Lukes - 4x4 by se pralo s motorkou. Vloni jsem byl s Cyrdou v Rumunsku Lanďákem, bylo to skvělé, ale radši bych seděl v sedle. A Lanďák není obytňák. Jsou obytná auta 4x4, ale my se s Drákulou zakoukali do téhle americké klasiky a máme to na silnici, abychom se pak zase těšili na motorku. A naopak.
To jistě není a s motorkou respektive s geesem se defik pere určitě je to hodně podobné po cestě se dostaneš všude a když z ní sjedeš tak nemusíš mít strach že neprojedeš. Taky tam táhne je uvnitř kraváll a když prší tak seš taky mokrej zvolil jsem to kvuli rodině a dost mi to evokuje jízdu na gs mam pusu od ucha k uchu když vyrazím na výlet.
TAKE IT EASY
A dnes jsme dovezli překližku na nábytek. Dali jsme 430 km do Rakovníka a zpět, vyjeli plyn do prázdna a po natankování jsem spočítal spotřebu 18 l/100 km, což, přepočteno na cenu benzínu, vychází na 8,1 l/100 km, to je bezva:-).
Vím, že se opakuji, ale jsem z GMC úplně hotovej. Včera jsme dali 430 km, z toho 300 km dálnice. Na to je Důra stavěná, rozjedu na 110, zapnu tempomat, uvelebím se v křesle, ruce odložím na plyšové opěry, volant přidržuju dole dvěma prsty. V autě je teplo, spousta místa, pohoda jako v obýváku, motor si kdesi tlumeně hučí, s Drákulou si povídáme, pijeme kávičku, krajina za velkými okny se posouvá, kocháme se a na palubě vládne dokonalá relaxační pohoda...:-). A mám pocit, že nejedu po zemi, ale letím v letadle (což posilují přepínače na stropě) nebo na létajícím koberci či vznášedle těsně nad zemí. Větší okresky jsou podobné, ale bez tempomatu, jen na úzkých okreskách je třeba dávat pozor. Ne tak kvůli dírám, ty podvozek 100% žehlí, spíš kvůli vlnám a hrbům, které umí auto trochu rozkývat. V práci jsem (před 15 lety) jezdil několika Ducaty a Ivecy s podobným datem výroby, nic z toho se ani vzdáleně nemohlo rovnat téhle 22 let staré jachtě...
...je dobře, že Ti to přináš radost, tak to má být...hračka hezká...také se těším, až si u Prokopa vyzvednu tu svou, i když aktuálně více řeším úpravy motorky na jaro...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Dnes jsem odvezl překližku truhláři. A jak jsem si tak hověl a krajina se posouvala, uvědomil jsem si, že těch pár metráků dřeva se neprojevilo na dynamice. Vím, nebyl to extra náklad, ale když jedu v Mazdě MX-5 sám, jede výrazně lépe než ve dvou. I v 2 l TDI je to znát, i když spíš až když někdo sedí i vzadu. GMC nic. Jasně, má obrovský motor, navíc s relativně malým výkonem, maximálka je kolem 140 km/h, ale o to větší má kroutící moment, který vytáhne libovolnou hmotnost kamkoliv se stejnou lehkostí.
A tak si říkám, jak je to s obytnými auty postavenými na podvozku např. Fiat Ducato. Ani ta nemají velký výkon (130-150 koní), mají čtyřválec s obsahem 2-2,3 litru, sice nafta s turbem, na druhou stranu jezdí většinou nad maximální povolenou hmotnost. Pokud ta auta s obytnou nástavbou mají stejnou převodovku jako ve verzi dodávka, podle mne musí být dynamika naloženého obytného auta výrazně horší než v původní dodávce a bydlík naložený lidmi a nákladem na dovolenou musí jet hůř než prázdný. Navíc jsem kdysi jezdil s dodávkami a prázdné a naložené (byť do 3,5 t limitu) jely úplně jinak. Není tu někdo, kdo se k tomu umí vyjádřit?
No na boxerovi (dodávce) poznám náklad nejvíc na brzdách,prostě se na ně musí trošku víc přišlápnout,jinak to jede furt vcelku dobře a i s 1,5t za zády se to rozjede na cca 150-160km/h (prázdnej 170km/h) a komfort jízdy je lepší s nákladem,protože to teprve tak nějak péruje. V tomhle měl navrch právě starej mercedes sprinter,kerej byl podvozkově uplně někde jinde než ty dukáta atd a pěkně se pohupoval a plul jak vzducholoď a navíc s tím pětiválcem 2,9 měl hezkej zvuk uvnitř a připadal sis,že řídíš náklaďák:-) Bavím se o verzi maxi. Samozřejmě ty malinkatý kraťasové sou víc uskákaný a neklidný. Jinak s dodávkou se mě osobně jezdí daleko líp,než s osobákama,líp se do toho nastupuje,líp vidím přez auta,lepší zrcátka a když jedu třeba 1000km v dodávce,tak su podstatně míň ztahanej,jak z osobáku.
No a dodávky,co mají pod kapotou třílitr(kerej pomalinku končí,kvůli ekoteroristům) jedou neskutečně,třeba dukáto/boxer/jumper mají cca 180koní a přez 400Nm a v nízkejch otáčkách,tak to letí jak střela i naložený-přez 200km/h..
Každopádně,dodávka není na to,aby se s ní trestali osobáci na dálnici,teda pokud chce člověk,aby to něco najelo. Takže první motor v boxeru sem si uštval a klekl při 81000km a druhej už má lehčí život,nehoním to,jezdím převážně do 120ti a motor má už hezkejch 580 000km a stále nebere olej.
Loni jsem měl půjčený Transit a jelo to pěkně i naložené, cestou zpět, když jsem si na to zvykl to jelo HODNĚ svižně....
Vjetrnik přiložený následující obrázek:
[35.4Kb]
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Nějakej tip na půjčení obytňáku pro dva na projetí Evropy? Nemusí to být hotel na kolech, stačí základní věci. Všude to vychází dost draze a hlavně jsou to všechno hrozný krávy. Ideální velikost bych viděl něco jako má Ivan GMC nebo něco podobnýho. Dík
[img]http://www.hykro.cz/datasources/hykro_cz/HykroProductPhoto/photo_4815_big[/img]
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."