák a kdesicosi...
Za nějaký čas to rozebral a bylo to tak. Je chycená šála na vyvažováku, kterej rotuje na klice... ne nějak zásadně a šlo by to opravit - vyměnit tu šálu a lehce přebrousit kliku, protože to není nějak výrazně poškozený... ale vzhledem k tmou, že ta vada se u těchto modelů projevuje poměrně často, tak nikdo moc nevěří tomu, jakou by tato oprava měla trvanlivost... viz tahle celá diskuze...
No a teď se teda špukuluje, že nejlíp je vyměnit tedy celý motor za model 2010+. A řeší se, kdo to bude platir... jestli celý já nebo to zkusím u BMW na nějakou kulanci...
Prosimtě ty to máš v autorizovaným servisu?nějak jsem to nikde nepochytil....
Naprosto souhlasím s Tryskáčem, ač mě posílá s čvachtáním v oleji do hospody.
Má pravdu, říkal jsem že se nechci pouštět do spekulací bez znalosti konstrukce- tady se mi to vymstilo.
Ale jinak tvrdím to samé od počátku, vyvažovák je uchycen na klice a ta je přes ložiska v bloku motoru- který nemá s daným dílem nic společného- tedy tím co tady byl dán jako příčina- poddimenzované stěny.
Zde to snad bude jasné dost.
Dalo by se spekulovat o uchycení druhé strany, protže ta je v daném bloku uchycena. Ale je to na druhé straně od těch otvorů, a hlavně u stěny bloku- nevěřím že to má vliv.
Ale je tam ventil mazání.
Upravil Waltr dne 17.02.2012 07:55
Tom R1: To mám ze servisu, kterej se specializuje na BMW motorky. Nějakiou evidenci/licenci od BMW má ale není to ten klasickej BMW servis, to zas ne.
Ale to si myslím, že není zásadní - ten člověk má informace a zkušnosti s BMW. A zrovna tuhle vadu na 800GS už několikrát řešil.
diaboluss napsal:
Tom R1: To mám ze servisu, kterej se specializuje na BMW motorky. Nějakiou evidenci/licenci od BMW má ale není to ten klasickej BMW servis, to zas ne.
Ale to si myslím, že není zásadní - ten člověk má informace a zkušnosti s BMW. A zrovna tuhle vadu na 800GS už několikrát řešil.
Jasný ale já to myslel kde tedka motorka stojí a kdo jí rozebral tu motorku???
Pokud to není autorizovanej servis a moto je po záruce-což předpokládám že je(jinak by se to neřešilo tady),tak jsou už jakýkoliv další debaty o ''kulanci'' či nějakým podílu na opravě ze strany BMW zcela zbytečný...bohužel.
diaboluss napsal:
Kim: Vana je odlitek, jak jinak bys to chtěl vyměnit, než jako celek - bavíme se teď o té spodní vaně...
samo rozumím ,myslel jsem že by upravili čistě chybné místo ale proč obvodové spojení s horní částí aby museli měnit celou slévací formu atd. - jen tak uvažuji
spodní díl karteru ''bloku motoru '' nelze měnit samostatně a pravděpodobně ani samostatně objednat jako díl-jsou svrtány vždy společně s dílem horním!Pokud seženeše spodní díl a namontuješ s jiným vrchem-je otázka času kdy se ti to rozsype na puzzlíky...
tak jsem ted mluvil v rychlosti s nejmenovanym autorizovanym servisem a o zadne epidemii poruch 08+09 rocniku se pry mluvit neda.
Ani o vylozene systemove chybe.. nicmene zjistim vic.
Vecer ci o vikendu doufam stihnu napsat na ADVRIDER.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
diaboluss napsal:
Kim: Vana je odlitek, jak jinak bys to chtěl vyměnit, než jako celek - bavíme se teď o té spodní vaně...
samo rozumím ,myslel jsem že by upravili čistě chybné místo ale proč obvodové spojení s horní částí aby museli měnit celou slévací formu atd. - jen tak uvažuji
spodní díl karteru ''bloku motoru '' nelze měnit samostatně a pravděpodobně ani samostatně objednat jako díl-jsou svrtány vždy společně s dílem horním!Pokud seženeše spodní díl a namontuješ s jiným vrchem-je otázka času kdy se ti to rozsype na puzzlíky...
jak řikam ono to tak je u všech motorek co jsem kdy viděl jinej konstrukční postup asi ani není....
ja bych to nechal opravit přebroušením a moto prodal....
ten rozdíl opravy když si přidáš tak si koupí novej model 2010...a klidný svědomí-moc dobře to znám měl jsem KTM950Adv a kvuli nervům kde mě něchá jsem ji radši prodal,přestože pro mě byla lepší než GS1200
diaboluss napsal:
Kim: Vana je odlitek, jak jinak bys to chtěl vyměnit, než jako celek - bavíme se teď o té spodní vaně...
samo rozumím ,myslel jsem že by upravili čistě chybné místo ale proč obvodové spojení s horní částí aby museli měnit celou slévací formu atd. - jen tak uvažuji
spodní díl karteru ''bloku motoru '' nelze měnit samostatně a pravděpodobně ani samostatně objednat jako díl-jsou svrtány vždy společně s dílem horním!Pokud seženeše spodní díl a namontuješ s jiným vrchem-je otázka času kdy se ti to rozsype na puzzlíky...
jak řikam ono to tak je u všech motorek co jsem kdy viděl jinej konstrukční postup asi ani není....
ja bych to nechal opravit přebroušením a moto prodal....
ten rozdíl opravy když si přidáš tak si koupí novej model 2010...a klidný svědomí-moc dobře to znám měl jsem KTM950Adv a kvuli nervům kde mě něchá jsem ji radši prodal,přestože pro mě byla lepší než GS1200