Ne to ne ale nejspis ti odesla volnobezka a ta ti zasira ten snimac. Cundej dolu zapalko a uvidis to hned nacem jsi...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jak píše Milda, sundej to a zkontroluj volnoběžku. A vyměň olej, bude určitě plnej špon. Nejsem si ale moc jistej, jestli je všechny dostaneš ven, možná budou někde usazený.
Mildo, je tam magnetickýho ještě něco jiného než zapalko a matice výpušťáku?
zkusim to dík. Ted sem sundal dekl z motoru, a protože byla mašina zahřátá tak mi vyteklo tak pul litru oleje. Koupil sem olej,a dolil ho tam, zase očistil to čidlo, ale jak sou dole ty kabely (jeden k čidlu, a druhej asi k lambda sondě) tak se mi ty kabely uplně prochcaly olejem. Mno a když sem všechno zase zadělal a zkusil nastartovat tak normálně slyšim jak najede čerpadlo, kontrolky klasicky svítěj, všechno se tváří jak má, ale při zmáčktutí startéru slyšim jen jak to cvakne a při delšim držení starteru začne něco pískat, takže sem to rychle vypnul, a ty kabely prostříkal ze všech stran kontaktolem a nechávam to uschnout... Je možný že se tam něco zkratuje a takhle to blbně?? Dík
KDO CHCE HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE HLEDÁ DŮVODY
BMW F650 GS DAKAR
Jako asi v pohodě, dneska sem jezdil a problem se startovanim nebyl, ale i kdyby byla vymlácená tak co to pískání, zní to jako kdyby tam mělo něco každou chvíli řampnout...
KDO CHCE HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE HLEDÁ DŮVODY
BMW F650 GS DAKAR
baterka mohla přes zimu kleknout jestli jsi se o ní moc nestaral. a co se týče těch pilin určitě bych se na to zaměřil a prohlídnul uvnitř co jde. aby tě pak nepotkala na cestách nemilá příhoda jako Michala...
Klíček nastav do polohy jako bys chtěl startovat a změž napětí na baterce musí tam být kolem 13,8V. Dělalo mi to něco podobnýho a na baterce jsem naměřil jenom kolem 10V.
Takhle ale stav baterky nezjištíš. baterka může mít při zapnutí klíčku klidně 13V, ale jakmile má začít krmit startér (což už vydá pěknejch pár ampér) tak napětí klesne - to krmění startéru je ta zátěž (klesne třeba na 10 V a pak už nejde nastartovat). Když už nastartuješ, tak krmení elektroniky, světel atd. se přepne na alternátor a baterka je najednou bez zátěže. Přebytečný výkon z alternátoru začne dobíjet baterku a proto na ní při běhu motoru naměříš 13,8V
Jestli chceš opravdu zjistit stav baterky, tak jí vem někam do autoopravny ať ti jí proměří při zátěži.
Jo, tak nakonec byla v kopru fakt ta baterka.. Hele kolik chceš za tu volnoběžku, a jak je složitá výměna?
KDO CHCE HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE HLEDÁ DŮVODY
BMW F650 GS DAKAR
Některé teorie z oblasti elektro jsou docela zábavné.
Lábus to nějak vystih, a prostě dej měřák na baterii, startni a koukni na kolik ti to sleze při točení startéru, pod 10 už je zlé. Nemáš někde přechoďák?
Upravil Waltr dne 31.03.2013 16:33
Jo hele tak baterka se jen vymlátila, asi jde pomalu do píči, to neřešim stejně sem chtěl koupit novou, jo hele a odkud jsi? pro mě je ideálka sejít se někde v praze
KDO CHCE HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE HLEDÁ DŮVODY
BMW F650 GS DAKAR